Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

ik heb nu al jaren Premium.
Vanaf 26 aug heb ik een nieuw abonnement bij kpn (hussel)
In de overeenkomst staat nu ineens Sportify Free ipv Premium.
Ik kan niet achterhalen hoe ik dit op premium kan laten staan.
Help!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoi,

Vandaag kon ik niet meer inloggen op spotify premium, alleen de gratis versie.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt.

Kunt u mij helpen?

Groeten

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoi,

 

Wij hebben een abbonnement waarin Spotify Premium erbij zit maar ik kan deze niet activeren. Kan iemand mij helpen om deze te activeren.

 

Groetjes Linda

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Rajshree, goede vraag! Ik heb jou een nieuwe activatiecode gestuurd per mail. Daar kan je dan zelf, zodra jouw andere account op ‘Free’ gezet is, dit account mee toevoegen aan je huidige Premium.

 

@Linda verstegen welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je aan een nieuwe activatiecode. 

@Marcia_  Ik heb mijn forumprofiel aangepast.

 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi,

Vandaag kon ik niet meer inloggen op spotify premium, alleen de gratis versie.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt.

Kunt u mij helpen?

Groeten

@Hajnal: Je hebt dus Spotify Premium via KPN lopen? Bij het vaste, of mobiele abonnement? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan nemen we een kijkje.

 

 

@Marcia_  Ik heb mijn forumprofiel aangepast.

Ik zie dat er vandaag een mail is verstuurd met een nieuwe code. Iemand met dezelfde achternaam, maar met andere voorletters. Dus diegene heeft als het goed is een mail. Laat je weten of het lukt?

Hoi, ik heb geen e mail ontvangen van KPN. Ik heb wel de klantenservice gebeld, maar lukte niet om op te lossen. Als alles goed is belt iemand mij vanavond. Wij hebben een doorlopend kpn compleet abonnement al zeker 5-6 jaar ononderbroken.

groeten

Reputatie 7
Badge +24

@Hajnal, dat mailtje is ook niet voor jou bedoeld. Dat mag je negeren, ook het mailtje dat je nu hebt ontvangen. Je kunt hier met je e-mailadres of gebruikersnaam een nieuw wachtwoord instellen, lukt het dan wel om in te loggen? Zo ja, dan kun je je account opnieuw als Premium koppelen met de code die je binnen enkele uren zult ontvangen.

Top! Het is gelukt, zonder de code, alleen met inloggegevens gekoppeld.

Bedankt!

Het is gelukt! Bedankt.

Reputatie 7
Badge +30

ik heb nu al jaren Premium.
Vanaf 26 aug heb ik een nieuw abonnement bij kpn (hussel)
In de overeenkomst staat nu ineens Sportify Free ipv Premium.
Ik kan niet achterhalen hoe ik dit op premium kan laten staan.
Help!

 

 

Hoi @m.Dijst, welkom op het forum! Waarschijnlijk had je bij je oude abonnement Spotify inbegrepen zitten. Bij Hussel is dat niet meer zo. Wel kun je het daar als betaalde losse optie weer toevoegen. Dit kun je zelf doen via je MijnKPN nadat het Husselabonnement is opgeleverd. Mocht je hier niet uitkomen, of je hebt verdere vragen, laat het weten. Vul in dat geval ook je forumprofiel even in :)

Een aantal jaar lang heb ik gebruik gemaakt van Spotify KNP Premium. Mijn ex-partner (hij heeft op zijn adres KPN) wil ik graag dit Spotify Premium abonnement weer teruggeven. 

Het lukt mij alleen niet om het abonnement van nu Premium, over te zetten naar Free abonnement. 

Op welke wijze kan ik het abonnement annuleren en weer ‘retourneren’ naar hem?

Alvast bedankt voor de hulp. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

spotify premium code ontbreekt kan activatiecode niet opvragen. Al eerder dit asn de hand gehad. Vandaar argwanend om nieuw contract aan te gaan. T is altijd een hoop gedoe. 
 

graag hulp. Groet nico

Reputatie 7

Een aantal jaar lang heb ik gebruik gemaakt van Spotify KNP Premium. Mijn ex-partner (hij heeft op zijn adres KPN) wil ik graag dit Spotify Premium abonnement weer teruggeven. 

