Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Ladymandyb. Wij hebben de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode te versturen. Je kan met deze activatiecode een nieuw Spotify Premium account aanmaken en koppelen aan een ander e-mail adres. Dit betekent wel dat je alle afspeellijsten kwijt bent. Als je wilt dat we een nieuwe activatiecode toesturen, laat dan jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Elsjefiederelsje, ik heb je topic even samengevoegd met het verzameltopic.
Nadat je spotify bij ons opgezegd is duurt het inderdaad ongeveer een maand voordat Spotify deze licentie ook daadwerkelijk intrekt. Heel soms kan dit wat langer duren maar je betaalt er dan gelukkig al niet meer voor. Zodra je spotify weer op Free gezet is door spotify kun je hem weer omzetten.

@Vikash  ik heb me gegevens onder profiel bijgewerkt.

Goedenavond,

Afgelopen maand heb ik mijn abonnement op wat punten gewijzigd.

Spotify premium heb ik wel 'aan' gelaten.

Echter ben ik nu teruggezet naar free…

Diverse pogingen gedaan, o.a. opnieuw inloggen en dergelijk... geen succes..

Kan via de website ook geen activeringscode aanvragen...  (nummer en email niet bekend ???) 

 

Hoe kom ik weer in mijn Premium account?

Kpn spotify aanmelden lukt wel alleen hij kent mijn inlog niet voor de activatie code.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

@Ladymandyb, dank je! Ik heb je huidige account losgekoppeld. Je krijgt binnen een paar uur een sms met een nieuwe activatiecode zodat je een nieuw account Premium kunt maken.

 

@Mecell, welkom! Het kan bij een wijziging voorkomen dat het onder water wordt gezien als Spotify uit en weer aan. Dan wordt het eerst uitgezet, maar dan heb je ook een nieuwe activatiecode gekregen per sms of e-mail. Die kun je dan gebruiken om de boel weer te activeren. Als je die niet hebt gekregen, geef het even aan. Vul dan ook je forumprofiel in, dan kijken we het hier even na.

 

@Erik_ ,

Dank voor je reactie.

Heb via de mail/sms geen nieuwe code ontvangen.

In mijnKpn staat premium ook keurig op 'aan'.

Heb mn Forumprofiel even aangepast.

Gr. Marcel

Badge

Mijn schoonouders hadden spotify bij een all-in-one pakket gekregen bij hun abonnement van KPN. Wij gebruikten hun Spotify. Nu willen zij Spotify uit het abonnement, wij willen het account overnemen incl de gemaakte lijsten. Hoe moet dit?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Goedemorgen, mijn Spotify premium is ook omgezet. Als ik een activatiecode aanvraag dan wordt mij e-mail adres niet herkend. Zou je daar naar kunnen kijken, want ik hoop van harte dat ik mijn speellijsten niet opnieuw hoef op te bouwen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

in mijn abonnement heb ik ook Spotify opgenomen.

ik kan Spotify echter niet openen en ik heb geen activeringscode.

Als ik Spotify wil openen krijg ik enkel een zwart scherm.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Bij mijn abbonement zit spotify. Ik heb de code nooit ontvangen. Als ik mijn email invoer om de code op te vragen, dan zegt de site “dit emailadres is niet gevonden”.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo,

Ik heb gisteren Spotify Premium Family gekocht. Nu lees ik op het forum dat ik binnen 3 uur een activatiecode zou moeten ontvangen. Echter, ik heb deze nog steeds niet. Is er misschien iets fout gegaan?

 

Alvast bedankt!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Mijn schoonouders hadden spotify bij een all-in-one pakket gekregen bij hun abonnement van KPN. Wij gebruikten hun Spotify. Nu willen zij Spotify uit het abonnement, wij willen het account overnemen incl de gemaakte lijsten. Hoe moet dit?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @nienkeee Als je schoonouders het account bij ons stopzetten, blijven volgens mij de afspeellijsten nog even bewaard. Het account is gekoppeld aan een mailadres en een wachtwoord. Als je dat hebt kun zelf zelf Spotify Premium aanvragen en de activatiecode gebruiken voor dat account

 

Bij mijn abbonement zit spotify. Ik heb de code nooit ontvangen. Als ik mijn email invoer om de code op te vragen, dan zegt de site “dit emailadres is niet gevonden”.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @T.vissers gaan we voor je nakijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Als ik een activeringscode opvraag voor mijn email adres waarop ik ook mijn rekeningen ontvang dan krijg ik als reactie dat dat e-mail adres niet is gevonden. Terwijl ik al jaren spotify premium via KPN heb en ik dit volgens mijn KPN ook nog steeds moet hebben. Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk herstellen? 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Bart2020, Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MeijersE, heb je de code inmiddels wél ontvangen?

Zo nee, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee!

Hi @MeijersE, heb je de code inmiddels wél ontvangen?

Zo nee, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee!

 

Hi Maja,

 

Ik heb de code helaas nog niet ontvangen. Als het goed is heb ik mijn profiel al aangevuld.

Ik heb Spotify bij mijn abonnement, maar als ik de activatie code aanvraag is mijn emailadres of mijn telefoonnummer niet geldig. Hoe kom ik nu aan een activatie code?

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb de code helaas nog niet ontvangen. Als het goed is heb ik mijn profiel al aangevuld.

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Je ontvangt binnen 3 uur een nieuwe activatiecode. :blush:

in mijn abonnement heb ik ook Spotify opgenomen.

ik kan Spotify echter niet openen en ik heb geen activeringscode.

Als ik Spotify wil openen krijg ik enkel een zwart scherm.

Wij hebben de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Ik zie dat je jouw postcode al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel. Wil je jouw huisnummer ook nog daaraan toevoegen en een berichtje in dit topic willen achterlaten nadat je dit hebt gedaan?

Ik heb hetzelfde probleem..

Ik heb gratis spotify premium bij mijn account maar heb geen code meer.

Als ik deze wil opvragen met emailadres of telefoonnummer dan werkt dat niet..

Reputatie 7
Badge +15

@SitaK Welkom! 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of ik je een nieuwe activatiecode kan versturen! 

@MeijersE Klopt het dat je ondertussen een activatiecode hebt ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Hoe-dan Welkom op het forum. 

Zou ook jij voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan ga ik ook voor jou aan de slag! 

Bij het installeren van de Spotify app, krijg ik automatisch de gratis versie en kan niet inloggen met mijn kpn gegevens. En daarmee niet de premium versie installeren.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Koosk, welkom hier. 

Wat bedoel je precies met inloggen met de KPN gegevens? Van KPN krijg je namelijk een code waarmee je een Spotify account Premium kunt maken, nieuw of bestaand. Heb je de code al gebruikt? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij ook meekijken.