Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

@ruben91, Dat kan ik 🙂 Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan regel ik het voor je en krijg je z.s.m. een nieuwe activatiecode voor je nieuwe account.
Gedaan!
Hoi @Jenniferzwart, Heb je Spotify inmiddels aangevraagd aan de hand van het advies van Dennis? Anders kan ik dit ook voor je doen. Zou je daarvoor je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

@Ienieminie, Zou jij je gegevens ook willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik uitzoeken waarom je geen activatiecode hebt ontvangen en dan kan ik alsnog een voor je aanvragen.

Marina, probleem is inmiddels opgelost met telefonische assistentie!
Reputatie 7
Badge +19
@Ruben 91, Je huidige account wordt teruggezet naar Spotify Free, daardoor ontvang je automatisch een nieuwe activatiecode voor een nieuw account waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium. Je ontvangt de nieuwe activatiecode binnen 3 uur per e-mail.
Reputatie 7
Badge +22

@ruben91, Dat kan ik 🙂 Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan regel ik het voor je en krijg je z.s.m. een nieuwe activatiecode voor je nieuwe account.Gedaan!

Bedankt namens @Marina_ dan kan ze hiermee aan de slag! En veel plezier straks met Spotify. 😉
Reputatie 7
Badge +22
@Ruben 91, Je huidige account wordt teruggezet naar Spotify Free, daardoor ontvang je automatisch een nieuwe activatiecode voor een nieuw account waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium. Je ontvangt de nieuwe activatiecode binnen 3 uur per e-mail.
😂 je was net sneller! 🤣
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @RwSchouten, Wil je jouw gegevens toevoegen aan je forumprofiel? 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Aan de hand van die gegevens kan ik een nieuwe activatiecode voor je aanvragen. Stuur je hier weer een berichtje als je de gegevens hebt toegevoegd?
Ik heb nu 2 jaar een abbonoment van KPN met daarin spotify premium. Sinds gister staat mijn spotify weer op ‘free’. Terwijl ik mijn abbonoment niet veranderd heb. Ik heb wel een nieuwe telefoon aangeschaft. Hoe kan dit ? Ik betaal namelijk wel nog voor de spotify


*Admin: reactie verplaats naar verzameltopic.
Reputatie 1
Even je spotify account afmelden bij de oude telefoon of bij je account instellingen bij spotify het apparaat ontkoppelen. (Er kan maar 1 apparaat deelnemen anders zou je jou account gegevens kunnen delen.)

*Admin: reactie verplaats naar verzameltopic.
Reputatie 7
Badge +21
@Liviadevos, bedankt voor je berichtje! Op het moment dat je account omgezet is naar Free, kan het zijn dat er een controle is geweest waarbij gebruikersnamen weer op Free gezet zijn. Soms helaas ook ten onrechte! Om dit te controleren hebben we wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer (bij persoonlijke gegevens)? Dan kunnen we het voor je uitzoeken!
Hoi,

op 8 februari jl. is mijn abonnement verlengd naar een Sim-Only en daarbij heb ik ook een spotify premium abonnement (heb ik al een aantal jaar), maar deze werkt niet meer. Ik heb dit wel vaker gehad, maar weet even niet meer wat ik moet doen om het probleem te verhelpen.

groetjes
Annesien

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Annesien. Tegenwoordig is Spotify Premium niet meer gratis, bij een abonnement. Heb je tijdens de verlenging aangegeven dat je Spotify Premium wilt toevoegen aan het nieuwe abonnement? Zou je je KPN Forum profielwillen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan kunnen wij het verder voor je uitzoeken en eventueel een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Badge
Hoi!
Ik kreeg vandaag problemen met Spotify premium, alles was er uit gegooid dus ik moest het opnieuw activeren.

Dat heb ik gedaan, alleen echter heb ik, heel slim, het verkeerde account premium gegeven. Kan ik mijn KPN spotify premium overzetten naar een ander spotify account??

Bvd!

admin: topic samengevoegd
@Roald Tromp : kan gebeuren 🙂 Ik zie dat je vanavond contact gehad hebt via chat. Is het toen opgelost?
Reputatie 2
Goedemorgen! Ik heb gisteren mijn activatiecode voor Spotify ontvangen. Alleen nu heb ik hier het verkeerde account mee geactiveerd. Kunnen jullie hier iets aan doen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Loesje33. Wat vervelend dat je het verkeerde account hebt geactiveerd. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Het "verkeerde" account zal automatisch ontkoppeld worden. Op deze pagina kan de activatiecode invullen en een nieuw account aanmaken. Je ontvangt de activatiecode binnen 3 uur per sms.
Reputatie 2
@Vikash thnx! Het is geregeld!
Ik kom ook mijn spotify niet meer op. Weet ook niet meer welk email adres ik heb gebruikt. Wat nu te doen?

Admin: samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Pompie, welkom! Vul je gegevens in op je profiel, en laat in het topic weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik voor je na wat je gebruikersnaam is. Daarmee kun je dan via Spotify je wachtwoord resetten.
Hoi Erik, ik heb mijn gegevens ingevuld. Hopelijk kunt u nu achter mijn gebruikersnaam en wachtwoord komen.

Groeten
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Pompie, Aan de hand van je gegevens zie ik geen aansluiting van je bij KPN. Zou je jouw gegevens willen controleren en je 06-nummer nog willen toevoegen? Het 06-nummer kun je plaatsen onder opmerkingen.
Ik heb me nummer toegevoegd
Reputatie 7
Badge +19
@Pompie, het 06-nummer klopt maar je klantnummer en postcode/huisnummer komen niet overeen. Wil je dit nog controleren? Deze gegevens heb ik nodig ter verificatie. Als dit overeenkomt kan ik je helpen.
@Marina_ je had gelijk. Staat nog op me oude adres zag ik en 1 typ fout gemaakt in me klantnummer. Nu moet alles goed staan
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Pompie, nu klopt het 🙂 In een privébericht stuur ik je jouw gebruikersnaam. Aan de hand van je gebruikersnaam kun je jouw wachtwoord wijzigen via deze link. Laat je nog even weten of het gelukt is?
Hij zegt dat hij een mail stuurd. Maar weet helaas niet naar welk mail adres. Ik zie nog niks in me gebruikelijke email