Sticky

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +28

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.
Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.
We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium goedkoper was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs €8,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contact mailadres als je het bij een vast abonnement hebt.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?


Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?


Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.

Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?


Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?


Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.

Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify


Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/m kosten en Spotify Family €14,99 p/m. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. 

Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert


4209 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@o523, Bedankt. Er is een nieuwe activatiecode onderweg waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium met het juiste account.
@o523, Bedankt. Er is een nieuwe activatiecode onderweg waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium met het juiste account.

Dank je wel@Marina_ !
Beste KPN,

Mijn vriendin heeft nog een Spotify premium account bij haar ouders. Nu zijn we gaan samenwonen en heb ik een Spotify family account aangemaakt. Nu wil mijn vriendin haar premium account aan haar moeder geven en samen met mij op het family account zitten.

Moeten mijn schoonouders dan een nieuwe activatiecode aanvragen, zodat mijn schoonmoeder haar account kan activeren?

Mvg, Jelmer

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Beste KPN,

Mijn vriendin heeft nog een Spotify premium account bij haar ouders. Nu zijn we gaan samenwonen en heb ik een Spotify family account aangemaakt. Nu wil mijn vriendin haar premium account aan haar moeder geven en samen met mij op het family account zitten.

Moeten mijn schoonouders dan een nieuwe activatiecode aanvragen, zodat mijn schoonmoeder haar account kan activeren?

Mvg, Jelmer

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Jelmer91, welkom! Dat klopt helemaal wat je zegt! Laat je schoonmoeder even bellen met ons (gratis op 0800-0402) en dan kunnen wij een nieuwe activatiecode sturen zodat zij een nieuw account kunnen koppelen.
Hallo, ik wil graag een nieuw spotify account premium maken. Kunnen jullie me helpen met het ontkoppelen van het huidige account en het koppelen van een nieuw account.

met dank en vriendelijke groet,

Rob
Reputatie 7
Badge +20
Hallo, ik wil graag een nieuw spotify account premium maken. Kunnen jullie me helpen met het ontkoppelen van het huidige account en het koppelen van een nieuw account.

met dank en vriendelijke groet,

Rob

Zeker @Rob74 Ik heb je account zojuist teruggezet naar de Free-versie. Je krijgt een nieuwe activatiecode die je kunt gebruiken om een nieuwe account premium te maken.
ik zie op mijn rekeningen van KPN dat ik Spotify premium gratis mag gebruiken. Als ik bij Spotify inlog krijg ik geen premium versie. Ik heb al geprobeerd met het invullen van mijn e-mailadres om een nieuwe activatie code aan te vragen alleen hij geeft aan dat hij me e-mailadres niet herkend.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +12
Euhm... volgens mij moet je dat dan doen vanuit de MijnKPN app of iTV app ofzo lijkt me...

*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
Hallo,
Vanmiddag heb ik via de chat Spotify aangevraagd. Ik zou binnen 3 uur een email met activatie code ontvangen en heb nog niets ontvangen. Op mijn kpn zie ik het ook niet tussen mijn producten.
Is er iets misgegaan?

Groetjes Marianne
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @PattyNendels, Welkom op het forum. Wanneer je Spotify Premium bij jouw abonnement hebt, kunnen wij je de activatiecode voor Spotify Premium opsturen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)

Hoi @Marianne 78, Aan de hand van je gegevens zie ik dat je geen Spotify Premium bij jouw abonnement hebt. Wanneer je in aanmerking wilt komen voor Spotify Premium via KPN, kun je Spotify Premium afsluiten voor €8,99 (of Family voor €13,99). Dan ontvang je een activatiecode waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium. Waarom er via de chat is aangegeven dat je een activatiecode zou ontvangen is mij niet duidelijk, maar het zit (nog)niet bij je abonnement. Als je dit wel wilt, stuur je hier dan weer een bericht? Dan maken we het alsnog voor je in orde.
Bstraks Marina,
Ik heb via de chat de Spotify afgesloten. Tenminste dat was de bedoeling. Dat was ook de reden waarom ik zit te wachten op de activatie code en begrijp ik niet waarom het niet terug te vinden is binnen mijn producten....
Reputatie 7
Badge +19
@Marianne 78, De aanvraag heb ik alsnog voor je gedaan. Je ontvangt hierover een bevestiging via de mail en in de loop van vandaag een activatiecode. Laat je hier nog even weten of het dit keer wel is gelukt?
Gelukt, alles binnen! Dank je wel!
Ik heb kpn compleet maar ben de code van mijn spotify premium kwijt van alles al geprobeerd een nieuwe code aan te vragen maar lukt mij niet
Ik heb na het verlengen van mijn abonnement ook opeens geen Premium meer. In de app staat de optie voor Spotify Premium wel gewoon aan.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Rene1948 . Ik heb je vraag even naar het verzameltopic gezet. Ik wil graag voor je kijken hoe de vork in de steel zit. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje sturen?
Ik heb Kpn sportfilm premium geactiveerd
maar ik heb geen code
hoe nu verder
Reputatie 7
Badge +28
Goede vraag, @Rexzb! Als je Spotify Premium bij ons afgesloten hebt sturen wij je de activatiecode. Hoe je die krijgt hangt af van of je de Spotify hebt toegevoegd aan je mobiele abonnement of je vaste. Bij een mobiel abonnement krijg je de code per sms, meestal binnen een paar uur. Bij het vaste abonnement krijg je de code per e-mail binnen 24 uur.. Heb je de code inmiddels binnen? Zo niet, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik het na.
Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)

Hallo @Indizenz Ik kijk graag voor je na hoe het zit! Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?

Hi @Jillllll Ik ga in elk geval een poging doen 😉 Voor jou hetzelfde verzoek: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)
Hallo @Indizenz Ik kijk graag voor je na hoe het zit! Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?
Hi @Jillllll Ik ga in elk geval een poging doen 😉 Voor jou hetzelfde verzoek: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Het is al gelukt toch bedankt!

Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)
Hallo @Indizenz Ik kijk graag voor je na hoe het zit! Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?
Hi @Jillllll Ik ga in elk geval een poging doen 😉 Voor jou hetzelfde verzoek: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hi, het is gelukt ik heb alle gegevens ingevuld.
dank alvast!
Hi Bart, het is gelukt ik heb alle gegevens ingevuld.
dank alvast!
Groetjes

Reageer