Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 1
@Sylbi Oei. Ik zie nu dat je al een tijdje bezig bent geweest. @Bart_ heeft je ook even gebeld, lees ik. :-)
Wij hebben in ieder geval niks gedaan 😉 Je hebt dus een nieuw account aangemaakt? En die gekoppeld aan Facebook? Als ik nu in je profiel kijk zie ik ook twee actieve spotify account, beide lijken gekoppeld aan facebook. Log je misschien in met oude gegevens?
Kun je het omschrijven hoe je hier achter kwam?
Voor zover ik begrijp had je spotify gekoppeld aan facebook toch? (zie stappen hieronder).https://support.spotify.com/nl/account_payment_help/account_basics/using-spotify-with-facebook/
Gebruik je spotify op de telefoon of op de pc?

Hey Erwin, ja, dit zijn al heftige gesprekken geweest hoor😂. Maar, nee ik heb juist niks gedaan met mijn account, want het gaat om mijn eigen account nu, die heb ik al jaren en nooit geen problemen mee. En even over het inloggen? Ik log nooit in, want ik ben altijd ingelogd. Ik ben even "offline" geweest, en daarna merkte ik het dus op. Ik kreeg ineens reclame en of ik geen premium wilde...zo raar. Dus ik begrijp dit echt niet hoor.
En dat het ook gekoppeld is aan Facebook klopt ook
Het gaat nu dus echt over mijn account.
Ik gebruikt spotify op beide, al sinds ik Spotify hebt.
Nu vanavond gebruikte ik het op mijn telefoon omdat ik muziek nodig had voor íemand waar ik voor moest filmen, dus die muziek had ik nodig, dus ben even offline gegaan. En later zette ik het weer online en toen merkte ik het op...
Liefs mij....
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sylbi, Mijn collega's die je al hebt gesproken zijn vandaag allemaal vrij. Daarom neem ik het nu weer over. Voor zover ik begrijp is je account terug gezet naar Spotify Free en het is de bedoeling dat je weer overgaat naar Spotify Premium. Daar betaal je immers voor. Ik kan je nieuwe activatiecodes sturen voor beide accounts. Er zal dus nog een account zijn op jouw adres die dan wordt terug gezet naar Free, maar beide accounts krijgen een nieuwe activatiecode. Ik kan namelijk niet achterhalen vanaf hier welk account van de twee is teruggezet naar free. Hopelijk ga je akkoord met deze constructie. 🙂
Reputatie 1
Hoi hoi Marina,

Lucky guys dat ze vrij zijn😃
Maar! Nu ben ik dan toch mijn mappen niet kwijt he? Want ik een enorme hoeveelheid aan muziek staan😮
En het gaat idd on mijn account, die van mijn man doet nu sinds gisteren, had ik samen met Bart gedaan.
Reputatie 1
Hoi @Sylbi, Mijn collega's die je al hebt gesproken zijn vandaag allemaal vrij. Daarom neem ik het nu weer over. Voor zover ik begrijp is je account terug gezet naar Spotify Free en het is de bedoeling dat je weer overgaat naar Spotify Premium. Daar betaal je immers voor. Ik kan je nieuwe activatiecodes sturen voor beide accounts. Er zal dus nog een account zijn op jouw adres die dan wordt terug gezet naar Free, maar beide accounts krijgen een nieuwe activatiecode. Ik kan namelijk niet achterhalen vanaf hier welk account van de twee is teruggezet naar free. Hopelijk ga je akkoord met deze constructie. :)
En over mijn Spotify? Die is vanaf dag 1 bij mijn abbo gratis😉
Reputatie 7
Badge +19
@Sylbi Mappen raak je sowieso niet kwijt. Als ik dit doe, zet ik alleen de abonnementen terug naar Free en ontvang je automatisch een nieuwe activatiecode. Ik zie nu dat je ook nog een derde Spotify abonnement hebt. De activeringscodes zijn op 15-08 per sms verstuurd naar 2 nummers(eindigend op 40 en 23) en het vaste abonnement heeft gister per e-mail gehad. Op welk nummer heb je de activatiecode niet gehad? Of heb je de activatiecode per e-mail juist niet gehad.
Reputatie 1
@Sylbi Mappen raak je sowieso niet kwijt. Als ik dit doe, zet ik alleen de abonnementen terug naar Free en ontvang je automatisch een nieuwe activatiecode. Ik zie nu dat je ook nog een derde Spotify abonnement hebt. De activeringscodes zijn op 15-08 per sms verstuurd naar 2 nummers(eindigend op 40 en 23) en het vaste abonnement heeft gister per e-mail gehad. Op welk nummer heb je de activatiecode niet gehad? Of heb je de activatiecode per e-mail juist niet gehad.

