Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo Erik,

Ik heb mijn Spotify-account opgezegd omdat ik niet meer met FB wil inloggen. Mijn Spotify premiumcode van KPN is gekoppeld aan dat account. Nou heb ik premium opgezegd bij jullie, kan ik nu een nieuwe code aanvragen om aan mijn nieuwe account te koppelen?

Groet,
Marloes
Reputatie 7
Badge +10
Ha Marloes, welkom op het Forum!

Ik kijk graag even met je mee voor een nieuwe activeringscode. Je hoeft hier namelijk Spotify Premium niet voor op te zeggen. Ik stuur je een privébericht om je hier verder bij te helpen!
Hi, ik zag de aanbieding van 7.50e per maand voor spotify. Heb het zojuist via MijnKPN geactiveerd, maar daar werd alleen maar aangegeven dat het 10e per maand kost. Op sommige plaatsen wordt in de app aangegeven dat eventuele kortingen niet meegerekend werden, maar niet bij de laatste bevestiging. Kost het wel 7.50 per maand nu?
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @Jelleft, welkom op het forum! je hoeft je geen zorgen te maken het kost gewoon €7.50 in de maand. Via MijnKPN zie je de lopende korting van €2.50 niet staan. Heb je wel een activeringscode ontvangen ? zo niet mag je reageren op mijn privébericht dan vraag ik die meteen voor je aan!
Hoi, nadat mijn abbo verlenging is ingegaan is mijn spotify premieum link weggevallen lijkt het. als ik inlog bij spotify geeft die aan dat ik een free abbo heb.. in mijn kpn staat spotify wel actief aangevinkt.

moet ik opnieuw activeren?
Ik wil graag een ander Spotify account premium maken, kan iemand van de klantenservice mij daarmee helpen?
Reputatie 7
Badge +10
Hi @Kabeltje, welkom op het Forum! Dat is zeker mogelijk! Als je reageert op mijn privébericht, help ik je hier verder mee 🙂
Hi,

Ik wil ook graag een ander account premium maken, kunnen jullie mij helpen?
Reputatie 5
Badge +7
Hey @j.hoekstra, daar kan ik je mee helpen! Kan je hiervoor reageren op mijn privébericht?
Reputatie 5
Badge +7
Hey @j.hoekstra, daar kan ik je mee helpen! Kan je hiervoor reageren op mijn privébericht?
Ik heb nog geen bericht van je mogen ontvangen. Ik ga ervan uit dat het gelukt is. Zo niet, laat het me weten!
Hallo, ik heb Spotify Premium in mijn abonnement, maar heb dit nooit geactiveerd en met mijn mailadressen krijg ik geen nieuwe activatiecode. Had per ongeluk via Spotify los een abonnement gesloten en deze vandaag beeindigd met behulp van Spotify. Ik wil alleen graag Spotify houden. Kunnen jullie een nieuwe activatiecode naar mij sturen?

Alvast bedankt!
Hallo, ik wil graag mijn Spotify Premium (behorende bij mijn abonnement) overzetten naar een ander account. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Dank alvast.
Reputatie 7
Badge +25
@Toothbrush 1971: ik heb de gegevens er gelijk bij gepakt. Ik zie dat de activatiecode al in 2014 is gebruikt en dus ook Premium is. Ik stuur je een privébericht met de details! :)

@iBenshi: Ik heb opdracht gegeven je een nieuwe code te sturen. Die ontvang je binnen 24 uur per SMS. Ik hoor het graag zodra je 'm binnen hebt!
Hallo,

Ik heb net Spotify Premium afgesloten via de KPN app, maar ik heb nog geen code of iets ontvangen. Hoe kan dat?
En kan ik de code ook gebruiken bij mijn bestaande account of niet?

Mvg
Ik wil graag m’n huidige account terugzetten naar free en dan met een nieuwe activatiecode weer premium activeren. Tevens wil ik hem koppelen aan een ander e-mailadres
Reputatie 7
Badge +22
Hoi SamsungS8, welkom op het forum! het kan tot 24 uur duren voordat je de activatiecode per sms ontvangt. Ik heb je gegevens er nu bij gepakt en zie dat je de code inmiddels ontvangen hebt. 🙂 Ik wens je veel reclamevrij luisterplezier!

@Miranda, ik zie dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt met deze vraag. Daar heb ik inhoudelijk gereageerd.
Reputatie 7
Badge +16
@Erik_
Dit topic moet nog even worden aangepast. De nieuwe prijsplannen en de wijziging van de gratis databundel.
Reputatie 7
Badge +30
Goed punt, Chris, dank je! Ik heb het aangepast 🙂
Hoi Ik wil een ander Spotify account Premium maken. Eerder te snel gekozen te koppelen aan verkeerd FB account. Is dit mogelijk?
Hoi Ik wil een ander Spotify account Premium maken. Eerder te snel gekozen te koppelen aan verkeerd FB account. Is dit mogelijk?@Erik_
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Michell71, welkom op het forum! Dat is inderdaad mogelijk. Reageer op m'n privébericht, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode op. 🙂
Hoi HHRMNS, welkom! Wat een rare situatie. Het lijkt inderdaad dat er dan iemand anders aan het luisteren is. Ik kan je een nieuwe code sturen zodat je een ander account kan aanmaken. Reageer daarvoor op m'n privébericht. Afspeellijsten overzetten naar een ander account kan echter alleen door Spotify zelf gedaan worden. :) hey Paul. Kan jij mij daar ook mee helpen, ik heb precies t zelfde probleem.

Groet Jeroen v.d. Molen.
Mijn stiefdochter heeft een Premium account die ze nog zelf betaald. Mijn eigen Spotify Premium is gratis via KPN, maar deze gebruik ik amper. Hoe kan ik terug naar Free zodat mijn stiefdochter's Spotify gekoppeld kan worden aan KPN? BVD.
Hoi,
Ik heb een abonnement zorgeloos met spotify premium. Dit deed het eerst altijd prima, tijdje niet gebruikt, nu wil ik er weer veel naar luisteren maar is het ineens een free abonnement. Hoe kan ik dit weer aanpassen? Met vriendelijke groet, Sharon
Reputatie 7
Badge +20
Ha Sharon19982! Ik heb je vraag volgens mij gisteren in dit topic al beantwoord. Het zou in orde moeten zijn!