Sticky Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +29

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Uitgelicht

Per 14 april wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Lees hieronder de details!

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

Let op: Heb je KPN Thuis én Mobiel, dan is het tijdelijk niet mogelijk om Spotify te activeren. Om het ook voor deze klanten mogelijk te maken, is er nog een technische aanpassing nodig. We verwachten dat het vanaf 21 april voor iedereen mogelijk is om Spotify Premium te activeren. Tot die tijd krijg je het volgende bericht te zien als je Spotify toch probeert te activeren:

Helaas is het momenteel niet mogelijk om Spotify te activeren. Vanaf 21 april kan dit weer. Je ontvangt ook een e-mail zodra je kunt activeren. Je betaalt pas voor het Spotify abonnement nadat je hebt geactiveerd. Excuses voor het ongemak. Meer vragen? Neem contact op met onze Klantenservice.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/m kosten en Spotify Family €14,99 p/m. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. 

Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert

Update 14-04-2021: Wijzigingen Spotify Premium en Family

Per 14 april wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.


5378 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Chokkee, uiteraard kunnen we een nieuwe code sturen! Wil je hiervoor jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is!

@JJNooij, ik denk dat er iets fout is gegaan bij het verlengen. Je hebt aangegeven dat je Spotify wil behouden neem ik aan? Indien dat het geval is, is het snel te herstellen met een nieuwe activatiecode. Zou ook jij je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer en een berichtje willen doen als dat gelukt is?
Goede dag,

Heb mijn Forum profiel aangepast.
Ik wil graag spotify behouden, alleen met een nieuwe/andere accountnaam.
De huidige account van spotify mag komen te vervallen.

MVG .
Reputatie 7
Badge +20
Heb mijn Forum profiel aangepast.
Ik wil graag spotify behouden, alleen met een nieuwe/andere accountnaam.
De huidige account van spotify mag komen te vervallen.

Je ontvangt binnen 3 uur een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode. Deze code kan je invullen op deze pagina.
Ook bij mij werkt spotify premium niet meer.
Heb geen idee of ik die uberhaupt wel heb geactiveerd? Hoe kom ik daar achter. Heb mijn contract afgelopen mei verlengd.
@Spitfire en @Roel van Son. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder voor je uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je je gegevens hebt aangevuld? We horen graag van je!

@RoyD87 Wanneer je de Spotify-app weer installeert op je nieuwe toestel kan je met je gebruikersnaam en wachtwoord weer inloggen. Wanneer je de gebruikersnaam niet meer weet, dan kunnen wij die voor jou achterhalen. Laat je je gegevens achter op het KPN Forum profiel als je je gebruikersnaam niet meer weet? Het wachtwoord kan je opnieuw instellen via deze link.


Hi @Vikash ,

Helaas is dit niet wat ik bedoel. Het Premium account moet namelijk op een geheel ander bestaand account (van mijn vrouw) komen.

Kan ik zorgen dat zij dat dus op haar account krijgt en mijn bestaande account een ‘Premiumloos’ Spotify account wordt?

groeten,

Roy
Badge
Via KPN heb ik een Spotify premium abonnement. Dat account is gekoppeld aan een mailadres wat niet meer in gebruik is.
Hoe kan ik dan mijn wachtwoord resetten?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +29
Ik krijg het echt niet uit sinds de update
Ha @XxjustcindyxX, welkom! Uit de titel van je topic kon ik opmaken dat je 'shuffle' niet uit kunt zetten. Kan het zijn dat je account op 'Free' staat? In dat geval kan het kloppen. Mocht je toch 'Premium' hebben, ben ik benieuwd of dat inderdaad nog aan staat. Heb je dat via ons? Kan je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer? Als je je gebruikersnaam onder 'persoonlijke opmerkingen' wilt plaatsen, dan kan ik direct checken of dat in orde is. Laat je het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt?


Hi @Vikash ,

Helaas is dit niet wat ik bedoel. Het Premium account moet namelijk op een geheel ander bestaand account (van mijn vrouw) komen.

