Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

@JdP76mt213142311234124  het lukt mij ook niet om hem te verwijderen, ook dan komt ie er meteen weer op te staan. Ik vermoed dat dit iets met je abonnement te maken heeft. Ik vraag dit even na bij een collega die hier iets meer van begrijpt. We komen hier op terug!

Hoi Thomas,

Is er al een update?

Jan

Reputatie 7
Badge +10

Helaas nog niet Jan, sorry! Zodra we een update voor je hebben, hoor je dat van ons.

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik heb Spotify tijdelijk van de app afgegooid en ik wil hem nu weer erop hebben. Echter zit ik nu op het free account en moet ik dus weer een premium aanschaffen. Ik weet nu niet of ik weer een activatiecode moet gaan gebruiken want zowel mijn e-mailadres als mobiele nummer wordt niet herkend. 

 

Ik hoor het graag van jullie! Groeten, Ghislaine 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Ghizzy1971, welkom! De vraag is even hoe je Spotify hebt verwijderd. Heb je echt het abonnement op Spotify opgezegd? Of heb je alleen de Spotify app van je apparaat verwijderd en nu weer opnieuw geïnstalleerd?

Het Spotify abonnement blijft gewoon lopen als je alleen de app verwijdert. En ook blijft je Spotify account gewoon actief. Dus in dat geval is het een kwestie van inloggen met de juiste gebruikersnaam/e-mailadres en dan kom je weer terecht in hetzelfde Premium account als je eerder ook had. Mocht je wachtwoord niet meer weten, of niet zeker meer zijn van je gebruikersnaam, dan kun je een wachtwoord reset doen via de Spotify website.

Heb je echt het abonnement opgezegd, dan moet je dit via de MijnKPN weer toevoegen aan je abonnement. Je krijgt dan per mail of sms binnen 24 uur een nieuwe activatiecode toegestuurd waarmee je jouw account meer Premium kunt maken.

Ineens werkt spotify premium niet meer. Kunnen jullie helpen? Bedankt!

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Monique1979sprenk, ik zie als ik kijk bij jouw gegevens dat Spotify Premium nog aanstaat en dat er ook nog steeds een account actief staat. Mocht j de gebruikersnaam nog weten dan kun je een wachtwoord reset uitvoeren Mocht het reset e-mailtje naar een verkeerd e-mailadres gaan neem dan contact op via: https://www.spotify.com/nl/about-us/contact/contact-spotify-anonymous/

Het is ook mogelijk om een nieuwe code te ontvangen van ons, waarmee je dan een gehele nieuw account kunt aanmaken. 

Ik zou Spotify premium gratis in mijn pakket hebben maar krijg na activering te zien dat er na proeftijd €8,99 in rekening wordt gebracht. Hooguit éénmalig want ik zal dan direct een andere provider kiezen. ÓÓk al omdat de ons, jaren geleden, beloofde glasvezelsnelheid nooit gehaald, zelfs niet aangelegd bleek . Jullie telefoniste kon ons wèl eventueel met €5 verhoging de helft van de beloofde snelheid leveren.

*Admin: verplaatst naar het centrale topic

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Tiestvdb. Heb je een (oud) alles-in-een abonnement waar Spotify gratis in zit? Waar zie je dat je ná de proefperiode(?) €8,99 gaat betalen?

Jammer dat je overweegt weg te gaan. 

@JdP76mt213142311234124  het lukt mij ook niet om hem te verwijderen, ook dan komt ie er meteen weer op te staan. Ik vermoed dat dit iets met je abonnement te maken heeft. Ik vraag dit even na bij een collega die hier iets meer van begrijpt. We komen hier op terug!

Hallo,

 

Al weer even geleden maar het is nog steeds niet gelukt om spotify op te zeggen. Wel erg vreemd dat dit niet kan!

Wat een herkenbaar verhaal!

Ik wilde van spotify premium naar spotify family. Meer niet. Moest hiervoor mijn abonnement wijzigen van Alles-in-1 naar Hussel. Okay, niet erg. Maar daarna heb ik, zonder overdrijven, in bijna 2 weken, meer dan 8 uur aan gespendeerd, verdeeld over meer dan 10 verschillende klantenservice medewerkers, dit forum met antwoorden die me niet verder helpen en een hele lange hopeloze chat met Spotify. Resultaat: KPN verwijst naar Spotify en vice versa. Ze krijgen het niet voor mekaar, terwijl alle vinkjes aan staan die in hun systeem aan zouden moeten staan.

Ben wel vandaag spontaan gebeld door een vriendelijke klantenmedewerker die wilde weten of het al gelukt was. Nee dus. Het is me nog steeds niet gelukt om Spotify Family te krijgen. Ik betaal er wel al voor.

En wat nu?


Admin: reactie verplaatst naar centrale topic

🤷🏻‍♂️ Hoe moeilijk kan het zijn. Een KPN medewerker gaf me het advies om via een gratis account van mijn zoon of partner het familie account te activeren. Via dat account de overige geZinsleden uitnodigen. Dat werkt op zich wel. Alleen heb ik nog steeds het premium account. 


Admin: reactie verplaatst naar centrale topic

Reputatie 7
Badge +21

@JdP76mt213142311234124  het lukt mij ook niet om hem te verwijderen, ook dan komt ie er meteen weer op te staan. Ik vermoed dat dit iets met je abonnement te maken heeft. Ik vraag dit even na bij een collega die hier iets meer van begrijpt. We komen hier op terug!

Hallo,

Al weer even geleden maar het is nog steeds niet gelukt om spotify op te zeggen. Wel erg vreemd dat dit niet kan!

