Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20
oke, er wordt een en ander duidelijk. ik heb een vaste aansluiting voor mijn stichting die gratis spotify premium heeft. ik heb ook nog een 06 contract voor de stichting en die heeft geen gratis spotify premium.
misschien dat een keer samen voegen? zou dat kunnen? alles in een?

Ik kan je uiteraard verder helpen met je Spotify, maar kun je me dan het juiste adres geven zodat ik het erbij kan pakken? Als ik het voor me heb kan ik het checken en je een activatiecode sturen, zodat je het kunt gebruiken
Reputatie 7
Badge +20
Ik wil graag mijn spotify premium omzetten naar een ander account.
Daar kan ik je bij helpen, in de zin dat ik je account terug naar 'Free' kan zetten. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode en die kun je dan gebruiken om een ander account mee te activeren. Is dat ok?
welk adres bedoel je dan?
Hoi @Ketelzeiler . Ik begrijp dat jij een stichting runt waar een vast pakket ( internet + bellen en tv? ) afgenomen wordt? En daar heb jij ook spotify bij ?
Ik heb het adres nodig waar dit dit pakket actief is. Ik kan me indenken dat je nu het factuur adres hebt gegeven en ik heb dus het fysieke adres nodig.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. 🙂

Ik wil graag mijn spotify premium omzetten naar een ander account.Daar kan ik je bij helpen, in de zin dat ik je account terug naar 'Free' kan zetten. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode en die kun je dan gebruiken om een ander account mee te activeren. Is dat ok?

Dat is helemaal goed! Bedankt voor de moeite!
@Marjoleintje : Het account is losgekoppeld. Binnen 3 uren krijg je via je mail een nieuwe code! Succes. 🙂
Ook ik heb dit probleem sinds vorige week. In mei is mijn abonnementsverlening voor mijn mobiele abonnement ingegaan. Misschien heeft het hiermee te maken?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Misschien heb ik bovenstaande niet heel duidelijk vermeld. Ik bedoel dus dat mijn Spotify Premium abonnement vorige week van het ene op het andere moment is omgezet in Spotify Free. Mijn inlog was niet veranderd. Het enige wat ik mij kan bedenken dat veranderd is, is dat de verlenging van mijn mobiele abonnement op 10 mei - een maand eerder dus - is ingegaan. Ik heb nu al een week Spotify Free, terwijl ik nu toch twee jaar probleemloos Spotify Premium had.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Hallo, ik heb bij jullie kpn compleet. Al een paar jaar. Volgens mijn factuur heb ik nog steeds gratis spotify premium. Echter werkt deze niet meer. Weet wel dat het via mijn mobiel abonement niet meer werkt maar hij staat op de factuur van thuis nog wel gewoon. Kunnen jullie mij helpen?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Tascha! Het Spotify account lijkt gekoppeld te zijn met Facebook. Als je met Facebook inlogt zou je een Spotify Premium account moeten hebben. Als dat niet het geval is, of als je een ander Spotify account wil gebruiken kan ik een nieuwe activatiecode opsturen. Laat maar weten of dat nodig is!
Welkom Tascha! Het Spotify account lijkt gekoppeld te zijn met Facebook. Als je met Facebook inlogt zou je een Spotify Premium account moeten hebben. Als dat niet het geval is, of als je een ander Spotify account wil gebruiken kan ik een nieuwe activatiecode opsturen. Laat maar weten of dat nodig is!

Helaas staat ie in 1x op free en op mijn factuur staat dat ik gewoon premium heb dus een nieuwe activatiecode zou fijn zijn. Dank je!
Reputatie 7
Badge +28
Wordt geregeld! Je ontvangt straks een e-mail met een nieuwe activatiecode en instructies. Dan moet het helemaal goedkomen 🙂


Daar kan ik je zeker bij helpen, @Josje1999! Goed dat je je vraag hier stelt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.ik heb het ingevuld zie alleen niet waar ik mijn 06-nummer in moet voeren
Dat mag bij 'persoonlijke opmerkingen', @Josje1999

Ik heb alles ingevuld!
Wordt geregeld! Je ontvangt straks een e-mail met een nieuwe activatiecode en instructies. Dan moet het helemaal goedkomen :)

Hij werkt weer super bedankt 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @mopringles. Welkom hier! Heb je Spotify Premium ook weer toegevoegd aan jouw nieuwe abonnement? We bieden Spotify niet meer gratis aan via een abonnement, maar je kun deze dienst wel toevoegen aan je abonnement voor €8,99. Dit kan ik voor je doen, maar dit kan ook via MijnKPN. Als je wilt dat ik dit voor je in orde maak. Stuur je mij dan je 06nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik Spotify Premium toevoegen aan je abonnement.
Bedankt voor de reactie. Helaas, dat is voor mij geen interessante aanbieding. Dat betekent dus dat ik geen gebruik meer van Spotify zal maken en ik heb weer een reden extra om mij minder aan KPN te binden.
Reputatie 7
Badge +19
ik wil graag hetzelfde regelen. blijven mijn afspeellijsten dan wel behouden?