Kan ik zorgen dat zij dat dus op haar account krijgt en mijn bestaande account een ‘Premiumloos’ Spotify account wordt?

groeten,

Roy

Zeker kan dat! Wil je dan alsnog je profiel aanvullen en even laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

@Mehari75 welkom! Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen, zodat je een nieuw account kunt koppelen aan Premium. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer en het hier even laten weten?
Hoi @Jacky1963 . Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik kan voor je kijken of het (nog) in je pakket zit.
Staat spotify wel op het order overzicht van je verlenging?
Badge

Ik krijg het echt niet uit sinds de updateHa @XxjustcindyxX, welkom! Uit de titel van je topic kon ik opmaken dat je 'shuffle' niet uit kunt zetten. Kan het zijn dat je account op 'Free' staat? In dat geval kan het kloppen. Mocht je toch 'Premium' hebben, ben ik benieuwd of dat inderdaad nog aan staat. Heb je dat via ons? Kan je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer? Als je je gebruikersnaam onder 'persoonlijke opmerkingen' wilt plaatsen, dan kan ik direct checken of dat in orde is. Laat je het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt?


Hi @Vikash ,

Helaas is dit niet wat ik bedoel. Het Premium account moet namelijk op een geheel ander bestaand account (van mijn vrouw) komen.

Kan ik zorgen dat zij dat dus op haar account krijgt en mijn bestaande account een ‘Premiumloos’ Spotify account wordt?

groeten,

Roy
Zeker kan dat! Wil je dan alsnog je profiel aanvullen en even laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

@Mehari75 welkom! Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen, zodat je een nieuw account kunt koppelen aan Premium. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer en het hier even laten weten?
Badge
Heb ik gedaan!
Hoi @Mehari75 . Ik heb zojuist een nieuwe code naar het hotmail adres in jouw profiel laten sturen. Hiermee kun je een nieuwe spotify premium account maken!
Succes!
ik vind het ronduit belachelijk dat wij die alles van KPN hebben zelfs 2 mobiele abonnementen,
maar 1 spotty acount hebben. als ik wat wil moet ik 9,99 extra betalen.
vind het niet kloppen, vooral omdat het nooit zo is ge weest.

Admin: topic naar lopende board verplaatst
We moeten helaas ivm verhuizing ons contract bij KPN opzeggen (op het nieuwe adres leveren ze niet)... weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat niet alle playlist die we in de loop der jaren hebben opgebouwd bij Spotify zomaar verdwijnen?
Op het nieuwe adres nemen we zeker weer een abonnement op Spotify...

Admin: topic naar lopende board verplaatst

Ik krijg het echt niet uit sinds de updateHa @XxjustcindyxX, welkom! Uit de titel van je topic kon ik opmaken dat je 'shuffle' niet uit kunt zetten. Kan het zijn dat je account op 'Free' staat? In dat geval kan het kloppen. Mocht je toch 'Premium' hebben, ben ik benieuwd of dat inderdaad nog aan staat. Heb je dat via ons? Kan je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer? Als je je gebruikersnaam onder 'persoonlijke opmerkingen' wilt plaatsen, dan kan ik direct checken of dat in orde is. Laat je het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt?


Hi @Vikash ,

Helaas is dit niet wat ik bedoel. Het Premium account moet namelijk op een geheel ander bestaand account (van mijn vrouw) komen.

Kan ik zorgen dat zij dat dus op haar account krijgt en mijn bestaande account een ‘Premiumloos’ Spotify account wordt?

groeten,

Roy
Zeker kan dat! Wil je dan alsnog je profiel aanvullen en even laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

@Mehari75 welkom! Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen, zodat je een nieuw account kunt koppelen aan Premium. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer en het hier even laten weten?


@Vikash ,

Ik heb de gegevens ingevuld!

Groeten,

Roy
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb de gegevens ingevuld!
Groeten,
Roy
Helaas is dit niet wat ik bedoel. Het Premium account moet namelijk op een geheel ander bestaand account (van mijn vrouw) komen.

