Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik zou graag de koppeling van mijn spotify account willen omzetten naar een ander account. Kunt u mij helpen?
Reputatie 7
Badge +21
@hpolly, uiteraard! Een nieuwe activatiecode is gestuurd naar het bij ons bekende e-mailadres 😉 In de mail staat een link met hoe je een ander account kan koppelen!
Wij hebben een Alles-in-1 Instap abonnement. Een poos terug heb ik mijn spotify account daaraan toegevoegd. Nu wil ik dit graag weer loskoppelen van KPN, dus dat het 'gewoon' weer bij Spotify loopt. Hoe moet ik dit regelen, kan ik dit eigenlijk zelf regelen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Na een jaar lang gebruik te hebben gemaakt van Spotify Premium is alles weer 'standaard' geworden?!

Het abonnement is ondertussen niet gewijzigd of opgezegd. Hoe activeer ik weer Premium?

Heb al geprobeerd met al mijn mailadressen (Kpn mail, Gmail etc) ook mijn mobiele nummer werkt niet meer?!

Graag hulp KPN....

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @AnjaH, welkom! Je kunt dit zeker regelen! Ik ben wel benieuwd waarom. Je betaalt bij ons namelijk 8,99 euro per maand en via Spotify zelf een euro meer. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan vraag ik een nieuwe activatiecode voor je aan. Deze moet je dan niet gebruiken, maar zo wordt je huidige account omgezet naar 'Free'. Laat je even weten wanneer je je profiel hebt aangevuld?

@EllieAarts welkom! Dat is vreemd.. Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Heb je Premium via je vaste of via je mobiele diensten?
Ha @AnjaH, welkom! Je kunt dit zeker regelen! Ik ben wel benieuwd waarom. Je betaalt bij ons namelijk 8,99 euro per maand en via Spotify zelf een euro meer. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan vraag ik een nieuwe activatiecode voor je aan. Deze moet je dan niet gebruiken, maar zo wordt je huidige account omgezet naar 'Free'. Laat je even weten wanneer je je profiel hebt aangevuld?

@EllieAarts welkom! Dat is vreemd.. Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Heb je Premium via je vaste of via je mobiele diensten?

Premium heb ik via mijn vaste diensten...... Gegevens zijn aangevuld!
Reputatie 7
Badge +30
Top! Er lijkt inderdaad iets mis gegaan te zijn in het systeem. Ik heb je daarom een nieuwe activatiecode gestuurd. Die gaat naar het kpnmail.nl e-mailadres wat we van je hebben. Dat is dus niet het e-mailadres waar jij je KPN ID aan gekoppeld hebt. Mocht dit een probleem zijn, laat je het me weten?
Top! Er lijkt inderdaad iets mis gegaan te zijn in het systeem. Ik heb je daarom een nieuwe activatiecode gestuurd. Die gaat naar het kpnmail.nl e-mailadres wat we van je hebben. Dat is dus niet het e-mailadres waar jij je KPN ID aan gekoppeld hebt. Mocht dit een probleem zijn, laat je het me weten?
Hij is weer geactiveerd! Helemaal top! Erg bedankt!
Mijn profiel heb ik aangevuld met de gegevens. De reden om Spotify uit het abonnement te halen is dat we twijfelen om het kpn-abonnement te behouden na aanleg glasvezel en mijn dochter wil spotify graag voor die tijd 'veiligstellen'.
Reputatie 7
Badge +21
Mijn profiel heb ik aangevuld met de gegevens. De reden om Spotify uit het abonnement te halen is dat we twijfelen om het kpn-abonnement te behouden na aanleg glasvezel en mijn dochter wil spotify graag voor die tijd 'veiligstellen'.
In dat geval kan je het beste Spotify Premium verwijderen uit jouw abonnement. Dit kan je doen in Mijn KPN. Na het verwijderen van Spotify Premium zal het Spotify Premium account van jouw dochter zal dan automatisch worden teruggezet naar een Spotify Free. Bij het afsluiten van een Spotify Premium abonnement bij Spotify zelf kan je ervoor kiezen om het bestaande Spotify free account van jouw dochter weer te upgraden naar Premium. Op deze manier blijven alle afspeellijsten behouden.

Als je toch een nieuwe activatiecode wilt ontvangen, laat dan even een berichtje achter in dit topic.☺️
Wij hebben een KPN pluspakket op dit adres. Mijn huisgenoot heeft Spottify. Ik dus ook, maar dat kan dus niet tegelijk! (Zijn playlist/ mijn playlist) Kan ik een eigen account aanmaken?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Stentor! Waarschijnlijk heb je bij het Alles-in-1 pakket Spotify. Dit gaat helaas om 1 account, dus deze kan je inderdaad niet allebei tegelijkertijd gebruiken. Je kan hier geen account aan toevoegen, tenzij je overstapt op Spotify Family. Echter, bij Spotify Family zal ook je Alles-in-1 pakket wijzigen naar een nieuwer pakket, Internet en TV (bij Alles-in-1 kan je Spotify Family niet aanzetten). Er zullen dan misschien ook voordelen komen te vervallen, maar wellicht zijn dat pakketten of producten die niet gebruikt worden.

