Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi Martin. Spotify is nooit onderdeel geweest van KPN Compleet. Het zat wel inbegrepen in o.a. het 'Alles-in-1 Standaard' pakket. Ik heb jouw gegevens bekeken en ik zie dat jij dat pakket ook had (vandaar dat je Spotify had) maar vorig jaar (februari) is het pakket aangepast naar het 'Internet en TV' pakket. Daar zit geen Spotify bij inbegrepen. Ik moet je dus teleurstellen...
Goedemorgen. ik zou graag mijn Spotify Premium licentie voor een andere account gebruiken.
Kan je deze loskoppelen van mijn Facebook account en mij een nieuwe activeringscode kunnen sturen?
alvast bedankt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Jan-Eric. Dat is zeker mogelijk. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Hallo allemaal,

ik wil mijn spotify premium (her) activeren nu ik een nieuw abonnement heb bij KPN. Op mijn account staat dat ik betaal voor de premium maar ik heb nog geen activatiecode gekregen. Wanneer ik deze wil opvragen wordt zowel mijn telefoonnummer als mailadres niet herkent.

Wat nu te doen?

Groetjes, Steffie
@Vikash De gegevens heb ik zojuist ingevoerd.
Beste Paul, dank voor je reactie. Ik heb al contact gehad met je collega, zie quote:

@Martin22, Zou je je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik een activatiecode voor je aanvragen.

Marina is dus wel akkoord.

Ten tweede: Ik heb het abonnement niet aangepast, KPN blijkbaar. Dit dan wel weer zonder mij te berichten. Ik vind dit vreemd.
Dus KPN houdt zich voor de tweede keer niet aan een afspraak?
Ik heb een Spotify premium abonnement via KPN gratis bij alles ineen pakket. Maar nu wil ik hem op mijn mobiele telefoon installeren maar ik weet de inloggegevens niet meer. Ik heb jaren geleden een facebook account gebruik dit is al heel lang niet meer in gebruik en ook niet meer bekend. Hoe kom ik achter mijn gebruikersnaam en wachtwoord? Ik kom steeds met het installeren op mijn Spotify free abonnement uit.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Mijn P.C. is opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik Spotify er niet meer op. Krijg steeds een fout code nr. 3 te zien. Ik heb K.P.N. alles in een.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19
@Steffie1989R, ik zie dat het inderdaad omgezet was naar Free. Er is een nieuwe code aangevraagd. Deze ontvang je uiterlijk morgen middag.

@Jan-Eric, Ik heb je huidige account ontkoppeld van Spotify Premium en je een nieuwe activatiecode toegestuurd waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium.

@Martin22, Uiteraard kan ik een activatiecode voor je aanvragen, dit kan gratis wanneer het in je pakket zit of ik kan Spotify toevoegen voor €8,99 per maand. Mocht je willen dat we uitzoeken hoe het precies zit met de wijziging rondom je pakket, dan kun je er een nieuw topic voor starten en zoeken we het voor je uit.

@MartinS, We kunnen je een nieuwe activatiecode sturen waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium. Aangezien je geen Facebook meer gebruik, kun je upgraden met een nieuw Spotify account.

@crearia, Wat betreft de foutcode, volgens een paar mensen op het forum is een wachtwoord reset de oplossing. Laat je even weten of het hiermee is opgelost?
Bedankt daarvoor.
Ik heb recent mijn contract verlengt, en die verlenging is gisteren ingegaan. Heb ook mijn Spotify Premium abonnement daarbij verlengt, maar die is nu niet meer geactiveerd en het lukt ook niet om een activatiecode op te vragen via de website (tel nummer en emailadres worden niet herkend). Ik zou graag een activatiecode ontvangen. Bij voorbaat dank.
Allereerst hartelijk dank voor de snelle reactie op mijn vorige vraag.Graag ontvang ik een activatiecode om mijn bestaande Spotify free om te zetten naar KPN abonnement

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi @eschiltkamp, dit kan gebeuren bij verlengingen waarbij je van een abonnement met een inbegrepen Spotify naar een abonnement met Spotify als losse optie gaat. Ik heb bij dezen een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Die ontvang je binnen een paar uur per sms op je mobiele nummer.
Hoi @Erik_, bedankt voor je reactie. Heb de code ontvangen en het is inmiddels gelukt. Bedankt!
Mijn Spotify Premium in op 1 of andere manier terug gezet naar free.. erg vervelend! Nunprobeer ik een nieuwe op te vragen zoals jullie aangeven op de site. Hij blijft zeggen dat mijn email en 06 ongeldig zijn.. kunt u een nieuwe sturen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.