Even een correctie; ik heb een spotify op nummer dat eindigd op 61 en die heb ik al jaren. En ik heb een spotify, en die is sinds gisteren op nummer dat eindigt op 40. Dat andere nummer dat eindigt op 23, die is juist een paar dagen geleden fout gegaan omdat ik dacht dat ik het nummer van mijn man aanklopte, dus ik heb met dat nummer direct de spotify gecanceld, dat zou je ook moeten kunnen zien.

NU gaat het er mij om waarom ik, nummer eindigend op 61 dat ineens free is, terwijl ik die al jaren premium hebt.

Ik heb gisteren een code gekregen, maar die was voor mijn man met nummer eindigend op 40. Die was juist goed.

Het gaat nu juist om mijn nummer, omdat die juist omgezet is naar een free account wat niet zo hoort. Ik ben al jaren premium en nu ineens niet meer.
Reputatie 1

@Sylbi Mappen raak je sowieso niet kwijt. Als ik dit doe, zet ik alleen de abonnementen terug naar Free en ontvang je automatisch een nieuwe activatiecode. Ik zie nu dat je ook nog een derde Spotify abonnement hebt. De activeringscodes zijn op 15-08 per sms verstuurd naar 2 nummers(eindigend op 40 en 23) en het vaste abonnement heeft gister per e-mail gehad. Op welk nummer heb je de activatiecode niet gehad? Of heb je de activatiecode per e-mail juist niet gehad.Even een correctie; ik heb een spotify op nummer dat eindigd op 61 en die heb ik al jaren. En ik heb een spotify, en die is sinds gisteren op nummer dat eindigt op 40. Dat andere nummer dat eindigt op 23, die is juist een paar dagen geleden fout gegaan omdat ik dacht dat ik het nummer van mijn man aanklopte, dus ik heb met dat nummer direct de spotify gecanceld, dat zou je ook moeten kunnen zien.

NU gaat het er mij om waarom ik, nummer eindigend op 61 dat ineens free is, terwijl ik die al jaren premium hebt.

Ik heb gisteren een code gekregen, maar die was voor mijn man met nummer eindigend op 40. Die was juist goed.

Het gaat nu juist om mijn nummer, omdat die juist omgezet is naar een free account wat niet zo hoort. Ik ben al jaren premium en nu ineens niet meer.



Ik wil nog even een opmerking/vraag stellen. Mijn man gebruikt nu hetzelfde mailadres als ik, en ik wil dat gaan veranderen naar zijn nieuwe mailadres. Hij heeft nog niks gedaan met Spotify, dus dan zal ik voor hem ook een nieuwe code moeten aanvragen...
Ik gebruik spotify i.c.m. Facebook. Nu wil ik mijn account van Facebook graag opzeggen. Maar dan kan ik niet meer inloggen bij spotify, denk ik.
Is het mogelijk dat ik een nieuwe activatiecode ontvangen, die ik dan vervolgens aan het inmiddels nieuwe Spotify-account kan koppelen.

Ik lees op pagina 1 van het forum dat ik hierover een PB zal krijgen met andere vragen/instructies, ik weet niet of dat nog steeds zo is, ik hoor het graag.

Groeten,

Herman.
Hi, ik wil de spotify premium account van mijn dochter overzetten naar haar nieuwe account. Hoe kan ik dit doen?
Ook Mijn Spotify account is ineens omgezet van premium naar free terwijl ik een abonnement betaal via KPN. Hoe krijg ik dit zsm hersteld???

graag reactie
Mijn Spotify premium op mijn mobiele abonnement heeft nu ineens de status free ipv premium?
ik heb geen email ontvangen dat mijn Spotify Premium verlopen is otw dat mijn mobiele abonnement verlopen is.

Hoe krijg ik mijn premium abonnement weer op Spotify?
Reputatie 7
Badge +30
Welkom allen!

@Tamashii, heb jij onlangs je abonnement verlengd? Want in die gevallen zien we dit nog wel eens gebeuren. Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan controleren we dit en kunnen een nieuwe activatiecode sturen.

@Spotify storing, ik vermoed bij jou iets vergelijkbaars. Vul ook je profiel in en laat even weten hier als je dat gedaan hebt.

@thasja75, staat het abonnement waar de Spotify bij hoort op jouw naam? Zo ja, vul ook je gegevens in op je profiel en laat het even weten. Dan kunnen we hem hier ontkoppelen. Het huidige account wordt dan teruggezet naar Free. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode waarmee je een ander account Premium kunt maken.

@HVHAR, dit ontkoppelen kunnen we bij jou ook doen. Je kunt dan een nieuw account, los van Facebook, aanmaken en daarop Premium activeren met de nieuwe code die je krijgt. Vul dan ook even je forumprofiel in en laat het weten.


@Sylbi, dus, als ik het goed begrijp moet het zo:
23: geen Spotify
40: nieuwe Spotify van je man
61: jouw bestaande Spotify

Als we 61 per abuis ontkoppeld hebben, dan heb je als het goed is ook per sms daar al een nieuwe code op ontvangen. Dan kun je jouw al bestaande Spotify account daarmee weer opnieuw Premium maken.

Je geeft aan dat je man nog niks gedaan heeft met Spotify. Dan zou je de code die naar 40 is gestuurd ook nog niet gebruikt moeten hebben. Deze code blijft 6 weken geldig. Dus je kunt rustig een nieuw Spotify account voor hem aanmaken met zijn eigen mailadres. En dan de code gebruiken om hem Premium te maken.

Klopt het zo, en kom je er zo uit? Anders kan Bart maandag nog wel even weer contact met je opnemen als dat makkelijker is 🙂
@Erik_ dank voor je snelle reactie. Profiel is ingevuld.
Profiel ingevuld!
Reputatie 1
@Erik, na ondertussen heel lang gechat te hebben met een medewerkster zijn we eruit gekomen. Zelfs zij wist het niet meer en dan vond ze mij geduldig 😍 te lief gewoon.
Maar het is nu eindelijk gelukt. Mijn spotify premium staat weer aan, nu nog van mijn man doen. Aangezien we een lange dag hebben gehad, ga ik dat over een paar uurtjes doen 😉
Nu eerst wat slapen...Zzzzzzzz
Reputatie 7
Badge +21
@HVHAR Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aagevraagd. Je ontvangt deze activatiecode binnen 3 uur per e-mail.

@Spotify storing Ik zie dat je vergeten bent om jouw postcode in te vullen. Zou je dit alsnog willen doen en een berichtje achter willen doen? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

@HVHAR Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aagevraagd. Je ontvangt deze activatiecode binnen 3 uur per e-mail.@HVHAR Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aagevraagd. Je ontvangt deze activatiecode binnen 3 uur per e-mail.

@Spotify storing Ik zie dat je vergeten bent om jouw postcode in te vullen. Zou je dit alsnog willen doen en een berichtje achter willen doen? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

@Spotify storing Ik zie dat je vergeten bent om jouw postcode in te vullen. Zou je dit alsnog willen doen en een berichtje achter willen doen? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Gedaan!
Reputatie 7
Badge +21
@Spotify storing Heb je na het invullen van jouw postcode op [Sla wijzigingen op] geklikt? Ik zie opnieuw geen postcode staan in jouw profiel. 🤔
@Spotify storing Heb je na het invullen van jouw postcode op [Sla wijzigingen op] geklikt? Ik zie opnieuw geen postcode staan in jouw profiel. 🤔
Gedaan
Reputatie 7
Badge +21
Gedaan
Dankjewel. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je deze code per e-mail. Op deze pagina kan je de activatiecode invullen en jouw Spotify Free account weer upgraden naar Premium.
Reputatie 1
@Erik, na ondertussen heel lang gechat te hebben met een medewerkster zijn we eruit gekomen. Zelfs zij wist het niet meer en dan vond ze mij geduldig 😍 te lief gewoon.
Maar het is nu eindelijk gelukt. Mijn spotify premium staat weer aan, nu nog van mijn man doen. Aangezien we een lange dag hebben gehad, ga ik dat over een paar uurtjes doen 😉

Nu eerst wat slapen...Zzzzzzzz


Goedemiddag,

Hier ben ik weer toppers :-)

Mijn hubbie zijn account geactiveerd nu. Maar..weer die letters en cijfers met zijn naam, dat is niet wat hij had gedaan met een account openen bij Spotify zelf. Als ze vragen wat zijn naam gaat worden, dan schreef hij dus ook zijn naam. Maar! nu is zijn account geactiveerd en bam, weer die cijfers en letters..dat is toch weer weird?

Oh oh een vloek op Spotify en beheerst mijn leven dit weekend 🙂
Hallo, ik probeer mijn gratis Spotify Premium te activeren maar mijn mailadres en 06 worden niet herkend. Terwijl ik al jaren een kpncompleet abonnement heb.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Sylbi. Dat is inderdaad erg vreemd. Ik zie dat de gebruikersnaam gewijzigd is. Er staan geen cijfers en letters meer, wat eerder wel het geval was. Kan je wel gewoon inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord of moet je nu ook inloggen met cijfers en letters?

@Hilburt Zou je je naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra wij deze gegevens hebben kunnen we het voor je uitzoeken en een activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter nadat je je gegevens hebt aangevuld?
Reputatie 1
Hoi Sylbi. Dat is inderdaad erg vreemd. Ik zie dat de gebruikersnaam gewijzigd is. Er staan geen cijfers en letters meer, wat eerder wel het geval was. Kan je wel gewoon inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord of moet je nu ook inloggen met cijfers en letters?

Welke gebruikersnaam zie jij staan dan? Die van mij klopt wel. Maar als ik mijn man zoekt kan ik het niet vinden binnen mijn spotify
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Sylbi. Ik merk dat het nog niet echt wil lukken. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Ik zal je vanuit daar verder helpen.