Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 1
Het is wel heel erg jammer dat ik nu meer dan 3 uur op een reactie wacht, er wordt mij een vraag gesteld, ik geef antwoord en ik hoor niks meer??
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sylbi, We zijn in de weekenden meestal niet in de avonden aanwezig. Vandaar dat je geen reactie meer hebt ontvangen. Vikash neemt contact met je op om het alsnog goed af te ronden. 🙂
Reputatie 1
@marina, dat wist Ik dus niet. Maar was wel makkelijk geweest als ik het wel wist, want was ik steeds aan het wachten op een antwoord. Dat is natuurlijk niet echt handig.
Reputatie 7
Badge +19
@Sylbi, Snap dat dit voor jou niet handig is. We zitten hier met een wat kleiner clubje dan andere afdelingen van onze klantenservice. Daardoor is het lastiger om alle dagdelen(vooral in het weekend) op te vullen. Helemaal in de vakantieperiode. Uiteraard willen we ervoor zorgen dat al jouw accounts weer Premium worden. Vikash heeft je nog een privébericht gestuurd. Ik begreep dat je daar nog niet op gereageerd hebt. Als je op deze link klikt kom je uit op het bericht van Vikash.
Reputatie 1
@Sylbi, Snap dat dit voor jou niet handig is. We zitten hier met een wat kleiner clubje dan andere afdelingen van onze klantenservice. Daardoor is het lastiger om alle dagdelen(vooral in het weekend) op te vullen. Helemaal in de vakantieperiode. Uiteraard willen we ervoor zorgen dat al jouw accounts weer Premium worden. Vikash heeft je nog een privébericht gestuurd. Ik begreep dat je daar nog niet op gereageerd hebt. Als je op deze link klikt kom je uit op het bericht van Vikash.

Ik ga Vikash even een berichtje sturen...thnXxx
@HVHAR Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aagevraagd. Je ontvangt deze activatiecode binnen 3 uur per e-mail.


Bedankt, alles werkt!
Heb enkele jaren terug een code gekregen om gratis spotify te activeren. Toen geen gebruik van gemaakt. Was er toen te onbekend mee. Nu is de code niet meer te vinden en wil graag nieuwe ontvangen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Pietje. Welkom op het forum. Als je Spotify nog steeds bij jouw abonnement hebt, kan ik je aan een activatiecode helpen. Zou je het klantnummer en je postcode, huisnummer willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik het uitzoeken en je een activatiecode sturen.
@Erik_

Ja dat klopt, ik had recent mijn abonnement verlengd.

Volgens mij staan al mijn gegevens gewoon op mijn profiel, als ik iets mis kunt u misschien aanwijzen wat ik moet toevoegen op mijn profiel?

Alvast Bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
@Tamashii, het gaat specifiek om je forumprofiel. Daar staan nu nog geen gegevens op. Als je die zou willen invullen, dan gaan we voor je kijken hoe het zit met de Spotify 🙂
@Erik_

Oh, het spijt me voor het ongemak, ik heb zojuist mijn gegevens ingevuld!
Reputatie 7
Badge +28
@Tamashii: Geen probleem, het is gelukt! Maar ik heb wel minder nieuws over Spotify. Spotify Premium was inbegrepen bij de (voormalige) Zorgeloos abonnementen. Bij het nieuwe abonnement dat vorige week is ingegaan is Spotify niet meer inbegrepen. Je kunt Spotify wel met korting afsluiten, zie daarvoor Spotify bij KPN | KPN.
Hoi @Pietje. Welkom op het forum. Als je Spotify nog steeds bij jouw abonnement hebt, kan ik je aan een activatiecode helpen. Zou je het klantnummer en je postcode, huisnummer willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik het uitzoeken en
Ggegevens zijn toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Pietje., de activatiecode is een aantal jaar terug verstuurd toen je Alles-in-1 Premium bij ons afnam. Inmiddels is dat Alles-in-1 Instap waar Spotify Premium helaas niet bij zit inbegrepen. Ik kan je daarom geen activatiecode nasturen. Je kunt Spotify Premium (of Family) wel met korting bij ons afsluiten, zie daarvoor: Spotify bij KPN | KPN
Dit is toch te gek voor woorden. Dit betekent dat er eenzijdig een contract is veranderd? Er is mij hiervan niets bekend en lijkt voor jullie ook niet houdbaar. Ik zou dus graag toch nog over de code willen beschikken.
Sinds enkele jaren al ben ik klant van een sim-only abonnement bij KPN waar Spotify premium bij zit. Echter kom ik er laatst achter, dat ondanks ik het bij Mijn KPN abo heb zitten, spotify mij toch al maanden lang €10 laat betalen via automatische incasso! Ik snap niet helaas waarom dit gebeurd?
Casper

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +28
Contracten worden niet eenzijdig veranderd. Als er wel een (negatieve) wijziging zou zijn word je daar 2 maanden van te voren over geïnformeerd en krijg je de mogelijkheid het contract te beëindigen. Dat is hier niet van toepassing. Op 22 april 2015 is het abonnement aangepast van Premium naar Instap. Je kunt wellicht de mail rond die tijd even controleren, wijzigingen worden altijd bevestigd per e-mail. Er zijn daarna nog meerdere wijzigingen geweest in het abonnement, zoals het bestellen van een snelheidspakket en het wijzigen van een zenderpakket. In al die mails staat vermeld dat je het Alles-in-1 Instap abonnement afneemt. Ik kan me daarom niet helemaal voorstellen dat dit een verrassing is.
Maar er was al een code vrij gegeven. Dus begrijp ik niet waarom deze niet opnieuw wordt verstrekt. Al met weer een vreemde zaak dat je als vaste klant met een grote afname toch weer in de maling wordt genomen. Foei KPN.
Goedenavond,
Wij hebben al enige jaren een abonnement bij KPN (compleet), waarbij spotify was inbegrepen. Inmiddels zie ik echter dat ik sinds enkele maanden opeens 14,99 euro voor spotify betaal. Wij hebben hier geen enkel bericht over ontvangen. Hoe kan dit?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +21
@Pietje. Wanneer Spotify Premium in jouw abonnement zit krijgen wij de mogelijkheid om een activatiecode toe te sturen. Op dit moment is dit niet het geval. Je neemt op dit moment een Alles-in-1 Instap abonnement af, zoals Joran al aangaf. In dit abonnement zit Spotify Premium niet inbegrepen.
Als je toch gebruik wil maken van Spotify Premium, dan kan je Spotify Premium toevoegen aan jouw abonnement in Mijn KPN en wordt er een nieuwe activatiecode toegestuurd.
Teleurstellend, je wilt het begrijpen of niet maar dan uit commerciële overwegingen. In ieder geval geen klantgerichte overwegingen. Verdiep je in je klant zodat er misschien langdurige relaties kunnen ontstaan. Wat mij betreft eindigt de discussie hier. Gelijk hebben of gelijk krijgen.

Cconclusie, teleurstellend. Nogmaals foei KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat je teleurgesteld bent, @Pietje. Toen jij de code kreeg, enkele jaren geleden, zat Spotify inbegrepen in je abonnement. Je had op dat moment de code kunnen gebruiken om een Spotify account Premium te maken. Maar, deze codes zijn niet permanent. Het gebruik ervan hangt af van of Spotify in je abonnement zit. Zodra jouw abonnement is veranderd naar het goedkopere Instap-abonnement dat je nu hebt, vervalt ook het recht op de inbegrepen Spotify. Zelfs als jij op dat moment wél al gebruik had gemaakt van de code, was jouw Spotify account ook weer opgehouden met Premium zijn.

Met het huidige abonnement kun je Spotify zeker toevoegen, maar daar ga je dan wel extra voor betalen.
Beste mensen,
Ik heb een vraag omtrent het omzetten van mijn premium account van spotify naar een premium account vanuit KPN. Het lukt mij niet deze te activeren met de des betreffende activatiecode. Hebben jullie hier een andere oplossing voor?
Groet,
Eline

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goedenmorgen,

Ik wil graag Spotify Premium weer activeren, maar kan de code niet opvragen met mijn e-mailadres of telefoonnummer op https://campagne.kpn.com/spotify/send-code.

Er komt dan de volgende melding: "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in."

Groet Pat

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic