Sticky Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +29

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Uitgelicht

Per 14 april wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Lees hieronder de details!

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

Let op: Heb je KPN Thuis én Mobiel, dan is het tijdelijk niet mogelijk om Spotify te activeren. Om het ook voor deze klanten mogelijk te maken, is er nog een technische aanpassing nodig. We verwachten dat het vanaf 21 april voor iedereen mogelijk is om Spotify Premium te activeren. Tot die tijd krijg je het volgende bericht te zien als je Spotify toch probeert te activeren:

Helaas is het momenteel niet mogelijk om Spotify te activeren. Vanaf 21 april kan dit weer. Je ontvangt ook een e-mail zodra je kunt activeren. Je betaalt pas voor het Spotify abonnement nadat je hebt geactiveerd. Excuses voor het ongemak. Meer vragen? Neem contact op met onze Klantenservice.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/m kosten en Spotify Family €14,99 p/m. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. 

Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert

Update 14-04-2021: Wijzigingen Spotify Premium en Family

Per 14 april wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.


5290 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@o523, Bedankt. Er is een nieuwe activatiecode onderweg waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium met het juiste account.
@o523, Bedankt. Er is een nieuwe activatiecode onderweg waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium met het juiste account.

Dank je wel@Marina_ !
Beste KPN,

Mijn vriendin heeft nog een Spotify premium account bij haar ouders. Nu zijn we gaan samenwonen en heb ik een Spotify family account aangemaakt. Nu wil mijn vriendin haar premium account aan haar moeder geven en samen met mij op het family account zitten.

Moeten mijn schoonouders dan een nieuwe activatiecode aanvragen, zodat mijn schoonmoeder haar account kan activeren?

Mvg, Jelmer

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Beste KPN,

Mijn vriendin heeft nog een Spotify premium account bij haar ouders. Nu zijn we gaan samenwonen en heb ik een Spotify family account aangemaakt. Nu wil mijn vriendin haar premium account aan haar moeder geven en samen met mij op het family account zitten.

Moeten mijn schoonouders dan een nieuwe activatiecode aanvragen, zodat mijn schoonmoeder haar account kan activeren?

Mvg, Jelmer

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +29
Ha @Jelmer91, welkom! Dat klopt helemaal wat je zegt! Laat je schoonmoeder even bellen met ons (gratis op 0800-0402) en dan kunnen wij een nieuwe activatiecode sturen zodat zij een nieuw account kunnen koppelen.
Hallo, ik wil graag een nieuw spotify account premium maken. Kunnen jullie me helpen met het ontkoppelen van het huidige account en het koppelen van een nieuw account.

met dank en vriendelijke groet,

Rob
Reputatie 7
Badge +20
Hallo, ik wil graag een nieuw spotify account premium maken. Kunnen jullie me helpen met het ontkoppelen van het huidige account en het koppelen van een nieuw account.

met dank en vriendelijke groet,

Rob

Zeker @Rob74 Ik heb je account zojuist teruggezet naar de Free-versie. Je krijgt een nieuwe activatiecode die je kunt gebruiken om een nieuwe account premium te maken.
ik zie op mijn rekeningen van KPN dat ik Spotify premium gratis mag gebruiken. Als ik bij Spotify inlog krijg ik geen premium versie. Ik heb al geprobeerd met het invullen van mijn e-mailadres om een nieuwe activatie code aan te vragen alleen hij geeft aan dat hij me e-mailadres niet herkend.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +20
Euhm... volgens mij moet je dat dan doen vanuit de MijnKPN app of iTV app ofzo lijkt me...

*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
Hallo,
Vanmiddag heb ik via de chat Spotify aangevraagd. Ik zou binnen 3 uur een email met activatie code ontvangen en heb nog niets ontvangen. Op mijn kpn zie ik het ook niet tussen mijn producten.
Is er iets misgegaan?

