Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Twee weken geleden is mijn spotify premium op free gezet en nee ik heb niet mijn abonnement veranderd, meerdere malen opgebeld en niemand kan mij helpen, nu zou de technische dienst contact met mij opnemen maar daar gebeurt ook niks.. jammer dit allemaal waarom moet dit zo moeilijk gaan? 
 

Admin: topic aangepast en samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Haarsiepes, welkom! Waar loop je precies tegenaan? Weet je je inloggegevens niet meer of krijg je geen Premium? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Onder 'persoonlijke opmerkingen’ kan je ook de gebruikersnaam plaatsen die je gebruikt. Ik kijk dan even met je mee! Als je het wachtwoord bent vergeten, kan je die via de website van Spotify opvragen

 

@Robinsteen en @WdZ  welkom! Willen jullie ook je profiel aanvullen? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we mee. 

 

@Marcohornsveld welkom! Wat irritant dat dit allemaal zo lang moet duren! Ik begrijp ook niet helemaal wat onze technische dienst hier mee te maken heeft :-(. Wil jij ook je profiel aanvullen en me dit laten weten? Ik ga op onderzoek uit!

 

Beste mensen,

Tot voor kort hadden wij Spotify Premium via KPN. Sinds een week heb ik een nieuwe Samsung Galaxy, de apps zijn weer geïnstalleerd maar: ons Spotify-account blijkt nu te zijn veranderd naar 'Free'. Ik gebruik dezelfde simkaart- en nummer, heb recent geen wijzigingen doorgevoerd o.i.d. Binnen 'mijn KPN'  vind ik Spotify als extra service niet meer terug.. Wat heb ik mogelijk gemist?

Alvast dank voor de reacties,

Met vriendelijke groeten,

Erwin Dijkstra

Grou

 

Admin: topic aangepast en samengevoegd met bestaand topic

Ik heb gisteren een activatiecode voor Spotify Premium opgevraagd bij KPN omdat deze onterecht was veranderd naar Free maar nog niet ontvangen. Wat gaat er mis?


 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Erwin71, welkom! Fijn dat je je profiel ingevuld hebt :-). Ik zie dat je je Spotify gekoppeld hebt aan je (een?) Facebook account. Log je nu misschien met de verkeerde in? Ik stuur je anders graag een nieuwe code toe, dan kan je een ander account koppelen. Laat dat dan hier even weten. 

Marcia, ik heb mijn profiel bijgewerkt. Kan je me nu antwoord geven, waarom ik niet mijn gratis spotify kan activeren.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @WdZ, ik heb een nieuwe spotifycode voor je aangevraagd. Deze moet je binnen 24 uur per mail ontvangen!
@ericdevrij Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik wil Spotify verwijderen uit mijn Thuis abonnement en NIET uit mijn mobiel abonnement. Dit vanwege declaratie voorwaarden zakelijk.

Is dit mogelijk zonder weer een verlenging aan je broek te hebben vanuit KPN?

 

Badge

Dag Susan, ook ik kom niet meer bij mij premium Spotify abonnement. Telefoonnummer en e-mailadres worden niet herkend dus kan ik de activatie code niet opvragen en invullen. Kun je me helpen ? Andries G

Code spotify?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +16

Je kan spotify aanschaffen via Mijn KPN

 

Vervolgens kan je hier een code opvragen:

https://campagne.kpn.com/spotify

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Vondur, welkom! Dat hangt af van wat voor thuisabonnement je op dit moment hebt. Spotify zit inbegrepen in Alles-in-1 Standaard en Alles-in-1 Premium, uit die pakketten is het dan ook niet te verwijderen omdat er geen specifiek bedrag aan gekoppeld is. Als je het daar wel uit wilt hebben is er geen andere mogelijkheid dan overgaan naar een Husselabonnement. Dit zorgt echter niet voor een verlenging, tenzij je ook de mogelijkheid krijgt voor een actiekorting en daar gebruik van maakt. 

Heb je een ander abonnement, dan is Spotify een losse optie, en kun je deze via je MijnKPN per direct verwijderen.

