Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 2

Susan,

dank voor je bericht. Mijn probleem is inmiddels opgelost. Heb nu premium via abonnement.

Reputatie 7
Badge +30

Hi @Ramon123 welkom! Wat gek zeg! Heb je de Samsung zelf al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Mocht je Premium wel op andere telefoons aan de praat krijgen, maar niet op de S8, dan lijkt het probleem daar in te zitten. Wellicht kan je nog eens contact opnemen met Samsung of misschien zelfs Spotify. Succes!

 

@IngridHogeveenBronswijk goed om te lezen!

verlengd en plotseling is premium status weg..

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Joffa, welkom! Dat is vreemd! Heb je geen nieuwe activatiecode gekregen? Je hebt nog wel Spotify Premium in je huidige pakket? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als het Premium via je mobiele abonnement betreft, ook graag je 06-nummer. 

Beste @Joffa, welkom! Dat is vreemd! Heb je geen nieuwe activatiecode gekregen? Je hebt nog wel Spotify Premium in je huidige pakket? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als het Premium via je mobiele abonnement betreft, ook graag je 06-nummer. 

 

Beste Marcia,

Dankjewel,  Nee die heb ik helaas niet ontvangen. Ja dit betreft spotify premium binnen mijn mobiele abonnement. 

Is aangevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Joffa Ik wilde er net mee aan de slag, maar volgens mij heb je via een ander weg al een activatiecode ontvangen. Klopt dat? 

Reputatie 7
Badge +30

Ook voor mij geldt dat ik een nieuwe IPad heb en dat ik Spotify niet terug Premium krijg. Premium zit in mijn abonnement…

 

Zorg ervoor, @Brahms, dat je met het juiste account inlogt. Als je Premium bent, maakt je 1 Spotify account Premium. Dat account heeft een gebruikersnaam en een wachtwoord en daar log je overal mee in. Ik kan hier voor je nakijken wat de gebruikersnaam is voor het Premium abonnement dat je via ons hebt. Vul daarvoor je forumprofiel in en laat hier weten als je dit gedaan hebt.

Goedenavond,

 

Ik zou graag mijn spotify premium account willen overzetten naar een andere account. Op dit forum heb ik gelezen dat ik hiervoor een nieuwe activatiecode kan ontvangen. Bij deze wil ik die graag aanvragen.

 

Met vriendelijke groet,

Jun Hu

Reputatie 7
Badge +21

@Goauriku, klopt je bent op het juiste adres! Om je een nieuwe activatiecode toe te sturen hebben we alleen wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan gaan we voor je bezig :wink:

Heb het zelfde probleem kan geen code opvragen 

***************

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic en gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Hardjo, welkom! We hebben je gegevens even verwijderd in verband met privacy. Ik heb er wel gelijk mee gekeken en zie dat je Spotify is teruggezet naar Free. Een nieuwe activatiecode is nu onderweg, je krijgt hem per sms binnen een paar uur. 

Sinds het verlengen van mijn abonnement werkt Spotify premium niet meer. Heb nu alleen de free versie. 

In de KPN app staat Spotify premium wel op aan. 

Moet ik een nieuwe activatiecode hebben?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is heel goed mogelijk, @Sander_91 Zal ik het eens voor je checken? Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Dat is heel goed mogelijk, @Sander_91 Zal ik het eens voor je checken? Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Heb zojuist mijn gegevens ingevuld. Ik hoor het graag

 

Reputatie 7
Badge +20

Dank, @Sander_91 Er komt een nieuwe activatiecode naar je toe! 

Hallo, ik ben de activatiecode van mijn Spotify account kwijt. Kan iemand mij hier aan helpen? Hartelijk dank. Groet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dank, @Sander_91 Er komt een nieuwe activatiecode naar je toe! 

Het werkt weer! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo, ik ben de activatiecode van mijn Spotify account kwijt. Kan iemand mij hier aan helpen? Hartelijk dank. Groet

Hoi P.Beijer. Welkom op het KPN Forum. Dat is mogelijk. Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we jouw gegevens hebben kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic?

 

 

Beste moderator. Ik wil hiermede laten weten dat ik mijn persoonlijke forumprofiel heb ingevuld.

Bij voorbaat dank voor activering van mijn Spotify account.

 

Met vriendelijke groet,

 

@Brahms

@Brahms . Ik heb een nieuwe activatiecode naar je hotmail adres gestuurd. Hiermee kun je opnieuw een account aanmaken. Succes!

Account premium inloggen op nieuwe telefoon lukt niet. Toen een nieuw account aangemaakt en die doet het ook niet. Wat doen we niet goed?

 

Ik heb precies dezelfde probleem! Premium maar geen activatiecode gekregen!

Ook al vraag ik het op krijg ik vermeld dat ik niet bekend ben in het systeem ben al jaren klant bij kpn!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Account premium inloggen op nieuwe telefoon lukt niet. Toen een nieuw account aangemaakt en die doet het ook niet. Wat doen we niet goed?

 

Ik durf het je zo niet te zeggen, @Marielle63 maar ik kijk graag met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Volgens mij kunt u me niet helpen. Wij hebben spotify niet via kpn, hoor ik net. 

Reputatie 7
Badge +25

Volgens mij kunt u me niet helpen. Wij hebben spotify niet via kpn, hoor ik net. 

Duidelijk. Ik hoop dat het allemaal lukt!