Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Juxa, welkom! Supervervelend dat het niet meer werkt! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je inderdaad recht hebt op gratis Spotify Premium. Het lijkt er echter op dat de koppeling niet helemaal juist is. Daarom heb ik een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Die ontvang je binnen 3 uur in de mail. Aan de hand daarvan kan je je account weer koppelen. Excuses voor het ongemak!

@twenteforce, welkom! Goed dat je je vraag hier stelt! Ik heb het antwoord hier wel op: de wens van heel veel klanten was een goedkoper basispakket, waar je dan zelf de door jou gewenste opties bij kunt kiezen. Hier hebben we op ingespeeld door het basispakket te verlagen en de bijbehorende opties apart aan te bieden. De toezegging 'Spotify gratis zolang je abonnement loopt' is nog steeds van toepassing: bij Alles-in-1 Standaard blijft dit gratis. Zodra je je abonnement gaat wijzigen, is dit niet meer van toepassing. Hopelijk heb je zo voldoende informatie!
Jammer dat ik geen reactie krijg.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je het zegt, @Riepmaarten! Ik heb over je bericht heen gelezen, sorry 😞. Je account is ineens teruggezet naar Free, maar je krijgt meteen een nieuwe code per sms van me. Binnen drie uur heb je die binnen. Excuses voor het ongemak!
Goedemorgen @Juxa!

Wat balen dat je opeens geen Premium meer bent!☹️

Kan het zijn dat je je abonnement recentelijk hebt aangepast of verlengd? Dan gebeurt het wel eens dat het account gedeactiveerd wordt.

Zolang Spotify nog in je abonnement zit, kan er een nieuwe activatiecode worden toegestuurd. Dit doe je het snelst telefonisch via 0800-0402 (of 00316 12001200 in het buitenland) of via de chat.
Als je het graag via het forum doet dan zou ik je willen vragen het forum profiel aan te vullen met de postcode, huisnummer en klantnummer, dan kan een van de moderators je een nieuwe activatiecode toesturen. :)

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Ik heb een nieuwe activatiecode ontvangen en het probleem is opgelost!! Bedankt voor de snelle reactie.
@Marcia_ Je bent de beste! Super thanks!
Reputatie 7
Badge +30
Haha goeie berichten hier! Veel plezier van!
Ha @Juxa, welkom! Supervervelend dat het niet meer werkt! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je inderdaad recht hebt op gratis Spotify Premium. Het lijkt er echter op dat de koppeling niet helemaal juist is. Daarom heb ik een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Die ontvang je binnen 3 uur in de mail. Aan de hand daarvan kan je je account weer koppelen. Excuses voor het ongemak!

@twenteforce, welkom! Goed dat je je vraag hier stelt! Ik heb het antwoord hier wel op: de wens van heel veel klanten was een goedkoper basispakket, waar je dan zelf de door jou gewenste opties bij kunt kiezen. Hier hebben we op ingespeeld door het basispakket te verlagen en de bijbehorende opties apart aan te bieden. De toezegging 'Spotify gratis zolang je abonnement loopt' is nog steeds van toepassing: bij Alles-in-1 Standaard blijft dit gratis. Zodra je je abonnement gaat wijzigen, is dit niet meer van toepassing. Hopelijk heb je zo voldoende informatie!

Beste Marcia,
Dank voor je reactie, maar deze raakt kant nog wal. Hoe kan een basisabonnement goedkoper worden als er een optie afgaat die gratis is? Zeer vreemd verhaal volgens mij.
Groet, Twenteforce
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt er meer over lezen in dit topic, twenteforce.
@Erik_ Ik heb het gelezen, maar het voegt voor mij niets toe, qua informatie. Het zou anders zijn als die van 62,50 een lagere snelheid zou hebben bijvoorbeeld. Het pakket wat ik nu heb kost 10 euro meer dan het nieuwe pakket en ik krijg er precies hetzelfde voor.....
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @twenteforce, Helaas moeten wij het ook doen met deze informatie/wijzigingen. Een ander antwoord kunnen we jouw niet geven dan de informatie die in het topic over de prijswijzigingen staan. Mocht je daar verder nog vragen over hebben, kun je jouw vragen kwijt in het topic over de prijswijzigingen. Dit topic gaat namelijk over de dienst Spotify Premium.
Hoi @Marina_ jij bent toch echt degene die mijn vraag naar dit topic heeft verhuisd.....
Reputatie 7
Badge +20
Beste,

ik ken mijn inloggegevens niet meer voor mijn premium spotify en wens in te loggen op een ander tablet hoe kan ik dit doen? Alvat bedankt
AngieC

Hallo @AngieC Je bericht was er helaas wat tussendoor geglipt, vandaar m'n late reactie. Ik heb je vraag trouwens verplaatst naar dit algemene topic. Ik kan je account resetten en je een nieuwe activatiecode toesturen. Wil je dat of ben je ondertussen al op een andere manier geholpen? Als ik je nog kan helpen, wil je dan je KPN Forum profiel voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Badge
Ik heb bij mijn KPN abonnement een spotify premium lidmaatschap.
Graag wil ik deze graag omzetten naar een ander account, kan dat?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic


