Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo KPN-ers,

Sinds 01-2014 heb ik een alles-in-een abonnement. Ik gebruik Spotify Premium via dit abonnement sinds die tijd.

Mijn Spotify abonnement is destijds omgezet van een betaald abonnement naar free (zodat ik hetzelfde account kon blijven gebruiken). Dit account heb ik aangemeld als premium account via KPN. Zo heb ik jaren geen facturen meer gehad van Spotify.

Echter, sinds 1 Mei 2018 wordt er weer maandelijks een bedrag (9,99 €) afgeschreven voor premium gebruik van Spotify (dit viel me laatst pas op, maar terugzoeken op de credit card gaf dit aan).

Via Spotify kan ik dit bedrag niet achterhalen (de systemen geven daar aan dat ik contact op moet nemen met KPN). Mijn spotify account status online (op spotify.com) geeft aan dat mijn account gekoppeld is aan KPN.

Kunnen jullie achterhalen waarom de facturatie weer gestart is (en die stoppen)?

hartelijke groet,

Ward Jongbloed

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Hallo, ik heb mijn spotify gekoppeld aan mijn Facebook account. Ik ben gestopt met Facebook en wil een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord om daar mee in te loggen. Moet ik dan mijn huidige account verwijderen en krijg ik dan een nieuwe activatie code?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @wardjongbloed, Wanneer Spotify iets factureert en afschrijft van jouw bankrekening, is er iets gaande wat los staat van jouw Premium abonnement bij KPN. Hier kunnen wij je niet meehelpen. Vermoedelijk is er een account aan jouw rekeningnummer gekoppeld, die anders is als jouw account bij KPN. Als je niet weet welke, is het moeilijk te herleiden. Heb je aan Spotify gevraagd of ze kunnen zoeken op je rekeningnummer en/of betalingskenmerk? Wanneer ze dit niet kunnen doen en het bedrag is onterecht, kun je de incasso van Spotify Premium storneren. Dan wordt het account die aan jouw rekeningnummer is gekoppeld automatisch stopgezet.

@Jamstraat, Je hoeft je huidige account niet te verwijderen. Wij kunnen je account ontkoppelen van Premium. Je wordt dan teruggezet naar Spotify Free. Je krijgt hierdoor automatisch een e-mail/sms met daarin een nieuwe activatiecode. Deze code kun je gebruiken om te upgraden naar Premium met je nieuwe gebruikersnaam. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik dit regelen voor je.
Ik heb de gegevens toevoegd.
Reputatie 7
Badge +19
@Jamstraat, Geregeld! Je ontvangt vandaag nog een nieuwe activatiecode per e-mail
Ik wil een ander Spotify account Premium maken. Al mijn gegevens heb ik ingevuld in mijn profiel.

Gr. Hein
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hein68, Je kunt via Spotify.com een nieuw account aanmaken. Als je nog een Spotify Premium account hebt via KPN, kunnen wij je huidige account omzetten naar Spotify Free en je een nieuwe activatiecode sturen voor je nieuwe account. Zou je jouw klantnummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Op dit moment heb je het abonnementsnummer staan bij klantnummer. Het klantnummer van je abonnement kun je vinden op MijnKPN en op je facturen.
Ik had eerder spotify premium bij mijn KPN abonnement , deze werd gebruikt door mijn zoon.
Sinds hij het huis uit is word spotify niet meer gebruikt.
Nu wil ik het zelf weer gaan gebruiken maar ik heb geen code meer.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Hoi @Hein68, Je kunt via Spotify.com een nieuw account aanmaken. Als je nog een Spotify Premium account hebt via KPN, kunnen wij je huidige account omzetten naar Spotify Free en je een nieuwe activatiecode sturen voor je nieuwe account. Zou je jouw klantnummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Op dit moment heb je het abonnementsnummer staan bij klantnummer. Het klantnummer van je abonnement kun je vinden op MijnKPN en op je facturen.

Klantnummer is toegevoegd op profiel. Nieuw account is reeds aangemaakt!
Reputatie 7
Badge +19
@Gjak, Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik dit voor je regelen.

