Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb precies dezelfde probleem! Premium maar geen activatiecode gekregen!

Ook al vraag ik het op krijg ik vermeld dat ik niet bekend ben in het systeem ben al jaren klant bij kpn!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi @Dre84. We zoeken dit graag voor je uit. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Goedemorgen,

Vandaag is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Helaas is mijn Spotify-account omgezet naar een Spotify-free account en heb ik geen Premium meer terwijl dit wel in mijn nieuwe abonnement zit. Kunnen jullie mijn misschien een nieuwe activatiecode sturen?

Groetjes Lindy 

Heb een Spotify Premium abonnement via de KPN. Ga verhuizen naar een andere woning en daar is een glasvezel aansluiting iets wat KPN niet aanbied in die woonplaats. Hoe kan ik mijn Spotify abonnement omzetten van KPN naar een eigen los abonnement met behoud van mijn muzieklijsten?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

@2816: Je Spotify account staat helemaal los van KPN. Het enige wat wij je geven is de Premium optie. Zodra je bij ons opzegt zal jouw account terugvallen van Premium naar Free. Je kunt vervolgens via Spotify zelf een los abonnement afsluiten waarmee dat bestaande account weer van Free naar Premium zal gaan.  

 

@Lindy_Rook24: Dit kan gebeuren als je overgaat van een inbegrepen Spotify naar een losse Spotify. Maar ik zie hier dat het eerder vandaag alsnog gelukt is om je account weer te koppelen. 

Hallo ik zou graag mijn spotify willen over zetten aan mijn nieuw account 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +25

Hallo ik zou graag mijn spotify willen over zetten aan mijn nieuw account 

Hi @Saidi, welkom! Daar kan ik bij helpen indien je Spotify via KPN afneemt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi, Ik heb mijn KPN premium abonnement omgezet in Hussel.

Zowel in het Premium als in het Hussel abonnement zit Spotify premium, in mijn selectie.

Nu ben ik “teruggezet” bij Spotify tot het standaard “Free” abonnement. Wat ik ook pruts dat blijft de situatie. Wie kan mij verder helpen. Het vervelende is dat mijn met zorg opgestelde speellijst verdwenen is.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

ik weet niet meer welk e-mailadres is gekoppeld aan mijn spotify account via kpn.

hoe kom ik hier achter?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

het lukt mij niet om mijn spotify account te ontkoppelen met mijn Facebook.

De voorgestelde opties van spotify lukken niet. Dit mede ook omdat ik geen desktop heb.

Ik heb van KPN een spotify premium account. Dus bij zomaar verwijderen dan denk ik dat ik mijn spotify premium account ook kwijt ben. Ik heb al wel een nieuw e-mail adres aangemaakt.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, Ik heb mijn KPN premium abonnement omgezet in Hussel.

Zowel in het Premium als in het Hussel abonnement zit Spotify premium, in mijn selectie.

Nu ben ik “teruggezet” bij Spotify tot het standaard “Free” abonnement. Wat ik ook pruts dat blijft de situatie. Wie kan mij verder helpen. Het vervelende is dat mijn met zorg opgestelde speellijst verdwenen is.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Martin T  Welkom! Ik heb je even samengevoegd in ons verzameltopic over Spotify. 
Vervelend dat je je account niet meer naar premium krijgt. Deze situatie komt wel eens voor bij een verlenging van een abonnement. Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen. Hiervoor het ik wat gegevens van je nodig, kan je je profiel invullen en een seintje geven als dit is gebeurt?
Het is gek dat je je afspeellijst(en) kwijt bent. De lijsten zijn namelijk gekoppeld aan je account en niet aan de status van het account. Als je van Premium naar Free gaat blijven je lijsten gewoon behouden. Kan het zijn dat je een dubbel Spotify account hebt met bijvoorbeeld andere inloggegevens? 

Reputatie 7
Badge +17

ik weet niet meer welk e-mailadres is gekoppeld aan mijn spotify account via kpn.

hoe kom ik hier achter?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

@marijet Welkom! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik kan dit voor je controleren als je dat wilt? Hiervoor heb ik alleen wat abonnementsgegevens nodig die horen bij het product waaraan je Spotify hebt gekoppeld bij ons. Zou je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel ? Dan stuur ik je een privé bericht met het e-mailadres waaraan je account is gekoppeld. 

Reputatie 7
Badge +17

het lukt mij niet om mijn spotify account te ontkoppelen met mijn Facebook.

De voorgestelde opties van spotify lukken niet. Dit mede ook omdat ik geen desktop heb.

Ik heb van KPN een spotify premium account. Dus bij zomaar verwijderen dan denk ik dat ik mijn spotify premium account ook kwijt ben. Ik heb al wel een nieuw e-mail adres aangemaakt.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi @Rinie Scheutjens, wat ik voor je kan doen is je Spotify premium dat gekoppeld is aan je Facebook account, terugzetten naar Free. Dan ontvang je vanzelf een nieuwe activatiecode die je kunt koppelen aan je nieuwe account. Als je je afspeellijsten ook wilt overzetten naar je nieuwe account kun je bij Spotify een verzoek indienen. Zij zetten dan handmatig je afspeellijsten over naar je nieuwe account. Zodra dit gebruikt is kan je het Facebook account gewoon verwijderen. 

Kan je je gegevens invullen op je profiel ​​​​​​? Dan kan ik je account terugzetten naar 'Free’. 

 

Ik heb een alles-in-1 pakket en daar zou Spotify Premium bij in zitten. Nu lukt het mij niet de activatiecode op te vragen. Zowel mij email als telefoonnummer wordt niet herkend.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

Hi @LindaLodder. Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

 

Hi @LindaLodder. Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Beste Alex, ik heb mijn naw gegevens aangevuld  

groet,

Linda Lodder

Reputatie 7
Badge +21

@LindaLodder er stond sinds 2015 al wel een gebruikersnaam gekoppeld. Maar ik heb een nieuwe activatiecode gestuurd naar het e-mailadres dat bij ons bekend is (en je ook je Forum account mee hebt aangemaakt!).

Ik heb gisteren contact gehad met een medewerker en ik zou binnen 3 uur een activeringscode per sms ontvangen maar tot op heden niets ontvangen.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Iren normaliter zou het inderdaad binnen 3 uur ontvangen moeten zijn. Heb je hier ook geen mailtje van gehad? Zou je dan jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Dan kunnen we het even controleren of eventueel opnieuw opsturen.

Ik heb het aangevuld.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het aangevuld.

@Iren Ik heb je een nieuwe activatiecode gestuurd. Deze ontvang je inderdaad via de sms. Als je hem om 18.00 uur nog niet hebt ontvangen, trek je dan weer aan de bel? 
Fijne zondag!

Goedemiddag, Ik zit met hetzelfde probleem.

Hoe kan ik de activatiecode verkrijgen ?

Bij voorbaatn dank

 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag, Ik zit met hetzelfde probleem.

Hoe kan ik de activatiecode verkrijgen ?

Bij voorbaatn dank

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Hallo @PvBavel Ik kan je zo 'n code toesturen. Je Spotify-abonnement loopt via ons? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond,

Ik heb een zakelijk abonnement afgesloten met spotify, nu heb ik mijn actievatie code nog niet ontvangen en als ik hem wil opvragen via de site geeft hij zowel bij mijn e-mail adres en mijn 06 nummer aan “ongeldige invoer”

Betekend dit dat ik mijn code pas toegestuurd krijg zodra het abonnement in gaat? (25-11) of is er iets anders fout gegaan?

Alvast bedankt voor de reactie!

Mvg, Rene

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dag @Renebreda Je stuurde me een privébericht, ik reageer even in het openbaar. Ik zag dat je Premium-account wel gekoppeld was. Ik heb het nu terug naar Free gezet en je krijgt een nieuwe activatiecode. Daarmee moet het lukken. Laat je weten of alles straks werkt zoals de bedoeling is? 

Ik heb een free spotify account met veel afspeellijsten. Blijven deze afspeellijsten behouden wanneer ik overschakel naar een premium account? Moet ik bepaalde voorbereidingen treffen?

Admin: topic verplaats naar bestaand topic

Ik wil graag mijn Spotify premium activeren, immers ik betaal ervoor (al heel lang).
Maar desondanks zegt hij dat hij mijn e-mailadres nog telefoonnummer kent.

Kan dit opgelost worden?

Admin: topic verplaats naar bestaand topic