Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Mayko, dat kan uiteraard gebeuren! Om een nieuwe code op te sturen hebben we enkele gegevens nodig. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met postcode + huisnummer, naam, klantnummer(s)?
Hi,
Ik had al spotify premium voordat ik KPN afsloot.
Nu heb ik premium opgezegd.
Maar ik krijg geen activatiecode opgevraagd via de KPN link. Hij zegt dat de gegevens niet bekend zijn, terwijl dat dezelfde gegevens aan mijn KPN abonnement gekoppeld zitten.
Hoe kom ik nu aan een activatiecode?
Groeten Jessica
Dag KPN,

Ik heb hetzelfde probleem als Miranda hierboven. Plots staat mijn Spotify Premium account op Free, terwijl in KPN gegevens wel duidelijk Spotify Premium staat. Ik gebruik een link mij gestuurd om activatiecode aan te vragen door KPN maar zowel mobiel nummer als emailadres 'wordt niet herkend', terwijl wel mijn correcte contractgegevens.

Kunnen jullie mij helpen aan een nieuwe activatiecode?

groet,
Caroline

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Beste Forummedewerker,
Ik wil Spotify graag loskoppelen van Facebook en het gekoppelde e-mailadres wijzigen. Nou heb ik voor beide een instructie gevonden, maar die werken niet omdat het account indertijd in Facebook is aangemaakt. Wat wel gelukt is, is dat ik nu weer via mijn oorspronkelijke Spotify gebruikersnaam kan inloggen (hoeft dus niet meer via Facebook) met een daarbij behorend nieuw aangemaakt wachtwoord, maar als ik vervolgens in de accountpagina op 'profiel bewerken' klik en bij het e-mailadres wil typen om het e-mailadres aan te passen, kan ik daarin niets aanpassen. Ik heb Spotify Premium gratis binnen mijn Alles-in-1 Standaard pakket. Heb je een oplossing voor me? Bij voorbaat dank 🙂
Ik heb hetzelfde probleem. Uitloggen en weer inloggen helpt in ieder geval niet. Ik heb volgens mijnkpn wel een premium abonnement, maar op geen van mijn apparaten is de premium versie ingeschakeld. Hoe zet ik die weer aan?
Elsje

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
En hoe zit dat bij mij dan ? Heb ik dat ook gratis ?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 1
Beste,

Ik heb sinds 2016 Spotify Premium in mijn Alles-in-1 pakket, maar sinds een paar maanden niet meer. Wat is er veranderd?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Badge +19
@Jvspronk, @Caroline Marike, @Eader Zouden jullie het 06- nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jullie Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Aan de hand van deze gegevens kunnen we jullie een nieuwe activatiecode sturen.

@Arnold88 Zou je ook je gegevens willen aanvullen in je forumprofiel? Dan kunnen we bekijken of je ook in aanmerking komt voor gratis Spotify Premium.

@krom en @RK16, wanneer je een alles in 1 abonnement hebt met gratis Spotify premium , kunnen wij een activatiecode sturen. Zouden jullie ook je gegevens willen aanvullen in het forumprofiel?
Dag Marina, dankjewel voor je reactie. Ik heb de gegevens aangevuld en zou graag de activatiecode ontvangen. Wordt deze naar mijn email adres gestuurd of vind ik deze elders? Hartelijk dank!
Hallo,

Ik heb een andere PC, en heb Spotify er opnieuw opgezet, maar ik ben alles kwijt. En men vraagt me te abonneren. Wat met ik doen ??
Reputatie 7
Badge +30
@Consequence, welkom! Wil jij je gegevens invullen in je profiel? Dan controleer ik voor je hoe het zit met Spotify. Als je er dan inderdaad recht op hebt stuur ik je een code :)

Welkom, @MaHo001! Als jij dit account hebt aangemaakt, origineel, met een mailadres, dan kun je via de accountpagina dat mailadres wijzigen. Als dat niet lukt, probeer een andere browser. Als het account origineel met Facebook is aangemaakt, dan is het e-mailadres altijd het mailadres dat je ook voor Facebook gebruikt. Om dat mailadres dan te wijzigen moet je op Facebook je mailadres aanpassen.

Als je dat niet wilt, en je wilt echt helemaal van Facebook af bij je Spotify, dan zit er niets anders op dan een geheel nieuw account aan te maken. Vervolgens kunnen wij dan je Premium loskoppelen van het oude abonnement, en je een nieuwe activatiecode sturen. Spotify zelf kan je helpen om je afspeellijsten over te zetten naar het nieuwe account.