Reputatie 7
Badge +30

@Heissie, welkom op het forum! Heb je Spotify al wel toegevoegd aan je abonnement? Zo niet, dan kun je dat doen zoals Sjors al aangeeft:

Je kan spotify aanschaffen via Mijn KPN

 

 Je krijgt dan de code per e-mail of sms en kunt dan Spotify activeren. Ben je de code kwijt, vul dan je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kunnen we hem nasturen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @AndriesG Welkom hier! Ik heb je reactie even toegevoegd aan ons verzameltopic. Ik kan je voorzien van een nieuwe activatiecode van Spotify. Hier heb ik je gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Ik heb de gegevens ingevuld in het profiel. Groet AndriesG

Reputatie 7
Badge +17

@AndriesG Bedankt voor het (zeer) volledig invullen van je gegevens:smile:. Makkelijker kon je het me niet maken. Ik heb je een nieuwe activatiecode je/jullie kant opgestuurd. Je ontvangt deze binnen 3 uur.:blush:

Goedemiddag,

ik kan niet meer inloggen op spotify omdat ik mijn inloggegevens niet meer weet.. kunnen jullie mij helpen?

met vriendelijke groet,

Luuk van Bommel

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb me vandaag uitgelogd op mijn spotify en nou wil ik me inloggen en is mijn hele spotify inhoud verdwenen en ben ik opeens premium. Al 2 jaar zit ik erop zonder problemen en vandaag dit. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @sandra1986, welkom op het forum. Je inhoud, en je Premiumstatus verandert niet zomaar. Wat hier dan ook waarschijnlijk aan de hand is, is dat je inlogt met een ander account dan je normaal gesproken gebruikt. Als je Premium via ons hebt, kan ik voor je nakijken welk account je daaraan gekoppeld hebt. Vul in dat geval je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.

Hoi @sandra1986, welkom op het forum. Je inhoud, en je Premiumstatus verandert niet zomaar. Wat hier dan ook waarschijnlijk aan de hand is, is dat je inlogt met een ander account dan je normaal gesproken gebruikt. Als je Premium via ons hebt, kan ik voor je nakijken welk account je daaraan gekoppeld hebt. Vul in dat geval je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.

 

Je bedoeld op deze pagina toch? Ik heb net gegevens ingevuld. 

Op mijn spotify zelf kan ik op dit moment helemaal niks invullen. Alleen mijn spotify free wijzigen in betaald.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat bedoel ik inderdaad, @sandra1986, dank je! Je hebt inderdaad Premium via ons, en het account dat daaraan gekoppeld is, is jouw voor- en achternaam, aan elkaar geschreven, met kleine letters. Zorg dan ook dat je inlogt met dat als gebruikersnaam. Als je daar het wachtwoord niet meer van weet kun je deze hier resetten.

Dat bedoel ik inderdaad, @sandra1986, dank je! Je hebt inderdaad Premium via ons, en het account dat daaraan gekoppeld is, is jouw voor- en achternaam, aan elkaar geschreven, met kleine letters. Zorg dan ook dat je inlogt met dat als gebruikersnaam. Als je daar het wachtwoord niet meer van weet kun je deze hier resetten.

Super dankjewel. Kan ik nou beter mijn spotify verwijderen en weer opnieuw installeren? Want ik zie nu nergens waar ik in kan loggen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @sandra1986, dat hoeft niet perse(je kunt ook gewoon uitloggen en opnieuw inloggen in de app) maar het verwijderen en herinstalleren is ook een manier om opnieuw in te loggen.

@NeefLuuk, ik heb je topic hier even onder gevoegd. Als je nog een vermoeden hebt wat je gebruikersnaam is kun je al die opties invullen in het wachtwoord-reset scherm op de spotify site. Als echt geen idee meer hebt wat je gebruikersnaam zou kunnen zijn kunnen we natuurlijk een nieuwe code voor je aanvragen. Daarvoor hebben we dan wel gegevens van je nodig. Kun je dan je  gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi @sandra1986, dat hoeft niet perse(je kunt ook gewoon uitloggen en opnieuw inloggen in de app) maar het verwijderen en herinstalleren is ook een manier om opnieuw in te loggen.

@NeefLuuk, ik heb je topic hier even onder gevoegd. Als je nog een vermoeden hebt wat je gebruikersnaam is kun je al die opties invullen in het wachtwoord-reset scherm op de spotify site. Als echt geen idee meer hebt wat je gebruikersnaam zou kunnen zijn kunnen we natuurlijk een nieuwe code voor je aanvragen. Daarvoor hebben we dan wel gegevens van je nodig. Kun je dan je  gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Super bedankt voor de antwoorden. Het was even puzzelen maar ik ben er weer in.. 🎵🎶

Hoi, ik behoor tot de klanten met een ouder type abonnement waarbij Spotify nog bij inbegrepen zit. Ik gebruik hiervoor een oud account.

Ik heb daarnaast ook nog een ander Spotify account via FB waar ik Premium voor betaal, maar heb dit vandaag stopgezet, zodat ik deze account aan mijn KPN kan koppelen.

Wat moet nog hiervoor gebeuren?