Kan ik zorgen dat zij dat dus op haar account krijgt en mijn bestaande account een ‘Premiumloos’ Spotify account wordt?

groeten,

Roy


Ha @RoyD87 Wat ik kan doen is je huidige account naar 'Free' zetten. Je krijgt een nieuwe activatiecode en met die code kun je het account je vrouw naar Premium zetten. Zal ik dat doen? Wil je nog het klantnummer vermelden van het abonnement waar je Spotify bij hebt?

Ik heb de gegevens ingevuld!
Groeten,
Roy
Helaas is dit niet wat ik bedoel. Het Premium account moet namelijk op een geheel ander bestaand account (van mijn vrouw) komen.

Kan ik zorgen dat zij dat dus op haar account krijgt en mijn bestaande account een ‘Premiumloos’ Spotify account wordt?

groeten,

Roy
Ha @RoyD87 Wat ik kan doen is je huidige account naar 'Free' zetten. Je krijgt een nieuwe activatiecode en met die code kun je het account je vrouw naar Premium zetten. Zal ik dat doen? Wil je nog het klantnummer vermelden van het abonnement waar je Spotify bij hebt?


Hi @Bart_

Lijkt me een prima plan! Mijn Spotify klantnummer is (....).

Groeten,

Roy

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Yes, @RoyD87 Dank. Ik heb je account naar Free gezet. Er komt een nieuwe activatiecode naar je toe en daarmee kun je het andere account Premium maken.
Zojuist heb ik Mn spotify geüpgraded naar premium. Hoe lang duurt het dan voordat de spotify app op Mn telefoon is bijgewerkt of moet ik daar zelf iets voor doen?

Admin: topic naar lopende board verplaatst
Reputatie 7
Badge +29
Hallo @leokroos, welkom! We hebben in het verleden inderdaad Spotify Premium gratis aangeboden bij Zorgeloos Premium abonnementen. Dat doen we al zo'n twee jaar niet meer. Wat we nu steeds meer doen, is echte 'basis' abonnementen aanbieden, waar iedereen dan zelf eigen opties bij aan kan schaffen. Zo betaal je nooit voor zaken die je niet gebruikt: een veel gehoorde klantwens! We bieden Spotify Premium nu voor 8,99 euro per maand aan. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

@Maudvdv jammer, maar begrijpelijk! Wij zetten jouw Spotify account dan vanzelf om naar 'Free'. Jij kunt vervolgens via Spotify, of via je nieuwe provider, opnieuw een code voor Premium aanvragen en hiermee hetzelfde account koppelen. Zo behoud je al je afspeellijsten!

Ha @Suus1984, is het inmiddels Premium? Het kan max. een uurtje duren, maar zou nu toch al geregeld moeten zijn. Als je nog hulp wenst, laat je het dan weten?
ik Heb inmiddels een link gekregen om te activeren en daar is een inlogcode op zichtbaar. Ik zoek me alleen suf naar waar ik de inlogcode kan invoeren
Reputatie 7
Badge +20
ik Heb inmiddels een link gekregen om te activeren en daar is een inlogcode op zichtbaar. Ik zoek me alleen suf naar waar ik de inlogcode kan invoeren
Hi @Suus1984 Dat doe je hier!
Ik heb al enige tijd Spotify premium in gebruik, omdat ik kpn compleet heb. Nu afgelopen weekend kwam daar ineens reclame door heen. Dat wil zeggen dat ik zonder bericht van kpn mijn premium kwijt ben. Hoe kan dit?
Reputatie 7
Spotify Premium is helemaal geen onderdeel van KPN Compleet.
Spotify Premium zit standaard bij het Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement en bij oudere mobiele abonnementen. Bij geen van de huidige abonnementen is Spotify Premium nog inbegrepen.
Reputatie 7
Badge +21
@Pboeter, wanneer je niks hebt gewijzigd is het raar dat je opeens geen Spotify Premium meer hebt! Ik kijk graag het een en ander voor je na, maar dan heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan ga ik na of je hier inderdaad nog recht op hebt en hoe we dat dan recht kunnen trekken!

PS: het is inderdaad geen deel van KPN Compleet, maar zat wel bij het Alles-in-1 pakket inbegrepen. Maar ik begrijp de verwarring 😉

Reageer