Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ook ik wil mijn Spotify Premium account ontkoppelen van mijn Facebook account. Graag mijn account terugzetten naar free en mij een nieuwe activatiecode sturen. Alvast bedankt!!!
Reputatie 7
Badge +21
@Mandy B, helaas kan je één account aan Premium koppelen, behalve als je natuurlijk Spotify Family hebt. Dus het samenvoegen daarin gaat niet lukken..

@AnneJa, jouw account gaat omgezet worden naar Free en er komt een nieuwe activatiecode aan 😉
Ik vraag via de site een activeringscode, krijg de opmerking terug dat de site mijn email adres niet herkend, en dat is toch echt het adres waarop mijn facturen binnen komen. Oplossing?
Ik wil graag met een code spotify op mijn nieuwe telefoon installeren.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ha @Bryan Woo, welkom! Ik kan je een nieuwe activatiecode toesturen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag.

@Evelien_DB jij ook van harte welkom! Hij is onderweg! Binnen drie uur krijg je een nieuwe code per mail.

Het ene account is inderdaad terug gezet naar Free maar ik heb nog steeds geen mail ontvangen met een nieuwe code? We zijn nu 3 dagen verder.
Reputatie 7
Badge +21
@edenreen Wat vervelend dat het niet lukt om een nieuwe activatiecode aan te vragen. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we jou gegevens hebben ontvanger kunnen we dit verder voor jou uitzoeken en een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je ons weten wanneer je deze gegevens hebt aangevuld?

@Evelien_DB Wat vreemd dat je nog steeds geen activatiecode ontvanger hebt. Ik heb het zojuist opnieuw per e-mail naar je verstuurd.
Ik heb de gegevens aangevuld

@Evelien_DB Wat vreemd dat je nog steeds geen activatiecode ontvanger hebt. Ik heb het zojuist opnieuw per e-mail naar je verstuurd.

Bedankt, het andere account is gekoppeld nu. 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@edenreen Ik heb zojuist een activatiecode toegestuurd. Je ontvangt deze activatiecode binnen 3 uur per e-mail.

@Evelien_DB Wat goed dat het gelukt is. Mocht je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebben, dan weet je ons te vinden!
Code ontvangen 👍
@jdv54: Bijzonder, ze waren inderdaad allebei gekoppeld met hetzelfde Spotify account. Ik heb het mobiele abonnement losgekoppeld, je krijgt een sms met nieuwe activatiecode.

@Remco1991: Voor jou is ook een nieuwe code onderweg, je krijgt hem per sms.

@Mandy B: Welkom! Heb je Spotify op je vaste of mobiele factuur? Vul je gegevens in op je profiel, en laat in het topic weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit voor je na en kunnen je dan een nieuwe activatiecode sturen.

@Rob91: Voor jou geldt hetzelfde. Vul je gegevens in, dan checken we dit en sturen een nieuwe code op.


Ik heb mijn gegevens bijgewerkt! Alvast dank voor de activeringscode.
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb mijn gegevens bijgewerkt! Alvast dank voor de activeringscode.
Er is een code onderweg!
Hi,

Heb ik met mijn huidige abonnement ook een korting of gratis Spotify premium? Als dat zo is, kan ik dan mijn huidige premium abonnement stopzetten en weer via KPN aanzetten?

Dank en groet,

Reinier
Reputatie 7
Badge +21
@ReinierV34, goedenavond! Ik heb even bij jouw profiel gekeken, maar hier staan helaas nog geen gegevens in. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan kunnen we kijken of je een abonnement hebt inclusief Spotify of niet 😉
Zit gratis premium Spotify niet meer in het pakket?
Reputatie 7
Nee, Spotify Premium is bij de nieuwere abonnement niet meer inbegrepen in de basisprijs.
Let op, Spotify Premium is uiteraard nooit gratis geweest, de kosten waren opgenomen in de prijs van het abonnement waardoor je ze niet "ziet" en men dus dacht dat die marketing praatjes over "gratis" Spotify Premium echt waar waren.
ik heb via mijn kpn compleet pakket spotify premium,,,nu heb ik wel de gebruikersnaam van de gebruiker maar verder niets .hoe kom ik er achter van wie dit is?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @astr, welkom! Spotify Premium is niet een onderdeel van Compleet, maar waarschijnlijk heb je het gratis bij je Alles-in-1 pakket. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Je hebt de gebruikersnaam, maar je weet niet van wie die is? Ik kan je van een activatiecode voorzien, zodat je een nieuw Spotify account kunt koppelen. Als je dat wilt, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en laat je het me even weten? Dan ga ik voor je kijken.
Sinds kort werkt Spotify premium niet meer. Als ik opnieuw wil activeren vraagt het systeem om mijn emailadres of telefoonnummer. Als ik dat vervolgens intoetst zegt hij het niet te herkennen???? Maar ik sta wel in het systeem.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Badge
Ik zie mijn probleem hier vaker voorkomen maar de oplossing kan ik niet vinden.

Zojuist via MIJNKPN app Spotify Premium geactiveerd. Het enige wat ik ontving is een SMS waarinstaat dat ik op MIJNKPN moet kijken voor verdere instructies. Maar een activeringscode heb ik nooit ontvangen. Als ik die probeer op te vragen dan krijg ik de foutmelding dat mijn emailadres en telefoonnummer niet herkend zijn. Hoe in hemelsnaam kan ik nu Spotify Premium activeren?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Blokker 64 en @NoOz. Wat vervelend dat jullie geen activatiecode hebben om een Spotify Premium account aan te maken, Zouden jullie je gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel. Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Reputatie 7
Badge +21
@NoOz Bedankt voor je privébericht. Ik heb zojuist een activatiecode toegestuurd per sms. Je ontvangt deze sms binnen 3 uur.
Heb ook reclames op mijn spotify hoe gaat dat weg

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ineens geen Spotify meer .. dus maar weer toegevoegd via mijnkpn.
Maar krijg geen activatiecode.. Nr. Word niet herkent
Duurt dat even of gaat er iets fout.

Groetjes, Ph

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi,

Heb ik met mijn huidige abonnement ook een korting of gratis Spotify premium? Als dat zo is, kan ik dan mijn huidige premium abonnement stopzetten en weer via KPN aanzetten?

Dank en groet,

Roy
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Pw2, Het gaat weg wanneer je upgrade van Spotify Free naar Spotify Premium. Het kan zijn dat je Spotify Premium hebt bij jouw abonnement. Als dit het geval is kan ik je een nieuwe activatiecode sturen waarmee je kunt upgraden naar Premium. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? :)

@Phlurm, Ik kan bekijken of de aanvraag is binnen gekomen. Als dit niet het geval is, kan ik je alsnog een activatiecode sturen. Zou jij ook je forumprofiel in willen vullen met je gegevens? In mijn antwoord aan @Pw2 kun je lezen welke gegevens ik nodig heb.

@RWH, Zou je je klantnummer(s) willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik uitzoeken of je Spotify Premium bij je abonnement hebt. Als dit zo is, dan kun je jouw account omzetten naar Spotify Free. Ik stuur je dan een nieuwe activatiecode waarmee je weer kunt upgraden naar Spotify Premium.