Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Dank je wel
@Vikash Hoi, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de benodigde informatie toegevoegd aan mijn profiel.
Ha, ik heb nog geen mail mogen ontvangen, helaas.
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd @Ronpennie, de mail is gisteren verstuurd naar hetzelfde e-mailadres als je voor het forum gebruikt. Kun je de spam/ongewenste post nog even langslopen? Als de mail er echt niet is stuur ik die nogmaals op.

@Toon62: Dank! Een nieuwe activatiecode wordt binnen 3 uur verstuurd per mail. Als je nog vragen hebt, laat het weten!
Ik probeer een nieuwe activeringscode aan te vragen maar zowel mijn mobiele nummer als email adres worden niet herkend?
Hoi @Kaatje0541 . Misschien kan ik je daar bij helpen. Kun je je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven?
Ik heb mijn profiel aangevuld

Beste @suus017, welkom! Klopt het dat je van Alles-in-1 naar Internet+TV bent gegaan? In dat geval zit Spotify Premium inderdaad niet meer bij het pakket in en moet je hier los voor betalen. Daar had mijn collega je absoluut over moeten informeren, excuses als dit niet het geval is! Wij laten Spotify altijd even doorlopen en op een gegeven moment wordt het dan omgezet naar Free. Het is dus goed mogelijk dat het even geduurd heeft voordat je dit merkte. Ik kan er helaas alleen niets aan doen om het te veranderen. Mocht je willen dat ik dit bij de betreffende collega aankaart, laat je het me dan weten?

@edje58 top! Ik heb een nieuwe activatiecode per mail naar je toegestuurd. Deze ontvang je binnen 3 uur en hier kan je de gewenste gebruikersnaam mee koppelen. Mocht je bij je huidige gebruikersnaam het wachtwoord en/of e-mailadres niet meer weten, dan kan je evt. een nieuw account aanmaken en deze met de door mij verstuurde activatiecode koppelen.
Dus dan ben ik net zo ver als ik was. De gebruikersnaam weet ik maar als ik dan vraag om wachtwoord herstel komt de mail niet binnen.

Dank je wel Marcia. Ik heb een nieuw account aangemaakt. Spotify kon me ook niet verder helpen. Ze zeggen dat mijn account nooit heeft bestaan.
Reputatie 7
Badge +30
@Kaatje0541 helemaal top! Je krijgt binnen drie uur een nieuwe activatiecode per sms.

@edje58 vervelend dat het niet lukte, maar fijn dat je een nieuw account hebt kunnen koppelen!

@Lordel76 ik zie inderdaad geen actief Spotify Premium abonnement zoals mijn collega Susan ook al aangaf. Je kunt dit alsnog aanvragen via sms of MijnKPN. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode waarmee je je account kunt registreren.
Beste,

Deze week is mijn abonnement bij jullie vernieuwd.
Bij het oude abonnement en de nieuwe betaal ik voor Spotify premium.
Er is tegen mij in de winkel van Zoetermeer gezegd dat ik niks hoefde te doen met het account omdat hij stilzwijgend verlengd zou worden.
Echter is het account alsnog op de gratis variant gezet. Ook heb ik geen nieuwe activatiecode van jullie gekregen.
En wanneer ik deze probeer op te vragen via jullie website. Wordt er aangegeven dat mijn telefoonnr en e-mailadres niet bekend is.
Terwijl ik toch echt al een aantal jaren klant bij jullie ben en een MijnKPN account heb

Graag ontvang ik een activatiecode zodat ik weer normaal muziek kan luisteren.

Ook zie ik dat er meerdere topics met dit probleem zijn. Misschien moeten jullie hier toch iets mee gaan doen?!

Met vriendelijke groet,

Bianca
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Bianca97, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Geef even een seintje wanneer je dat gedaan hebt, dan krijg je een nieuwe activatiecode van me. Excuses voor het ongemak!
Ha @Bianca97, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Geef even een seintje wanneer je dat gedaan hebt, dan krijg je een nieuwe activatiecode van me. Excuses voor het ongemak!
Gedaan!!
Reputatie 7
Badge +20
Gedaan!!
Yes, er is een nieuwe code onderweg! 🙂
Het lukt mij ook niet een activatiecode op te vragen (telnr en mailaccount wordt niet herkend). Ik heb zojuist een hele tijd met een collega van u aan de telefoon gehangen maar zij blijft beweren dat ik al Spotify Premium heb en dat dit geactiveerd is. Waarom kan ik dan enkel een afspeellijst maken en de nummer niet downloaden en zonder reclame nummers afluisteren?

Admin: post verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Badge +20
Het lukt mij ook niet een activatiecode op te vragen (telnr en mailaccount wordt niet herkend). Ik heb zojuist een hele tijd met een collega van u aan de telefoon gehangen maar zij blijft beweren dat ik al Spotify Premium heb en dat dit geactiveerd is. Waarom kan ik dan enkel een afspeellijst maken en de nummer niet downloaden en zonder reclame nummers afluisteren?

Hallo @Yvette282 Ik kijk dat graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ik heb deze ingevoerd!
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb deze ingevoerd!
Prima, @Yvette282 Ik heb zonet een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Daarmee moet je je account weer premium kunnen maken.
Ik heb de code ontvangen en het is gelukt. Super bedankt. Wellicht is het raadzaam je collega's van de helpdesk hierover te informeren want ik heb echt lang aan de telefoon gehangen en uitgelegd dat dit op het forum vermeld stond als zijnde een "trucje" dat door jullie moet worden toegepast maar ze bleef maar volhouden dat ik al Premium geactiveerd had staan en stond er niet voor open even het forum te raadplegen of evt een andere collega. Dan word je best wanhopig als klant aan de telefoon....

Bart, nogmaals super bedankt!!
Reputatie 7
Badge +20
Ik snap het, @Yvonne van Ginneken en goed dat je het even aangeeft! Ik ga er vanuit dat deze kennis ook bij mijn collega's aan de telefoon bekend is, maar ik zet het uiteraard door. Geniet weer van de muziek!
Hi! Ik heb momenteel een spotify abo omdat ik niet wist dat deze gratis in mijn KPN pakket zit. Kan ik dit nog wijzigen? Als ik een code via jullie site wil opvragen herkend hij mijn nummer niet.
goeiedag, ik ben mijn inloggegevens van spotify kwijt, hoe krijg ik ze terug?

groet Martijn.
Hoi @Martijn van dijk : Kun je je profiel aanvullen en ons een seintje geven? We kunnen je account op free zetten en je een nieuwe activatiecode sturen. Dat is een tikkeltje drastisch. Je kunt ook via de spotify website proberen om wachtwoord vergeten te proberen.
Laat maar weten wat de voorkeur heeft!

@J rozema, wat bedoel je precies met wijzigen? Indien het in je pakket zit, is het inderdaad zonde om het niet te gebruiken! Heb je op dit moment een betaald Spotify abonnement via een ander KPN abonnement of via Spotify zelf, dien je die eerst op te zeggen. Daarna kan ik een activatiecode voor je aanvragen, zodat je het omgezette abonnement weer Premium kan maken.
Kan je mijn account resetten en de. Odes sturen zodat ik weer premium in kan loggen?
Reputatie 7
Badge +21
@Martijn van dijk, zeker wil ik dat doen! Alleen als ik bij het 06-nummer kijk is gisteren al een code gebruikt om een account te koppelen. Is het daarmee opgelost, of was dat voordat je dit bericht stuurde?
Ik heb een abo via spotify zelf. Die zal ik opzeggen. Kan ik daarna hier weer reageren voor de activeringscode?