Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Koniing, welkom! Het lijkt erop dat je dan inlogt bij het verkeerde Spotify account. Als je via ons Spotify Premium hebt, dan kan ik je helpen met het achterhalen van je gebruikersnaam. En daarmee kan jij dan weer het wachtwoord achterhalen 🙂

Vul je gegevens in op je forumprofiel, en laat in het topic weten als je dit gedaan hebt. Dan helpen we je verder.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo,

Ik heb een spotify account en ik kan daar op een of andere manier niet op uitloggen. dus dacht ik dat het probleem hier lag aangezien mijn account van kpn komt. Kunnen jullie mij verder helpen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Hallo @Jaco van sluijs Is het wellicht dat zo dat je via Facebook bent ingelogd? Heb je deze pagina al bekeken? Wat ik kan doen is je account resetten. Dan gaat je account naar 'Free' en krijg je een nieuwe activatiecode, om het account weer Premium te maken. Als je dat wilt:vul KPN Forum profiel aan met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer. Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ik krijg al sinds vanmorgen de melding dat spotify momenteel offline is. Ik heb nu meerdere keren mijn telefoon, internetverbinding en ook de wifi uitgeschakeld, maar hij blijft de melding geven. Is er iets aan de hand?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20
@Kruif Dat is gekke melding. Je hebt Spotify als onderdeel van je tv- en internetpakket? Je andere diensten werken wel gewoon? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan kijk ik met je mee! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 1
Beste,

Korte samenvatting van het onderstaande:
  • Spotify Premium heb ik volgens de handleiding van KPN geactiveerd, maar is nu 'Free' geworden sinds het aflopen van mijn Spotify-abonnement direct bij Spotify.
  • Ik ben wel gefactureerd via KPN voor Spotify, al vanaf 21-2-2019.
Kunnen jullie het volgende in orde maken?
  • Spotify alsnog activeren.
  • Het teveel betaalde bedrag vanaf 21-2-2019 (factuur van 05-03-2019) restitueren?
Op 21 februari heb ik Spotify geactiveerd als extra bovenop mijn mobiele abonnement in Mijn KPN. Daarna heb ik de activatiecode ontvangen en de stappen via https://www.kpn.com/spotify.htm doorlopen. Omdat ik al een Spotify Premium abonnement had via Spotify zelf, heb ik dit opgezegd. De opzegging werd per 21 maart verwerkt en vanaf dat moment zou mijn Spotify Premium via KPN automatisch geactiveerd moeten worden.

Bij het activeren in februari heb ik van KPN de volgende SMSjes ontvangen.
  • Het SMS'je met de activatiecode.
  • "Je hebt zojuist jouw huidige abonnement bij Spotify succesvol opgezegd. Op 21-03-2019 08:49 loopt dit abonnement af en activeren wij Spotify Premium van KPN. Alvast veel luisterplezier".
Ik heb het volgende al gecontroleerd:
  • Spotify is nu ' Free', zowel op mijn smartphone, iPad, als de app op de PC en wanneer ik inlog op de website van Spotify.
  • Op Spotify.com -> Profiel -> Account -> Apps, staat ' KPN: Zodat KPN jouw Spotify-account kan upgraden naar Premium.' gewoon als actieve app, deze is dus niet per ongeluk verwijderd.
  • Ik heb maar 1 Spotify-account en ik heb het juiste account gebruikt bij het activatieproces.

Alvast hartelijk dank!
Hallo,

Ik heb een account van kpn met spotify premium en die heb ik gekoppeld aan facebook. Nu kan ik niet op facebook dus ook niet op spotify
Kunnen jullie dit veranderen?

Mvg,
Jaco van Sluijs
Ik heb een alles-in-1 Standaard abonnement en 1 van de gratis diensten is Spotify Premium alleen heb ik geen activeringscode. Als ik 1 wil opvragen lukt dat niet met mijn KPN email.
Kan iemand mij misschien helpen?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @brammd! Dank voor je duidelijke uiteenzetting. Je hebt de stappen prima uitgevoerd maar op de 21e lijkt er niets gebeurd te zijn. Ik heb een nieuwe activatiecode gestuurd (per sms). Kun je daarmee de stappen nog eens doorlopen op Activeer jouw Spotify Premium account? Als het daarmee is gelukt zorg ik dat de kosten vanaf 21-2 worden teruggestort.

@Jaco van sluijs: Ook welkom! Dat kan. We sturen dan een nieuwe activatiecode zodat je die kunt koppelen aan een account naar keuze (nieuw of bestaand). Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen zodra dat is gebeurd?
Reputatie 1
Welkom @brammd! Dank voor je duidelijke uiteenzetting. Je hebt de stappen prima uitgevoerd maar op de 21e lijkt er niets gebeurd te zijn. Ik heb een nieuwe activatiecode gestuurd (per sms). Kun je daarmee de stappen nog eens doorlopen op Activeer jouw Spotify Premium account? Als het daarmee is gelukt zorg ik dat de kosten vanaf 21-2 worden teruggestort.

Beste Joran, dankjewel! Ik heb de SMS ontvangen. De code is echter precies dezelfde als de code die ik ontving in februari (eindigend op ...9). Als ik de stappen poog te doorlopen krijg ik direct na het invullen van de code de mededeling: " Je code is bij ons bekend. Code: {en dan hier mijn code, die ik voor het forum even heb weg geknipt}".

