Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Badge

Goede middag.

Ook ik kan na telefoonwissel  geen gebruik meer maken van Spotify Premium. 

Waarom kun je de benodigde gegevens nergens lezen om mijn KPN? Lijkt mij eenvoudiger….

Als ik gebruik maak van de links in bovenstaande mail, kom ik op een "gewone spotify account" Waarschijnlijk gebruik ik dan dus een verkeerde gebruikersnaam. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo,

 

Ik wil graag mijn spotify account loskoppelen van facebook en dan overzetten naar mijn gmail account.

 

Ook heb ik een vraag over spotify. Kunnen wij ook met meerdere email adressen gebruik maken van spotify premium via kpn?

 

Groet,

 

Niek Meekes

 

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb spotify premium gratis in mijn pakket van KPN compleet . Ik kan helaas niet meer inloggen. Ook wordt mijn e-mailadres en/of mobiele telefoonnummer niet geaccepteerd bij het aanvragen van een nieuwe acceptatiecode. Kunt u mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Robert Langebeeke

Reputatie 7

Hallo @NMeekes, dat is zeker mogelijk. Kun je je profiel aanvullen met je postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer. Geef je ons hier een seintje als de gegevens zijn ingevuld?  

Hey @RoLan75, goede vraag. We kunnen wel even nakijken wat er misgaat op je account. Wil ook jij  je profiel aanvullen met je postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nunmer? Geef je ons hier een seintje als de gegevens zijn ingevuld?  Dan kunnen we aan de slag :)

Hoi @John.van.Eekelen : Je kunt proberen gebruik te maken van de wachtwoord vergeten optie. Mocht dat niet lukken kan ik je account ‘resetten’. Dan zet ik hem dus weer op free en krijg jij een nieuwe activatiecode. Mocht je dit iets lijken heb ik wel je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Door een fout bij het verlengen van mijn abbo is mijn spotify premium ontkoppelt geraakt. Het abonnement is inmiddels hersteld, maar heb geen mogelijkheid mijn spotify account opnieuw premium te maken, terwijl dat wel in mijn abonnement zit.

Het opvragen van een code via de aangegeven URL (https://campagne.kpn.com/spotify/send-code) werkt niet met de melding “Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.”. Ik vul echter het e-mailadres in waar mijn digitale facturen heen gaan, zoals aangegeven.

Kunt u zien wat er mis gaat? En/of zorgen dat ik als nog een code ontvang en/of kan opvragen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @martijns-. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het niet lukt om een nieuwe activatiecode op te vragen. Ik zie dat je je gegevens hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel en heb daarom gelijk een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail met daarin een activatiecode. Op deze pagina kan je een nieuw Spotify Premium account aanmaken of een bestaands Spotify Free account upgrade naar Premium.

Mijn sportify heeft vorige week 1 dag gewerkt  met een nieuwe activatiecode en sprong toen weer terug naar basis met reclame.. Susan wil je weer activeren naar premium KPN

 

Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic

Ik heb een abonnement op KPN met Spotify daarin. Ik krijg het nu niet geïnstalleerd op mijn mobiel, daar zit een gratis abonnement op met reclames en dat gaat er niet van af. Hoe krijg ik mijn Spotify Premium terug?

 

Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Hey Lucas, goede vraag! Je hebt Spotify Premium via ons. Dat betekent dat wij je een code hebben gegeven. Met die code kun je een Spotify account omzetten van Free naar Premium. Nadat je dit gedaan hebt, kun je Premium op al je apparaten gebruiken door in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van dat account. Als jij op je telefoon op dit moment advertenties hoort in Spotify, dan ben je op je telefoon niet met het juiste account ingelogd. Kortste klap is dan ook uitloggen, en dan opnieuw inloggen met het goede account. Mocht je niet meer weten wat daarvan de gebruikersnaam is dan kan ik dit voor je opzoeken. Vul dan je forumprofiel in en laat hier even weten als je dit gedaan hebt.

Reputatie 7
Badge +30

@Jompy vraag me niet wat, maar er lijkt inderdaad weer iets mis te zijn in de verbinding. Ik heb je opnieuw een activatiecode gestuurd. Excuses voor het ongemak!

Badge

Goedendag,

 

We hebben een gratis spotify account bij ons kpn compleet pakket. Deze is gekoppeld aan mijn vrouw. Nu wil die ontkoppelen en koppelen aan mijn account.

Hoe pak.ik dat aan.

Ik hoor het graag.

Cornel

Voor mij geldt hetzelfde, ook mijn premiumaccount is nu een free-account. Mijn activeringscode werkt niet meer, ik krijg het niet aangepast op mijn nieuwe mobiel. Kunnen jullie mijn probleem oplossen?

Dank, vriendelijke groeten,

 

Lucas de Ponti

 

Reputatie 7
Badge +30

Goedendag,

We hebben een gratis spotify account bij ons kpn compleet pakket. Deze is gekoppeld aan mijn vrouw. Nu wil die ontkoppelen en koppelen aan mijn account.

