Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi! Recent contact gezocht hier over spotyfi. M’n huidige premium abo is opgezegd en loopt vrijdag af. Kan ik van jullie de code krijgen om via kpn voor spotyfi premium in aanmerking te komen? Bedankt! Gr joyce 

 

Ji J, natuurlijk. Ik heb het voor je besteld, je zult het binnen 24 uur in je inbox ontvangen. 

Hallo, het lukt mij niet om mijn “gratis” Spotify premium account te activeren. Erg irritant. Als ik de activatiecode opvraag dmv het invullen van mijn e-mail krijg ik de opmerking dat mijn mailadres niet klopt terwijl deze zeker wel klopt en gebruikt wordt door KPN zoals bv het versturen van facturen. 

Gr HW

Badge

Hallo, ik heb Spotify premium bij mijn mobiele abonnement maar ik heb nooit zo'n activatiecode gekregen voor premium. 

Ik heb spotify premium afgesloten,  heb deze na 2 jaar verlengd, heb echter reclame tussendoor.

wat te doen?

Hallo kpn,

 

Ik wil ook graag gebruik maken van de gratis spotify bij mijn alles in 1 abbonement maar ik krijgt ook steeds de melding dat mijn nummer en mail niet herkend worden, wat kan dit zijn?

Hoi @Olga89 . Ik heb zojuist even contact gehad met je partner. Er komt een nieuwe activatiecode jullie kant op.

Tevens kwam ik met hem in gesprek over de slechte mobiele dekking in jullie omgeving. Ik ga je via privébericht een vragenlijst toesturen. Als jullie die willen invullen kan ik inventariseren wat we hier mee kunnen doen. 

Hallo KPN,

 

Graag zou ik mijn spotify abonnement los willen koppelen van mijn facebook account. Zou ik hiervoor een nieuwe activatiecode kunnen krijgen? Graag wil ik ook weten of dit spotify premium abonnement wat “gratis” bij ons abonnement zat nog gratis blijft.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Zandset, welkom! Vul je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kunnen we het loskoppelen voor je. Wat betreft het gratis zijn, als jij nu inbegrepen Spotify hebt, dan blijft dit ook zo zolang jij je abonnement niet wijzigt. En dan bedoel ik niet iets als een zenderpakket of andere optie aan- of uitzetten, maar echt het abonnement wijzigen naar een uit de huidige serie (Hussel).

Hoihoi ik heb nog steeds geen code ontvangen (gister prive berichten gehad met edwin maar denk dat hij niet werkt vandaag omdat hij niet reageerd😅)

 

Kan iemand anders mij helpen? Want de melding blijft hetzelfde-> nummer of mail word niet herkend

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hey @Olga89, ik zie dat er gisteren een code is verstuurd maar wel naar een ander e-mailadres dan je voor het forum gebruikt. Het gaat om een Hotmail adres, vermoedelijk van je partner. Kun je controleren of de code daar is aangekomen? 

Ah oke, we hebben hem binnen gekregen op mijn partners mail in de spambox☺️

 

Super bedankt voor de hulp!

 

Moet ik erwin nog berichten? Of gaat dat automatisch intern?

Reputatie 7
Badge +28

Hij is er vanavond weer, ik zal hem laten weten dat hij niets meer hoeft te doen wat Spotify betreft :wink:

Ik heb onlangs mijn kpn abonnement vernieuwd incl. Spotify premium. Ik kan de mail met activatiecode echter niet meer vinden en als ik hem online opvraag krijg ik de melding dat mijn email-adres en telefoonnummer niet herkend worden.

Ik kan mijn spotify premium gratis niet activeren. Bij opvragen van de code herkend hij mijn e-mailadres of telefoonnummer niet 

Reputatie 7
Badge +21

@martijnworselin, dat is geen probleem. Ik stuur je graag een nieuwe toe! Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]Forum profiel[/url] daarvoor willen aanvullen met in ieder geval je naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is ;)
 

@Jokiedokiegst, voor jou geldt eigenlijk hetzelfde. Ook van jou wil ik graag de gegevens zodat er een nieuwe activatiecode opgestuurd kan worden.

Gegevens aangevuld 

Reputatie 7
Badge +21

Gegevens aangevuld 

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Binnen 3 uur ontvang je een activatiecode per mail.

Reputatie 7
Badge +21

@martijnworselin, ik heb je bericht ontvangen. Je krijgt binnen 3 uur ongeveer een sms met een nieuwe verificatiecode!

Hoi @Erik_  Als het goed is heb ik nu de benodigde informatie toegevoegd aan mijn profiel. Dankjewel voor de uitleg. Zou ik nu een nieuwe activeringscode kunnen ontvangen? 

Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Erik_  Als het goed is heb ik nu de benodigde informatie toegevoegd aan mijn profiel. Dankjewel voor de uitleg. Zou ik nu een nieuwe activeringscode kunnen ontvangen? 

Bedankt voor de hulp!

Hi @Zandset. Ik denk dat je vergeten bent om de gegevens op te slaan, aangezien ik geen gegevens kan zien. Zou je het nogmaals willen proberen?

Hoi Paul,

Ik heb het nogmaals gecontroleerd, maar zowel mijn naam, postcode/huisnummer en klantnummer zijn reeds ingevuld. Ik heb nogmaals de wijzigingen opgeslagen. Kan je het toevallig nu wel zien? Of ben ik iets vergeten?

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Paul,

Ik heb het nogmaals gecontroleerd, maar zowel mijn naam, postcode/huisnummer en klantnummer zijn reeds ingevuld. Ik heb nogmaals de wijzigingen opgeslagen. Kan je het toevallig nu wel zien? Of ben ik iets vergeten?

 

Kijk, nu zien we het wél. Voor de duidelijkheid: Ik zie een gratis Spotify inbegrepen bij vaste diensten thuis, dat pakket staat echter op een andere naam. Herken je dit? 

Excuses, ik heb het nogmaals aangepast naar de juiste naam. Komt dit nu wel overeen met de verwachte gegevens?

Reputatie 7
Badge +20

@zandset Niet helemaal. Ik mis het juiste klantnummer nog. :) Wil je dit nog even checken? Het staat op de factuur. 

 

Hai!

Mijn spotify account is gekoppeld aan het facebook account van mijn exvriend. Ik wil hem graag loskoppelen en ik las dat je daar een code voor kunt ontvangen. Zou ik deze code mogen ontvangen?

Bedankt!

Groet Lisette

[i]*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic[/i]