@Hein68, Een nieuwe activatiecode ontvang je vanavond nog per mail. Daarmee kun je upgraden naar Spotify Premium.
Ik probeer al een tijdje mijn activatie code opnieuw op te vragen, maar de site herkend mijn e-mail adres niet en dan krijg ik mijn code ook niet. Wie kan mij helpen

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
@Gjak, Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik dit voor je regelen.

@Hein68, Een nieuwe activatiecode ontvang je vanavond nog per mail. Daarmee kun je upgraden naar Spotify Premium.


Super, activatiecode is binnen, ander account is ontkoppeld. Nu nog even wachten tot mijn gratis premium account op 15-9 afloopt, maar dat zal wel goedkomen!
Bedankt voor de snelle service!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hans2015 Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik dit voor je doen.
Kunnen jullie een telefoon nummer doorgeven waar wij gewoon telefonisch contact kunnen opnemen, kunnen we kijken naar een oplossing.

Of jullie brengen alles gewoon weer naar het oude, want de gemaakte afspraken zijn niet nagekomen.
Dan kunnen jullie wel zeggen je bent nu goedkoper uit, maar dit was niet de afspraak die gemaakt is.
En als ik spotify zou kopen, dan had ik wel de family uitvoering genomen, dan hebben wij er allemaal wat aan.
Ik kan zelf de versie die ik getekend hebt niet terug vinden, maar dit is digitaal gegaan.
Maar jullie hebben dit vast nog wel.
Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijk groet,
Marchel Chaudron
hoi

ik betaal voor premium maar heb opeens een free account. op mijn kpn betaal ik het gewoon . op nieuw ingelogt en nu doet hij het nog steeds niet

Admin: Bericht samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Marchel Chaudron, ik begrijp dat je liever even met ons belt. Je kan ons altijd bereiken via 0800-0402 En een kopie van het contract moet inderdaad nog wel aanwezig zijn!
@Susan_schreef

ik heb mijn profiel aangevuld. Dank je wel alvast voor de hulp! Groetjes Sanne
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, @Sannejolein! Ik heb bij dezen je Spotify teruggezet naar Free. Je krijgt per mail een nieuwe code, daarmee kun je dan een ander account Premium maken.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @franky1985, ik heb je bericht even samengevoegd met dit centrale topic. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan kijken wij na waarom Spotify opeens Free is.
Ik wil graag het account van spotify premium wijzigen dat ik bij alles in een kpn heb gekregen.
Mijn spotify premium werkt ook niet meer, terwijl het nog wel in mijn abonnement zit volgens mijnkpn. Vreemd. Vorige keer had ik dit ook al. Dit ook na verlenging van mijn abonnement. Ik heb geprobeerd om een nieuwe activatie code op te vragen, maar dat lukt. Graag hulp

Tel.: ********
Reputatie 7
Badge +21
@NCUS, dat is geen enkel probleem! We ontkoppelen dan je huidige account en je krijgt een nieuwe activatiecode. Hiervoor hebben we wel enkele gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer (indien van KPN)? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan gaan we voor je kijken 😉
Wij zijn op vakantie en ineens werkt ons Premium account niet meer. Heel vervelend. We hebben meerdere keren opnieuw ingelogd en zelfs de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat kunnen we doen??

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 6
Badge +9
Goedemorgen @Juxa!

Wat balen dat je opeens geen Premium meer bent!☹️
Kan het zijn dat je je abonnement recentelijk hebt aangepast of verlengd? Dan gebeurt het wel eens dat het account gedeactiveerd wordt.

Zolang Spotify nog in je abonnement zit, kan er een nieuwe activatiecode worden toegestuurd. Dit doe je het snelst telefonisch via 0800-0402 (of 00316 12001200 in het buitenland) of via de chat.
Als je het graag via het forum doet dan zou ik je willen vragen het forum profiel aan te vullen met de postcode, huisnummer en klantnummer, dan kan een van de moderators je een nieuwe activatiecode toesturen. :)

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ik heb ooit Alles in een Standaard afgesloten met de toezegging dat Spotify dan gratis zou zijn zolang het abonnement loopt. Ik betaal 72 euro in de maand. De nieuwe abo-vorm kost 62,50 per maand, maar zonder Spotify. Ik vind dit een smerig trucje om mij alsnog 10 euro in de maand te laten betalen voor Spotify. KPN komt zn belofte dus niet na. Lekker om zo met je trouwe klanten om te gaan.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst