Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Corvdw, omdat het gekoppeld is aan een nieuw abonnement kan het inderdaad zijn dat je een nieuwe code nodig hebt. Echter als ik kijk bij jouw gegevens zie ik dat er per 6-6-2019 een account gekoppeld is. Ik stuur de gebruikersnaam even via een privébericht!

@joanitastam, ik begrijp dat het zo voor je voelt. Heb je ook problemen met Premium of is het enkel en alleen de melding dat je geen Premium zou hebben? Oftewel, heb je ook reclames tussen de liedjes door? Dat is nog iets om naar te kijken lijkt me. Als dat namelijk zo is (reclames tussendoor), dan is de koppeling niet goed en kunnen we kijken of we het account even op Free kunnen zetten om direct een nieuwe activatiecode te sturen om hem weer Premium te maken. Dit zou misschien nog kunnen helpen.
Nee ik heb geen reclames tussendoor, maar kan niet opslaan, krijg steeds de melding dat ik premium ontdekt heb en neem een bonnement op premium... zucht... als ik reclame tussendoor gekregen had, had ik dat hierboven echt erbij vermeld. Spotify geeft aan neem contact op met kpn!! Dat is wat ik doe en wil gewoon normaal Spotify op mijn telefoon zoals het was dus incl opslaan
Reputatie 7
Badge +21
Wanneer je tussendoor geen reclames hoort heb je Spotify Premium. Met welke gebruikersnaam log je in? Wat probeer je precies op te slaan, zou je dat verder willen toelichten. Zou je een screenshot willen maken en delen in dit topic? We helpen je graag verder maar daarvoor hebben we wel wat meer informatie van je nodig.
Hallo,

Mijn Spotify premium werkt ineens niet meer. Als ik een nieuwe code aanvraag, dan geeft de website aan: invoer onbekend.

In de MijnKPN app staat Spotify wel gewoon op actief?
Hoe nu verder? Hoor t graag!

met vriendelijke groet,

Toon
Hallo, ik heb een KPN Compleet account met Spotify. Ik heb Spotify Premium aangevraagd maar nu valt mn gratis account weg. Help?
Reputatie 7
Hay @WesleyvanZ, welkom hier! Ik heb op basis van de gegevens in je forumprofiel een actief gratis Spotify Premium account gevonden. Ik kan de gebruikersnaam van het Spotify je via een PM toesturen. Is dat voldoende? Of ondervindt je andere problemen? Laat het weten, dan kunnen we je verder helpen 🙂
Reputatie 7
Hay @ToonCapel, leuk dat je ons hier hebt gevonden. Welkom! Krijg je een foutmelding bij het openen van Spotify? En wat gebeurt er al je even opnieuw inlogt?

Ik hoor het graag 🙂
waar vind ik mijn mail dat gekoppeld is aan mijn spotify premium account? Ik kan ineens niet meer via de Sonos-app mijn Spotify Premium account gebruiken en wil dit graag oplossen. Echter verzoek om reset van mijn wachtwoord komen niet aan in mijn inbox en ook niet in de ongewenste mail.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hoi Nadia,

bedankt voor je reactie. Ik krijg geen foutmelding. Via alle devices als online zegt spotify dat ik alleen free abonnement heb. Opnieuw inloggen heb ik geprobeerd maar werkt niet helaas.

Groeten,

Toon
Aub ook activatiecode premium abbo nodig.


*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
Ha @xrayx, welkom! Ik kan dit wel voor je nakijken als je Premium via KPN hebt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer? Wil je onder 'persoonlijke opmerkingen' laten weten welk e-mailadres je verwacht dat het is? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en ik help je er graag verder mee.
Badge
Vandaag is plotseling mijn Spotify Premium account niet meer actief. Er is, voor zover ik weet, niets veranderd aan mijn KPN compleet abonnement. Hoe kan dit en wat moet ik doen om het opnieuw te activeren ?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Betsybobje! Is er recent een abonnement verlengd? Spotify Premium is niet meer inbegrepen bij onze huidige abonnementen. Als dat niet het geval is kijk ik voor je na wat er mis gaat. Kun je daarvoor je adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Badge
Hoi Joran, er is niets veranderd aan mijn abonnement, tenminste niet voor zover ik mij daarvan bewust ben.
Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Er gaat hier iets niet helemaal goed. Spotify Premium was voorheen inbegrepen bij het KPN 2016 Zorgeloos Premium abonnement. Op 4 december 2018 is het abonnement verlengd naar KPN 2017 Zorgeloos Instap. Bij dit abonnement zit Spotify Premium niet meer inbegrepen. Vreemd genoeg lijkt Spotify tot recent actief te zijn geweest, Premium had afgelopen december al stopgezet moeten zijn.

Ik kan dit niet herstellen omdat Spotify Premium niet meer bij het huidige abonnement hoort. Waarom het nu pas is stopgezet is me niet helemaal duidelijk, excuses voor de verwarring. Het is wel mogelijk Spotify met korting af te nemen, zie daarvoor Spotify bij KPN | KPN.
Badge
Hoi Joran, vreemd dat het zolang is doorgelopen dan, maar nog vreemder dat niemand mij hierop heeft gewezen toen ik het abonnement telefonisch heb omgezet. Nou ja, dank voor je uitleg in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +28
Dit had inderdaad duidelijk aangegeven moeten worden bij de verlenging. Klein geluk bij een ongeluk dat het zo lang kosteloos is doorgelopen maar ik snap goed dat het niet zo voelt als het abrupt beëindigd wordt.
Reputatie 7
Hah @ToonCapel, en wat gebeurt er als je opnieuw inlogt? Foutief wachtwoord of zie je dat je account Spotify Free is? Wil je jouw forumprofiel invullen met je gegevens? Dan kan ik even kijken op welk Spotify account je geregistreerd bent 🙂 Laat je me hier weten als je de gegevens hebt aangevuld?
Ha Nadia,

na een nieuwe inlog zie ik alleen een free account.
ik zal de gegevens meteen even aanvullen.

groeten, Toon
Reputatie 7
Hey @ToonCapel, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik zie dat je nog steeds Spotify Premium bij je abonnement hebt. Ik zie dat je een account hebt aangemaakt op 13 dec 2016 met een Facebook account, je probeert ook via FB in te loggen?
Ja ik log in via Facebook. Op een andere manier lukt me volgens mij ook niet
Beste heer/mevrouw,

ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel. Ik wil zeer graag wisselen van spotify account. Kunnen jullie mij helpen? @Marina_ is op de hoogte. Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,

Anil
Ik zie tussen mijn producten staan: - Spotify Premium - gratis. Ik heb daar alleen geen activatiecode meer van. Zou de activatiecode opnieuw verstuurd kunnen worden?

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Adnilnart, welkom! Begrijp ik goed dat je Premium hebt via KPN en dat je een nieuwe activatiecode wilt? Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer, evt. 06-nummer en klantnummer(s), dan zorg ik dat je een nieuwe code krijgt. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt.

@Anil81 ik kan je daar zeker mee helpen! Wel zie ik dat het Spotify account op naam en e-mailadres van een dame staat. Kan ik de nieuwe activatiecode sturen naar het e-mailadres waar jij ook mee inlogt op het forum? Dan pas ik dit voor je aan.

Hallo @Annemieke096, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan stuur ik je een nieuwe activatiecode per mail. Laat het even weten wanneer je dit gedaan hebt 🙂.
@Marcia_ graag. Alvast bedankt!