Sticky

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +28

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.
Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.
We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium goedkoper was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs €8,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contact mailadres als je het bij een vast abonnement hebt.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?


Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?


Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.

Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?


Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?


Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.

Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify


Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/m kosten en Spotify Family €14,99 p/m. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. 

Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert


4322 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@Spitfire en @Roel van Son. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder voor je uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je je gegevens hebt aangevuld? We horen graag van je!

@RoyD87 Wanneer je de Spotify-app weer installeert op je nieuwe toestel kan je met je gebruikersnaam en wachtwoord weer inloggen. Wanneer je de gebruikersnaam niet meer weet, dan kunnen wij die voor jou achterhalen. Laat je je gegevens achter op het KPN Forum profiel als je je gebruikersnaam niet meer weet? Het wachtwoord kan je opnieuw instellen via deze link.
Reputatie 1
Hoe kan ik in godsnaam die domme cijfers/letters als gebruikersnaam veranderen van Spotify?

Mijn man kan ook inloggen via Facebook, maar dan is Spotify ineens geen premium meer. Zou graag wel premium moeten worden, want dan is hij van die domme cijfers/letters af 😝

Liefs mij

Sylvia

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag,

Sinds vandaag is mijn spotify premium beëindigd, dit heeft er denk ik mee te maken dat ik van telefoon abonnement ben gewijzigd. Maar je kreeg toch ook altijd bij alles in 1 spotify premium?

Omdat ik mijn alles in 1 niet heb gewijzigd heb ik in mijn ogen nog recht op spotify.
Iemand hier ervaringen mee

Hallo @colinrhg Ik kijk graag voor je na hoe het zit. Ik heb je vraag verplaatst naar dit algemene topic, maar wellicht heb je de opmerking van @Clvgt gelezen? Het kan zijn dit ook voor jou opgaat. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Door aanschaf nieuw mobiel wil ik Spotify (gratis in mijn KPN-abo) weer aan de praat krijgen. Hoe krijg ik dat voor elkaar, heb ik weer een nieuwe code nodig?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @dutchfrankie ik kijk graag voor je na hoe het zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hoe kan ik in godsnaam die domme cijfers/letters als gebruikersnaam veranderen van Spotify?

Mijn man kan ook inloggen via Facebook, maar dan is Spotify ineens geen premium meer. Zou graag wel premium moeten worden, want dan is hij van die domme cijfers/letters af 😝


Liefs mij

Sylvia

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ha @Sylbi Je bent dan via Facebook aangemeld, denk ik? Waar je eerst even naar wilt kijken is deze pagina: wellicht lukt het je om zelf de verbinding met Facebook te verbreken. Als dat niet lukt hoef je géén nieuw account aan te maken, maar dan kun je je weer bij mij melden. Wat ik kan doen is je account terugzetten naar de 'Free-variant'. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode waarmee je het account opnieuw Premium kunt maken. En dan zonder Facebook.

Ook liefs van mij!
Reputatie 1
Hey hey Bart😀

Niks lukt dus. Mijn hubbie heeft dus via Facebook ooit doe spotify geopend. Nu, 1 via kpn, dus betaald, en dan krijg je dus die rare cijfers en letters.
Ok had die dus gisterenavond geactiveerd, maar niet wetende dat die facebook er nog was.
Hij wil dus wel via Facebook en premium. Maar zonder die domme letters en cijfers🤣🤣
Begrijp je het nog? Jawel he?

Liefs again van mij
Vaker gemeld hier, maar ik krijg die activatiecode van Spotify maar niet via de site. Erger nog, KPN-service heeft die ons daarop al een keer of 5 beloofd toe te sturen ('binnen drie uur') maar dat is nog niet gelukt. Ik voel er weinig voor om weer tien minuten in de wacht te hangen voor hetzelfde antwoord, en de chatbot waar ik gisteren naar werd doorverwezen, tja, dat werkt alleen voor standaardvragen. Mijn vraag: hoe ga ik dit voor mekaar krijgen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Sylbi Ik begrijp het zeker! Ik ga het account voor je naar 'Free' zetten en dat stel ik voor dat jij de verantwoordelijkheid neemt om een goed wachtwoord te verzinnen, in plaats van die domme letters en cijfers.

Daar over gesproken: ik wil ook nog wat letters en cijfers van jou, anders kan ik niks beginnen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

Ook weer liefs van mij.
Reputatie 1
Ohij maarre, het gaat niet om het wachtwoord, maar het gaat om die domme🤓 gebruikersnaam als letters en cijfers, die KPN automatische toeschrijft aan een nieuwe Spotify account 😀

Liefs again
Reputatie 7
Badge +20
Ohij maarre, het gaat niet om het wachtwoord, maar het gaat om die domme🤓 gebruikersnaam als letters en cijfers, die KPN automatische toeschrijft aan een nieuwe Spotify account 😀

Liefs again

Ook dat komt dan helemaal goed. Je krijgt van mij een nieuwe activatiecode en daarmee kun je een bestaand free-account premium maken of een volledig nieuw account mee aanmaken. Wellicht kan Spotify helpen om bestaande lijsten over te hangen. Vul je de gegevens in?
Reputatie 1
Net ingevuld, maar ik weet even het klantnummer niet van hubbie...maar zijn telefoon nummer staat er en adres van ons. Daar zou je het op kunnen zoeken misschien?
Reputatie 7
Badge +20
Net ingevuld, maar ik weet even het klantnummer niet van hubbie...maar zijn telefoon nummer staat er en adres van ons. Daar zou je het op kunnen zoeken misschien?
Check. Ik heb het account naar 'Free' gezet en via de mail krijg je een nieuwe code!
Blijvend veel liefs!
Reputatie 1
Superlief! Mail net gekregen. Ik moet nu alles ontkoppelen? Of had jij dat al gedaan?

