Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Pat83, Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken en je een code sturen. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
heey Marina, ik heb de gegevens aangevuld voor je😃
Hoi @Pat83, Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken en je een code sturen. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? :)

bij deze heb ik alles ingevuld Marina😃
Hallo ik heb via mijn werkgever PostNL een KPN abonnement. Kan ik hiervoor ook een gratis Spotify abonnement krijgen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20

bij deze heb ik alles ingevuld Marina😃

Yes, dank je wel. Ik heb de code naar je laten versturen. Je ontvangt 'm snel.
Ik ben het wachtwoord vergeten en heb een nieuw wachtwoord gemaakt bij spotify. Me afspeellijsten verdwenen en kom nu tot de ontdekking dat ik helemaal niet meer op spotify premium ben. Hoe kan ik er weer bij ?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +20
Hallo ik heb via mijn werkgever PostNL een KPN abonnement. Kan ik hiervoor ook een gratis Spotify abonnement krijgen?
Hallo @Ronald370 Een gratis spotify-account was bij enkele oudere abonnementsvormen inbegrepen in het pakket. Het wordt echter nu niet gratis aangeboden. Als je Spotify wilt kun je het hier bestellen!

Ik ben het wachtwoord vergeten en heb een nieuw wachtwoord gemaakt bij spotify. Me afspeellijsten verdwenen en kom nu tot de ontdekking dat ik helemaal niet meer op spotify premium ben. Hoe kan ik er weer bij ?
Hallo @RinSher Ik kijk dat graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Beste mensen,
Ik heb een vraag omtrent het omzetten van mijn premium account van spotify naar een premium account vanuit KPN. Het lukt mij niet deze te activeren met de des betreffende activatiecode. Hebben jullie hier een andere oplossing voor?
Groet,
Eline

Hallo @Elineve Kun je iets verder toelichten? Je hebt al een Premium account via Spotify. Dat wil je echter nu via KPN laten lopen? Als je Spotify via ons afsluit krijg je activatiecode en daarmee kun je Free-account naar Premium laten zetten. Je zou dan, denk ik, via Spotify zelf je eigen account eerst naar Free moeten laten zetten.
Na het verlengen van mijn mobiele abonnement en de toevoeging van Spotify premium, heb ik nog geen code ontvangen.

Mijn email en gsm nummer worden beide niet mbv de link geaccepteerd

Admin: reactie afgesplitst naar centraal topic
Badge
Ik heb hetzelfde probleem

Admin: reactie afgesplitst naar centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Alfonsojr75, ik ga nakijken wat hier mis ging. Kun je jouw adresgegevens en 06-nummer toevoegen aan je profiel en hier een reactie plaatsen als dat is gebeurd?

@ChristianV: Ik heb de code nagestuurd, die ontvang je binnen 3 uur per sms. Je kunt de activatiecode vervolgens gebruiken op Spotify activeren & gebruiken | KPN. Als je nog tegen problemen aanloopt of vragen hebt, laat het weten.
Mijn vraag is eenvoudig ben sinds een paar jaar weer KPN compleet (zeer tevreden) mijn mobiel abonnement is al heel lang van KPN (ook zeer tevreden) sinds een aantal jaren ook een gebruiker van Spotify (met veel plezier).
Nu wil ik mijn contract verlengen en toestel er los bij kopen.
Helaas kom ik bij een verlenging van mijn abonnement mijn gratis Spotify account niet meer tegen.
Is dit op te lossen en nog toe te voegen aan mijn abonnement op dezelfde manier dus gratis.
Ze hebben mij al een paar keer gebeld of ik tevreden was en dat ben ik ook en ze vroeg of ik voor mijn vaste aansluiting nog gratis Fox sports kon kijken omdat ik zo tevreden ben, heb nee gezegd omdat ik geen voetbal fan ben.
Is het mogelijk ipv Fox sports toch Spotify toe te voegen.
Hoor graag of dit mogelijk is 😎

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Sandmannetje, welkom! Goede vraag. Op dit moment hebben we geen lopende actie voor Spotify Premium. We bieden het inderdaad ook niet meer gratis aan bij bepaalde abonnementen. Daar kan ik je dus helaas ook niet in tegemoet komen! Mocht hier nog wel verandering in komen, zal je dit op onze website en op het forum lezen 🙂.
Badge
Mijn Spotify Premium werkt ineens niet meer. Ik heb al met de KPN Chatbot gesproken en die zei als je je abonnement verlengt (wat dus is gebeurd 2 weken geleden) dan moet je Spotify weer activeren via de KPN app. Nu keek ik dus in de app bij mijn producten en daar zie ik dat Spotify gewoon nog tussen mijn producten staat. Ik wil nu gewoon Spotify kunnen gebruiken, maar hoe kan ik dit nu oplossen?

Groetjes Kevin

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Wij hebben in ons pakket gratis Spotify Premium zitten. Nu is dat waarschijnlijk via het Spotify account van mijn (inmiddels overleden) vader ooit aangevraagd. Is het mogelijk om Spotify Premium over te zetten naar mijn eigen Spotify account?
Reputatie 7
Badge +21
@Kevaminaj, dat is niet de bedoeling! Helaas komt het bij een verlenging wel eens voor dat Spotify Premium even opnieuw geactiveerd moet worden. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Dan ga ik het een en ander voor je controleren!

@Nick Vogelezang, het is mogelijk om Premium via KPN op een ander account te laten zetten. Hiervoor is een nieuwe activatiecode nodig. Deze heb ik je inmiddels toegestuurd per e-mail. Volg de link en je kan een ander account koppelen!
@Nick Vogelezang, het is mogelijk om Premium via KPN op een ander account te laten zetten. Hiervoor is een nieuwe activatiecode nodig. Deze heb ik je inmiddels toegestuurd per e-mail. Volg de link en je kan een ander account koppelen!

Top, geregeld, bedankt voor de snelle reactie!
Als ik een nieuwe activeringscode wil aanvragen via https://campagne.kpn.com/spotify/activeer krijg ik de melding: "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in"
E-mail adres is hetzelfde als waarmee ik inlog op www.mijnkpn.com

wie kan mij helpen?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Joytje! Heb je Spotify in combinatie met een mobiel abonnement of een thuisabonnement? Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan stuur ik een nieuwe code op.
Ik heb mijn code gebruikt voor activeren, maar zie dit niet in mijn spotify account, dus vraag me af of dat is goed gegaan. Ook lees ik nu dat ik mijn inlog email spotify die gekoppeld was aan Facebook niet kan wijzigen van mijn huidige account, dus wil ik een nieuw account aanmaken en deze koppelen met KPN
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Zand3, welkom hier! Ik zie dat de activatiecode gisteren is gebruikt en dat lijkt allemaal gelukt. De code is gekoppeld aan een 'normaal' Spotify account, dus niet aan een Facecbook account. Ik stuur je de gebruikersnaam in een privébericht, laat het weten als er iets niet klopt.
Good Evening,

I bought Spotify Premium thorugh the KPN App however i didnt receive any activation code and when i put my number it does mention an error message "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in."
Can you help me ?
Thanks a lot!
BEst Regards,

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Kevaminaj, bedankt voor het berichtje (privé). Ik zie dat er gisteren via Facebook een account gekoppeld is. Is het daarmee opgelost, of wil je nog een nieuwe code ontvangen?
Reputatie 7
Badge +20
Good Evening,

I bought Spotify Premium thorugh the KPN App however i didnt receive any activation code and when i put my number it does mention an error message "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in."
Can you help me ?
Thanks a lot!
BEst Regards,

Hi @BenjaminSvartz I just looked into the details and if I'm correct the activation code was just sent to you. Have you received it yet? It can take a while, but if you haven't received it this afternoon I'll send you a new one.
Mijn nieuwe abonnement is ingegaan waarbij ik eveneens spotify premium is inbegrepen. Alleen is mijn spotify premium in sporify zelf gedeactiveerd. Opnieuw inloggen helpt niet dus ik denk dat ik mijn account opnieuw moet activeren alleen daar heb ik een activatiecode voor nodig die ik nu niet heb.
Of het ligt ergens anders aan. Ik hoop
dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Jeroen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic