Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Sandra1982! Welkom hier. Ik heb je reactie samengevoegd met ons centrale topic. Je kunt een activatiecode aanvragen via de site. Ook kan ik het voor je doen. Omdat je je gegevens al netjes hebt ingevuld in je profiel, zal ik je de moeite besparen:kissing_closed_eyes: . Ik heb een nieuwe activatiecode je kant opgestuurd. Ik heb het mailadres dat je gebruikt om in te loggen op het Forum ingevuld. Jij ontvangt de activatiecode binnen 3 uur op dat mailadres. Succes met activeren en alvast veel luisterplezier!:nerd:

 

@Joost V Ook welkom hier! Bedankt voor je vraag. Geen probleem! Jij kunt je playlists en dus account gewoon blijven gebruiken. Omdat je (blijkbaar volgens ons systeem) nog recht hebt op Spotify Premium, blijft jouw account premium actief via KPN . Je wilt dit graag omzetten naar Spotify Family via Spotify zelf. Hier ga ik je bij helpen. Als het goed is heb je een nieuwe activatiecode ontvangen van Spotify voor Family. Deze moet je gebruiken. Dit kan natuurlijk pas wanneer wij jou account terugzetten naar FREE. Hier kan ik voor zorgen. Let op! Dit doe ik, door je een nieuwe activatiecode te sturen (KPN). Die mag je dan negeren. Om je account (opnieuw) Premium Family te maken. Gebruik je de activatiecode die Spotify naar je heeft toegestuurd. Als je die eenmaal geactiveerd hebt, kun je via de site je dochter (en andere friends/fam) voorzien van een unieke activatiecode door hun mailadressen door de geven.

Als je de activatiecode van KPN ontvangt, weet je dat je aan de slag kunt met de Spotify Family Premium code. Om je een nieuwe activatiecode toe te sturen en dus je account op FREE te zetten, heb ik je gegevens nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

De mensen van KPN kunnen je een nieuweactiveringscode geven dan werkt het weer. 

Hello, I would like to make another Spotify account Premium. Is it possible to restore my current account to Free and send me a new activation code?

Thank you very much in advance!

Tessa

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Tessa678, done! :ballot_box_with_check:

You'll receive a text message within 3 hours, with a new activation code :relaxed: 

Ik wil graag mijn gratis Spotify activeren. alleen herkent hij bij het opvragen van de activatie code mijn mobiel nummer niet en ook mijn email adres niet. 

Hoe krijg ik een activatie code?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Leoniedent Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Als je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaat in het KPN forum profiel, dan kunnen wij proberen te achterhalen welke gebruikersnaam aan jouw KPN Spotify Premium account gekoppeld is. Je kan daarna op deze pagina een nieuw wachtwoord aanmaken. Laat je ons weten wanneer je het KPN Forum profiel hebt aangevuld?

Hi,

 

zoals aangegeven heb ik drie dagen geleden mijn profiel ingevuld. Hoe gaat het nu verder?

 

groetjes

Reputatie 7
Badge +30

Totaal gemist, @Leoniedent, sorry! Ik heb de gebruikersnaam in jouw profiel gezet, onder de persoonlijke opmerkingen. Dat is alleen inzichtelijk voor jou en ons. Je kunt via de website van Spotify een nieuw wachtwoord opvragen. Als je een totaal ander account wilt koppelen, kan ik je een nieuwe activatiecode sturen. Laat dit dan nog even weten?

Totaal gemist, @Leoniedent, sorry! Ik heb de gebruikersnaam in jouw profiel gezet, onder de persoonlijke opmerkingen. Dat is alleen inzichtelijk voor jou en ons. Je kunt via de website van Spotify een nieuw wachtwoord opvragen. Als je een totaal ander account wilt koppelen, kan ik je een nieuwe activatiecode sturen. Laat dit dan nog even weten?

Dankjewel! Kan gebeuren!

maar bij deze heb ik geen premium? En dit zit wel in ons pakket? 
 

groetjes 

Reputatie 7
Badge +30

@Rob141180 welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je aan een activatiecode.

 

@Leoniedent bij deze heb je ook Premium. Maar mocht je liever een ander account Premium maken, bijvoorbeeld omdat je per ongeluk een ander Spotify account aangemaakt hebt of een ander Spotify account gebruikt, dan kan dat.

Dears, 
I just active my Spotify Premium by my facebook account as part of my KPN Spotify Premium subscription. Now, I'd like to switch Spotify accounts to new account. Can you advise me the details how I can do this (as I have seen been done for other forum users)? 
thanks in advance, 
Kenny

Hallo,

 

ik ben nu een tijdje klant bij kpn en lees nu iets over spotify via KPN. 

Waarom zou ik spotify via kpn bestellen ipv via spotify zelf? zijn de prijzen niet exact hetzelfde?

dus wat zijn mijn voor/nadelen om het bij KPN te halen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Nico

Goeie avond,

Mijn spotify premium is zojuist terug gezet naar free. 
Ik wou in de MijnKPN app het weer aanzetten, maar ik krijg geen activeringscode. 
 

Ik heb ook al geprobeerd deze code aan te vragen via internet maar hij herkend mijn  email-adres niet. 
Wat kan ik nu het beste doen

Beste,

Ik heb altijd een Spotify premium account gehad via KPN. Nu zijn we verhuisd en heb ik een nieuw abonnement afgesloten, ook met Spotify premium. Enkele weken terug heb ik deze nieuwe code gelinkt aan mijn bestaande account.

