Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen Nick, het is helaas niet mogelijk om je te voorzien van gratis Spotify Premium. Zoals Marina al uitgelegd heeft, zit dit niet meer inbegrepen bij je nieuwe abonnement na je verlenging. Je huidige factuur is inderdaad nog voor de hele maand juli, dat is hoe het facturatiesysteem werkt Die gaat in het voren. Op je augustusfactuur, die je een dezer dagen krijgt, wordt dit gecorrigeerd zodat je voor het oude abonnement geld terugkrijgt voor de periode 12 t/m 31 juli en het nieuwe abonnement in rekening gebracht krijgt voor diezelfde periode. Op die factuur zul je dan ook zien dat Spotify geen onderdeel meer is van het abonnement. Je kunt dit nu ook al terugzien in je MijnKPN.

Spotify kan toegevoegd worden aan een van je abonnementen, mobiel of vast, voor €8,99 per maand. Dat kan ik hier voor je doen, of je kunt dat zelf doen via de MijnKPN. Je krijgt dan binnen 24 uur een activatiecode toegestuurd per sms (bij mobiel) of e-mail (bij vast).

Wel viel me wat op bij je vaste factuur. Daar krijg je, in verband met privacy, zo dadelijk een privébericht over.
Goedemorgen,

mijn huidig Spotify premium abonnement is momenteel gekoppeld aan het Spotify account van mijn vriend die het niet gebruikt. Nu wil ik dat premium abonnement gekoppeld hebben aan mijn Spotify account. Kunnen jullie daarbij helpen?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Spotify premium overhevelen, welkom! We kunnen hier inderdaad bij helpen 🙂 Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt, dan gaan we aan de slag.
hi Erik,
dank voor je snelle reactie. Ik heb mijn gegevens zojuist ingevuld op mijn profiel 😃.
Reputatie 7
Badge +25
hi Erik,
dank voor je snelle reactie. Ik heb mijn gegevens zojuist ingevuld op mijn profiel 😃.

Je krijgt binnen 24 uur een e-mail met een nieuwe code @Spotify premium overhevelen. Het huidige account wordt daardoor teruggezet naar 'Free'. 🙂
Many thanx, Paul!!! 😃
Hi Erik,
dank voor je reactie. Ik ben erg benieuwd naar wat je opviel in mijn abonnement, ik zie jouw mailtje graag tegemoet.

Wat mij voornamelijk opvalt is dat gedoe mbt. Spotify - ben ik echt behoorlijk klaar mee- staat vermeld als gratis in de eerste factuur van mijn nieuwe contract 12.07 - 31.07 en is altijd gratis geweest. Daarnaast is bij verlenging toegezegd dat het gratis zou blijven. Gaat mij niet om het bedrag maar om de gang van zaken! Mijn abonnement, om dezelfde diensten te krijgen, is nu gewoon €8.99 (kosten spotify) duurder geworden zonder dat dit is aangegeven.
Waar kan ik hier mee verder?
Reputatie 7
Badge +30
@NickHabets: je krijgt geen mail, ik heb je via het forum hier een privébericht.

Wat betreft de Spotify bij het mobiele abonnement, daarbij is gratis Spotify niet meer mogelijk. Als je dat wel vertelt is, mijn excuses daarvoor. Ik kan er alleen niets aan veranderen. Als je Spotify weer wilt toevoegen aan het mobiele abonnement gaat dat je €8,99 kosten. Maar, lees eerst het privébericht even door. Want je kunt op je vaste abonnement voordeliger uit zijn als we wat dingetjes aanpassen. Dat verzacht de pijn hopelijk wat 🙂
Beste KPN,

Ik heb al ongeveer 4 jaar een alles in 1 pakket en ik hoorde pas dat als je alles in 1 heb dat je een gratis spotify premiem code krijgt. Ik heb die code niet gehad en kan hem ook niet terug vinden, zou ik als het kan een nieuwe code mogen? Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,
Evert-Jan

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Evert-Jan Hardeman. Welkom op het KPN Forum. Voor sommige klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen. Wij kunnen dit ook controleren voor je. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken.
Dank je wel erik voor het oplossen echt top!.
Ik heb al een jaar spotify premium zonder problemen.
En nu ineens reclame tussendoor??? Help!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Mijn moeder heeft Alles-in-1 Thuis Standaard met gratis Spotify premium. Dit willen wij graag gaan activeren, maar we hebben geen code tot onze beschikking. Nu lees ik dat via een moderator en een privébericht e.e.a. geregeld kan worden. Graag bewandelen wij ook deze weg. Alvast bedankt!
Hoi @jaapw_58 . Ik wil jullie daar graag bij helpen.
Kun je je profiel aanvullen met de gegevens van je moeder en mij een seintje geven? 🙂
Hoi @jaapw_58 . Ik wil jullie daar graag bij helpen.
Kun je je profiel aanvullen met de gegevens van je moeder en mij een seintje geven? :-)

Profiel voorzien van de gegevens van mijn moeder
Hoi @jaapw_58 . Dank voor de gegevens. Ik heb een actief spotify account gevonden. Zo te zien is deze gekoppeld aan facebook.
Ik vraag dit voor de zekerheid. Wil je dat ik dit account loskoppel zodat er een nieuwe activatie code verstuurd wordt?
Aan Facebook? Ze heeft wel Facebook gehad, maar al langere tijd niet meer. Opmerkelijk! Dus graag loskoppelen en een nieuwe activatiecode. Wederom alvast bedankt!
Gelukt, @jaapw_58 . Er is een nieuwe code naar het hetnet.nl email adres van je moeder verstuurd. Deze code zou binnen 3 uren binnen moeten zijn. Hiermee kun je een nieuw account activeren. Succes!
Goedemiddag,

Sinds vandaag is mijn spotify premium beëindigd, dit heeft er denk ik mee te maken dat ik van telefoon abonnement ben gewijzigd. Maar je kreeg toch ook altijd bij alles in 1 spotify premium?

Omdat ik mijn alles in 1 niet heb gewijzigd heb ik in mijn ogen nog recht op spotify.
Iemand hier ervaringen mee

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb al een jaar spotify premium zonder problemen.
En nu ineens reclame tussendoor??? Help!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @twanouk Ik kijk graag voor je na hoe het zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 2
Badge +2
"Goedemiddag,

Sinds vandaag is mijn spotify premium beëindigd, dit heeft er denk ik mee te maken dat ik van telefoon abonnement ben gewijzigd. Maar je kreeg toch ook altijd bij alles in 1 spotify premium?

Omdat ik mijn alles in 1 niet heb gewijzigd heb ik in mijn ogen nog recht op spotify.
Iemand hier ervaringen mee"


KPN is per 1 juni 2017 gestopt met gratis Spotify, als je het had dan was het nog gratis.
Maar ga je verlengen dan ben je die gratis Spotify kwijt en moet ervoor worden betaald.

Gratis Spotify is nooit een onderdeel geweest van het compleet pakket.

Zie ook op: iculture.nl

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.
Ik luister Spotify via mijn IPad. Sinds kort werkt Spotify niet meer. Is er iets Veranderd na mijn abonnements wijziging?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Graag wil ik Spotify Premium overzetten naar een ander bestaand account. Van jullie collega op de chat werd ik verwezen naar Spotify. Daar kan ik niks vinden, maar zie wel overal op jullie forum deze vraag terugkeren en opgelost worden.

Kunnen jullie me helpen?

Groeten,

Roy

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Door aanschaf nieuw mobiel wil ik Spotify (gratis in mijn KPN-abo) weer aan de praat krijgen. Hoe krijg ik dat voor elkaar, heb ik weer een nieuwe code nodig?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik heb de spotify aangezet op mijn man zijn mobiel, alleen ik krijg geen code. Ik moet of zijn telefoonnummer of mailadres opgeven maar pakt het beide helaas niet. Dus Spotify blijft op normaal staan

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic