Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Spitfire en @Roel van Son. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder voor je uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je je gegevens hebt aangevuld? We horen graag van je!

@RoyD87 Wanneer je de Spotify-app weer installeert op je nieuwe toestel kan je met je gebruikersnaam en wachtwoord weer inloggen. Wanneer je de gebruikersnaam niet meer weet, dan kunnen wij die voor jou achterhalen. Laat je je gegevens achter op het KPN Forum profiel als je je gebruikersnaam niet meer weet? Het wachtwoord kan je opnieuw instellen via deze link.
Reputatie 1
Hoe kan ik in godsnaam die domme cijfers/letters als gebruikersnaam veranderen van Spotify?

Mijn man kan ook inloggen via Facebook, maar dan is Spotify ineens geen premium meer. Zou graag wel premium moeten worden, want dan is hij van die domme cijfers/letters af 😝

Liefs mij

Sylvia

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag,

Sinds vandaag is mijn spotify premium beëindigd, dit heeft er denk ik mee te maken dat ik van telefoon abonnement ben gewijzigd. Maar je kreeg toch ook altijd bij alles in 1 spotify premium?

Omdat ik mijn alles in 1 niet heb gewijzigd heb ik in mijn ogen nog recht op spotify.
Iemand hier ervaringen mee

Hallo @colinrhg Ik kijk graag voor je na hoe het zit. Ik heb je vraag verplaatst naar dit algemene topic, maar wellicht heb je de opmerking van @Clvgt gelezen? Het kan zijn dit ook voor jou opgaat. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Door aanschaf nieuw mobiel wil ik Spotify (gratis in mijn KPN-abo) weer aan de praat krijgen. Hoe krijg ik dat voor elkaar, heb ik weer een nieuwe code nodig?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @dutchfrankie ik kijk graag voor je na hoe het zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hoe kan ik in godsnaam die domme cijfers/letters als gebruikersnaam veranderen van Spotify?

Mijn man kan ook inloggen via Facebook, maar dan is Spotify ineens geen premium meer. Zou graag wel premium moeten worden, want dan is hij van die domme cijfers/letters af 😝


Liefs mij

Sylvia

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ha @Sylbi Je bent dan via Facebook aangemeld, denk ik? Waar je eerst even naar wilt kijken is deze pagina: wellicht lukt het je om zelf de verbinding met Facebook te verbreken. Als dat niet lukt hoef je géén nieuw account aan te maken, maar dan kun je je weer bij mij melden. Wat ik kan doen is je account terugzetten naar de 'Free-variant'. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode waarmee je het account opnieuw Premium kunt maken. En dan zonder Facebook.

Ook liefs van mij!
Reputatie 1
Hey hey Bart😀

Niks lukt dus. Mijn hubbie heeft dus via Facebook ooit doe spotify geopend. Nu, 1 via kpn, dus betaald, en dan krijg je dus die rare cijfers en letters.
Ok had die dus gisterenavond geactiveerd, maar niet wetende dat die facebook er nog was.
Hij wil dus wel via Facebook en premium. Maar zonder die domme letters en cijfers🤣🤣
Begrijp je het nog? Jawel he?

Liefs again van mij
Vaker gemeld hier, maar ik krijg die activatiecode van Spotify maar niet via de site. Erger nog, KPN-service heeft die ons daarop al een keer of 5 beloofd toe te sturen ('binnen drie uur') maar dat is nog niet gelukt. Ik voel er weinig voor om weer tien minuten in de wacht te hangen voor hetzelfde antwoord, en de chatbot waar ik gisteren naar werd doorverwezen, tja, dat werkt alleen voor standaardvragen. Mijn vraag: hoe ga ik dit voor mekaar krijgen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Sylbi Ik begrijp het zeker! Ik ga het account voor je naar 'Free' zetten en dat stel ik voor dat jij de verantwoordelijkheid neemt om een goed wachtwoord te verzinnen, in plaats van die domme letters en cijfers.

Daar over gesproken: ik wil ook nog wat letters en cijfers van jou, anders kan ik niks beginnen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

Ook weer liefs van mij.
Reputatie 1
Ohij maarre, het gaat niet om het wachtwoord, maar het gaat om die domme🤓 gebruikersnaam als letters en cijfers, die KPN automatische toeschrijft aan een nieuwe Spotify account 😀

Liefs again
Reputatie 7
Badge +20
Ohij maarre, het gaat niet om het wachtwoord, maar het gaat om die domme🤓 gebruikersnaam als letters en cijfers, die KPN automatische toeschrijft aan een nieuwe Spotify account 😀

Liefs again

Ook dat komt dan helemaal goed. Je krijgt van mij een nieuwe activatiecode en daarmee kun je een bestaand free-account premium maken of een volledig nieuw account mee aanmaken. Wellicht kan Spotify helpen om bestaande lijsten over te hangen. Vul je de gegevens in?
Reputatie 1
Net ingevuld, maar ik weet even het klantnummer niet van hubbie...maar zijn telefoon nummer staat er en adres van ons. Daar zou je het op kunnen zoeken misschien?
Reputatie 7
Badge +20
Net ingevuld, maar ik weet even het klantnummer niet van hubbie...maar zijn telefoon nummer staat er en adres van ons. Daar zou je het op kunnen zoeken misschien?
Check. Ik heb het account naar 'Free' gezet en via de mail krijg je een nieuwe code!
Blijvend veel liefs!
Reputatie 1
Superlief! Mail net gekregen. Ik moet nu alles ontkoppelen? Of had jij dat al gedaan?