Nadien is Spotify helaas nog steeds Free gebleven.
Reputatie 7
Badge +28
Heel vreemd dit! Kun je de "KPN: Zodat KPN jouw Spotify-account kan upgraden naar Premium" app eens verwijderen en het nog eens proberen? Als het dan nog niet lukt te activeren zoek ik uit hoe we dit kunnen oplossen.
Reputatie 7
Badge +28
@Helena G: Welkom! Ik heb je topic samengevoegd met dit centrale topic. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer, en een reactie plaatsen als dat is gebeurd? Dan zorg ik dat een nieuwe code wordt verstuurd.
Reputatie 1
Heel vreemd dit! Kun je de "KPN: Zodat KPN jouw Spotify-account kan upgraden naar Premium" app eens verwijderen en het nog eens proberen? Als het dan nog niet lukt te activeren zoek ik uit hoe we dit kunnen oplossen.

That did the trick, nu Premium via KPN 🙂 Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +28
Heel fijn! Graag gedaan en, zoals afgesproken, de kosten zijn vergoed. Je ziet dit op de eerstvolgende factuur weer terug.
Reputatie 1
Dank nogmaals! 🙂
Hoi Joran, dank je. Ik heb mijn profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Dank @Helena G! De activatiecode ontvang je binnen 3 uur per mail op je Hotmail adres.
Vanaf mij verlenging 18-03-2019 heb ik mijn spotify premium niet meer en is mijn internetbundel maar 1300mb i.p.v. 3gb

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Spotify Premium is niet meer inbegrepen in de nieuwe abonnementen.
Wil je gebruik maken van Spotify Premium dan zal je die voor €8,99 per maand moeten contracteren.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20
Vanaf mij verlenging 18-03-2019 heb ik mijn spotify premium niet meer en is mijn internetbundel maar 1300mb i.p.v. 3gb

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @BenBarenkamp Ik kijk natuurlijk graag even mee. Het punt over je internetbundel kan ik wel verklaren, denk ik. Je nieuwe abonnement is op 18 maart ingegaan, geef je aan. Je krijgt daarmee vanaf die datum tot de eerste van de maand het bundeltegoed, dus niet de voor de hele maand. Op 1 april krijg je weer nieuw tegoed en vanzelfsprekend krijg je het dan voor de hele maand.

Je probleem met Spotify heeft denk ik ook te maken met de verlenging van je abonnement. Wjb heeft natuurlijk gelijk als hij aangeeft dat bij onze huidige abonnementen geen gratis Spotify Premium-account is inbegrepen en dat je bij de nieuwe abonnementen een betaalde versie moet aanschaffen. Maar het kan uiteraard ook zo zijn dat je al de betaalde versie had bij je vorige abonnement. Bij het doorvoeren van een verlenging blijft zo'n Spotify-registratie nog wel eens 'hangen', ook al je de betaalde versie hebt.

Ik kijk het hoe dan ook graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Goedemorgen,

Ook ik zou graag het premium account aan een ander account willen koppelen. Kan dat?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Beste KPN,
ik zit op een KPN Spotify Premium account van mijn oma. Nu wilt mijn oma weg bij KPN. Is er een mogelijkheid dat jullie het account kunnen ontkoppelen zodat ik zelf een Premium account kan aanschaffen bij Spotify met behoud van playlists?
Alvast bedankt!

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +25
@Mariska19710323 & @Maurice1288, welkom! We kunnen voor jullie beide het account ontkoppelen inderdaad. Het zal uiteindelijk (zodra de overstap is gerealiseerd) ook automatisch ontkoppelen voor jou Maurice.. Dus je kan daar eventueel op wachten.

Zouden jullie je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, de postcode / huisnummer, en het klantnummer? Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators. Laat hier een berichtje achter zodra dat is geregeld, en dan gaan we aan de slag.
Ik heb me spotify premium besteld, op mijn KPN staat die wel bij mijn overzicht maar heb geen activatiecode ontvangen wel een SMS met dat mijn bestelling verwerkt is. Kan iemand ne vertellen wat ik kan doen????
@Mariska19710323 & @Maurice1288, welkom! We kunnen voor jullie beide het account ontkoppelen inderdaad. Het zal uiteindelijk (zodra de overstap is gerealiseerd) ook automatisch ontkoppelen voor jou Maurice.. Dus je kan daar eventueel op wachten.

Zouden jullie je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, de postcode / huisnummer, en het klantnummer? Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators. Laat hier een berichtje achter zodra dat is geregeld, en dan gaan we aan de slag.


ik heb de gegevens ingevuld op mijn KPN Forum Profiel
Reputatie 7
Badge +21
@Bianca0703, dat is niet de bedoeling. Heb je het vandaag aangevraagd? Het kan namelijk tot 24 uur duren voordat je, bij een nieuwe aanvraag, de code per sms krijgt. Indien het langer geleden is, vul dan even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer ;)

@Mariska19710323, dankjewel. Ik heb het account ontkoppeld. Je krijgt binnen 24 uur ook een nieuwe code per e-mail, waarmee je via de activatiepagina een ander account Premium kan maken!