Groetjes Marianne
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @PattyNendels, Welkom op het forum. Wanneer je Spotify Premium bij jouw abonnement hebt, kunnen wij je de activatiecode voor Spotify Premium opsturen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)

Hoi @Marianne 78, Aan de hand van je gegevens zie ik dat je geen Spotify Premium bij jouw abonnement hebt. Wanneer je in aanmerking wilt komen voor Spotify Premium via KPN, kun je Spotify Premium afsluiten voor €8,99 (of Family voor €13,99). Dan ontvang je een activatiecode waarmee je kunt upgraden naar Spotify Premium. Waarom er via de chat is aangegeven dat je een activatiecode zou ontvangen is mij niet duidelijk, maar het zit (nog)niet bij je abonnement. Als je dit wel wilt, stuur je hier dan weer een bericht? Dan maken we het alsnog voor je in orde.
Bstraks Marina,
Ik heb via de chat de Spotify afgesloten. Tenminste dat was de bedoeling. Dat was ook de reden waarom ik zit te wachten op de activatie code en begrijp ik niet waarom het niet terug te vinden is binnen mijn producten....
Reputatie 7
Badge +19
@Marianne 78, De aanvraag heb ik alsnog voor je gedaan. Je ontvangt hierover een bevestiging via de mail en in de loop van vandaag een activatiecode. Laat je hier nog even weten of het dit keer wel is gelukt?
Gelukt, alles binnen! Dank je wel!
Ik heb kpn compleet maar ben de code van mijn spotify premium kwijt van alles al geprobeerd een nieuwe code aan te vragen maar lukt mij niet
Ik heb na het verlengen van mijn abonnement ook opeens geen Premium meer. In de app staat de optie voor Spotify Premium wel gewoon aan.
Hoi @Rene1948 . Ik heb je vraag even naar het verzameltopic gezet. Ik wil graag voor je kijken hoe de vork in de steel zit. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje sturen?
Ik heb Kpn sportfilm premium geactiveerd
maar ik heb geen code
hoe nu verder
Reputatie 7
Badge +29
Goede vraag, @Rexzb! Als je Spotify Premium bij ons afgesloten hebt sturen wij je de activatiecode. Hoe je die krijgt hangt af van of je de Spotify hebt toegevoegd aan je mobiele abonnement of je vaste. Bij een mobiel abonnement krijg je de code per sms, meestal binnen een paar uur. Bij het vaste abonnement krijg je de code per e-mail binnen 24 uur.. Heb je de code inmiddels binnen? Zo niet, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik het na.
Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)

Hallo @Indizenz Ik kijk graag voor je na hoe het zit! Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?

Hi @Jillllll Ik ga in elk geval een poging doen 😉 Voor jou hetzelfde verzoek: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)
Hallo @Indizenz Ik kijk graag voor je na hoe het zit! Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?
Hi @Jillllll Ik ga in elk geval een poging doen 😉 Voor jou hetzelfde verzoek: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Het is al gelukt toch bedankt!

Hi,
Vandaag kwam ik er achter dat mijn spotify premium niet meer werkt in de app.
Ik heb KPN alles in 1 en spotify premium zit in mijn pakket.
Pas geleden wel me mobiele abonnement verlengt kan het hier mee te maken hebben?
Hoe kan ik spotify premium weer aanzetten, via mijn kpn lukt dit niet.
Thnx alvast
Groetjes :-)
Hallo @Indizenz Ik kijk graag voor je na hoe het zit! Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Goedemiddag,
ik zit met hetzelfde probleem, ik heb geen activatie code, en zodra ik deze wil opvragen zegt hij dat hij me 06 nummer niet herkent.
KPN chat al gesproken maar nog niks waarmee ik kan inloggen.

Kan iemand me hier helpen?
Hi @Jillllll Ik ga in elk geval een poging doen 😉 Voor jou hetzelfde verzoek: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hi, het is gelukt ik heb alle gegevens ingevuld.
dank alvast!
Hi Bart, het is gelukt ik heb alle gegevens ingevuld.
dank alvast!
Groetjes

Reageer