Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik wil een nieuwe activatiecode aanvragen voor mijn sportief premium

Goedemorgen,

Forumprofiel ingevuld. Het klopt wel idd dat ik nog ingelogd sta op een ander toestel. Omdat ik bang was dat het daar dan ook mis zou gaan. Zal ik het alsnog proberen of wacht ik jullie handelingen af?

Verneem graag.

Reputatie 7
Badge +30

@J.G.R., dank voor de gegevens. Ik zie dat je Spotify hebt bij je mobiele abonnement en dat deze Spotify gekoppeld is aan een Facebook account. Welke dat precies is kunnen wij niet zien. Dus zorg dat je op de nieuwe telefoon met het juiste Facebook account inlogt. Als je dit niet lukt, of je wilt dit wijzigen, geef het aan. Dan kunnen we dit ontkoppelen. Dat Facebook gekoppelde Spotify account zal dan weer Free worden en je krijgt een nieuwe activatiecode om een ander account Premium mee te maken.  

 

@van der Niet, welkom! Hier kunnen we bij helpen. Vul daarvoor je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. 

@J.G.R., dank voor de gegevens. Ik zie dat je Spotify hebt bij je mobiele abonnement en dat deze Spotify gekoppeld is aan een Facebook account. Welke dat precies is kunnen wij niet zien. Dus zorg dat je op de nieuwe telefoon met het juiste Facebook account inlogt. Als je dit niet lukt, of je wilt dit wijzigen, geef het aan. Dan kunnen we dit ontkoppelen. Dat Facebook gekoppelde Spotify account zal dan weer Free worden en je krijgt een nieuwe activatiecode om een ander account Premium mee te maken.

 

Thanks @Erik_ Het is gelukt! 

Kunnen onze activatiecode niet aanvragen. En mail en f telefoonnummer niet bekend?

Wie kan ons verder helpen?

 

We gaan het voor je nakijken, @Wjanssen Wil je je klantnummer ook nog in je Forum Profiel vermelden? De rest staat er al, zag ik. 

Heb klantnummer ook aangevuld

Wanneer kunnen we reactie verwachten?

Reputatie 7
Badge +19

Kunnen onze activatiecode niet aanvragen. En mail en f telefoonnummer niet bekend?

Wie kan ons verder helpen?

 

We gaan het voor je nakijken, @Wjanssen Wil je je klantnummer ook nog in je Forum Profiel vermelden? De rest staat er al, zag ik. 

Heb klantnummer ook aangevuld

Wanneer kunnen we reactie verwachten?

Excuses, code is nu alsnog voor jullie aangevraagd. Binnen 3 uur ontvangen jullie deze op het e-mailadres waarmee ook het forumaccount is aangemaakt. 

L.s.

Wij zijn gaan samenwonen waarbij we het abonnement (MET spotify) van het oude adres op de internet aansluiting van het huidige adres hebben laten zetten.

Echter bij het omzetten is de naam en email van het abonnement gewijzigd naar de adres gegevens van het huidige adres. Daarbij is de Spotify premium terug gezet naar spotify basis.

Ik verwacht dat het zal opgelost zijn als ik op het nieuwe e-mail adres een spotify code aanvraag.

Ik heb 4 uur geleden een nieuwe code aangevraagd voor Spotify, helaas nog niet ontvangen.

Is dit de juiste manier? Zo ja, waarom heb ik de code nog niet gekregen?

comfortabel bouwen

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Comfortabelbouwen. Zou je je profiel kunnen aanvullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik wat de status is van de aanvraag. Als je in het persoonlijke opmerkingen veld voor de zekerheid zou kunnen noteren wat het klantnummer is waaraan de Spotify account gekoppeld is zou dat super zijn. 

We hebben het abonnement met premium spotify verhuisd naar een andere, bestaande internetaansluiting (soort van gaan samenwonen) Nu is het premium van spotify af. Ik heb een nieuwe code vanochtend per email aangevraagd, zou binnen 3 uur komen,

Tot op heden, nu 22uur geen code van spotify ontvangen.

Wat gaat er mis?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik krijg na mijn verzoeken geen activatiecode voor mijn Spotify

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Beste lezer,

Ik ben thuis met de accounts bezig geweest en nu is de Premium van mijn account gegooid. Een code opvragen lukt niet via de site. Volgens de site is ons emailadres niet bekend bij KPN. Vreemd aangezien ik daar ook de facturen op krijg. Hoe kom ik aan een nieuwe activatiecode? En is de premium ook om te zetten naar Familie met KPN korting?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ahbijer, welkom. 

Balen dat je geen mail krijgt, ik kan mij goed voorstellen dat je graag reclamevrij muziek wilt luisteren. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, kijk ik mee. 

Dank je wel. Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik weet mijn klantnummer echter niet te vinden. 

Gr. Harry 

Overigens zie ik mijn naam verkeerd gespeld op het forum. dat is mijn fout, maar dat zal wel loslopen denk ik.

Reputatie 7
Badge +15

@ahbijer Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een nieuwe code aangevraagd, deze ontvang je binnen uiterlijk 3 uren per mail. 

Badge

Beste KPN,

 

Sinds eind december ben ik overgestapt van een contractvrije KPN compleet naar KPN Hussel. Hierbij is aanvankelijk een en ander niet goedgegaan, maar hier is nog steeds geen herstelactie geweest. Ik zou Spotify premium hebben, maar deze staat nu ineens - per vandaag - op Spotify free. Daarnaast heb ik een pdf van mijn nieuwe abonnement opgevraagd, maar inmiddels bijna 1 maand verder heb ik hier nog steeds niets van gezien.

Ik hoop dat KPN hier ondertussen toch eens actie op gaat nemen, want dit duurt mij gewoonweg te lang.

Groet,

 

Vincent

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Vincent78! Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. Hoor graag van je:blush:

Badge

Hoi Lisa,

Ik zie dat deze link een profiel op Facebook  aanmaakt, dat ben ik niet van plan. Ik ga morgenavond voor de 5e keer wel weer bellen. Hopelijk kan het dan eindelijk opgelost worden. Dank voor de snelle reactie in ieder geval.

Groet,

Vincent

Reputatie 7
Badge +16

@Vincent78 Een link naar een profiel op Facebook: dat snap ik niet helemaal. Dit is een link naar je forum profiel: daar kun jij je klantgegevens in vermelden en deze zijn alleen zichtbaar voor jezelf en de KPN Moderators. Je kunt eventueel, als je een Facebook account hebt, deze koppelen aan KPN Forum profiel: maar dat hoeft uiteraard niet! Ben je daar misschien mee in de war?
Mocht je er morgen niet uit komen, vul dan alsjeblieft je gegevens in en geef hier even een seintje: dan kijken we met je mee.

Ik ben mijn code kwijt van Spotify.

Wij hebben alles in 1

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Theojr, welkom! Ik kan je zeker voorzien van een nieuwe code! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan vragen we een nieuwe code voor je aan. 

Heb het formulier ingevuld 

Reputatie 7
Badge +30

En ik een nieuwe code voor je aangevraagd, @Theojr! Binnen drie uur heb je 'm in je mail. :-)

En ik een nieuwe code voor je aangevraagd, @Theojr! Binnen drie uur heb je 'm in je mail. :-)

 

 

Dank je wel ik wacht af grt

Volgens de lijst van producten heb ik ook spotify premium. Maar als ik de activatiecode opvraag, krijg ik de melding dat het gebruikte emailadres niet bekend is. Wat kan ik daar aan doen. Nou kan het zijn dat ik al eerder die code heb gehad, maar ik heb geen idee meer of dat ook zo is.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic