Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Goedemorgen mij Spotify is vanochtend opeen abrubt opgezegd. Dit is vreemd terwijl ik nog steeds premium klant ben via KPN. Volgens Spotify heeft KPN het account opgezegd erg vreemd. Zouden jullie deze fout kunnen herstellen! Alvast bedankt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb Mijn klantgegevens ingevuld.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Dinolima, Je hebt inderdaad Spotfiy Premium bij jouw abonnement. Er is ook al een account voor aangemaakt. Ik stuur je jouw gebruikersnaam in een privébericht. Vervolgens kun je jouw wachtwoord wijzigen op deze pagina. Daarna kun je weer gebruik maken van Spotify Premium met de gebruikersnaam die je destijds al eens hebt aangemaakt. Mocht je Spotify Premium met een ander account/gebruikersnaam willen gebruiken, dan hoor ik graag weer van je.

Hoi @RKamphues, Ik lees dat er al een verzoek voor een nieuwe activatiecode is gedaan. Je ontvangt je nieuwe activatiecode vandaag nog. Als dit niet het geval is, stuur je dan weer een berichtje? Dan zoeken we het uit waarom je de code niet hebt ontvangen.
Goedemiddag ,

bedankt voor de service.

het is gelukt

Dino
@Kellyvdelft . Wat vervelend! Ik zoek het graag voor je uit. Kun je je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?
Op dit moment is mijn KPN Spotify nog gekoppeld aan het account van mijn ex vriendin, deze wil ik graag koppelen aan mijn eigen Spotify account. Hoe kan ik dit doen? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @GeurtNL! Ik stuur een nieuwe activatiecode op. Het Spotify account van jouw ex wordt omgezet naar Spotify Free. Zij kan vervolgens zelf besluiten of ze een Premium abonnement afsluit (al dan niet via KPN). Met de activatiecode kun jij jouw Spotify account omzetten naar Spotify Premium. De activatiecode ontvang je binnen 3 uur per mail!

@Sjir Dat is mogelijk. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je weten wanneer je je gegevens hebt aangevuld?
@Joran Bedankt! Ik heb de code ontvangen en premium geactiveerd voor mijn account!
Ik heb een Spotify Premium account via SPOTIFY en betaal daar maandelijks voor. Daarnaast heb ik een KPN compleet met eveneens een Spotify Premium. Deze gebruik ik NOG niet maar wil deze wel gaan gebruiken ipv die via SPOTIFY.

Hoe kan ik mijn gegevens en afspeellijsten van het ene SPOTIFY account overzetten naar de KPN Spotify Premium account?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @GerWes, welkom! Je kunt bij Spotify aangeven dat je je Premium abonnement bij hen stop wilt zetten. Zij regelen dan dat je account omgezet wordt naar een Free account. Jij kunt dan (of nu al) je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en evt. je 06-nummer. Je weet wel zeker dat je gratis Spotify Premium hebt bij ons? Dat krijg je namelijk niet per definitie als je Compleet bent, alleen als je een 'oud' Alles-in-1 of Zorgeloos Premium abonnement hebt.
Het lukt niet om mijn activitatie code van spotify aan te vragen. Hij geeft aan dat ik een onjuist telefoonnummer of email adres invoer.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Ciska de Paauw, Dat komt, omdat je al een activatiecode hebt gehad en hebt geactiveerd. Ik stuur je de gebruikersnaam van je Spotify Premium account in een privébericht. Aan de hand van je gebruikersnaam kun je jouw wachtwoord wijzigen via deze pagina en kun je weer gebruik maken van Spotify Premium. Laat je nog even weten of het gelukt is?
Goedemorgen,
Mijn abonnement is onlangs verlengt en sindsdien werkt mijn Spotify Premium niet meer. Als ik inlog heb ik de free versie. Premium staat in mijn nieuwe abonnement aan, dus daar ligt het niet aan. Spotify lijkt het niet te herkennen.
Kunnen jullie hiernaar kijken?
Alvast bedankt
Gr, Astrid

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Astrid1984, Ik kan hiernaar kijken. Gaat het hierover je mobiele abonnement of over je abonnement van internet en tv? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Wanneer het gaat over je mobiele abonnement, zou je dan jouw 06-nummer achter klantnummer mobiel willen plaatsen?
Hoi marina, het gaat over mobiel, heb het toegevoegd in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +21
@Astrid1984 Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je deze code per sms. Laat je ons weten of het gelukt is?
Het is gelukt, bedankt!
Hallo Kpn,
Ik heb bij ons KPN abonnement ren accountvan Spotify.
Nu weet ik alleen mijn inloggevens niet meer, hoe kan ik hier achter komen?
GroetjesTessa Jansen
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @TessaJansen, welkom! Als het alleen het wachtwoord is dat je niet meer weet, dan kun je hier je wachtwoord resetten. Daarvoor heb je dan alleen je gebruikersnaam of e-mailadres nodig.

Als je die ook niet meer weet, vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kunnen wij nakijken welk account je gekoppeld hebt.
Goedemorgen

Ik wil graag Spotify Premium weer activeren, maar kan de code niet opvragen met mijn e-mailadres of telefoonnummer.

Er komt dan de volgende melding: "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in."

Kunnen jullie iets voor mij betekenen hierin?

Mvg, Marco

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wij hadden altijd gratis Spotify Premium in ons alles-in-een abonnement van KPN, maar ik zie nu bij het toevallig nalopen van een factuur dat we daar opeens € 8,99 per maand voor betalen. We hebben enige tijd geleden Sneller Internet Buitengebied gekregen (4G modem) en vanaf dat moment wordt er voor Spotify genoemd bedrag in rekening gebracht. Dat is ons toen echter niet verteld en ik vind dat eerlijk gezegd een beetje sneaky van KPN. Naar mijn mening had dat destijds duidelijk door KPN moeten worden aangegeven. Graag zou ik hier een reactie op hebben van KPN.

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Marco20190, Welkom hier! Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Aan de hand van deze gegevens kan ik uitzoeken of je nog in aanmerking komt voor Spotify Premium en je een activatiecode sturen. Stuur je hier weer een bericht als je de gegevens hebt ingevuld?
Goedemorgen,

Ik heb alles in gevuld in mijn profiel

mvg Marco
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Marco20190, Waarom je geen activatiecode kan aanvragen is mij niet duidelijk. Je hebt Spotify Premium bij jouw abonnement gekozen, waardoor ik je wel een nieuwe activatiecode kan sturen. De code heb ik zojuist aangevraagd voor je en je ontvangt hem vandaag nog per sms. 🙂 Als je nog vragen hebt, stel ze vooral!
Hallo, Ik heb sinds we het nieuwe abonnement hebben ook spotify in het pakket. Echter, ik heb het nog niet geactiveerd en wens het achteraf ook niet te gebruiken.
Nu heb ik het ontkoppeld, betekent dit dan automatisch dat ik er ook niet meer voor betaal?
Zo niet, hoe kan ik spotify uit mijn pakket krijgen? Lijkt er niet op dat we dit zelf kunnen doen, al was me dat wel verteld tijdens het afsluiten......ik hoor het graag, groet Bas

Admin: bericht verplaatst naar lopende topic