Nu ben ik plots weer terug gezet naar Spotify free. Zou dat komen omdat mijn oude abonnement is stopgezet? Dit terwijl er wel een nieuwe is gestart?

Graag hoor ik snel meer van jullie. Dit is zeeer vervelend.

Met vriendelijke groet, Paul

Ik heb op het mobiel abonnement van mijn dochter KPN Spotify Premium 1500 Mb aanstaan, en ook betaald. Nu heeft zij sinds een week ineens geen Premium meer, maar Free. Ze kreeg de melding ‘partnership is gestopt’ of iets dergelijks.

Op de factuur staat ie nog wel, en betaald. Wat is er fout?

Groet Remco

@Harmhendrik12 : Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan gaan we voor je kijken.

@RemcoDrijver : Kun jij je profiel aanvullen met de informatie van je dochter en daarna hier een seintje geven? Dan ga ik voor je kijken

Goedendag,

Ik heb ontdenkt dat ik al geruime tijd dubbele spotify kosten betaal.

Het staat op mijn totaal rekening maar wordt ook nog eens los afgeschreven.

Door prive/gezondheidsredenen heb ik hier helaas niet eerder achter kunnen komen.

Ik heb geen idee hoe ik rechtstreeks contact kan krijgen met KPN zonder op de algemene online vragen terecht te komen met de standaard antwoorden.

Dag @Erwin_ , ik heb m’n profiel bijgewerkt met de info van mijn dochter.

 

Alvast bedankt.

Dank voor de info @RemcoDrijver. Ik zie dat er recent een abonnementswijziging is geweest. Het abonnement is overgezet naar Hussel zonder Spotify. 

Mocht jouw dochter weer Spotify bij het abonnement willen dan kan ze dit via MijnKPN aanvragen. 

@Erwin_ Dan ben ik verkeerd voorgelicht in de KPN winkel, ik werd geadviseerd om naar Hussel te gaan omdat dat meer waarde zou zijn voor minder geld. Daar is dus de Spotify Premium weggevallen, waardoor ik nu meer ga betalen dan voorheen.

Het is niet anders, ik ga Premium weer aanzetten.

Bedankt voor het uitzoeken.

 

Reputatie 7
Badge +30

Goedendag,

Ik heb ontdenkt dat ik al geruime tijd dubbele spotify kosten betaal.

Het staat op mijn totaal rekening maar wordt ook nog eens los afgeschreven.

Door prive/gezondheidsredenen heb ik hier helaas niet eerder achter kunnen komen.

Ik heb geen idee hoe ik rechtstreeks contact kan krijgen met KPN zonder op de algemene online vragen terecht te komen met de standaard antwoorden.

 

Hoi @BSch, welkom! Ik heb je bericht voor de volledigheid even verplaatst naar ons algemene topic over Spotify. Er zijn eigenlijk twee vragen hier. De eerste is: je weet zeker dat je maar één premium account gebruikt? Er is, bijvoorbeeld, niet een partner of een kind die ook een Spotify Premium account heeft waar die tweede betaling voor is?

De tweede vraag is dan, welke Spotify wil je behouden?

Wil je de Spotify Premium via ons behouden, dan kun je zelf via www.spotify.com de andere Premium stopzetten. Mocht je de inloggegevens daarvoor niet (meer) weten dan kun je de Spotify wachtwoordresetpagina gebruiken.

Wil je de losse Spotify Premium behouden en Spotify via ons opzeggen, dan kun je dit in je MijnKPN uitzetten (Producten > opties wijzigen/toevoegen).

Goedenavond

via jullie abonnement, die ik elke maand netjes betaal heb ik recht op spotify premium. Als ik inlog zie ik dat mijn account op free staat.

Hoe kan ik weer spotify premium krijgen.

Hieronder de gegevens:

 

Admin: afbeelding verwijderd vanwege privacy

 

Hoe kan ik nu spotify free krijgen terwijl ik eerst premium had. de code kan ik niet terugvinden

Ik ben al jaren klant bij KPN. Spotify premium zit ook in mijn pakket. Ik wil dit graag activeren. Maar als ik met mijn mail adres een activatie code opvraag, krijg ik de melding dat het mailadres (hotmail) niet bekend is. Terwijl ik hier wel mijn facturen op ontvang. Wat gaat hier mis?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @phth, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons verzameltopic over Spotify. Over het algemeen zijn er twee manieren waarop dit kan gebeuren. De meest voorkomende is dat je met het verkeerde account inlogt. Met de code die je van ons hebt gekregen heb je een specifiek Spotify account Premium gemaakt. Je logt vervolgens in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van dat account. Als je met een ander account inlogt, dan zal die niet Premium zijn. 

De tweede manier is bij het verlengen van een mobiel abonnement. Als je eerst een abonnement had met Spotify inbegrepen en je verlengt, dan wordt Spotify een losse optie. Dat wordt in het systeem verwerkt als het verwijderen van de inbegrepen variant en het toevoegen van de losse. Hierdoor wordt je Spotify even teruggezet naar Free. Je krijgt dan echter ook een nieuwe code om hem weer Premium te maken. 

Om dus ook te achterhalen wat hier de oorzaak is, twee vragen. De eerste: Had jij Spotify Premium bij je mobiele abonnement of bij een vast abonnement?  En de tweede: vul je forumprofiel in, dan kijk ik hier welk account er aan je Premium gekoppeld is.