@Caroline Marike, dank voor je gegevens. Ik zie hier dat je een actief gekoppeld abonnement hebt. Ik vermoed dan ook dat je met de verkeerde gegevens inlogt. Ik stuur je een privébericht met je gebruikersnaam. Daarmee kun je inloggen. Mocht je dat account niet meer willen gebruiken, kan ik het loskoppelen en je een nieuwe code sturen.

Welkom @Yvonne van Ginneken! Voor Spotify heb je een account. Die heb je aangemaakt via de website van Spotify, of tijdens het activeren van Premium via ons. Dat account heeft een gebruikersnaam en een wachtwoord. Met diezelfde gegevens kun je nu op de nieuwe PC weer inloggen op Spotify. Als je je inloggegevens niet meer weet kun je die via deze pagina het wachtwoord resetten.
@Erik_ Hallo Erik ? Dankjewel voor je bericht. Het account is origineel met Facebook aangemaakt. Ik wil inderdaad niet het e-mailadres in Facebook aanpassen, maar wel een ander e-mailadres in Spotify. Op de accountpagina via zowel Google Chrome als Internet Explorer kan er aan het e-mailadres niets aangepast worden. Ik zou je dan ook heel dankbaar zijn als je Premium wilt loskoppelen van het oude abonnement en me een nieuwe activatiecode wilt sturen.
Ik heb de profielgegevens aangepast en wacht met smart op een advertentie vrij Spotify. Wat wordt er nog van mij verwacht?
Hoi,

Ik probeer via de website van KPN mijn spotify activatiecode op te vragen maar zowel op mijn telefoonnummer als mailadres lukt dit niet. Zouden jullie me verder kunnen helpen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Badge
Hoi
Op welke website zou ik mijn e-mailadres dan in moeten vullen?
Ik heb wel ern nieuw mobiel abonnement maar dat is al sinds juni, daarna heb iknog spotify gebruikt. Aan mijn alles-in-1 heb ik niets veranderd, wel is de prijs fors omhoog gegaan.

@Fabulousfyanne en @nicole-niels, welkom op het forum!

Voorwaarden zijn niet veranderd. Heb je wellicht je mobiele abonnement verlengd, Fyanne? Daarbij komt het soms voor dat Spotify terugvalt naar Free. Dat kunnen we dan echter herstellen.

BIj het aanvragen van de code via de website moet je een 06-nummer invullen als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt. Heb je het bij een vast abonnement, gebruik dan het bij ons bekende contact e-mailadres. Mocht het nog steeds niet lukken, dan help ik je verder.

Vullen jullie beide je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt :)
Hoi Marina, dankjewel voor je bericht, ik heb de gegevens aangevuld.

Groeten Jessica

@Jvspronk, @Caroline Marike, @Eader Zouden jullie het 06- nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jullie Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Aan de hand van deze gegevens kunnen we jullie een nieuwe activatiecode sturen.

@Arnold88 Zou je ook je gegevens willen aanvullen in je forumprofiel? Dan kunnen we bekijken of je ook in aanmerking komt voor gratis Spotify Premium.

@krom en @RK16, wanneer je een alles in 1 abonnement hebt met gratis Spotify premium , kunnen wij een activatiecode sturen. Zouden jullie ook je gegevens willen aanvullen in het forumprofiel?
Reputatie 7
Badge +21
@MaHo001 Ik heb het Spotify Premium account voor je losgekoppeld van Facebook en een nieuwe activatiecode per mail naar jou verstuurd. Deze activatiecode ontvang je binnen 3 uur en kan je invullen op deze pagina.

@Eader @Jvspronk Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode naar jou verstuurd. Je ontvangt de activeringscode binnen 3 uur op mobiele nummer per sms.

@Fabulousfyanne Ik heb de abonnementen die je bij KPN hebt bekeken en zie dat er geen Spotify in het abonnement zit. Vaak blijft het nog een tijdje actief na het opzeggen. In MijnKPN kan je ook zelf bekijken waaruit het abonnement is opgebouwd en kan je Spotify Premium toevoegen aan het abonnement.

@Cwhulleman Natuurlijk, we zullen je verder helpen hierin. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Dan kan ik het voor je nakijken
@Vikash Hartstikke fijn, Vikash. Dankjewel, ben ik blij mee! 🙂
Badge
Ik had inderdaad zrlf gezien dat premium niet meer in mijn abonnement zat. Dit had ik bij mijn alles in 1. Waarom is dit veranderd? Ik heb mijn vast abonnement niet gewijzigd


@MaHo001 Ik heb het Spotify Premium account voor je losgekoppeld van Facebook en een nieuwe activatiecode per mail naar jou verstuurd. Deze activatiecode ontvang je binnen 3 uur en kan je invullen op deze pagina.