Hoe pak.ik dat aan.

Ik hoor het graag.

Cornel

Het ontkoppelen moeten wij doen, @Cornel D. Vul dan ook je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan helpen we je verder.

 

@Lucasvraagthulp, een activeringscode werkt ook maar één keer. Dus dat die oude code van je niet meer werkt, dat klopt. Dank voor het invullen van je gegevens. Ik heb het nagekeken en ik zie hier een actief Premium account. Ik verwacht dan ook dat mijn reactie van woensdag van toepassing is:

Hey Lucas, goede vraag! Je hebt Spotify Premium via ons. Dat betekent dat wij je een code hebben gegeven. Met die code kun je een Spotify account omzetten van Free naar Premium. Nadat je dit gedaan hebt, kun je Premium op al je apparaten gebruiken door in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van dat account. Als jij op je telefoon op dit moment advertenties hoort in Spotify, dan ben je op je telefoon niet met het juiste account ingelogd. Kortste klap is dan ook uitloggen, en dan opnieuw inloggen met het goede account. Mocht je niet meer weten wat daarvan de gebruikersnaam is dan kan ik dit voor je opzoeken. Vul dan je forumprofiel in en laat hier even weten als je dit gedaan hebt.

Check of je met het juiste account bent ingelogd op je nieuwe mobiel. Ik heb de gebruikersnaam van je Premium account in je profiel vermeld (veld ‘Persoonlijke opmerking’). Daarmee kun je inloggen. Als je daarvan het wachtwoord niet meer weet kun je die via de Spotify website resetten.

Badge

Profiel is aangepast

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Cornel D.  Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode toegestuurd. Met deze activatiecode kan  je zelf een Spotify Premium account aanmaken en wordt het account van jouw vrouw automatisch omgezet naar een Spotify Free account. 

Ook voor mij geldt dat ik een nieuwe IPad heb en dat ik Spotify niet terug Premium krijg. Premium zit in mijn abonnement…

 

grt. Peter

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Zojuist een activeringscode voor spotify premium aangevraagd, echter krijg ik steeds de volgende melding: ‘Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.’

Dit geldt bij het invoeren van e-mailadres en telefoonnummer.

Kunnen jullie hierin iets betekenen voor mij?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik heb een abonnement met premium alleen nooit geactiveerd kan tevens nergens de code meer vinden of ergens een links waar ik hem opnieuw kan aanvragen 

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Thijsnk, welkom! Wij kunnen je hier mee helpen :-). Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als je Premium via je mobiele abonnement hebt, ook graag je 06-nummer. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en we gaan voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Robert Bol, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Mocht je Premium via je mobiele diensten hebben dan ook graag je 06-nummer. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en we sturen je een nieuwe activatiecode toe! 

Ik heb een nieuwe tweedehands samsung s8. Bij aankoop leeggehaald en helemaal gereset. Spotify gedownload maar inloggen lukt wel maar dan zegt spotify dat hij geen verbinding heeft (premium account, bij mijn kpn-wifi-account gekregen). ik heb ook getest met een ander premium account en daar deed hij het wel helemaal goed. Op mijn oude s7 heeft het altijd gewerkt en werkt premium inloggen nog steeds. Wat doe ik verkeerd? Ter info, het is geen premium family maar gewoon premium die ik wel deel met familieleden. ik heb ook geprobeerd op een andere telefoon in te loggen dat deed het ook gewoon goed (het heeft dus niet te maken met te veel apparaten die ingelogd zijn).

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 2

Hoe kan ik aanloggen op spotify premium. Ik heb dit in mijn pakket zitten, maar zie dat ik al jaren een gratis versie via Facebook gebruik, deze kan ik echter niet met google home gebruiken.

Lees overal iets over actievatie code.

Kunt u mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Beste meneer., 

 

ik luisterde sportify Free ., maar ik zag als je premium werd dat je dan 3 maanden gratis had., heb ik dit nu ook via KPN!? Want dat zie ik nergens staan., want in de sportify app kon ik me niet aanmelden.

 

kunnen jullie mij daarover informeren in de mail! 
alvast bedankt ., Linda

Reputatie 7
Badge +21

@IngridHogeveenBronswijk, om Spotify Free via KPN Premium te maken heb je inderdaad een activatiecode nodig. Om je die te sturen heb ik wel wat informatie nodig, en moet ik ook even kijken of je hier inderdaad nog recht op hebt via je abonnement. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan helpen we je verder!

@Linda1212, via KPN heb je geen recht op die 3 maanden gratis. Afhankelijk van je abonnement zit Spotify Premium inbegrepen in je abonnement of betaal je er apart € 8,99 voor per maand. Dit kan je controleren door in te loggen op MijnKPN en je producten te bekijken! Mochten we je hier bij kunnen helpen dan hoor ik het graag. Vul dan ook even je profiel aan (zoals hierboven omgeschreven) zodat we het een een en ander kunnen nakijken.