Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. 

Nog steeds geen activering code ontvangen. Nu doet het website inmiddels al https://campagne.kpn.com/spotify/activeer/enter-code

Maar als ik daar mijn nummer invoer dat zegt die dat het niet wordt herkend.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Surjendra De storing is inmiddels verholpen. Ik heb een activatiecode naar je kunnen sturen. Deze ontvang je binnen 3 uur. Wil je voor de zekerheid je e-mail én sms in de gaten houden? Ik weet niet zeker waar ik hem naartoe gestuurd heb. 
Fijne avond nog! Ik hoop dat je de code snel ontvangt. 

@Surjendra De storing is inmiddels verholpen. Ik heb een activatiecode naar je kunnen sturen. Deze ontvang je binnen 3 uur. Wil je voor de zekerheid je e-mail én sms in de gaten houden? Ik weet niet zeker waar ik hem naartoe gestuurd heb. 
Fijne avond nog! Ik hoop dat je de code snel ontvangt. 

 

Dank je wel, het is gelukt!

Hallo,

Mijn abonnement zit in de migratiefase van Telfort naar KPN. Gisteren was mijn Spotify-abonnement (dat onderdeel van m’n Telfort abo) ineens teruggezet naar Spotify-free met reclame - dus leek mij dat er een her-activatie nodig was om het via mijn KPN abonnement weer naar Spotify-premium te zetten.

Echter, als ik via https://campagne.kpn.com/spotify/activeer een nieuwe activatiecode opvraag (waarbij ik mijn “0611…...” opgeef om de activatiecode op te vragen), dan krijg ik als reactie “Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.“

Hoe kan ik nu toch Spotify Premium (nu via een KPN mobiel abo) activeren?

Alvast bedankt,
Matthijs

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goedemorgen, 

Per 27-1-20 zou mijn Spotify account omgezet worden, helaas werkt momenteel alleen de Free versie.

 

MvG Rob 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo,

Mijn abonnement zit in de migratiefase van Telfort naar KPN. Gisteren was mijn Spotify-abonnement (dat onderdeel van m’n Telfort abo) ineens teruggezet naar Spotify-free met reclame - dus leek mij dat er een her-activatie nodig was om het via mijn KPN abonnement weer naar Spotify-premium te zetten.

Echter, als ik via https://campagne.kpn.com/spotify/activeer een nieuwe activatiecode opvraag (waarbij ik mijn “0611…...” opgeef om de activatiecode op te vragen), dan krijg ik als reactie “Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.“

Hoe kan ik nu toch Spotify Premium (nu via een KPN mobiel abo) activeren?

Alvast bedankt,
Matthijs

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


...en ik zie nu in Spotify, zonder dat ik opnieuw heb hoeven activeren, dat ik een Premium abonnement heb, “ Je abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN. Benader KPN voor vragen over je abonnement.”. Ofwel, het lijkt automagisch opgelost te zijn. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen, 

Per 27-1-20 zou mijn Spotify account omgezet worden, helaas werkt momenteel alleen de Free versie.

MvG Rob 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ha @Rob vG Dat kijk ik graag voor je na! Waar zou je account naar worden omgezet? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

...en ik zie nu in Spotify, zonder dat ik opnieuw heb hoeven activeren, dat ik een Premium abonnement heb, “ Je abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN. Benader KPN voor vragen over je abonnement.”. Ofwel, het lijkt automagisch opgelost te zijn. :slight_smile:

Kijk, @M_v_A Dat is het beter nieuws. Het kan zijn dat er even extra verwerkingstijd nodig was, maar fijn dat alles nu in orde is. 

Ik kan mijn inlog gegevens voor spotify premium niet meer vinden kunnen jullie daar bij helpen?

 

Ik hen hetzelfde probleem.. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik ga veranderen van provider en wil mijn huidige spotify premium koppelen aan een family account. Kunnen jullie dat regelen? 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @danzielan, welkom! Zeker kunnen we dat! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en, als het via je mobiele nummer loopt, ook je 06-nummer? Geef hier even een seintje als je dat gedaan hebt, dan kijken we er naar. 

 

@pwftop welkom! Je bedoelt dat je Premium losgekoppeld wilt hebben via ons om het vervolgens aan een bestaand Family account te koppelen? Als je je diensten bij ons opzegt, dan wordt jouw Spotify abonnement binnen 30 dagen automatisch omgezet naar Free. Je kunt 'm dan, als je merkt dat je reclame krijgt, koppelen aan Family.

Had een telfort abonnement met tv, internet en een mobiel. Ik wil graag een Spotify zonder reclame abonnement erbij hebben. Hoe kan ik dit regelen?

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor abonnement heeft u nu? Hussel? 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Polleke12, welkom op het forum! Je kunt zowel bij Telfort als bij KPN Spotify Premium toevoegen aan je abonnement. Dit kan via je MijnKPN of MijnTelfort voor €8,99 per maand.  

Badge

Hallo, 

Ook ik loop er tegenaan dat mijn Spotify premium account plots is overgegaan naar Spotify free. Dat dit bij het verlengen van mijn abonnement is gebeurd kan ik goed begrijpen. Echter heb ik bij het verlengen ervoor gekozen om Spotify Premium als extra optie bij mijn abonnement af te nemen. Toch blijkt dit bij Spotify (nog) niet bekend te zijn.

Ik heb al even op het forum en de website rondgestruind, daar zag ik iets staan over een activatiecode opvragen. Dit heb ik geprobeerd, maar mijn telefoonnummer en e-mailadres worden hierbij niet herkend. Hoe krijg ik mijn premium account van Spotify weer terug? Mijn autoritten van en naar werk zijn een stuk minder aangenaam geworden deze week haha :(

Reputatie 7
Badge +30

Hey Silvia, welkom op het forum! Dit komt af en toe voor bij een verlenging. Gelukkig is het dan ook snel op te lossen. Vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan help ik je verder.

Badge

Hoi Erik,

Bij deze heb ik mijn forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank je! Ik heb bij dezen een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Die krijg je per sms binnen een paar uur. Daarna kun je met die code op de activatiepagina je huidige account weer Premium maken.

Badge

Hoi Erik,

Je bent best wel een held.
Het is weer geregeld, hartstikke bedankt hiervoor!

Reputatie 7

Graag gedaan, @SilviavanLeeuwen. De complimenten zijn doorgegeven. Bedankt voor je leuke bericht :) 

Kan mij uitgelegd worden waarom mijn post hier is verwijderd, terwijl de vraag en de klacht over de verwerking van een aanvraag van Spotify Family relevant was?

 

Chats verdwijnen, forum-vragen verdwijnen. Top...

Reputatie 7

Hey @Ramsey.Jansen, jouw vraag / klacht is dermate belangrijk en veelomvattend dat ik deze heb afgesplitst in een nieuw topic. Hier moet even grondig naar gekeken worden. We komen spoedig aan jouw topic toe om te behandelen. Nog even geduld :) 

Ik kan de code nergens vinden aangezien ik al een paar jaar deze abonnement form heeft iemand enig idee waar deze stond vermeld? Help of hoe ik aan een nieuwe kan komen 

Er gebeurd namelijk niets als ik een nieuwe code aanvraag op het bekende e mail adres

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @arnoldvg 

 Vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dit gedaan hebt. 

Dan kan een moderator je helpen.

@arnoldvg : Ik heb je huidige spotify losgekoppeld en je een nieuwe code gestuurd. Deze gaat naar je hotmail adres. Laat je weten of het hiermee lukt?