Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@Jeroen-14 Ik kijk dat graag voor je na, maar ik heb wel enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Welkom @Joytje! Heb je Spotify in combinatie met een mobiel abonnement of een thuisabonnement? Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan stuur ik een nieuwe code op.

Ggegevens ingevuld !
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik zie geen Spotify Premium meer onder jouw abonnement. Vorige maand ben je overgestapt van Alles-in-1 Standaard naar Internet+TV. Het nieuwe abonnement is wat goedkoper maar Spotify Premium is niet meer bij de prijs inbegrepen. Je kunt Spotify Premium wel met korting bij ons afsluiten: Spotify bij KPN | KPN. Als er meerdere Spotify gebruikers in jouw huishouden zijn ben je nog veel voordeliger uit met Spotify Family, ook die kun je met korting afsluiten.
@Bart_ ik heb mijn instellingen veranderd. Dank voor je reactie
Reputatie 7
Badge +28
Dank @Jeroen-14! Ik zie hier ook terug dat Spotify niet meer Premium is. Aangezien Spotify Premium onderdeel blijft van jouw abonnement had dit gewoon door moeten lopen. Ik stuur een nieuwe activatiecode op, die ontvang je binnen 3 uur per sms. De activatiecode kun je straks op Activeer jouw Spotify Premium account ingeven, dan is jouw Spotify direct weer Premium. Had niet nodig moeten zijn, sorry daarvoor!
Joran dat klopt maar dan nog heb ik een activeringscode nodig voor korting en die heb ik niet. Zie eerste bericht.
Ik heb al veel geprobeert om spotify zo in te loggen maar omdat ik mij heb ingelogd heb met Facebook lukt dat niet
wil graag dat ontkoppelen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Joran dat klopt maar dan nog heb ik een activeringscode nodig voor korting en die heb ik niet. Zie eerste bericht.

Joran geeft in het eerdere bericht aan dat in het nieuwe abonnement Spotify Premium niet meer inbegrepen is. Als je gebruik wil maken van Spotify Premium, dan zal je het moeten toevoegen aan het abonnement. Nadat je Spotify Premium of Family hebt toegevoegd aan het abonnement zal er een activatiecode toegestuurd worden.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb al veel geprobeert om spotify zo in te loggen maar omdat ik mij heb ingelogd heb met Facebook lukt dat niet
wil graag dat ontkoppelen


Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Zodra we je gegevens hebben kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Met deze activatiecode kan je een nieuw Spotify Premium account aanmaken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Ik ben ook de inloggegevens kwijt. Is nu alleen werkend op de iPad, maar het lukt nu niet meer om spotify op de telefoon te krijgen. Graag jullie hulp, alvast bedankt!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik heb een spotify premium abonnement, maar ineens geeft spotify aan dat ik dat niet heb.
Hoe los ik dit op?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Badge
Halloik heb zelf al Spotify Premium op mijn mobiel maar nou wil mijn vrouw dat ook. Alleen heb ik geen idee meer wat onze inloggegevens zijn. Wij hebben Spotify Premium via kpn.

Mbv Marinus

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hier hetzelfde probleem, in de KPN app staat dat spotify premium geactiveerd is echter heb ik geen acticatiecode ontvangen via mail of SMS


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
Beste @de wilde, @Marinustebeest en @PYGO83, welkom op ons forum! Ik kan jullie als het goed is, van een antwoord op de vraag voorzien. Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer(s)? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en we gaan voor jullie aan de slag.
Badge
Goedemorgen Marcia,

Heb de gegevens aangepast kon hier alleen 1 mobiel nummer invullen. Het nummer van mijn vrouw staat hier nu niet bij. Mvg Marinus
Reputatie 7
Badge +30
Dit is helemaal prima hoor. Ik zie op dit moment dat jullie via je vaste diensten inderdaad gebruik maken van Spotify Premium. Ik zie dat je deze aan je Facebook account gekoppeld hebt. Daarmee kan je dus inloggen. Je kunt deze inloggegevens ook aan je vrouw geven, je kunt echter maar op één apparaat tegelijk ingelogd zijn. Jullie kunnen dus nooit tegelijk gebruik maken van Spotify Premium. Je vrouw kan via haar MijnKPN account ook gemakkelijk Spotify Premium aanschaffen. Hiervoor gaat zij dan 8,99 per maand betalen. Mocht je nog vragen hebben, laat je het me dan weten?
Badge
Ok ik had verwacht dat het bruikbaar was voor iedereen tot een bepaalde data limiet of zo.
Jammer. Maar goed mijn vraag is beantwoord bedankt daarvoor.

Mvg Marinus
Ik heb al tijden spotify maar van de 1 op andere dag was mijn spotify weg en moest ik een nieuwe aanmaken. Mijn muzieklijst is ook verdwenen.. Helaas werkt mijn premium niet maar betaal ik hier wel voor. Heb echt van alles geprobeerd en opgevraagd. Zelfs afgelopen maand dubbel betaald voor geen premium.. iemand bekend met dit probleem? Bvd

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +21

Ik ben ook de inloggegevens kwijt. Is nu alleen werkend op de iPad, maar het lukt nu niet meer om spotify op de telefoon te krijgen. Graag jullie hulp, alvast bedankt!

Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we deze gegevens hebben kunnen we de gebruikersnaam achterhalen. Het wachtwoord kan je via deze pagina opnieuw instellen. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Reputatie 7
Badge +30
@Flr welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder 'persoonlijke opmerkingen' de door jou gebruikte gebruikersnaam vermelden? Dan kijk ik wat er misgaat?
Ik heb het bijgewerkt! Bedankt voor het meekijken
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb het bijgewerkt! Bedankt voor het meekijken
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik zie dat het Spotify Premium account inderdaad is teruggezet naar een Spotify Free account. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Met deze code kan je het Spotify Free account weer upgraden naar Premium. Je ontvangt deze code binnen 3 uur per SMS.
Goede dag wil graag mijn account naam van mijn spotify wijzigen.
Kunnen jullie mij een nieuwe link en activatie code sturen
Ik krijg het echt niet uit sinds de update

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Op 15 Augustus heb ik het factuur betaald van mijn abonnement, die ik een week later heb verlengd. Nu is vandaag mijn spotify premium opeens verdwenen na het nog geen halve maand te hebben gebruikt. Dus 9 euro betaald voor 2 weken spotify... Ik neem aan dat ik gewoon recht heb op mijn volle betaalde maand spotify?