Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 1

Goedemorgen kan niet inloggen dit jaren gedaan met helfde wachtwoorst en inlogcode maar lukt nu niet meer. Aanvullende info heb ik ingevuld hopend dat het zo goed komt

@Niels91, bedankt voor de gegevens. Op jouw adres en klantnummer zie ik een Internet en TV pakket, de opvolger van Alles-in-1. Hierbij zit geen Spotify Premium. Ook bij de mobiele abonnementen zit dit er niet bij inbegrepen helaas. Je kan het wel als extra toevoegen voor € 8,99 per maand. 

 

hallo,

 

maar bij het afsluiten van het Alles-in-1 pakket heb ik toch gratis spotify gekregen, alleen ik heb er nooit gebruik van gemaakt. Dan is het neem ik aan toch nog gewoon geldig ?

 

gr Niels

Dag allemaal,

Heb al veel berichten over Spotify en KPN gelezen  hier maar kom niet verder.

In 2015 heb ik een KPN alles in 1 account afgesloten incl. Spotify.

Blijkbaar heb ik dus bij het verlengen van mijn telefoon abonnement in 2017 nog een spotify account gekregen (betaald).

Recent heb ik bij de nieuwe verlenging 1 van de 2 stopgezet. Volgens de verkoper was het de juiste.

Nu is mijn account die ik gebruikte een ''Free'' account geworden ineens. Heb alleen geen flauw idee wat de inlog voor de andere (via KPN alles in 1) account is.

Als ik de activatiecode wil opvragen krijg ik de melding dat mijn email en/of 06 nummer niet herkend worden.

Kan iemand mij helpen zodat ik weer gebruik kan maken van Spotify?
Misschien mogelijk om mijn Premium te koppelen aan mijn account die nu ''Free'' is? 

Zal wellicht de playlisten die ik heb moeten overzetten dan maar dat zoek ik wel uit dan.

Alvast bedankt!

Ik heb een alles in 1 abonnement met gratis spotify, maar als ik een activatiecode wil opvragen word mijn mailadres niet herkend. 
kunnen jullie mij een activatiecode sturen?

Hallo,
Ik zie dat ik gratis spotify premium in mijn abbonoment heb.
Nu wil ik die graag activeren. 
Als ik op de pagina ben waar je een nieuw activeringscode kan aanvragen (https://campagne.kpn.com/spotify/send-code) kent hij mijn e-mail adres niet, ook mijn telefoon nummer niet. Hoe kan ik er wel bijkomen ? En zit er bij de activeringscode ook een uitleg hoe ik het verder moet activeren ?

Met vriendelijk groet
 

Als ik een code aanvraag krijg ik dezelfde melding.

Reputatie 7
Badge +21

@jansen j, ik heb de gebruikersnaam even opgezocht en via een privébericht gestuurd. Indien het wachtwoord niet meer correct is kan je met die gebruikersnaam een nieuw wachtwoord aanmaken via https://www.spotify.com/nl/password-reset.

@Niels91, met het wijzigen van jouw abonnement in februari vorig jaar (2019) ben je een nieuw contract aangegaan voor Internet en TV, waar geen Spotify Premium bij in zit. Je Alles-in-1 pakket is daarbij stopgezet. Het is niet zo dat je de maanden dat je het niet hebt gebruikt meeneemt of iets dergelijks.

@Arjen84, ik heb even voor je gekeken en ik zie dat bij je Alles-in-1 pakket Spotify nog aan staat. Logisch, want dat is nog zonder extra kosten! De gebruikersnaam die daaraan gekoppeld was heb ik nu losgekoppeld en een nieuwe activatiecode is onderweg. Die code kan je gebruiken om het account dat nu Free is weer Premium te maken!

@Mirjamo, er was nog een ander account gekoppeld maar het abonnement staat op jouw naam. Dus ik heb dat account op Free gezet en een nieuwe activatiecode toegestuurd!


@kb_in_life, ik heb een activatiecode toegestuurd!

@RemcoD1986, ik help je hier graag bij! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer en een seintje geven als het gelukt is?

Top! Nog niks ontvangen, maar zou goed gaan komen. Dank je wel Susan!

Ik heb een abonnement bij KPN en daarbij recht op gratis spotify premium. Omdat ik hiervoor zelf al een account had, moest ik deze eerst deactiveren en zou KPN dan vervolgens automatisch mijn spotify premium account opnieuw weer activeren zodat beiden aan elkaar gekoppeld zijn. Wanneer ik inlog op spotify, heb ik echter geen premium account meer. Ik kan nergens vinden hoe ik zelf KPN en spotify aan elkaar kan koppelen en heb ook geen activatiecode gekregen.