Dan kan ik een hele nieuwe account aanmaken en dan via Facebook, anders krijgen we weer die rare cijfers en letters

Lieeeeefs
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Sylbi. Je kan inderdaad het beste een los nieuw Spotify Premium account aanmaken (koppelen aan jouw e-mail adres). Nadat je dat hebt gedaan kan je ervoor kiezen om dit account te koppelen aan Facebook. Op deze manier is het mogelijk om met het e-mail adres en wachtwoord in te loggen of met de inloggegevens van Facebook. 😉

Ook veel liefs van mij.
Hallo,

Ik had via KPN een Spotify premium account.
Nu is door een nieuw KPN abbonnement het premium account vervallen. Inmiddels Premium weer via KPN geactiveerd, maar is nu gekoppeld aan een nieuw account. Hoe is dit terug te zetten naar het oude account?

grt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Vaker gemeld hier, maar ik krijg die activatiecode van Spotify maar niet via de site. Erger nog, KPN-service heeft die ons daarop al een keer of 5 beloofd toe te sturen ('binnen drie uur') maar dat is nog niet gelukt. Ik voel er weinig voor om weer tien minuten in de wacht te hangen voor hetzelfde antwoord, en de chatbot waar ik gisteren naar werd doorverwezen, tja, dat werkt alleen voor standaardvragen. Mijn vraag: hoe ga ik dit voor mekaar krijgen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


@Jasper Marius Wat vervelend dat je nog steeds geen activatiecode hebt ontvangen. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben kunnen we een activatiecode toesturen per e-mail. Laat je een berichtje achter nadat je je gegevens hebt achtergelaten?
Reputatie 1
Hoi Sylbi. Je kan inderdaad het beste een los nieuw Spotify Premium account aanmaken (koppelen aan jouw e-mail adres). Nadat je dat hebt gedaan kan je ervoor kiezen om dit account te koppelen aan Facebook. Op deze manier is het mogelijk om met het e-mail adres en wachtwoord in te loggen of met de inloggegevens van Facebook. 😉


Ook veel liefs van mij.

Hey Vikash 😀
Als ik dus een nieuw account aanmaak, dan krijg ik weer die rare letters en cijfers als gebruikersnaam en dat is juist het probleem😉

Ik zag dat het account nog steeds op premium stond. En daarbij, met het mailadres is het antwoord, u heeft al een account met dit mailadres...

Dussssss🤣🤣en nu??

Liefs mij..again 😉
Reputatie 1
Ik wil @Bart en @Vikash hartelijk bedanken om alles met Spotify goed te krijgen. Ik heb veel geleerd ondertussen. Ze kijken met je mee ,ze bellen als je er echt niet meer uitkomt en dan komen we wel tot een oplossing.

Nomaals veel liefs en dank je wel!!😃😘
Reputatie 7
Badge +21
Mijn collega @Bart_ heeft zojuist contact met jou opgenomen en zoals ik het begrijp is het probleem inmiddels verholpen. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Liefs van ons. ☺️
Reputatie 1
Mijn collega @Bart_ heeft zojuist contact met jou opgenomen en zoals ik het begrijp is het probleem inmiddels verholpen. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Liefs van ons. ☺️

Helemaal gelukt!
😍😘
Reputatie 7
Badge +21
Hallo,

Ik had via KPN een Spotify premium account.
Nu is door een nieuw KPN abbonnement het premium account vervallen. Inmiddels Premium weer via KPN geactiveerd, maar is nu gekoppeld aan een nieuw account. Hoe is dit terug te zetten naar het oude account?

grt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik kan mij voorstellen dat je je oude Spotify account gebruikt i.v.m. de afspeellijsten. Zou je je gegevens achter willen laten op het url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url]? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Jouw (huidige) nieuwe Spotify Premium account wordt dan automatisch weer terug gezet naar een Spotify Free account. De nieuwe activatiecode kan je op deze pagina invullen. Na het invullen van de activatiecode krijg je de mogelijk om te kiezen uit een 'bestaande Spotify account upgraden' of een 'nieuw Spotify Premium account' aanmaken. Wanneer je voor 'bestaande Spotify account upgraden' kan je inloggen met de gegevens van je oude Spotify account om dit account te upgraden naar Spotify Premium.
Ik heb mijn abonnement verlengd en dus ook mijn spotify. Alleen werkt deze nu niet meer naar behoren. Moet ik dezek ook opnieuw activeren?
Hoi @xxxxivana . Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan gaan we direct kijken wat we voor je kunnen doen. 🙂
Reputatie 1
Hey lieve guys, nu plotseling is mijn Spotife premium terug gezet 😪Bizar!!!
Hoe kan dit nou?

Liets mij
@Sylbi Oei. Ik zie nu dat je al een tijdje bezig bent geweest. @Bart_ heeft je ook even gebeld, lees ik. :-)
Wij hebben in ieder geval niks gedaan 😉 Je hebt dus een nieuw account aangemaakt? En die gekoppeld aan Facebook? Als ik nu in je profiel kijk zie ik ook twee actieve spotify account, beide lijken gekoppeld aan facebook. Log je misschien in met oude gegevens?
Kun je het omschrijven hoe je hier achter kwam?
Voor zover ik begrijp had je spotify gekoppeld aan facebook toch? (zie stappen hieronder).
https://support.spotify.com/nl/account_payment_help/account_basics/using-spotify-with-facebook/

Gebruik je spotify op de telefoon of op de pc?