Hoi @JdP76mt213142311234124. Wat vervelend dat het nog steeds niet gelukt is om Spotify te verwijderen. Ik heb het zojuist opnieuw in onze systemen aangegeven dat je Spotify wilt verwijderen. Wil je de eerst volgende factuur in de gaten houden?

 

@jawz68 & @HvD 033. Wanneer je Spotify Premium bij ons beëindigt wordt, dan geven wij dit door aan Spotify. Spotify verwerkt dat echter maandelijks. Dit gebeurd vaak op de dag dat het abonnement ooit is begonnen. Wanneer Spotify bij KPN is gestopt, nog maximaal een maand duren voor het account weer terugspringt op Free. Dit kunnen wij ook niet versnellen. Nadat dit is gebeurt kun je de activatiecode gebruiken om het account om te zetten naar Family.  

 

Reputatie 1

Hoi @Ghizzy1971, welkom! De vraag is even hoe je Spotify hebt verwijderd. Heb je echt het abonnement op Spotify opgezegd? Of heb je alleen de Spotify app van je apparaat verwijderd en nu weer opnieuw geïnstalleerd?

Het Spotify abonnement blijft gewoon lopen als je alleen de app verwijdert. En ook blijft je Spotify account gewoon actief. Dus in dat geval is het een kwestie van inloggen met de juiste gebruikersnaam/e-mailadres en dan kom je weer terecht in hetzelfde Premium account als je eerder ook had. Mocht je wachtwoord niet meer weten, of niet zeker meer zijn van je gebruikersnaam, dan kun je een wachtwoord reset doen via de Spotify website.

Heb je echt het abonnement opgezegd, dan moet je dit via de MijnKPN weer toevoegen aan je abonnement. Je krijgt dan per mail of sms binnen 24 uur een nieuwe activatiecode toegestuurd waarmee je jouw account meer Premium kunt maken.

Hallo Erik! Bedankt voor je bericht! Ik heb alles nog lopen via mijn abonnement. Ik heb mijn e-mailadres en wachtwoord opnieuw ingevoerd en alles werkt weer naar behoren! 

Groeten, Ghislaine

Ik vraag me dan twee dingen af. 1- waarom wordt dit niet gewoon gecommuniceerd binnen KPN. Dan hoef je er tenminste niet tig keer achteraan te bellen. 2- waarom staat er dan direct in mijn account gegevens dat ik een familie account heb. En wordt er dan ook direct een link gestuurd om het family account te activeren. Dit schept de verwachting dat het account direct geactiveerd is. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HvD 033, terechte vraag! Wij hadden dit inderdaad beter moeten communiceren als we zien dat jij Premium af hebt genomen. De link om van je account Family te maken, wordt inderdaad meteen gestuurd. Je zou er natuurlijk ook een ander account aan willen kunnen koppelen en dan hoef je niet te wachten. 

Hallo

In verband met emigratie heb ik mijn KPN moeten opzeggen per 25-03-21 maar wil graag mijn spotify behouden. Hoe kan ik dat regelen?


Admin: topic samengevoegd met centraal topic

Reputatie 7
Badge +19

Hi @SemLouis, dat is geen probleem. Als je Spotify Premium bij ons hebt en dat wordt opgezegd in verband met jouw emigratie, dan wordt alleen het premium zijn van het account opgezegd. Dat wil zeggen: Jouw Spotify account blijft gewoon bestaan, het wordt alleen omgezet naar een ‘Free’ account. Je kunt er eventueel voor kiezen om je account weer om te zetten naar Premium via Spotify zelf. 

Ik moet opnieuw inloggen op mijn spotify premium account dat gekoppeld is aan mijn kpn abonnement. Weet mijn wachtwoord niet


Admin: topic verplaatst naar centrale topic

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Astrid46, welkom! Je kunt in dit geval een wachtwoord reset doen via de Spotify website.

 

 

Ik heb het zelfde probleem echter nooit aan facebook gekoppeld, wel hetzelfde mailadres etc. Maar ik kan geen activatiecode vinden van kpn voor sportify.

 

Hij zou automatisch over gaan als ik premium had afgemeld op kpn premium, maar dat is niet gebeurd. Wat moet ik nu?

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op ons forum @Danielson!

Je hebt de activatiecode inderdaad nodig om Premium via KPN te activeren. Wij helpen je graag aan de code. Vul je je gegevens in je forumprofiel in, en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan?

Welkom op ons forum @Danielson!

Je hebt de activatiecode inderdaad nodig om Premium via KPN te activeren. Wij helpen je graag aan de code. Vul je je gegevens in je forumprofiel in, en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan?

Bij deze gedaan. Bij extra opmerkingen bankcijfers ingevuld

Ik kan met ons abonnement gratis Spotify gebruiken, maar het lukt mij niet om in te loggen. Hoe kan ik dit het beste dien? 

 

Admin: samengevoegd met centrale Spotify topic

Reputatie 7
Badge +19

@Danielson Top, dankjewel! Ik heb je een nieuwe activatiecode toegestuurd. Deze ontvang je binnen een paar uur per e-mail, zodat je Premium kan activeren :)

@Marieke Jansen Welkom! Als je niet kunt inloggen op jouw Spotify account, kan kan je een wachtwoord reset doen via de Spotify website.

Ik heb Spotify premium laten opzeggen om deel te kunnen nemen aan een family account. Dit was in december. Maar ik heb nog steeds premium er op staan. Kunnen jullie deze per direct er af halen?

 

Admin: samengevoegd met centrale Spotify topic