Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Mijn spotify is gekoppeld aan mijn kpn account. Ik ga naar een andere provider en wil graag mijn account loskoppelen van KPN. Wie kan mij vertellen hoe ik moet aanlopen, zonder m’n playlists te verliezen. 
 

Gr joost

Ha @Joost1665, welkom! Als je je diensten bij KPN opzegt, wordt je account binnen 30 dagen omgezet naar ‘Free’. Je kunt dan via je nieuwe provider (als dit mogelijk is) of via Spotify zelf weer Premium aanvragen. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode via hen waarmee je je dan Free account om kunt zetten naar Premium. 

 

@Gildelaan ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan gaan we voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +30

Sinds vandaag is mijn spotify ineens geen premium meer, terwijl ik daar wel al jaren voor betaal. Heb onlangs mijn abonnement verlengd. Vanmiddag al contact gehad via chat, zou een activatiecode krijgen maar die heb ik nog niet gehad. Graag hulp.

Hallo @ThomasH92, heb je nog steeds geen code binnen? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer en als je Premium via je mobiele diensten hebt, ook je 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en ik help je er graag verder mee. 

Omdat ik dit jaar ineens geen gebruik meer kon maken van Spotify Premium, heb ik via Spotify opnieuw een account aangemaakt voor 9,99 per maand. Nu kom ik er net achter dat Spotify Premium onderdeel is van mijn KPN -abonnement. Dom van mij. Maar hoe kan ik dit rechtzetten? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Moniek1975 Heb je het nieuwe Spotify-account via ons lopen? Ik kijk graag even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik wil mijn account voor Spotify wijzigen. Wat moet ik hiervoor doen?

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @Corleone! Als je jouw forumprofiel invult en hier even reageert als je dat gedaan hebt, dan helpen we je hiermee :) 

Graag antwoord over accountwijziging Spotify.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Corleone Wat is precies je vraag en hoe kan ik je mogelijkerwijs helpen? Zet je ook nog even je klantnummer en je mobiele nummer in je profiel? 

Ik heb spotify premium, heb 5 mobiele abonnementen, op hoeveel telefoons heb ik premium?

Reputatie 7
Badge +24

Spotify Premium werkt volgens mij maar op 1 apparaat tegelijk. Heeft u Spotify via KPN? Zoja, bij welk abonnement? Bij het thuis abonnement? Of bij 1 of meerdere van de mobiele abonnementen?

Dag, 
Sinds lange tijd gebruik ik samen met mijn opa spotify vanuit KPN op één account. Echter geniet hij steeds vaker van Spotify, prachtig natuurlijk, maar daardoor wordt het samen luisteren wel lastiger ;)
Het account is gekoppeld aan mijn eigen facebook. Toch zou ik graag dit account splitsen zodat ik zelf voor Spotify ga betalen en mijn eigen account behoud. Voor mijn opa zou het fijn zijn als hij een los account heeft vanuit zijn KPN abonnement. 
Is dit mogelijk? Ik hoor het graag! 

Groeten,
Teun

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt zelf gewoon een nieuwe Spotify account registreren lijkt me...

Je kunt zelf gewoon een nieuwe Spotify account registreren lijkt me...

Bedankt voor je reactie. Registreren kan uiteraard. Echter moet het nieuwe account aan KPN worden gekoppeld, zodat ik mijn eigen account behoud. 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt zelf gewoon een nieuwe Spotify account registreren lijkt me...

Bedankt voor je reactie. Registreren kan uiteraard. Echter moet het nieuwe account aan KPN worden gekoppeld, zodat ik mijn eigen account behoud. 

Aan wie zn KPN account? Dat van u zelf? Dan kun je dat gewoon regelen in MijnKPN lijkt me. Je moet wel een hussel abonnement hebben. Een 2de Spotify account koppelen aan het abonnement van uw opa kan niet. Er kan maar 1 Spotify account gekoppeld worden.

Bij MijnKPN kan ik niets aanpassen qua spotify account, tenminste heb dit nog niet kunnen vinden. Zelf wil ik mijn eigen account los van KPN, zodat mijn opa een eigen account heeft wél gekoppeld aan KPN. 
Ik wil mijn eigen account houden gezien ik mijn afspeellijsten en voorkeuren wil behouden. 
Alleen het account van mijn opa (wat dus een nieuw account zou zijn) moet dus gekoppeld worden, het bestaande account moet worden ontkoppeld. Ik denk dat dat de juiste oplossing is. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb geen verstand van Spotify, maar kun je die afspeellijsten niet exporteren of backuppen ofzo?

Backuppen/exporteren is mogelijk. Echter betreffen het afspeellijsten met meerdere volgers en persoonlijke luistergeschiedenis die ik graag wil behouden. Vandaar dat ik het account wil omzetten :) 

Reputatie 7
Badge +30

Ha Teun, ik begrijp dat jullie samen een Spotify Premium account gebruiken die gekoppeld is aan jouw Facebook, maar ook aan de vaste diensten van opa? In dat geval kan je het beste een nieuwe activatiecode voor opa aanvragen. Ik kan dit voor jullie doen, als jij je forumprofiel aanvult met zijn postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Hij krijgt dan een nieuwe activatiecode en jouw account wordt omgezet naar Free. Je kunt dan voor je opa een nieuw Spotify account aanmaken en deze koppelen en voor jezelf een Premium abonnement bij Spotify aanschaffen. 

Goede dag, 

 

Na aantal uur nog geen Spotify activering code ontvangen. Niet in e-mail of SMS berichtje. Na even forum doorzoeken kwam ik ook dit langs: https://campagne.kpn.com/spotify/ maar die werkt op did moment niet. Hoe kan dit opgelost worden? 

Hoi @Surjendra . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?  Ik kan je dan een nieuwe code toesturen. :-)

Hoi @Surjendra . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?  Ik kan je dan een nieuwe code toesturen. :-)

Profiel ingevuld!

@Erwin_ Ik had me profiel ingevuld, is het goed genoeg om het activatie code op te sturen?

spotify ineens offline,al een paar dagen 

ik heb een ab

 

@Surjendra Momenteel is het stukje software wat we hiervoor gebruiken in onderhoud en gaat vanavond weer werken. Ik zal mijn collega vragen om vanavond een nieuwe code naar jou te sturen.

 

Hoi @agacooker . Kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 

 Wat bedoel je trouwens met offline? kun je niet meer inloggen of is spotify geen premium meer? Alle info is welkom.