Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

ik wil graag informatie en geregeld hebben dat mijn aan kpn gekoppeld spotify account losgekoppeld wordt en dat ik rechtstreeks kan betalen aan spotify. ik wil niet langer aan kpn gekoppeld zitten met spotify. wat te doen zonder dat ik mijn data op spotify verlies?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

@ylootje123 Bedank! Ik zie jouw gegevens in jouw KPN Forum profiel staan. Gelukkig ben je er achtergekomen, wel jammer dat je de afgelopen 5 jaar nog geen account had aangemaakt. Activatiecode is verstuurt naar jouw @kpnmail.nl adres. Veel luister plezier toegewenst!

@sanniesan Wanneer je het Spotify Premium abonnement bij KPN opzegt word jouw Spotify Premium account automatisch omgezet naar een Free account. Je afspeellijsten gaan op deze manier niet verloren.

 

dank,

maar wat gebeurt er dan technisch? hoe blijven mijn data beschermd en gegarandeerd? hoe weet spotify dat ik aan hen met betalen? ik heb mij nu bij spotify tevens aangemeld maar ik krijg de melding dat betaling verloopt via kpn dus ik ben nog niet echt geholpen met jouw antwoord..

 

 

Reputatie 7
Badge +24

dank,

maar wat gebeurt er dan technisch? hoe blijven mijn data beschermd en gegarandeerd? hoe weet spotify dat ik aan hen met betalen? ik heb mij nu bij spotify tevens aangemeld maar ik krijg de melding dat betaling verloopt via kpn dus ik ben nog niet echt geholpen met jouw antwoord..

Technisch wordt de betaling via ons stopgezet en wordt je abonnement omgezet naar Free (gratis). Dat betekent dat je dan reclame tussendoor zult horen en niet meer op je mobiel zult kunnen luisteren. Spotify weet niet dat je aan hun moet betalen, het is een keuze die je maakt om weer Premium rechtstreeks bij Spotify af te nemen en direct daar te betalen. Anders blijft je account op free staan.

Je lijsten en account blijven zoals ze zijn, daar hebben wij geen inzage in en geen invloed op. 

Is het zo duidelijker? 

Hi,

My spotify premium stopped working after extension of my subscription. Can you please sent me a new activation code?

Thanks in advance, 

 

Spyros Magripis 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hi @SpyrosMagripis, welcome! I will send you a new activation code. Could you please update your forumprofile with your zipcode + house number, 06-number and customer number? Please let us know if you did, so we can send the code. 

Hallo,
Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd. Van het een op het andere moment werkt mijn Spotify premium niet meer. In de MijnKPN app staat Spotify wel gewoon op actief..

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Angeladevries, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ook graag je 06-nummer? Als je hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan sturen we je een nieuwe code toe!

Dit heb ik nu gedaan als het goed is?

Hoi @Angeladevries . Dank voor de info.

Ik kom op die postcode een spotify account tegen. Dit account hoort bij een vaste aansluiting en staat op een andere naam (ik vermoed je partner). Om misverstanden te voorkomen, is dat het spotify account waar jij een nieuwe code voor wil hebben?

Hoi @Angeladevries . Dank voor de info.

Ik kom op die postcode een spotify account tegen. Dit account hoort bij een vaste aansluiting en staat op een andere naam (ik vermoed je partner). Om misverstanden te voorkomen, is dat het spotify account waar jij een nieuwe code voor wil hebben?

Ja dat klopt! 

@Angeladevries : Duidelijk! Ik heb een nieuwe code gestuurd. Die komt straks binnen op je contact e-mail adres. Mocht je binnen drie uren geen mail hebben, check dan ook even de spam map.

Beste, wij zijn al vele jaren klant bij KPN en hebben KPN alles in 1. Ooit hebben wij in 2013 een inlogcode gehad voor spotify premium gratis bij ons pakket. In die tijd waren wij nogniet zo bezig met muziek via internet en hebben spotify premium niet geactiveerd. Graag ontvang ik van U een nieuwe activatiecode zodat wij alsnog gratis gebruik kunnen maken Vandevelde dienst.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Groeten Adrie van Gaal

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Harry.56, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Beste Alex

Ik weet niet goed welke gegevens je nodig hebt. Ik hoor graag van je.

Groetjes Harry

Hallo,vraagje..  ik heb Spotify premium maar gebruik het niet, mijn ex gebruikt het wel veel, is het mogelijk mijn account over te zetten van mijn kpn naar haar KPN? Dat zij mijn account krijgt zeg maar? Dan is zij blij en ben ik er vanaf 😅

 

Groetjes Mark 

Zou ik een nieuwe activatiecode voor spotify premium kunnen krijgen. Ik ben er sinds vandaag opeens uitgekickt en ik kom er niet meer op. Ik kan ook nergens een activatiecode vinden en heb vorige maand mijn abonnement verlengd. Ik las al ergens dat dit probleem vaker voorkomt :).
 

Groetjes Angelique

Ik heb een Alles in 1 instap, abo, kan ik spotify premium zondrr extra kosten ontvangen

 

Reputatie 7
Badge +24

@Citanna Nee. Dat zit alleen bij Alles-in-1 Standaard of Premium. Niet bij Instap.

Hallo,

 

bij het afsluiten van mijn abonnement zou ik gratis Spotify Premium er bij krijgen. Hier heb ik zelf nooit gebruik van gemaakt omdat ik bij een familie lid Spotify had. Nu is het zo dat dát abonnement is opgezegd door mijn familielid. Kan ik nog beroep doen op de code voor gratis Spotify Premium?

Gr Niels

Reputatie 7
Badge +21

@Harry.56, je naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij klantnummer mobiel). Hier staat allemaal privé achter en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

@Markvincent, het kan niet van abonnement gewisseld worden maar je kan wel het huidige account laten omzetten naar Free en nieuwe activatiecode aanvragen en die doorsturen. Indien je dat graag wil dan hoor ik het wel, en vul dan meteen jouw gegevens in (net als hierboven).

@Angie88, geen probleem! Vul dan net als de klanten hierboven jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer!

@Citanna, nee bij dat abonnement zat het niet inbegrepen helaas. Wil je Spotify Premium? Dan dien je jouw abonnement om te zetten naar een nieuw KPN Hussel abonnement voor internet en televisie. Let hierbij wel op dat je enkele voordelen kan gaan verliezen die je nu misschien bezit.

@Niels91, indien jouw abonnement in de tussentijd niet gewijzigd is en je nog recht hebt op gratis Spotify Premium dan kan ik een nieuwe activatiecode voor je aanvragen! Om dit te controleren hebben we jouw gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer?

indien jouw abonnement in de tussentijd niet gewijzigd is en je nog recht hebt op gratis Spotify Premium dan kan ik een nieuwe activatiecode voor je aanvragen! Om dit te controleren hebben we jouw gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer?

 

hallo,

 

ik heb mijn profiel aangepast.

 

gr

 

Niels

Reputatie 7
Badge +21

@Niels91, bedankt voor de gegevens. Op jouw adres en klantnummer zie ik een Internet en TV pakket, de opvolger van Alles-in-1. Hierbij zit geen Spotify Premium. Ook bij de mobiele abonnementen zit dit er niet bij inbegrepen helaas. Je kan het wel als extra toevoegen voor € 8,99 per maand. 

Reputatie 1

Goedemorgen

Ik heb via kpn spotify gratis nu kan ik niet meer inloggen. Ik heb nu 2 abonomenten op het zelfde email adres.  Wat moet ik nu doen

Reputatie 7
Badge +21

@jansen j, dat is niet zo handig! Wat ik voor je kan achterhalen is de gebruikersnaam die je via KPN hebt gekoppeld. Als je de gebruikersnaam weet kan je als het goed is ook weer inloggen of een nieuw wachtwoord aanmaken. Is dat misschien een oplossing voor jou? Dan heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel dan willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Ik hoor het graag!