*Admin: Reactie afgesplitst, topic samengevoegd met verzameltopic


@schiedammert Je wilt dat jouw huidige Premium account incl. afspeellijsten wordt overgezet naar een ander account. Susan geeft aan dat we dat kunnen we regelen, maar je afspeellijsten kunnen wij niet overzetten. Wij kunnen je huidige account alleen omzetten naar Free. Je krijgt dan een nieuwe activatie code voor je nieuwe account. Je nieuwe account kun je dan omzetten naar Spotify Premium. Misschien kan Spotify je afspeellijsten overzetten, maar die mogelijkheid hebben wij niet. Als je een nieuwe activatiecode wilt voor jouw nieuwe account. Zou je dan je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik dit voor je regelen.

@mopringles, Ik begrijp dat je het jammer vindt dat je geen gratis Spotify Premium bij jouw abonnement hebt gekregen. Het is alleen geen voordeel die vanzelfsprekend bij een vernieuwing van je abonnement zit. Destijds was het een aanbieding bij je abonnement, maar dit is bij onze nieuwe abonnementen niet het geval.
Badge
Graag zou ik willen weten hoe ik de Spotify Premium code kan aanvragen, zodra ik mijn telefoonnummer of e-mail invoer, krijg ik de melding dat deze gegevens niet kenbaar zijn, wat natuurlijk niet kan gezien ik klant ben bij KPN.

ik hoor graag een mogelijke oplossing zodat ik volop kan gaan genieten van alle tunes op Spotify!

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Goedendag,

Nadat mijn contract recent is verlengd, werkt mijn Spotify niet meer naar behoren. Ik had
altijd een premium abonnement maar deze is vreemd overgeschakeld naar de gratis versie. Er is expliciet door mij gevraagd om verlenging, maar dit zou niet nodig zijn. Spotify zou doorlopen. Zouden jullie dit voor mij kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet,
Paul

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Focus101 en @Paul_Helix, welkom! Ik help jullie graag verder. Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer + evt. klantnummer(s)? Laat even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan duik ik de systemen in.
Beste kpn,

Ik wilde zojuist een activatiecode aanvragen om mijn spotify premium te activeren. Helaas geeft de site aan dat zowel mijn mailadres als 06 nummer niet bekend zijn. Ik ben al een flinke tijd klant met zowel tv/internet als mobiel.
Volgens mijn KPN staat er wel spotify premium gratis.
Kunt u dit misschien voor mij nakijken / code toezenden middels de email?
Bij voorbaat bedankt

Groetjes

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Badge
Hallo @Focus101 en @Paul_Helix, welkom! Ik help jullie graag verder. Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer + evt. klantnummer(s)? Laat even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan duik ik de systemen in.

Goedenavond Marcia. Zojuist m’n profiel aangevuld!
gr. Wouter
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Caroline Kee, welkom! Ik kan dit zeker nakijken. Vul je je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik aan de slag.

@Focus101 thanks! Ik zie dat je een mobiel abonnement bij ons hebt. Daar zit echter geen Spotify Premium bij. Ook zie ik op het adres vaste aansluiting, maar dat staat niet op jouw naam toch? Ik zie dat daar wel een actief Spotify Premium account bij hoort, maar die staat, aan de gebruikersnaam te zien, ook niet op jouw naam.

Als jij Spotify via je mobiele telefoon wilt, kan je dit via MijnKPN aanvragen. Je gaat dan 8,99 euro per maand betalen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me weten?
@Marcia_ mijn gegevens zijn zojuist aangepast, hoor graag groetjes
Badge
@Focus101 thanks! Ik zie dat je een mobiel abonnement bij ons hebt. Daar zit echter geen Spotify Premium bij. Ook zie ik op het adres vaste aansluiting, maar dat staat niet op jouw naam toch? Ik zie dat daar wel een actief Spotify Premium account bij hoort, maar die staat, aan de gebruikersnaam te zien, ook niet op jouw naam.

Als jij Spotify via je mobiele telefoon wilt, kan je dit via MijnKPN aanvragen. Je gaat dan 8,99 euro per maand betalen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me weten?


Klopt! Internet, vast bellen en mobiel, staan in principe los van mijn naam op hetzelfde adres. Echter kreeg ik te horen dat er 6 mensen gebruik konden maken van het account. Zodoende ben ik aan de slag gegaan hier duidelijkheid in te krijgen. Dus mijn vraagt luidt: is het mogelijk met meerdere apparaten gebruik te maken van hetzelfde account?

Hiernaast zou ik graag willen weten of de momentele actie van Spotify ook via KPN te gebruiken valt.