Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

@Paul

Bedankt voor je reactie. Mijn telefoon (OnePlus 6) heeft geen notificatie weergegeven dat ik een nieuw bericht had ontvangen. Na even zoeken de activatiecode gevonden (ontvangen 19-11-2019, 15:48) en ondertussen werkt Premium op volle toeren!

 

Bedankt voor je snelle reactie! :) Top service!

Hallo zou iemand me kunnen helpen met my gevens terug te vinden van spotify account 

*Admin: reactie samengevoegd met algemeen topic

Hallo Suzan,

Het probleem is helaas nog niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +21

 @Sharina98 Wanneer je je gegevens achterlaat op het KPN Forum profiel kunnen wij jouw gebruikersnaam achterhalen. Het wachtwoord kan je opnieuw instellen op deze pagina. Laat je een reactie achter in dit topic wanneer je je gegevens hebt aangevuld?

@Johan2O Wat vervelend dat je nog geen activatiecode hebt ontvangen. Ik heb zojuist opnieuw een activatiecode verstuurd per mail. Laat je mij weten of het nu wel lukt?

Hallo Vikash,

Ik heb de code net ontvangen en ik ga het opnieuw [proberen.

Alvast dank.

Hallo Vikash,

Gelukt ! Dank je !!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo Vikash,

Gelukt ! Dank je !!

Wat goed dat het nu wel gelukt is. Graag gedaan!

Goedemorgen ,

Graag zou ik mijn Spotify Premium account willen wisselen. Zou je deze loskoppelen en een nieuwe activatie code sturen?

Als goed is zijn mijn gegevens al gevuld in mijn profiel.

 

Alvast bedankt,

Campione

Goede morgen,

Wij hebben nog het oude abbonnement  kpn alles in  / compleet .

Ik werd van de week in de winkel erop gewezen dat we van spotify gratis gebruik kunnen maken . Nu zijn we de activatie code kwijt  kan ik deze opnieuw aanvragen  groeten steef 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +17

Goedemorgen ,

Graag zou ik mijn Spotify Premium account willen wisselen. Zou je deze loskoppelen en een nieuwe activatie code sturen?

Als goed is zijn mijn gegevens al gevuld in mijn profiel.

 

Alvast bedankt,

Campione

Goedemorgen @Campione ! Top dat je al je gegevens al in je profiel had staan. 

Ik heb zojuist een nieuwe activatie code gestuurd. Dit kan maximaal 3 uur duren. Het premium account (waaraan het nu is gekoppeld) wordt teruggezet naar 'Free’

Fijne dag!

In augustus en oktober voor mijn dochters een sim-only afgesloten, want dan hebben ze namelijk dubbele data als ik ze toevoeg aan compleet. Wat blijkt voor het abonnement in oktober geldt het niet meer want we heten nu Hussel. Beste KPN, dank voor de goede communicatie en duidelijkheid. Kortom nu een duurder abonnement en minder MB's dan voor de overstap. Was ik maar bij het oude gebleven!!

Reputatie 1

Ik zie dat hier meer over is gevraagd maar wil graag reactie van KPN op mijn specifieke vraag. 

Ik heb een alles in 1 standaard abonnement. Daarop was spotify altijd gratis. Zo staat het ook op de laatste factuur, november 2019. Sinds september 2019 schrijft Spotify echter 9,99 € per maand af. KPN rekeningen van 2019 liggen allemaal rond de 75 tot 80€, laatste maand zelfs hoogste bedrag. Die extra 10€ sluipen er dus zomaar in? Dat is onacceptabel en ik overweeg dan ook met KPN te stoppe ook al zal het bij ziggo ook niet altijd goed gaan. Ik heb via de bank de betalingen aan spotify gecancelled  

ik wacht even af of en hoe KPN reageert.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goede morgen,

Wij hebben nog het oude abbonnement  kpn alles in  / compleet .

Ik werd van de week in de winkel erop gewezen dat we van spotify gratis gebruik kunnen maken . Nu zijn we de activatie code kwijt  kan ik deze opnieuw aanvragen  groeten steef 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ha @STeefbol Ik kijk graag even voor je na hoe dat zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Ik zie dat hier meer over is gevraagd maar wil graag reactie van KPN op mijn specifieke vraag. 

Ik heb een alles in 1 standaard abonnement. Daarop was spotify altijd gratis. Zo staat het ook op de laatste factuur, november 2019. Sinds september 2019 schrijft Spotify echter 9,99 € per maand af. KPN rekeningen van 2019 liggen allemaal rond de 75 tot 80€, laatste maand zelfs hoogste bedrag. Die extra 10€ sluipen er dus zomaar in? Dat is onacceptabel en ik overweeg dan ook met KPN te stoppe ook al zal het bij ziggo ook niet altijd goed gaan. Ik heb via de bank de betalingen aan spotify gecancelled  

ik wacht even af of en hoe KPN reageert.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Hallo @Lotsy2 De abonnementsvariant die je noemt is een oudere variant. Daarbij was Spotify Premium inderdaad inbegrepen en ik kijk met alle plezier hoe dit bij jou zit. Je geeft aan dat Spotify ook geld bij jou incasseert: dat lijkt me iets dat je bij Spotify wilt navragen en wat op het eerste gezicht los staat van ons. Als je Spotify via ons afneemt dan zal het óf via onze factuur in rekening worden gebracht óf dus kosteloos worden vermeld omdat het bij het Alles in 1-Standaard-abonnement hoort. 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 1

Ik kreeg een mail van Bart, paste Mn accountgegevens aan maar kan niet via de originele vraag reageren, moet eindeloos inloggen en word er dan weer uitgegooid, tamelijk hopeloos. 

Zie lotsy2 en’spotify rekening’

Hoi @Ivovdgrift. Welkom op het KPN Forum! Wij hebben inderdaad de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode toe te sturen waarmee je nieuw account kan aanmaken. Ik kom op dit moment geen Spotify Premium abonnement tegen bij KPN. Heb je Spotify Premium toegevoegd aan een mobiel of internet en tv abonnement van KPN?

Hi!

 

Het gaat om het thuis internet en tv abonnement. Ik zie zelf in de kpn app wel netjes spotify premium staan!

Reputatie 1

Op de rekening van KPN staat spotify premium “gratis”

 

ik heb mijn accountgegevens aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens @Lotsy2 Wij incasseren inderdaad niets voor Spotify. Waarom Spotify bij jou incasseert durf ik niet te zeggen, dat heeft namelijk niets met ons te maken en zul je dus daar moeten navragen. 

@Ivovdgrift Dankjewel voor je gegevens, ik zie echter een ander e-mailadres voor het resetten van je account. Een hotmail.com adres. Is dit nog juist en kan ik het naar dat adres e-mailen? 

 

 

 

Dankjewel voor je gegevens @Lotsy2 Wij incasseren inderdaad niets voor Spotify. Waarom Spotify bij jou incasseert durf ik niet te zeggen, dat heeft namelijk niets met ons te maken en zul je dus daar moeten navragen. 

@Ivovdgrift Dankjewel voor je gegevens, ik zie echter een ander e-mailadres voor het resetten van je account. Een hotmail.com adres. Is dit nog juist en kan ik het naar dat adres e-mailen? 

 

 

 

Hi!

Is dat het e-mail adres ***tel@hotmail.com?

Reputatie 7
Badge +24

@Ivovdgrift Nee, dat is *******rift@hotmail.com. Herken je deze wel? 

@Ivovdgrift Nee, dat is *******rift@hotmail.com. Herken je deze wel? 

Aaah das een hele oude. 
kan je hem aanpassen naar de inlog van dit account?

Hallo KPN,

Sinds dat ik Spotify via KPN heb lopen, is het Premium abonnement nog niet geactiveerd. Spotify staat nu dus nog op Free. Kunnen jullie voor mij ook opnieuw een activatielink sturen? Alvast dank!

 

groet,

Peter

@Ivovdgrift : Ik heb de code naar je gmail gestuurd! 

@BaarsP : Kun je jouw profiel aanvullen? Dan ga ik voor je kijken. 

Done! 😃

Hoi @BaarsP . Dank voor de gegevens. Ik heb een nieuwe code gestuurd. Die gaat naar hetzelfde e-mail adres als waarmee je hier geregistreerd bent. Kijk voor de zekerheid ook even in de spam map.

De code zou binnen 3 uren binnen moeten zijn. Succes!