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst

Ik zou gratis 3 maanden spotify premium krijgen maar nu is toch het maandbedrag afgeschreven

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Arjen84 is het inmiddels gelukt?

 

@Katearriens en @diaanenpeet welkom! Jij zou inderdaad een code hebben moeten krijgen, @Katearriens. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dit gedaan hebt en ik kijk met je mee. Dat geldt ook voor jou, @diaanenpeet. Dan kijken we waarom je nu toch moet betalen. 

@Marcia_ 
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb mijn profiel aangepast en de gegevens erin gezet.

Hallo @Arjen84 is het inmiddels gelukt?

 

@Katearriens en @diaanenpeet welkom! Jij zou inderdaad een code hebben moeten krijgen, @Katearriens. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dit gedaan hebt en ik kijk met je mee. Dat geldt ook voor jou, @diaanenpeet. Dan kijken we waarom je nu toch moet betalen. 

 

 

@Marcia_ Het is inmiddels gelukt! Bedankt.

Hoe kan ik Spotify premium op mijn nieuwe telefoon krijgen? In mijn KPN abonnement is Spotify premium inbegrepen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@marcia, zeker, het is gelukt. Had Susan berichtje gedaan . Maar voor ieder die dit leest, het is opgelost.

@Populier : Maak je al gebruik van spotify? Zo ja, dan zou je een account moeten hebben (een gebruikersnaam en een wachtwoord). Je kunt vervolgens de app op je telefoon installeren en daar inloggen met die gegevens. Mocht je nog geen account hebben of je bent de gegevens vergeten dan kan ik een nieuwe code sturen. In dat geval heb ik je gegevens nodig. Zou je je profiel kunnen aanvullen en hier een seintje geven? 

Hallo , ik heb al jaren een alles in 1 pakket kom ik nu nog steeds in aanmerking voor gratis sotify

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hallo , ik heb al jaren een alles in 1 pakket kom ik nu nog steeds in aanmerking voor gratis sotify

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dat durf ik je zo niet te zeggen, @AadT maar ik kijk het graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Heb ik gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @AadT! Jij hebt een Alles-in-1 Instap pakket. Daar zit Spotify niet bij inbegrepen. Je kunt het wel, via je MijnKPN, toevoegen aan je abonnement voor €8,99 per maand. 

Sinds vandaag is mijn spotify ineens geen premium meer, terwijl ik daar wel al jaren voor betaal. Heb onlangs mijn abonnement verlengd. Vanmiddag al contact gehad via chat, zou een activatiecode krijgen maar die heb ik nog niet gehad. Graag hulp.

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst

Mijn spotify is gekoppeld aan mijn kpn account. Ik ga naar een andere provider en wil graag mijn account loskoppelen van KPN. Wie kan mij vertellen hoe ik moet aanlopen, zonder m’n playlists te verliezen. 
 

Gr joost

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst

Beste,

Sinds 20-01-2020 is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Bij dit abonnement heb ik geen Spotify premium abonnement afgesloten. Dit omdat wij in ons alles-in-1 pakket van KPN 1 gratis Spotify premium abonnement hebben.
Deze staat nu op het telefoonnummer van mijn moeder, echter maakt zij daar nooit gebruik van kan. Mijn vraag aan u is, kunt u dit voor mij omzetten naar mijn telefoonnummer? 
 

Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Mvg,

Niels Vandeberg 

Reputatie 7
Badge +24

Beste,

Sinds 20-01-2020 is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Bij dit abonnement heb ik geen Spotify premium abonnement afgesloten. Dit omdat wij in ons alles-in-1 pakket van KPN 1 gratis Spotify premium abonnement hebben.
Deze staat nu op het telefoonnummer van mijn moeder, echter maakt zij daar nooit gebruik van kan. Mijn vraag aan u is, kunt u dit voor mij omzetten naar mijn telefoonnummer? 
 

Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Mvg,

Niels Vandeberg 

Hi Niels, 

Het account zit niet vast aan een bepaald toestel of telefoonnummer. Jij kunt dus met het account dat je moeder gebruikt ook op je eigen apparaat inloggen en dit gebruiken. Of heb je zelf al een Spotify Free account dat je Premium wilt maken? In dat geval kunnen we je een nieuwe code toesturen als Spotify Premium in je pakket zit. Zou je dan je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

Volgens mijn factuur heb ik gratis Spotify Premium, maar het werkt niet.

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst