Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Graag wil ik de spotify account die bij KPN compleet zit aan een andere bestaande spotify account overzetten. Wat zijn de stappen hiervoor? Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Eline van der Vlist, welkom! Je bent op de goede plek, en je hebt ook je profiel al ingevuld. Dus je hoeft zelf op dit moment niets te doen. Ik heb zojuist het huidige gekoppelde account losgekoppeld. Die zal weer terugvallen op Free. Verder krijg je, binnen 24 uur, op het bij ons bekende e-mailadres (een hotmail adres opgebouwd uit voornaam-initialenachternaam-jaartal) een nieuwe activatiecode. Daarmee kun je dan hier een ander account Premium maken.

 

 

Mijn spotify premium is niet over gezet met

mijn nieuwe abbonement. 
de activatiecode aanvragen kan niet gezien ik al bekent ben met premium. 
 

willen jullie mij helpen?! 

 

[i]*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic[/i]

 

Ik heb alle forums al gelezen... 

graag ontvang ik ook een nieuwe code van jullie. Gezien dat de kpn reactie is , bij een ieder met hetzelfde probleem als ik! 

Reputatie 7
Badge +20

Mijn spotify premium is niet over gezet met

mijn nieuwe abbonement. 
de activatiecode aanvragen kan niet gezien ik al bekent ben met premium. 
 

willen jullie mij helpen?! 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Karinvs Ik kijk het graag voor je na. Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Goedemorgen. Ik ben mijn Inlog gegevens voor spotify premium vergeten kunt u mij hiermee helpen?? 

Ik had mijn. Premium account op een Samsung tablet, nu een nieuwe iPad, maar geen premium spotify meer als ik inlog

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik probeer een activatiecode aan te vragen via de kpn app, met mijn mailadres en tel nummer, maar krijg geen activatiecode

Reputatie 7

Wat voor een abonnementen heb je bij KPN lopen en is Spotify Premium daarbij inbegrepen of als optie gecontracteerd.

Heb je op jouw Samsung tablet nog wel Spotify Premium?

Ik heb een Spotify premium abonnement bij kpn, maar de Samsung tablet is dood… daarom een nieuwe ipad

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen. Ik ben mijn Inlog gegevens voor spotify premium vergeten kunt u mij hiermee helpen?? 

Natuurlijk! Zou je je gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel, dan kunnen wij uitzoeken of je Spotify Premium hebt toegevoegd aan een KPN abonnement en een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je je gegevens hebt aangevuld?

 

Ik had mijn. Premium account op een Samsung tablet, nu een nieuwe iPad, maar geen premium spotify meer als ik inlog

Zou jij ook je gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel, dan krijg jij ook een nieuwe activatiecode waarmee je een nieuw Spotify Premium account kan aanmaken of een bestaande Spotify account kan upgraden naar Premium. We horen graag van je!

 

Ik heb mijn gegevens aangevuld. Gr Rob

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb mijn gegevens aangevuld. Gr Rob

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Je ontvangt binnen 3 uur een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode. Op deze pagina kan je de activatiecode invullen.

Hoi KPN,

Ik wil graag mijn Spotify loskoppelen van mijn Facebook account. Willen jullie mij een activatiecode sturen? Via de website van Spotify heb ik al gevraagd of ze mij kunnen helpen met het overzetten van mijn afspeellijsten. Is dit voldoende?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hah, @Lize89. Done! Je account wordt (tijdelijk) terug gezet naar Free. Je afspeellijsten blijven behouden. Je ontvangt binnen 3 uur de activeringscode per e-mail of sms. Daarmee kun je een nieuw account (mail) aanmaken. Succes! 

Vandaag ineens reclame op Spotify Premium.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Johan2O, welkom! Dan lijkt ‘ie toch omgezet naar Free. Heb jij Spotify Premium via KPN? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer? Dan kijk ik met je mee. Heb jij je pakket misschien verlengd of gewijzigd?

Hoi, ik wil graag een ander spotify abonnement premium maken.

Hallo Marcia,

Forumprofiel aangepast zoals je vroeg.

En inderdaad pakket onlangs iets gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +21

@MatjeMarian, dat is geen enkel probleem. Dan kunnen we een nieuwe verificatiecode sturen! Je had jouw gegevens al aangevuld, dus een nieuwe code kan je binnen enkele uren verwachten ;)

@Johan2O, ik zie dat er vandaag al een nieuwe activatiecode is verstuurd. Kan je aangeven of je die ontvangen hebt, en of het daarmee opgelost is?

Hii!

ik wil graag spotify premium overzetten naar een ander account en heb begrepen dat jullie daarbij kunnen helpen :)

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Ivovdgrift. Welkom op het KPN Forum! Wij hebben inderdaad de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode toe te sturen waarmee je nieuw account kan aanmaken. Ik kom op dit moment geen Spotify Premium abonnement tegen bij KPN. Heb je Spotify Premium toegevoegd aan een mobiel of internet en tv abonnement van KPN?

Hoi beste,

Ook ik heb last gehad van onderstaand bericht: "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in”. Ondertussen bericht ontvangen dat een activatiecode onderweg is. Nog niets ontvangen. 

Mijn gegevens ondertussen al ingevuld in mijn profiel. Zou iemand kunnen meekijken?

 

Bedankt!

*Admin: reactie samengevoegd met algemeen topic

Reputatie 7
Badge +25

Hoi beste,

Ook ik heb last gehad van onderstaand bericht: "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in”. Ondertussen bericht ontvangen dat een activatiecode onderweg is. Nog niets ontvangen. 

Mijn gegevens ondertussen al ingevuld in mijn profiel. Zou iemand kunnen meekijken?

 

Bedankt!

*Admin: reactie samengevoegd met algemeen topic

Hi @Gijsbert C.. Ik zie Spotify staan bij het mobiele abonnement. Er is op 17-11 een code verstuurd per sms naar dat betreffende 06-nummer. Kan je die nog vinden? Anders kunnen we een nieuwe sturen natuurlijk.