Dan kan ik een hele nieuwe account aanmaken en dan via Facebook, anders krijgen we weer die rare cijfers en letters

Lieeeeefs
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Sylbi. Je kan inderdaad het beste een los nieuw Spotify Premium account aanmaken (koppelen aan jouw e-mail adres). Nadat je dat hebt gedaan kan je ervoor kiezen om dit account te koppelen aan Facebook. Op deze manier is het mogelijk om met het e-mail adres en wachtwoord in te loggen of met de inloggegevens van Facebook. 😉

Ook veel liefs van mij.
Hallo,

Ik had via KPN een Spotify premium account.
Nu is door een nieuw KPN abbonnement het premium account vervallen. Inmiddels Premium weer via KPN geactiveerd, maar is nu gekoppeld aan een nieuw account. Hoe is dit terug te zetten naar het oude account?

grt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
Vaker gemeld hier, maar ik krijg die activatiecode van Spotify maar niet via de site. Erger nog, KPN-service heeft die ons daarop al een keer of 5 beloofd toe te sturen ('binnen drie uur') maar dat is nog niet gelukt. Ik voel er weinig voor om weer tien minuten in de wacht te hangen voor hetzelfde antwoord, en de chatbot waar ik gisteren naar werd doorverwezen, tja, dat werkt alleen voor standaardvragen. Mijn vraag: hoe ga ik dit voor mekaar krijgen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


@Jasper Marius Wat vervelend dat je nog steeds geen activatiecode hebt ontvangen. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben kunnen we een activatiecode toesturen per e-mail. Laat je een berichtje achter nadat je je gegevens hebt achtergelaten?
Reputatie 1
Hoi Sylbi. Je kan inderdaad het beste een los nieuw Spotify Premium account aanmaken (koppelen aan jouw e-mail adres). Nadat je dat hebt gedaan kan je ervoor kiezen om dit account te koppelen aan Facebook. Op deze manier is het mogelijk om met het e-mail adres en wachtwoord in te loggen of met de inloggegevens van Facebook. 😉


Ook veel liefs van mij.

Hey Vikash 😀
Als ik dus een nieuw account aanmaak, dan krijg ik weer die rare letters en cijfers als gebruikersnaam en dat is juist het probleem😉

Ik zag dat het account nog steeds op premium stond. En daarbij, met het mailadres is het antwoord, u heeft al een account met dit mailadres...

Dussssss🤣🤣en nu??

Liefs mij..again 😉
Reputatie 1
Ik wil @Bart en @Vikash hartelijk bedanken om alles met Spotify goed te krijgen. Ik heb veel geleerd ondertussen. Ze kijken met je mee ,ze bellen als je er echt niet meer uitkomt en dan komen we wel tot een oplossing.

Nomaals veel liefs en dank je wel!!😃😘
Reputatie 7
Badge +19
Mijn collega @Bart_ heeft zojuist contact met jou opgenomen en zoals ik het begrijp is het probleem inmiddels verholpen. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Liefs van ons. ☺
Reputatie 1
Mijn collega @Bart_ heeft zojuist contact met jou opgenomen en zoals ik het begrijp is het probleem inmiddels verholpen. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Liefs van ons. ☺

Helemaal gelukt!
😍😘
Reputatie 7
Badge +19
Hallo,

Ik had via KPN een Spotify premium account.
Nu is door een nieuw KPN abbonnement het premium account vervallen. Inmiddels Premium weer via KPN geactiveerd, maar is nu gekoppeld aan een nieuw account. Hoe is dit terug te zetten naar het oude account?

grt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik kan mij voorstellen dat je je oude Spotify account gebruikt i.v.m. de afspeellijsten. Zou je je gegevens achter willen laten op het url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url]? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Jouw (huidige) nieuwe Spotify Premium account wordt dan automatisch weer terug gezet naar een Spotify Free account. De nieuwe activatiecode kan je op deze pagina invullen. Na het invullen van de activatiecode krijg je de mogelijk om te kiezen uit een 'bestaande Spotify account upgraden' of een 'nieuw Spotify Premium account' aanmaken. Wanneer je voor 'bestaande Spotify account upgraden' kan je inloggen met de gegevens van je oude Spotify account om dit account te upgraden naar Spotify Premium.
Ik heb mijn abonnement verlengd en dus ook mijn spotify. Alleen werkt deze nu niet meer naar behoren. Moet ik dezek ook opnieuw activeren?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @xxxxivana . Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan gaan we direct kijken wat we voor je kunnen doen. 🙂
Reputatie 1
Hey lieve guys, nu plotseling is mijn Spotife premium terug gezet 😪Bizar!!!
Hoe kan dit nou?

Liets mij
Reputatie 7
Badge +20
@Sylbi Oei. Ik zie nu dat je al een tijdje bezig bent geweest. @Bart_ heeft je ook even gebeld, lees ik. :-)
Wij hebben in ieder geval niks gedaan 😉 Je hebt dus een nieuw account aangemaakt? En die gekoppeld aan Facebook? Als ik nu in je profiel kijk zie ik ook twee actieve spotify account, beide lijken gekoppeld aan facebook. Log je misschien in met oude gegevens?
Kun je het omschrijven hoe je hier achter kwam?
Voor zover ik begrijp had je spotify gekoppeld aan facebook toch? (zie stappen hieronder).
https://support.spotify.com/nl/account_payment_help/account_basics/using-spotify-with-facebook/

Gebruik je spotify op de telefoon of op de pc?

Reageer