Heb je zelf nog een mobiel abonnement bij KPN? Dan kan je hier zelf Spotify Premium bij aanvragen voor € 8,99 per maand!
Beste,

ik heb een abo met gratis spotify premium. Ben echter de inlogcode kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe inlogcode ??
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Tasa! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat jouw account gewoon actief staat. Jij kan dus eigenlijk gewoon jouw wachtwoord resetten, en dan inloggen met je gebruikersnaam of e-mailadres, en dat nieuwe wachtwoord. Ik hoor graag of dat lukt.
Hi @Tasa! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat jouw account gewoon actief staat. Jij kan dus eigenlijk gewoon jouw wachtwoord resetten, en dan inloggen met je gebruikersnaam of e-mailadres, en dat nieuwe wachtwoord. Ik hoor graag of dat lukt.
Beste Paul,

bedankt voor je reactie. Ik ben eigenlijk op zoek naar de code voor spotify. Mijn KPN account zelf kan ik wel bereiken maar daar kan ik de code voor spotify niet terug vinden.

alvast bedankt voor je reactie
Reputatie 7
Badge +28
@Tasa: De code gebruik je eenmalig om Spotify te activeren, daarna heb je die nooit meer nodig. Ik wil wel een nieuwe sturen maar dan wordt het Spotify account dat nu actief is (jouw voornaam+achternaam) direct omgezet naar de gratis versie met reclame. De code kun je dan gebruiken om een ander Spotify account om te zetten naar Premium.

Ik ben er net als Paul niet helemaal van overtuigd dat dit is wat je wil. Wat is het probleem precies? Kun je niet meer inloggen op Spotify, of kun je wel inloggen maar krijg je reclame te horen? Als je een nieuwe code wil gaan we dat regelen maar we helpen je liever niet van de regen in de drup.
Hallo

ook ik zit met dit probleem geen code ontvangen?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Kral, welkom! Gaat het erom dat je Spotify bij je abonnement hebt zitten, maar geen code hebt gekregen? Gaat het om een mobiel abonnement of een vast abonnement? Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit na.
Ik heb al n hele tijd kpn compleet en daarbij spotify premium,heb deze geactiveerd en kpn geeft daarbij aan dat deze gekoppeld is maar als ik mijn spotify app open geeft deze aan dat ik de free versie heb en moet betalen voor premium?ben trouwens wel gewoon ingelogd op spotify.wat doe ik verkeerd want ik ben die reclame tussendoor op spotify wel beu haha


Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Hey @Diaans, welkom hier! Weet je zeker dat je met het goede account inlogt? Wat we vaak zien is dat er met Facebook ingelogd wordt, terwijl de activatiecode is gebruikt om een normaal Spotify account aan te maken. Of andersom natuurlijk. Ik kan het even nakijken en als het nodig is een nieuwe code opsturen. Kun je daarvoor je adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Beste @Joran

ik wil spotify op mijn mobiel gebruiken. Ik heb spotify al een tijd niet meer gebruikt dus heb er geen moeite mee om het oude account niet langer te gebruiken . Ik denk dus dat een nieuwe activatiecode het beste voor me zou zijn.

Thanks
Reputatie 7
Badge +21
@Tasa, zonde dat je het al een tijdje niet meer gebruikt! Ik heb je een nieuwe code toegestuurd, deze zal je vanmiddag nog krijgen. In de mail staat ook een link met verdere instructies 😉
Badge
Ik heb zojuist via de KPN app Spotify Premium aangevraagd (8.99€) en heb een sms gekregen waarin staat dat mijn aanvraag verwerkt is. Maar heb geen mail met een activatiecode ontvangen. Ik heb al ooit eerder Spotify premium gebruikt via kpn. Maar deze toentertijd opgezegd. Ik ging er vanuit dat mijn gratis Spotify account wat ik in bezit heb automatisch nu een premium account zou gaan worden. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dit gratis account omzetten naar premium? Een activatiecode heb ik niet. En ik kan mij herinneren dat ik destijds ook deze vraag hier neer heb gelegd. Óók toen bij aanschaf van premium ontving ik geen activatiecode. Hoe kan dit? Wat nu?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @NoOz! De verwerking kan 2-3 uur duren, dus ik verwacht dat je de code nog wel ontvangt! Heb je hem vanavond of morgenochtend nog niet gekregen, trek dan opnieuw even aan de bel dan gaan we voor je kijken ;)

Het klopt wel dat je jouw Spotify Free account dan met een paar handelingen Premium kan maken. Je hoeft geen nieuw account aan te maken! Maar wel even de stappen in de link volgen, die volgens mij onderweg is!
Heb net Spotify Premium aangezet via mijn mobiel abonnement maar als ik dit wil activeren heb ik een activeringscode nodig. Als ik de activeringscode wil opvragen via e-mail of mobiel telefoon nummer krijg ik "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in."
Kunnen jullie dit voor mij oplossen?

Met vriendelijke groet,
Kasper