Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Graag gedaan, @Everaert!

@KPN spotify activeringscode welkom! De code krijg je binnen drie uur per mail. Heb je 'm al binnen? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten? Wil je dan ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Tnx inmiddels dik voor mekaar 😘
Reputatie 5
Badge +6
Is het mogelijk om mijn free Spotify premium terug te zetten ik heb eventueel bewijs dat ik het had en inclusief activerings code.
Ik had gedacht namelijk dat als ik naar compleet ging het bleef maar dat was niet zo en ten tweede hadden we niet eend 4k televisies dus was dit echt een domme fout.
Ik smeek jullie
ik heb al 20 euro verbeld naar de kpn om te vragen over de spotify premium.
maar helaas nog geen mogelijkheid om het te installeren. bij aanvragen van de activatie code herkent hij zowel de email als de telefoonnummers niet. is hiervoor een oplossing.

m.v.g louise
Reputatie 7
Badge +21
@Julian Borghuis, bedankt voor je bericht. Zoals ik het nu bekijk heb je een Internet en TV pakket en neem je hier Spotify bij af. Hier betaal je voor, maar dat is niet iets nieuws. Vanaf vorig jaar september heb je al een nieuwer pakket zonder Spotify inclusief. Spotify Premium voor € 8,99 neem je al af sinds april (daarvoor al Spotify Family). Met dit abonnement kunnen wij het niet zonder extra kosten aanbieden helaas.

@louise van bruchem, het is natuurlijk niet de bedoeling dat het kosten met zich meebrengt om ons te bereiken! Via 0800-0402 zou het trouwens gratis moeten zijn! Ik ga er graag achteraan voor je, wil je daarvoor jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is 😉
Zie op factuur dat ik dat al tijden gratis heb. Activatiecode gebruikt maar krijg melding dat ik teveel verzoeken heb gedaan en contact op moet nemen..... Bij deze dus.
Wat moet ik nu doen?
ik heb vanmiddag Spotify premium geactiveerd alleen ik heb geen activatiecode gehad kunnen jullie mij helpen ?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
Dat is lastig, @Frodinno. Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit voor je na.

@Yvonne113w Zou jij je gegevens ook willen achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken.
Goedenavond,

ik heb spotify premium in ons alles in 1 pakket. Weet allen niet hoe ik spotify premium kan activeren daar mee. Heb ook geen code. Kunt u mij ook helpen?
Reputatie 7
Badge +21
@Jverwee, we kunnen een code nasturen! 🙂 Hiervoor hebben we wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan helpen we je verder!
Bedankt voor reactie,
Heb mijn gegevens in forum profiel ingevuld.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail met daarin een activatiecode. Op deze pagina kan je een Spotify Premium account aanmaken. Laat je ons weten of het is gelukt?
Badge
Beste,

Sinds deze week kpn geïnstalleerd en internet en tv doet het. Per e-mail ook een activatiecode voor Spotify premium ontvangen en instructies gevolgd. Helaas blijft m'n Spotify aangeven dat ik geen premium heb. En de enige mogelijkheid is om het te kopen. Maar ik betaal er al maandelijks voor.. En wanneer ik opnieuw wil inloggen met activatiecode geeft hij aan dat ik al een abonnement heb?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast dank! ☺️

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @SCLOOSTERMAN. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van Spotify Premium. Ik zal voor jou uitzoeken of er al een account is aangemaakt met de activatiecode die je van KPN hebt ontvangen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Beste, Ik heb perongeluk de activatie code aan het verkeerde/oude account gekoppeld (w.huizenga-nl) kan ik een nieuwe krijgen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @GideonHuizenga, welkom! Zeker kan je een nieuwe krijgen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dit gedaan hebt, dan help ik je er graag verder mee.
Hoi Marcia, ik heb het ingevuld(:
Reputatie 7
Badge +30
Top! Je krijgt binnen drie uur een nieuwe activatiecode per mail!
Dankjewel(;
Reputatie 2


 

Is het mogelijk om een link te krijgen? Ik wil graag het account wijzigen, spotify staat nu gekoppeld aan een oud account. 
 

Alvast bedankt.

@Baris Kaya : Ik heb je huidige account op free gezet. Er wordt een nieuwe activatiecode naar je icloud e-mail adres gestuurd. Mocht het niet lukken, laat het weten! :-)

Ik ben mijn Spotify premium abonnement ook kwijt. Het was een gratis abonnement, zonder reclame.

Ik heb geprobeerd om in de mijn omgeving spotify weer te koppelen maar dat lukt niet.

Ik baal als een stekker. telefonisch wordt via automatisch antwoord gezegd geen zorgen al je afspeellijsten zijn er nog, maar nee dat is niet zo!.

Hoe krijg ik een en ander terug?

Judith

Nu heb ik iets onduidelijks gekoppeld (hotspots) maar ook iets ontkoppeld…..Terwijl er geen produkten zichtbaar waren……………….

 

 

Hi! Recent contact gezocht hier over spotyfi. M’n huidige premium abo is opgezegd en loopt vrijdag af. Kan ik van jullie de code krijgen om via kpn voor spotyfi premium in aanmerking te komen? Bedankt! Gr joyce 

in de andere vragen over het zelfde onderwerp heb ik geen antwoord kunnen vinden. Ik heb zowel via spotify als via mijn KPN geprobeerd Spotify premium opnieuw te activeren. dat lukt niet. Tot voor kort had ik een gratis premium abonnement. Hoe los ik dit op?

 

[i]*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic[/i]