Goeden dag.

Ik heb al jaren een alles in 1 abonnement en zou recht hebben op spotify.
Ik heb spotify echter nog nooit geactiveerd.
Ik gebruik thuis, Phillips TV ( Weet niet of spotify daarop staat), twee chromebooks, eventueel 1 laptop, en we gebruiken samen ( vrouw en ik) twee mobiele telefoons.
Heb ik dan aan 1 activatie code genoeg ( of 1 account) En kan ik die dan op elk apparaat gebruiken ?
Hoe lang duurt het voor het geactiveerd is ?

Groet
F.Postema

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.

Ik gebruik nog steeds geen Spotify premium ondanks dat het deel uitmaakt van mijn abonnement. ik heb wel een free afspeellijst. ik wil dus over naar Premium en mijn afspeellijst meenemen. hoe doe ik dat?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.

Gisteren is door een medewerker van KPN telefonisch Spotify family voor ons aangezet. Ik heb tot op heden geen mail gehad met een activatie code. Ook niet in spam.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen allemaal,

@MartinS, Dat kunnen we regelen! Zou je daarvoor je 06-nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

@marcelliempde, Zou je jouw gegevens ook willen invullen in je forumprofiel? Dan kunnen we kijken waarom jouw account terug is gezet naar Spotify Free.

@FMPostema, Ik zie dat er vandaag al een activatiecode voor je is aangevraagd. Je kunt het premium account gebruiken op meerdere apparaten, maar je kan het account maar op één apparaat luisteren. Niet op meerdere tegelijk.

@Ivyking, Als je een abonnement incl. Spotify Premium kunnen wij je een activatiecode sturen. Zou je jouw gegevens ook willen invullen in je forumprofiel? Dan zoeken we het voor je uit en sturen we je een activatiecode voor Spotify Premium.

@strikje75, Had je eerder een Spotify Premium abonnement via ons? Dan wordt het automatisch omgezet. Zo niet, dan zoek ik het graag voor je uit. Wil je jouw gegevens ook invullen in het forumprofiel??

Alvast bedankt 😃 Als jullie vragen hebben zien we hier graag weer een reactie verschijnen.
Ik heb nooit Spotify gehad.
Hoe krijg ik spotify weer op mijn nieuwe telefoon log wel in met mijn gegevens maar dan krijg niet meer mijn premium account ? Maar een Free account
Reputatie 7
Badge +21
@strikje75, op 19 januari (gister, ik kan helaas niet zien welke tijd) is er een code opgestuurd. Heb je deze niet ontvangen (kijk ook even in ongewenste berichten), laat het dan even weten. Dan sturen we nogmaals een code op ;)

@Melissawhoof, dat is raar! Wanneer je met precies dezelfde gegevens inlogt zou je precies hetzelfde account moeten zien. Inclusief afspeellijsten en dergelijke. Als je inlogt op de web-variant van Spotify, krijg je dan wel een Premium account? Mocht je er niet uitkomen kunnen we het huidige account ontkoppelen, je een nieuwe code opsturen en kan je opnieuw jouw account Premium maken. Laat dan even je gegevens zoals naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) achter in jouw Forum profiel.
Ik heb ook kpn alles in 1 maar mijn spotify is niet meer actief ook kan ik geen nieuwe code aanvragen kunnen jullie me helpen

Gr wesley

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
Sinds vandaag is mijn nieuwe abonnement ingegaan, heb Spotify premium meegenomen en staat ook aan in mijnKPN. Toch is mijn account op FREE gezet sinds vandaag. Hoe krijg ik mijn premium account terug?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Henjettie. Wat vervelend dat het account is omgezet naar een Free account. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen waarmee je het Free account weer kan upgraden naar Spotify Premium. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?