Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @RoméeSchadd, Heb je Spotify Premium ook weer toegevoegd aan jouw nieuwe abonnement? We bieden Spotify niet meer gratis aan via een abonnement, maar je kun deze dienst wel toevoegen aan je abonnement voor €8,99. Dit kan ik voor je doen, maar dit kan ook via MijnKPN. Als je wilt dat ik dit voor je in orde maak. Stuur je mij dan je 06nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik Spotify Premium toevoegen aan je abonnement.
Badge
Beste @Marina_ bedankt voor je reactie. Ja zeker, premium heb ik bij het verlengen ook weer toegevoegd aan mijn nieuwe abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
@RoméeSchadd, In dat geval kan ik je een nieuwe code sturen. Zou je daarvoor je 06-nummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan stuur ik de code z.s.m.
Badge
@Marina_ ik heb de gegevens ingevuld. Ik zie de code graag zsm tegemoet. Dank!
Reputatie 7
Badge +21
@RoméeSchadd, check! Hij is inmiddels onderweg 😉 Activeren kan je regelen via deze pagina.
Hoi,

Ik zou graag een Spotifyaccount willen aanmaken maar ik mis een activatiecode. Kan iemand mij hieraan helpen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Tytanic. Welkom op het forum. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken en een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Ben mijn inlog gegevens kwijt van spotify

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Jan Sjard, welkom op het forum! Ik heb je bericht even samengevoegd met het verzameltopic. Je geeft aan dat je de inloggegevens kwijt bent. Gaat het dan om zowel gebruikersnaam als wachtwoord?

Als je nog wel de gebruikersnaam weet, of het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd, dan kun je die hier invullen. Je krijgt dan een mail om je wachtwoord te resetten.
Als het meerdere mailadressen zouden kunnen zijn, vul het formulier voor allemaal in. Spotify geeft het aan als er géén account aan een mailadres gekoppeld is.

Als je gebruikersnaam of mailadres helemaal niet meer weet, en je het Spotify Premium via ons, dan kan ik de gebruikersnaam voor je opzoeken. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat hier in het topic weten als je dit gedaan hebt.
Hallo!

Na het verlengen van mijn sim only abonnement doet mijn spotify premium het niet meer. Spotify zat wel bij het nieuwe sim only abonnement en staat in de mijn KPN app ook als actief. Een nieuwe activatiecode opvragen lukt online ook niet. Kunnen jullie helpen!

thanks
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Bob1991 Dat kijk ik dan graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Bart_
Hi Bart,
heb de gegevens in mijn profiel toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_
Hi Bart,
heb de gegevens in mijn profiel toegevoegd.

Yes, dank je wel! Ik heb alles er direct bij gepakt en er komt binnen nu en enkele uren een nieuwe code naar je toe!
We hebben een alles in huis 1 standaard pakket en begrepen dat we dan een gratis spotify Premium pakket erbij hebben. Het lukt ons niet om dat te organiseren. Kunt u ons helpen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Stefan Leontine Guido Koen, welkom! Kunnen we je zeker bij helpen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en wij sturen je een activatiecode per mail toe.
Hallo Marcia,
ik heb mijn forumprofiel aangevuld.
Zoals vermeld zijn wij alleen geinteresseert in de gratis spotify premium. kan jij ons daarbij helpen ?
Reputatie 7
Badge +21
@Stefan Leontine Guido Koen, bedankt voor de gegevens. Ik heb een nieuwe activactiecode gestuurd naar het e-mailadres waarmee je ook inlogt op het Forum 🙂 De code kan je op de Spotify activatiepagina invoeren en koppelen aan een Spotify Free account.
Ik heb onlangs bij KPN een nieuwe smartphone aangeschaft. Telefoon-abonnement en Alles-in-een Pakket ongewijzigd gebleven. Toch blijkt -zonder enige vorm van communicatie daarover- m'n Spotify Premium abonnement omgezet te zijn in free. Hoe kan dat ?

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
Giedendag. Na het in gebruik nemen van een nieuwe telefoon kom ik erachter dat ik vergeten ben spotify over te zetten. Inmiddels wel een account maar helaas geen gegevens meer voor premium. Kunt u die nogmaals doirsturen?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @FredenreneeRoosengarten, Ik heb een nieuwe activatiecode aangevraagd. De code ontvang je vanochtend per e-mail.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb onlangs bij KPN een nieuwe smartphone aangeschaft. Telefoon-abonnement en Alles-in-een Pakket ongewijzigd gebleven. Toch blijkt -zonder enige vorm van communicatie daarover- m'n Spotify Premium abonnement omgezet te zijn in free. Hoe kan dat ?

Welkom @eastvillage! Als Spotify Premium gratis zit inbegrepen in het Alles-in-1 pakket dan verandert daar niets aan als je je mobiele abonnement verlengt. Als Spotify Premium zat inbegrepen bij het mobiele abonnement vervalt dat wel bij een verlenging. Sinds de abonnementen van 2017 is Spotify niet meer inbegrepen in de prijs van het abonnement. Je kunt het wel met korting afsluiten.

Ik duik even de administratie in om je wat meer duidelijkheid te geven. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en hier een reactie plaatsen als dat is gebeurd? Dan zoek ik uit onder welk abonnement Spotify Premium zat en wat de gebruikersnaam daarvan is.
Dank voor uw reactie
Profiel bijgewerkt. Ook uit mijn klantoverzicht na aanschaf nieuwe telefoon leid ik af dat spotify als gratis product gehandhaafd blijft.
Werkt weer als eerst. Hartstikke bedankt!!
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor uw reactie
Profiel bijgewerkt. Ook uit mijn klantoverzicht na aanschaf nieuwe telefoon leid ik af dat spotify als gratis product gehandhaafd blijft.


In het nieuwe mobiele contract staat niets over Spotify, dit is dan ook geen onderdeel meer van het abonnement. Bij het vorige Zorgeloos Premium zat Spotify wel inbegrepen in de abonnementsprijs, misschien dat je dit in MijnKPN zag tot het moment dat het nieuwe abonnement is ingegaan. Je kunt Spotify Premium met korting afnemen, zie ook Spotify bij KPN | KPN

Je hebt nog wel steeds gratis Spotify Premium via het Alles-in-1 Thuis abonnement. Zo lang dit abonnement niet wordt aangepast blijft Spotify dan ook gewoon werken. Maar als je voorheen twee accounts had is er één vervallen door het wijzigen van het mobiele abonnement.
hoi, ik wil spotify graag ook los koppelen van mijn account. Kun je dit inregelen?