@Eader @Jvspronk Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode naar jou verstuurd. Je ontvangt de activeringscode binnen 3 uur op mobiele nummer per sms.

@Fabulousfyanne Ik heb de abonnementen die je bij KPN hebt bekeken en zie dat er geen Spotify in het abonnement zit. Vaak blijft het nog een tijdje actief na het opzeggen. In MijnKPN kan je ook zelf bekijken waaruit het abonnement is opgebouwd en kan je Spotify Premium toevoegen aan het abonnement.

@Cwhulleman Natuurlijk, we zullen je verder helpen hierin. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Dan kan ik het voor je nakijken
@Vikash Hallo Vikash, ik heb direct al de nieuwe activatiecode ontvangen. Hartelijk dank daarvoor. Ik kon daarmee ook gelijk inloggen, maar wat nog niet lukt, is om het e-mailadres aan te passen.
Ik heb bij het activeren van Spotify aangegeven dat ik nog geen account had, maar kon toch alleen inloggen op het oude profiel (dat oorspronkelijk via Facebook was aangemaakt en dat je had losgekoppeld). Op de accountpagina, bij 'Profiel bewerken', kan ik het e-mailadres nog steeds niet aanpassen. Vervolgens heb ik het wachtwoord gereset, maar ook dan blijft het niet mogelijk om het e-mailadres van het account aan te passen. Ik doe iets niet goed. Kun je me alsjeblieft helpen? Bij voorbaat weer dank!
Hallo. Ik heb ook alles in 1 en spotify premium, hoe werkt dat dan, dat het gratis is? Want ik moet gewoon betalen namelijk?

Ik hoor het graag nog.

Mvg
Reputatie 7
Badge +21
@Fabulousfyanne Het klopt dat het Alles in 1 abonnement niet gewijzigd is. Je het al sinds 2016 een Alles in 1 Instap abonnement bij KPN. In dit abonnement zit Spotify Premium niet inbegrepen. Het mobiel abonnement is op 19-06-2018 verlengt naar Zorgeloos Standaard, daarvoor was het een Basis Mobiel abonnement. Bij beide abonnementsvormen zit Spotify niet inbegrepen. Heel vreemd dat je eerder gebruik maakte van Spotify Premium , weet je zeker dat dit via KPN liep en niet bij Spotify zelf?

@MaHo001 Ik zie dat je het Spotify Premium account opnieuw hebt gekoppeld aan Facebook. Zoals ik het begrijp is dat niet de bedoeling. Je kan het beste een nieuwe Spotify account aanmaken met een ander e-mail adres, dat verder helemaal los staat van Facebook. Er is een nieuwe activatiecode onderweg.

@Nathaliieejj, bij onze Alles-in-1 Standaard en Premium pakketten zat voorheen inderdaad Spotify Premium. Bij Instap helaas niet. Om te controleren welk pakket je afneemt en waar je recht op hebt kunnen nakijken. Vul jouw Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en geeft een seintje wanneer je dit gedaan hebt. Dan gaan we voor je kijken.
@Vikash Super. Dankjewel en sorry dat ik je dubbel werk bezorg!
Ik had inderdaad zrlf gezien dat premium niet meer in mijn abonnement zat. Dit had ik bij mijn alles in 1. Waarom is dit veranderd? Ik heb mijn vast abonnement niet gewijzigd


@MaHo001 Ik heb het Spotify Premium account voor je losgekoppeld van Facebook en een nieuwe activatiecode per mail naar jou verstuurd. Deze activatiecode ontvang je binnen 3 uur en kan je invullen op deze pagina.

@Eader @Jvspronk Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode naar jou verstuurd. Je ontvangt de activeringscode binnen 3 uur op mobiele nummer per sms.

@Fabulousfyanne Ik heb de abonnementen die je bij KPN hebt bekeken en zie dat er geen Spotify in het abonnement zit. Vaak blijft het nog een tijdje actief na het opzeggen. In MijnKPN kan je ook zelf bekijken waaruit het abonnement is opgebouwd en kan je Spotify Premium toevoegen aan het abonnement.

@Cwhulleman Natuurlijk, we zullen je verder helpen hierin. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Dan kan ik het voor je nakijken


Ik heb forumprofiel een update gegeven.
Groet cwhulleman
Reputatie 7
Badge +20
@Cwhulleman Dank! Als ik het goed zie heb je ondertussen ook al contact gehad met de telefonische klantenservice. Volgens mij moet het inmiddels werken. Is dat ook zo, of zie ik het verkeerd?