Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

vraagje: Ik wil een ander Spotify account Premium maken.
Reputatie 7
Badge +25
Hi Pieter, dat kan! Ik zorg dat je binnen 24 uur een nieuwe code per SMS ontvangt. 🙂
Ik heb een premium account van Spotify via KPN en deze heb ik gekoppeld aan mijn Facebook.
Nu wil ik van mijn Facebook account af. maar dat zou betekenen dat ik ook geen Spotify meer heb.

Ik heb gekeken onder instellingen - social - en daar los te koppelen maar dat is geen optie .
Ik heb een vermoeden dat mijn facebook is gehackt. vandaar dat ik mijn Facebook wil verwijderen

Kunnen jullie mij hier bij helpen?

Grt,

Ruben H
Reputatie 7
Badge +25
@Frosy Grim: we kunnen je een nieuwe code sturen zodat jij een ander account Premium kan maken. Dan kan je Facebook gerust verwijderen. Kun je in dat geval je gegevens invullen in je profiel en ons een seintje geven als dat is gebeurd?
Beste mevrouw, meneer,

Ik heb via KPN spotify. Dit kan ik ook gebruiken op mijn sport gear. Allen kan ik de gebruikersnaam niet invullen omdat er een streepje in staat en mijn horloge dit niet kent. Ik wil dus graag mijn gebruikersnaam wijzigen. Spotify verwijst mij naar kpn.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Groet

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
@JulesVetter bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie dat je gisteren je account weer omgezet hebt naar Premium, heel goed. Ook zie ik dat je inderdaad had verlengd met een abonnement waarbij Spotify Premium niet meer inbegrepen was. Daarom moest je het opnieuw activeren. Wel vind ik het bijzonder dat je al je playlists weg zijn. Het zou daarvoor niet uit moeten maken of je een Premium of Free account hebt. Wellicht kan je via Spotify de playlist nog herstellen.

@LCLoes handig dat je Spotify ook op je sport gear kunt gebruiken. Lijkt me ideaal! Dat je geen streepje in kunt vullen, is dan minder ideaal 😉. Je krijgt binnen 3 uur een nieuwe code per mail, zodat je een nieuw Spotify account kunt koppelen aan je Spotify Premium. Je moet dus wel eerst een nieuw Free account aanmaken via Spotify zelf. Kom je er zo uit?
@Maarten Prins: Dat kijk ik voor je na. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten? Laat het even weten als dat is gebeurd, dan zoek ik het direct uit.

@RuudRobroeks @IBoe: Welkom! Ik zorg dat jullie een nieuwe activatiecode ontvangen. Kunnen jullie je adresgeevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie plaatsen als dat is gebeurd?


Heb gegevens aangevuld
Wij hebben een internet/tv/bellen abonnement. Op de nota staat vermeld "gratis spotify premium". Tot op heden heb ik daar geen gebruik van gemaakt. Graag zou ik de activeringscode ontvangen om van deze optie gebruik te gaan maken.
@Joran: gegevens toegevoegd in profiel IBoe
Ik ben mijn user name en passowrd kwijt voor Spotify. waar kan ik het vinden/resetten?
Kan iemand mij A,U,B, helpen met mijn probleem?
alvast bedankt
Reputatie 4
Badge +3
Aan cballarin,

https://www.spotify.com/nl/password-reset/
Reputatie 7
Badge +30
@RuudRobroeks en @IBoe jullie krijgen binnen drie uur een nieuwe code toegemaild!

@cballarin is het gelukt met de link die Real1ty stuurde?
Hallo,

Ik heb KPN alles in 1. Ik zit al een jaar op mijn vriend zijn spotify account, maar hoorde dat ik gewoon gratis mijn eigen spotify account kan aanmaken als je KPN alles in 1 hebt. Klopt dit? Zo ja, hoe moet ik dit regelen?

Groet Irene

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
@RuudRobroeks en @IBoe jullie krijgen binnen drie uur een nieuwe code toegemaild!

@cballarin is het gelukt met de link die Real1ty stuurde?


@Marcia_ Ja dank je wel. 😀 Nu heb ik de vlgende vraag. Hoe kan ik gratis mij premium activeren?
Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +25
@IreneVisser: Ik heb gekeken en ik zie dat Spotify wel is geactiveerd voor een account. Wellicht het account van je vriend? Ik stuur je de gebruikersnaam zodat het kan checken.

@cballarin: Jij hebt dus Spotify in je abonnement en je hebt op dit moment geen Premium? Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan check ik het voor je.
@Paul_ gedaan
Als ik naar mijn kpn alles-in-1 pakket kijk zie ik dat ik spotify premium heb echter als ik de activeringscode wil aanvragen wordt mijn E-mail adres niet herkend.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb gekeken @cballarin. Je hebt sinds 2016 al Premium zie ik. Ik stuur je een privébericht met de gebruikersnaam.
Ik heb gekeken @cballarin. Je hebt sinds 2016 al Premium zie ik. Ik stuur je een privébericht met de gebruikersnaam.

Dank je wel
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Muslimovic. Welkom op het forum! Wat vreemd dat het e-mail adres niet herkent wordt. Wij hebben ook de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Als je je gegevens en e-mailadres achterlaat op het KPN Forum profiel sturen we een nieuwe activatiecode per e-mail. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld?
Ik heb een ander toestel maar mis nu de premium versie. De oude activatiecode heb ik niet. Hoe krijg ik een nieuwe?
Hoe activeer ik Spotify premium? Ik heb momenteel de gewone Spofify en zie geen manier om dit te veranderen, terwijl ik via KPN wel het gratis Premium moet hebben
Badge
Ik probeer sinds gisteren via MijnKPN Spotify aan te vragen en ook via SMS naar 1266, maar ik krijg het niet voor elkaar: Op dit moment niet mogelijk uw aanvaag in behandeling te nemen.
hallo, ik ben al jaren klant met een all-in-one abonnement. Nu wil ik, en mijn familie, graag van spotify gebruik gaan maken maar ik kan de activeringscode niet meer vinden. Groet, Linda
Reputatie 7
Badge +21
@Thiemen50, hmm oke! In principe zou je met hetzelfde account kunnen inloggen en indien dat nog Premium is zou je daar gebruik van kunnen maken. Lukt dat niet helpen we je graag verder. Wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met postcode + huisnummer, naam en klantnummer(s)?

@Snoekie1, dan heb je denk ik een nieuwe activeringscode nodig. Vul jouw Forum profiel aan en we helpen je snel verder!

@tanja123, wat raar dat dit niet lukt! Probeer je dit van de app of website? Lukt het via beide niet, dan kunnen wij het ook voor je aanvragen (vul dan jouw Forum profiel aan!) of kan je het aanvragen via 0800-0105 / LiveChat.

@Linda63, ik snap dat je na een aantal jaar de activeringscode niet meer hebt! Je kan een nieuwe aanvragen via deze website! Lukt dat niet of krijg je een foutmelding, vul dan net als de rest jouw Forum profiel aan en dan zorgen wij voor een nieuwe code! Let op, je kan maar één Spotify account koppelen aan Premium via KPN. Of je moet kiezen voor Spotify Family 😉