Hey @rdh026, met wat creativiteit moet het wel mogelijk zijn, schat ik zo in. Het account terugzetten naar Free, dan behoudt het account de playlist en dan de inloggegevens aan ex-partner geven? Dan kan hij ermee doen wat ‘ie wil :) Als hij op zijn (nieuwe) adres het Spotify Free account wil toevoegen aan zijn KPN-abonnement dan is dat mogelijk. Als hij voldoet aan de voorwaarden van KPN Spotify dan kan hij op zijn abonnement een nieuwe activatiecode aanvragen waarmee hij het abonnement kan upgraden naar Premium. 

spotify premium code ontbreekt kan de activatiecode niet opvragen. Al eerder dit aan de hand gehad. Vandaar argwanend om nieuw contract aan te gaan. T is altijd weer een hoop gedoe.

Hoi @Nicoh6, bedoel je dat je jouw inloggegevens voor Spotify bent vergeten of is er iets anders aan de hand? Heb je bijvoorbeeld je abonnement vernieuwd en daarna geen Spotify (Premium) meer kunnen gebruiken? 

Badge

Goede dag

 

Volgens mijn abonnement gegevens zou ik gratis Spotify Premium moeten hebben. Ik heb echter een Spotify Free abonnement.

Ik weet dat ik  voorheen Premium had, maar ik meen me te herinneren dat dit een jaar of 2 geleden afgelopen was.  omdat de overeenkomst tussen Spotify en KPN was beëindigd.

Nu begrijp ik uit diverse forum opmerkingen dat het eigenlijk nog steeds gratis zou moeten zijn.

Ik heb een  Alles-in-1 Thuis Premium contract sinds vele jaren.

Wie kan mij helpen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik kijk graag met je mee, @John Oliekan. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je erbij. 

Badge

Ha Marcia,

Profiel aangevuld,

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @John Oliekan, bedankt voor je gegevens! Ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd! Je kunt deze binnen een paar uur (uiterlijk 24) in je mailbox verwachten!

Badge

@Thomas @Marcia_ 

Dank voior jullie hulp, het is gelukt!!

Groet John 

Badge

Goede morgen mensen van de helpdesk.

Ik heb al eerder een activatiecode aan gevraagd en kreeg die ook, maar kreeg toe een nieuwe account. Ik wil graag van mijn bestaande account (...) gebruik maken op mijn mobiele telefoon.

Kun je me daarmee helpen?

Andries Govaart

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug, @AndriesG. Met de code die je krijgt kun je zelf kiezen welk account je omzet naar Premium. Dat kan een nieuwe zijn, maar je kunt ook gewoon een bestaande activeren. Ik heb nu het account dat je op dit moment gekoppeld hebt ontkoppeld. Je krijgt dan ook per e-mail een nieuwe activatiecode. Daarmee kun je op deze pagina weer een account activeren. Zorg er dan voor dat je, tijdens het activeren, inlogt met de gegevens van het bestaande account.

 

Nadat je dit account hebt geactiveerd, ga naar je telefoon. Log daar uit (zie hieronder voor de stappen) zodat je daarna met het andere account dat je net geactiveerd hebt weer kunt inloggen.

 

Uitloggen in de Spotify App

  1. Tik op Home icon_home.png
  2. Tik op Instellingen icon_settings.png.
  3. Scroll helemaal naar beneden.
  4. Tik op Uitloggen.

Ik heb een volledig KPN-pakket (internet, vaste telefoon, mobiele telefoon). Ik heb Spotify premium (gratis) geïnstalleerd op mijn Samsung telefoon en mijn Samsung tablet. Ik wil Spotify Premium ook graag installeren op mijn Lenovo Laptop. Dat wil maar niet lukken. Intussen ken ik ook mijn activeringscode niet meer.

Wat te doen?

Ik wil graag mijn spotify account bij KPN ontkoppelen zodat ik bij Spotify zelf Premium DUO kan afsluiten. Het lukt me niet via de website en de links in oude forumberichten werken niet meer. Kunt u helpen

Reputatie 7

Hallo @Veld108, welkom op het KPN forum! Ik heb je bericht naar het centrale topic verplaatst. Heb je onderstaande al gelezen?

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.
Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.

Mocht het je niet lukken om Spotify Premium te ontkoppelen, laat het ons dan hier even weten. Geef dan ook aan met welk abonnement je Premium gebruikt! En vul dan ook even je gegevens aan in je  forumprofiel met je postcode + huisnummer en klantnummer(s).

via mijn KPN heb ik spotify premium opgezgd, dit omdat mijn dochter spotify family heeft. Ik kan hier op dit moment niet op inloggen omdat spotify aangeeft dat ik nog premium heb, kunnen jullie kijken of dit goed afgemeld is?

Gr Angelique

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst