Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Bart, het is gelukt ik heb alle gegevens ingevuld.
dank alvast!
Groetjes

Yes, dank je! Ik heb je account teruggezet naar Free. Je krijgt via de mail een nieuwe activatiecode van mij, waarmee je het account weer Premium kunt maken. Dat moet werken!
Ik heb een alles in 1 standaard abonnement met gratis spotify premium. Helaas lukt het mij niet om hiervan gebruik te maken en het lukt me ook niet om een activeringscode op te vragen via mijn email adres. Het zou goed kunnen dat ik gewoon iets fout doe of geen recht meer heb op de gratis premium optie maar dat is mij niet helemaal duidelijk.
Hoi @Davess . Ik heb je vraag even naar het centrale topic verplaatst. Ik wil graag voor je uitzoeken hoe het precies zit en indien mogelijk stuur ik je uiteraard een nieuwe code. Ik heb wel je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?
Hi Erwin, heb mijn profiel aangevuld. Is hopelijk voldoende en anders verneem ik dat weer graag. Alvast dank.
@Davess Ik heb het al gevonden, denk ik. Je hebt recht op spotify via je vaste diensten. Ik heb zojuist een nieuwe code verstuurd naar het kpnmail contact e-mail adres dat je bij ons hebt. Kun je daar in de loop van de avond eens kijken (kan ongeveer drie uren duren) - kijk voor de zekerheid ook even in de spam map als je niks in je inbox hebt.
Hi Erwin. Code ontvangen en het werkt. Dank voor je snelle hulp.
Reputatie 7
Graag gedaan namens Erwin, @Davess 🙂
Sinds enige tijd heb ik Internet en TV van KPN en heb al een langere tijd een mobielabonnement van KPN.
Op het mobielabonnement had ik ook Spotify Premium.

Nu had ik Spotify Premium als optie toegevoegd aan mijn nieuwe Internet en TV abonnement en de optie bij mijn mobielabonnement uitgezet.

Vervolgens heb ik een nieuwe activatiecode gekregen maar die code werkte niet. Na het invullen kwam de melding dat ik al Spotify had en stuurt mij daarna naar de inlogpagina van Spotify. Hierop wordt ook aangegeven dat ik momenteel een Free-account heb.

Graag wil ik mijn premium account (her)activeren en zie graag een oplossing verschijnen. Alvast bedankt!

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Heractiveren Spotify, Bedankt voor je berichtje. Aan de hand van je gegevens van je internet en tv abonnement heb ik je een nieuwe activatiecode gestuurd. Je ontvangt de code vanavond nog. Laat je even weten of het gelukt is?
Mijn spotify premium doet het niet meer.. in mijn kpn account geeft die aan dat ik premium ben maar bij spotify ben ik free.. activatie code werkt niet aangezien hij mijn email niet herkent. Webcare kpn werkt niet. Wat nu? Ik betaal nu per maand voor iets wat ik niet heb en geen enkele manier om iets op te lossen..

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik heb Spotify Premium maar die werkt niet meer na het verlengen van mn abonnement. Kan je een nieuwe activatie code sturen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Mijn spotify premium doet het niet meer.. in mijn kpn account geeft die aan dat ik premium ben maar bij spotify ben ik free.. activatie code werkt niet aangezien hij mijn email niet herkent. Webcare kpn werkt niet. Wat nu? Ik betaal nu per maand voor iets wat ik niet heb en geen enkele manier om iets op te lossen..
Hallo @Marki88 Ik kijk graag even mee, om te zien hoe het zit. Je hebt het via je mobiele nummer? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb Spotify Premium maar die werkt niet meer na het verlengen van mn abonnement. Kan je een nieuwe activatie code sturen?
@Ynaj Dat gebeurt soms bij een verlenging. De nieuwe code is naar je verstuurd, via sms!
Bij verlenging van mijn mobiele abonnement is expliciet aangegeven dat Spotify premium onderdeel blijft uitmaken van het pakket. Ineens zie ik vandaag dat Spotify het niet meer doet. Gegeven de toezegging bij verlengen en het feit dat ik al mij telefoon/internet/vaste telefoon en mobiel van KPN afneem verwacht ik dat deze service gewoon blijft werken... Ik begin me zorgen te maken dat ik verkeerd ben voorgelicht tijdens verlengen als ik de berichten hier lees.. maakt Spotify nog steeds onderdeel uit van combi/familie pakket of is alles gewoon 10€ (Prijs Spotify) duurder geworden?

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
Hallo,

Ik heb de gegevens ingevuld bij het profiel alleen weet ik niet het klantnummer op het moment.

Ik heb spotifypremium via mijn mobiele nummer

Komt u eruit?
Reputatie 7
Badge +30
@NickHabets: welkom! Spotify is bij nieuwe abonnementen geen inbegrepen onderdeel meer van het abonnement. Wel kan het daar als optie aan toegevoegd worden. Wat ik vermoed ook bij jou netjes gebeurd is. Wel zien we daar soms dat de Spotify toch even afgemeld wordt. Dat is het moment waarop je oude (inbegrepen) Spotify vervalt. Je kunt dan weer opnieuw Premium maken met de nieuwe activatiecode. Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier even weten als je dit gedaan hebt. Dan check ik dit voor je, en stuur de code nog even een keer op.

@Marki88: dank! ik zie hier dat de activatiecode voor je Spotify gisteren per sms naar je is verzonden. Dit op het 06-nummer van je abonnement. Check even of je die al hebt ontvangen. Anders kunnen we hem opnieuw sturen.
Hi,
zoals gevraagd, heb ik zojuist alle gegevens ingevuld in de link..
groeten Nick
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @NickHabets, Bij je tv/internet abonnement en bij je mobiele abonnement is Spotify Premium niet inbegrepen en nog niet toegevoegd. Als je gebruik wilt maken van Spotify Premium, kan ik dit aan één van de abonnementen toevoegen voor €8,99 per maand. Als je aangeeft onder welk abonnement ik Spotify Premium kan toevoegen, regel ik dit vanavond nog. Je krijgt dan vanavond nog een activatiecode.
Hoi Marina,
ik heb al jaren spotify premium gratis inbegrepen in mijn abonnementen. Gratis omdat ik alles afneem van de KPN. Bij het afsluiten van de verlenging is aangegeven dat dit zo blijft. Anders zou mijn abonnement ineens duurder zijn.. Dat het bij nieuwe abonnementen niet is inbegrepen heb ik inmiddels begrepen. Ik heb echter geen nieuw abonnement, maar mijn bestaande abonnement verlengd. waarbij bij afsluiting is aangegeven dit spotify premium ongewijzigd gratis inbegrepen zou blijven. Wil je deze service weer gratis activeren- kids klagen hele dag ivm missen playlists !!!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @NickHabets, Wanneer je gaat verlengen ga je een nieuw abonnement aan. Bij ons nieuwe abonnementen zit Spotify Premium niet gratis inbegrepen. Hoe dit misverstand is ontstaan, kan ik niet nagaan. Helaas kom je niet meer in aanmerking voor gratis Spotify Premium. Mocht je er toch gebruik van willen blijven maken, kan ik Spotify weer toevoegen voor € 8,99.
Hi, Marina, heel vreemd!!!’ Weet je zeker dat dit niet gratis is voor mij zoals het al jaren is? Ik zou namelijk niet weten welke abonnementen ik nog meer bij KPN moet afsluiten om gewoon weer mijn premium gratis te krijgen- zoals beloofd!!!
ik heb zowel internet als vaste lijn als tv en ook mobiel abonnement.... kan me niet voorstellen dat dit ineens niet meer voldoet voor een gratis premium spotify ?

Daarnaast vind ik het heel misleidend dat ik een abonnement afgesloten dat €8.99 duurder blijkt te zijn.. als ik dezelfde diensten wil.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @NickHabets, Wanneer Spotify Premium is inbegrepen bij je abonnement, vermelden we dit ook op het contract. Dit kun je nagaan op de overeenkomst die je hebt ontvangen tijdens je verlenging. Mocht het er toch opstaan, stuur gerust nog een bericht.
Hi Marina, wat een ellende dit... ik heb de meest recente factuur bekeken en er staat gratis - bij Spotify. Wil je zo vriendelijk zijn nogmaals te checken? Ik heb al mijn gegevens ingevuld in de link die Eric heeft opsgeatuurd. Daaruit zou moeten blijken dat ik gratis spotify Premium heb.
Reputatie 7
Badge +19
@NickHabets, Je vorige factuur is nog van je vorige abonnement. Er staat ook iets boven gratis Spotify ''KPN 2016 Zorgeloos Premium ''. Je hebt nu een ''KPN 2019 15 GB en onbeperkt bellen/sms'' abonnement. Je ontvangt één deze dagen een nieuwe factuur waarop Spotify niet meer staat. Geloof mij, ik heb echt alles gecontroleerd. Het is niet dat ik je geen acticatiecode wil sturen, je komt er alleen niet meer voor in aanmerking. Uiteraard snap ik dat je hier van baalt, maar ik kan je geen nieuwe activatiecode opsturen. Mocht je hieraan twijfelen, bel gerust met een collega van mij via 0800-0402 optie 1. Voor nu wens ik je ondanks het ongemak een fijne avond Nick!
Hi Marina, ik ga wel bellen is makkelijker, maar naast wat jij noemt heb ik ook voor thuis alles in 1 glasvezel en bel onbeperkt contracten voor de vaste lijn, tv en internet.. lijkt mij toch voldoende om dat sportliefhebber premium - zoals beloofd is - gratis door te tekken?? Anyway Kun jij ook niks aan doen.
Dank voor je hulp - je zult vast wel gelijk hebben, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit zonder enige communicatie is uitgezet, sterker nog er is toegezegd dat het gratis in mijn abonnement zou blijven.. zwaar teleurgesteld.
fijne avond
Hi Marina,
toch nog ff ingedoken- maar de factuur waar duidelijk in vermeld staat “spotify premium gratis” is voor de hele maand Juli. Mijn nieuwe abonnement gaat in op 12.07.... het oude contract is slechts €10,45. De rest is het begin van het nieuwe contract. Wil je svp nog een keer kijken naar mijn laatste factuur?
thanks, groeten Nick