Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Lisettedj Ik kan 'm voor je terugzetten naar een Free account. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode en die kun je gebruiken om een account weer premium te maken. Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Dan regel ik het voor je! Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hey Bart, 

 

de gegevens zijn ingevuld. Stuur je me de activatiecode?

Hoi @Lisettedj . Kan het kloppen dat het contract niet op jouw naam staat? In dat geval mag ik helaas niet zomaar een wijziging doorvoeren. 

Het contract staat wel op mijn naam. Misschien niet het tv contract maar in ieder geval mijn telefooncontract. 

Klopt! Alleen zit het spotify account bij het televisie abonnement inbegrepen en die staat op een andere naam. Helaas mag ik dan geen wijzigingen doen. 

Hoe moet hij het aanvragen als er ingelogd moet worden met mijn e-mailadres dan?! 
Het wordt zo echt onmogelijk om het spotify account los te koppelen van Facebook...

@Lisettedj : Hoe hebben jullie dit geregeld? Is de contractant jouw ex vriend? En maak jij nu gebruik van de diensten? Zo ja, is het raadzaam om een contractovername te doen. Hier is te lezen hoe dat in zijn werking gaat: https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen.htm

 

@Bart_ Ik heb hem nogmaals aangepast.

@Zandset : Het had wat voeten in de aarde maar ik kan je mededelen dat ik zojuist je account heb losgekoppeld. Er is een nieuwe activatiecode onderweg naar je gmail adres! :-)

@Erwin_ Ik durf het bijna niet te vragen, maar is het mogelijk om nogmaals een activatiecode te ontvangen? Het spotify account is helaas weer gekoppeld aan het facebook account. Ik denk dat ik dit keer mijn zoon even vraag om het te doen...

Reputatie 7
Badge +21

@Zandset oeps! Uiteraard geen probleem :) Erwin heeft het voorwerk al gedaan! Ik heb nogmaals een activatiecode toegestuurd ;)

Goede avond,

mijn contract is omgezet naar so sinds september, sinds gister doet mijn premium het niet meer. Wel kan ik zien dat deze wel aan staat in mijn KPNapp en kan ik de betaling terug vinden op de laatste factuur. Help!

 

[i]*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic[/i]

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @GabyS Ik kijk graag even mee. Je hebt plotseling de ‘free-variant’? Wil je je mobiele nummer nog even vermelden in je Forum Profiel? Dan ga ik aan de slag! 

Beste,

 

Ik zou graag mijn Spotify premium- account willen loskoppen van Facebook. Kunnen jullie hier mee helpen?

Mvg,

Juul

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @Juul2121! Dat kunnen wij :slight_smile: Kun jij je adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan stuur ik een nieuwe activatiecode op. Daarmee kun je een ander Spotify account omzetten naar Premium.

Hi Joran,

Bij deze!

Reputatie 7
Badge +28

Top! Binnen 3 uur ontvang je een mail met een activatiecode en instructies. Je kunt op deze pagina de activatiecode invoeren en koppelen aan een Spotify account: Activeer jouw Spotify Premium account

Geachte heer, mevrouw

 

Wij overwegen de aankoop van een Sonos systeem waarbij wij dan Spotify premium gewenst zou zijn. Nu zijn wij al jarenlang KPN compleet klant met vaste telefoon, internet, tv en mobiele nummers. Wij hebben nog nooit van Spotify gebruik gemaakt. Kan KPN mij als compleet klant hierbij helpen ?

 

Eric Kooreman

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

Hey KPN,

 

Ik wil graag Facebook loskoppelen van mijn Spotify. Nu heb ik gezien dat het onder spotify->instellingen->sociaal->loskoppelen. Nu staat die optie niet in mijn account (zowel mobiel als desktop niet). Komt dit omdat het in mijn KPN mobiele abonnement zit? Kunnen jullie hierbij helpen? Ik wil wel mijn afspeellijsten behouden. Alvast bedankt. Gr. Marinus

Reputatie 7

Hey @marien90, welkom op het KPN forum. Dat is mogelijk! We kunnen je daarbij helpen, we zetten het account dan eerst terug naar een Spotify Free, daarmee behoud je jouw afspeellijsten, en sturen een nieuwe activatiecode voor Premium!

Zou je daarvoor je gegevens in je forumprofiel  willen invullen? Postcode + huisnummer, naam contractant en mobielnummer is voldoende. Geef je hier nog even een berichtje als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we aan de slag :)

Hey Nadia,

 

Dat is mooi! Ik heb mijn forumprofiel aangepast. Ik kon alleen geen mob. nummer toevoegen dus heb mijn klantnummer toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +20

Dank,@marien90 Je account is teruggezet naar Free en via de mail komt er een nieuwe activatiecode naar je toe!

Hi kpn,

Ik zou graag mijn spotify premium over willen zetten naar een nieuw account, hij is nu namelijk gelinkt aan mijn facebook account en ik wil hem linken aan een regulier account. Zou iemand mij daarmee kunnen helpen? 

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @Robertlaurier! Dat wordt geregeld. Je ontvangt binnen 3 uur een nieuwe activatiecode per mail. Controleer voor de zekerheid je spam-map even als je geen mail hebt.

Welkom@Robertlaurier! Dat wordt geregeld. Je ontvangt binnen 3 uur een nieuwe activatiecode per mail. Controleer voor de zekerheid je spam-map even als je geen mail hebt.

Super bedankt voor de snelle service! 👍🏼