Hallo, bedankt voor je reactie, ik heb mijn naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer genoteerd in mijn account profiel, wat mij betreft kunnen jullie het omzetten"
Reputatie 7
Badge +30
Top! Bij dezen heb ik een nieuwe activatiecode per mail voor je aangevraagd. Ik zie dat deze naar je @planet emailadres wordt gestuurd. Binnen drie uur heb je 'm binnen!
Goeden dag
ik heb via jullie gratis spotify premium gekregen ik heb een nieuwe telefoon en wilde daar mijn spotify op zetten. nu krijg ik steeds een melding dat ik offline ben wat ik ook probeer het lukt niet op mijn mobiel en ook niet meer op de andere apparaten waar ik het al op had staan en ook niet op de nieuwe apparaten waar ik het op wil hebben. Willen jullie dit voor mij oplossen?
Mvg Wilfred dekker

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wilfred1982, Welkom hier. Je kunt dus wel inloggen en je ziet dat je gebruik maakt van Spotify Premium, alleen je lijsten zijn offline? Ook op andere apparaten geeft Spotify aan dat je offline bent. Zou je eens een printscreen willen plaatsen van deze melding? Dan kan ik hopelijk wel beoordelen wat er aan de hand is. Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken.
Ik heb gratis Spotify. Ik kan het niet op mijn mobiel en tablet openen zoals op de PC

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @nagtegaalontmoetingen, Kun je jouw vraag toelichten? Je maakt al gebruik van gratis Spotify Premium via je PC. Wanneer je inlogt met hetzelfde account, kun je gebruik maken van Spotify Premium. Wat is het verschil wat je ziet?
Op de mobiel en tablet kom ik op spotify zonder premium en zie ook se aangemaakte lijsten e.d. dis niet.
Ik wil Spotify op een ander toestel gaan gebruiken heb ik dan weer een nieuwe actievatiecode nogid als ik Spotify op mijn oude tablet verwijderd? Ik heb geprobeerd een nieuwe activatiecode aan te vragen maar mijn e-mailadres en telefoonnummer worden niet geaccepteerd.
Hoi @Wilfred1982, Welkom hier. Je kunt dus wel inloggen en je ziet dat je gebruik maakt van Spotify Premium, alleen je lijsten zijn offline? Ook op andere apparaten geeft Spotify aan dat je offline bent. Zou je eens een printscreen willen plaatsen van deze melding? Dan kan ik hopelijk wel beoordelen wat er aan de hand is. Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken.
Ik kan helaas geen printscreen sturen is beveiligd

Hoi @Wilfred1982, Welkom hier. Je kunt dus wel inloggen en je ziet dat je gebruik maakt van Spotify Premium, alleen je lijsten zijn offline? Ook op andere apparaten geeft Spotify aan dat je offline bent. Zou je eens een printscreen willen plaatsen van deze melding? Dan kan ik hopelijk wel beoordelen wat er aan de hand is. Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken.Ik kan helaas geen printscreen sturen is beveiligd

Mij hij stuurt mij een mail om een nieuw wachtwoord te maken maar als ik dat wil stuurt hij mij weer terug en zegt hij deze link is verlopen
Hallo,
onlangs een nieuw abonnement afgesloten met wederom Spotify erbij.

van het een op het andere moment werkt mijn Spotify premium niet meer. Als ik een nieuwe code aanvraag, dan geeft de website aan: invoer onbekend.

In de MijnKPN app staat Spotify wel gewoon op actief


Hallo Forum en Thomas, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb daarentegen wél mijn profiel ingevuld. Graag hulp! Hartelijke groeten, Sheila
Reputatie 7
Badge +30
@nagtegaalontmoetingen: dat klinkt alsof je op je mobiel en tablet inlogt met een ander account. Ik stuur je een privébericht met je gebruikersnaam. Als je daarmee inlogt op de mobiele apparaten moet het goed komen :)

@LeovDriel: je hebt geen nieuwe code nodig. Je hebt een account bij Spotify, en met de activatiecode heb je dat account Premium gemaakt. Je kunt vervolgens met dat account op elk apparaat inloggen. Elk apparaat zal dan Spotify Premium hebben. Wel kun je dan steeds maar één van die apparaten tegelijkertijd gebruiken.

@Wilfred1982: geen probleem! Dan gaan we bij het begin beginnen. Wil je eens met je Spotify gebruikersnaam inloggen op de Spotify website. Eenmaal ingelogd hoor je daar te zien dat je Spotify Premium hebt, met daaronder een blokje met tekst dat zegt dat je dit via KPN hebt. Zie je dat ook terug?

@Sheila35: ik heb je bericht verplaatst naar het verzameltopic. Ik zie alleen in je profiel nog geen gegevens. Het gaat hier echt om je forumprofiel. Wil je die invullen en dat hier aangeven als je dat gedaan hebt?
ik heb het inmiddels opgelost met behulp van Nico