Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Klopt, alles opgelost
Reputatie 7
Badge +21
@J rozema, yes helemaal goed! Als hij op Free staat dan kan je je hier opnieuw melden en kan ik een activatiecode aanvragen ;)

@Martijn van dijk, top bedankt voor je terugkoppeling 🙂
Hallo,

Ik zou graag het premium Spotify account wat gekoppeld is aan mijn KPN abonnement overzetten naar een andere gebruiker. Deze staat namelijk nu op de naam (en email adres) van mijn zoon en zou deze graag over willen zetten naar mijn eigen email adres. Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Johan
Reputatie 7
Badge +24
Hallo,

Ik zou graag het premium Spotify account wat gekoppeld is aan mijn KPN abonnement overzetten naar een andere gebruiker. Deze staat namelijk nu op de naam (en email adres) van mijn zoon en zou deze graag over willen zetten naar mijn eigen email adres. Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Johan


Hi Johan, welkom hier.

Bedoel je dus dat je je huidige Spotify account wilt overzetten naar een ander e-mailadres? Inclusief de afspeellijsten? Dat kan namelijk wel met een omweg. Je zult dan een nieuw Spotify account moeten aanmaken die je daarna met een code van ons Premium maakt. Daarna kun je via Spotify zelf een verzoek indienen om de afspeellijsten over te zetten.

Begrijp ik de vraag zo goed?

Hallo,

Ik zou graag het premium Spotify account wat gekoppeld is aan mijn KPN abonnement overzetten naar een andere gebruiker. Deze staat namelijk nu op de naam (en email adres) van mijn zoon en zou deze graag over willen zetten naar mijn eigen email adres. Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Johan
Hi Johan, welkom hier.

Bedoel je dus dat je je huidige Spotify account wilt overzetten naar een ander e-mailadres? Inclusief de afspeellijsten? Dat kan namelijk wel met een omweg. Je zult dan een nieuw Spotify account moeten aanmaken die je daarna met een code van ons Premium maakt. Daarna kun je via Spotify zelf een verzoek indienen om de afspeellijsten over te zetten.

Begrijp ik de vraag zo goed?


Hi Alex,

Ja dat klopt inderdaad. Ik heb inmiddels al een nieuw Spotify account aangemaakt. Deze kan dan via de link die jullie voorzien omgezet worden naar een premium account en zal het originele account vanzelf veranderen in een "Free" account?

Bedankt.

Mvg,
Johan
Ook ik ben mijn activeringscode voor spotify kwijt. Heb geprobeerd om een nieuwe aan te vragen , maar hij herkent mijn email adres en mijn telefoonnummer niet.
Reputatie 7
Badge +24
Ja dat klopt inderdaad. Ik heb inmiddels al een nieuw Spotify account aangemaakt. Deze kan dan via de link die jullie voorzien omgezet worden naar een premium account en zal het originele account vanzelf veranderen in een "Free" account?

Nee, ik ga nu je huidige account loskoppelen en jou een nieuwe code sturen zodat je je nieuwe Premium kunt maken. Dit wordt binnen 24 uur gedaan, in de praktijk veel sneller. 😉 Even geduld dus.

@HenkJKS, geen probleem dan help ik je graag verder. Wil je dan even je profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan kan ik dit voor je nakijken!
Hallo. ik heb geprobeerd een activatiecode aan te vragen voor spotify premium. maar als ik mijn email-address invul dan staat er: dit email-address word niet herkend probeer het opnieuw.
Reputatie 7
Badge +21
@Joop7, dan zoek ik het graag voor je uit! Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer én 06-nummer? Laat het even weten als dit gelukt is, dan help ik je zo snel mogelijk aan een nieuwe activatiecode 😉
@Susan_ Ik heb ook recht op Spotify. En dit ook al jaren in gebruik. Nu wil ik echter het inbegrepen Spotify pakket koppelen aan een ander e-mailadres. Zouden jullie mij ook kunnen ontkoppelen?

Admin: afgesplitst en naar juiste topic verplaatst
Hoi, mijn ex heeft spotify in gebruik en hij is verhuisd nu en ik hou kpn en wil de oude spottify account ontkoppelen en zelf nieuwe koppelen omdat het gratis is bij mijn pakket kan dat?

Admin: afgesplitst en naar juiste topic verplaatst

Ja dat klopt inderdaad. Ik heb inmiddels al een nieuw Spotify account aangemaakt. Deze kan dan via de link die jullie voorzien omgezet worden naar een premium account en zal het originele account vanzelf veranderen in een "Free" account?Nee, ik ga nu je huidige account loskoppelen en jou een nieuwe code sturen zodat je je nieuwe Premium kunt maken. Dit wordt binnen 24 uur gedaan, in de praktijk veel sneller. 😉 Even geduld dus.

@HenkJKS, geen probleem dan help ik je graag verder. Wil je dan even je profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan kan ik dit voor je nakijken!
Ja dat klopt inderdaad. Ik heb inmiddels al een nieuw Spotify account aangemaakt. Deze kan dan via de link die jullie voorzien omgezet worden naar een premium account en zal het originele account vanzelf veranderen in een "Free" account?Nee, ik ga nu je huidige account loskoppelen en jou een nieuwe code sturen zodat je je nieuwe Premium kunt maken. Dit wordt binnen 24 uur gedaan, in de praktijk veel sneller. 😉 Even geduld dus.

@HenkJKS, geen probleem dan help ik je graag verder. Wil je dan even je profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan kan ik dit voor je nakijken!


Heb net mijn profiel aangevuld voor zover het kon
Reputatie 7
Badge +30
Welkom @DuijnHans en @Silv, ik kan nieuwe activatiecodes voor jullie regelen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer en 06-nummer als je Spotify via je mobiele diensten hebt? Laat het hier even weten en ik stuur een nieuwe code toe.

@HenkJKS top! Ik heb je een e-mail met een nieuwe activatiecode toe gestuurd. Deze ontvang je binnen 3 uur en daarmee kan je je account opnieuw koppelen.
@marcia gedaan!
Reputatie 7
Badge +28
@Silv: Wordt geregeld, binnen 3 uur ontvang je een nieuwe activatiecode per mail. Als je nog vragen hebt, laat het weten!
Hoi, mijn ouders hebben een kpn abonnement en wilden graag spotify.
Mijn vader heeft vandaag Kpn gebeld en ze hebben hem een ww toegezonden per mail.
Spotify gedownload, en het ww ingevoerd.
Spotify doet het nu, alleen is dit geen premium...

Nu is mijn vraag, volgens mij krijgen hun na 2 weken ofzo een melding dat ze een eigen ww enz aan kunnen maken?
En dan veranderd hun spotify naar premium toch?
Hoor graag van jullie

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Hoi, @Bartenjes. Welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een vraag stelt. Als je via ons Spotify Premium afneemt, dan krijg je een activatiecode. Met deze code kun je op onze site: je nieuwe Spotify Premium activeren. Ben je het wachtwoord van een bestaand account vergeten? Dan kunnen we je een mail sturen op het mailadres waarop je Spotify hebt aangemeld met een nieuw wachtwoord. Je kunt dan weer inloggen op je eigen Premium account.

Je geeft hier aan dat het geen Premium account is? Dat is raar! Zou je je forumprofiel willen invullen met de postcode, huisnummer en naam contractant (ouders)? Dan kan ik kijken of er op dat adres een account via ons geactiveerd staat. Laat het hier weten als je de gegevens hebt aangevuld 🙂
> Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Ik zou graag mijn Spotify willen ontkoppelen van het account waar ik dat nu gebruik. En vervolgens inzetten op een andere Spotify account. Kunnen jullie mij helpen?
Reputatie 7
Badge +20
> Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Ik zou graag mijn Spotify willen ontkoppelen van het account waar ik dat nu gebruik. En vervolgens inzetten op een andere Spotify account. Kunnen jullie mij helpen?

Dat kan ik, @DuijnHans Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren geen toegang meer tot mijn spotify premium account. Als ik op mijnkpn inlog staat er dat spotify premium wel geactiveerd is (zie foto’s). Heb het probleem denk ik al gevonden. Hij haalt sinds deze maand de kosten voor spotify niet meer samen met mijn abonnementskosten af. Zou dit opgelost kunnen?

mvg Erwin

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoi, @Bartenjes. Welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een vraag stelt. Als je via ons Spotify Premium afneemt, dan krijg je een activatiecode. Met deze code kun je op onze site: je nieuwe Spotify Premium activeren. Ben je het wachtwoord van een bestaand account vergeten? Dan kunnen we je een mail sturen op het mailadres waarop je Spotify hebt aangemeld met een nieuw wachtwoord. Je kunt dan weer inloggen op je eigen Premium account.

Je geeft hier aan dat het geen Premium account is? Dat is raar! Zou je je forumprofiel willen invullen met de postcode, huisnummer en naam contractant (ouders)? Dan kan ik kijken of er op dat adres een account via ons geactiveerd staat. Laat het hier weten als je de gegevens hebt aangevuld :)


Hoi Kpn,

Ik heb het forumprofiel ingevuld. Ik hoop dat het voldoende info is.
Hoor graag van jullie.
Hoi @Bartenjes . Ik hen je zojuist voor de zekerheid maar even gebeld. Omdat ik zag dat er gisteren al een code is verstuurd. Ik begrijp van jou dat alles nu in orde is? Ik zie nog geen geactiveerd account maar je kunt dus met die code een nieuwe premium account activeren. Veel succes!
Hoi @Bartenjes . Ik hen je zojuist voor de zekerheid maar even gebeld. Omdat ik zag dat er gisteren al een code is verstuurd. Ik begrijp van jou dat alles nu in orde is? Ik zie nog geen geactiveerd account maar je kunt dus met die code een nieuwe premium account activeren. Veel succes!

Hey,

Gebeld naar mijn ouders ? Of naar de klantenservice ?
Ik heb gisteren het account op mijn vaders mobiel geactiveerd, alleen nu heeft hij wel spotify, alleen geen premium.
Zal hem wel even weer bellen om hier te komen met de mobiel en het verder uit te zoeken.
Zoals ik het van jou begrijp kan hij met het gemailde ww een account voor premium aanmaken ?
Oh, dan heb ik je vader gesproken :-)
Hij gaf aan dat het opgelost was. Er is in ieder geval een code naar zijn gmail adres verstuurd (gisteren) . Daarmee is het te activeren.
Mochten daar toch nog problemen ontstaan, laat het weten!

> Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Ik zou graag mijn Spotify willen ontkoppelen van het account waar ik dat nu gebruik. En vervolgens inzetten op een andere Spotify account. Kunnen jullie mij helpen?
Dat kan ik, @DuijnHans Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


@Bart_ Dat heb ik zojuist gedaan! Dankjewel alvast voor de moeite 🙂.