Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo, wij hebben al jaren kpn compleet. Nou hoorden wij dat je daarbij gratis gebruik kan maken van Spotify. Hoe kan je dat activeren? Wij hebben nooit een code of iets ontvangen en wisten dit dus niet maar willen hier wel graag gebruik van maken.

 

groeten Cisca

Reputatie 7
Badge +20

Onze spotify premium niet meer (twee gebruikers met beide mobiel en alles in 1 van kpn), en kunnen dus alleen de spotify free versie gebruiken. Dit terwijl we in contract gewoon gratis spotify premium hebben staan?
 

Als ik mijn gegevens invullen bij kpn spotify activeren, krijgen we de melding dat mijn gegevens onbekend zijn.

Graag wat het probleem is,

Mvg Erik

Hallo @e.venekamp Dat kijk ik dan graag voor je na. Je Spotify is onderdeel van je tv- en internetabonnement? Wil je je klantnummer nog even vermelden in je Forum Profiel? Dan zoek ik uit hoe het zit! 

 

Ik heb bij KPN SPOTIFY PREMIUM Gratis maar wordt door Spotify ook zelf nog doorbelast met €9,99 per maand. Wat is hier fout gegaan ??? 

Hallo @HermanJSH Als je Spotify via ons laat lopen betaal je €8,99 per maand. Eerder was het onderdeel van een aantal abonnementen en was het Premium-account gratis. Ik kan uiteraard uitzoeken hoe dat zit, maar dan heb ik enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Wellicht heb je ook een abonnement rechtstreeks bij Spotify afgesloten? Dat kan ik uiteraard niet inzien. 

 

Hallo, wij hebben al jaren kpn compleet. Nou hoorden wij dat je daarbij gratis gebruik kan maken van Spotify. Hoe kan je dat activeren? Wij hebben nooit een code of iets ontvangen en wisten dit dus niet maar willen hier wel graag gebruik van maken.

 

groeten Cisca

Hallo @ciscamarco Welkom: ik heb je vraag in dit algemene topic over Spotify geplaatst. Ik moet je opmerking over gratis Spotify wel iets nuanceren. We hadden enige tijd abonnementen waar een Spotify Premium-account een onderdeel van was. Die verkopen we inmiddels niet meer, al zijn er nog genoeg mensen die wel zo'n abonnement en dus dat Premium-account ook hebben. Tegenwoordig bieden we de mogelijkheid aan om Spotify via ons af te nemen voor €8,99 per maand. Jouw abonnement is weliswaar een ouder abonnement, maar jouw Instap-abonnement had en heeft geen Spotify Premium-account als onderdeel van het pakket. Mocht je dit dus wel willen, dan zou je het via de link die ik je gaf kunnen aanvragen. 

Ik wil een activeringscode aanvragen, maar zowel mijn telefoonnummer als mijn e-mail adres kent hij niet

Goedenavond, ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Dus spotify free op de app terwijl ik een premium abonnement heb. Kan ik dit op dezelfde manier (laten) oplossen?

Hoi @ArnoudG : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan gaan we voor je kijken.

@Homerhop : Kun jij ook je profiel aanvullen en ons vervolgens hier een seintje geven?

Gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Top! Ik heb je een nieuwe activatiecode per sms verstuurd. Die ontvang je binnen drie uur :-).

Beste KPN,

Deze maand is abonnement verlengd. Super tof. Nu heb ik bij mijn abonnement ook spotify premium verlengd. Helaas werkt deze niet meer.

Na inloggen via een webbrowser valt het mij op dat het account wel wordt herkend, maar Dat er alleen een free account beschikbaar is. 

Ik verneem graag hoe dit op te lossen. Zeker gezien het feit dat ik deze maand al wel betaal voor deze dienst. Althans dat wordt vermeld op de factuur. 

Dank voor uw reactie. 
 

Met vriendelijke groet

Rik van Brederode

Mijn nummer eindigt op 802

Ontvangen en geactiveerd! Thankx!

Ik heb sinds vorige week Sim-only abonnement. Graag wil ik spotify koppelen aan kpn. Maar dit lukt niet. Wanneer ik mijn kpn 06nummer invoer bij vraag één activatie code aan, staat er, ongeldig telefoonnummer of e-mail adres.

 

kan iemand mij helpen?

 

groeten Simoen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb Spotify free. Volgens mijn producten lijst heb ik recht op premium. Hoe zet ik free om naar premium zonder nog een keer extra te betalen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Winterhalter, welkom! Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer en hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode toe! 

Beste @Winterhalter, welkom! Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer en hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode toe! 

Done

Hallo,

Ik ben overgestapt van een normaal spotify premium account naar een KPN spotify premium account. Het normale account is reeds verlopen en ik wil het KPN account activeren. Helaas krijg ik geen code omdat zowel mijn telefoonnummer als mijn e-mail niet wordt herkend.
Hoe kan ik een nieuwe code krijgen?
 

Grs Kevin 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Simone Derksen en @Zentjono, welkom! Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en we gaan voor jullie aan de slag. 

 

@Winterhalter ik heb je een nieuwe activatiecode per mail gestuurd. Deze komt binnen drie uur bij je binnen!

Beste,

 

Mijn spotify account is opeens naar free en kan ook geen nieuwe activitatiecode opvragen. Kunnen jullie mij helpen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ptoko, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan helpen we je er graag verder mee. 

Gedaan!

Hallo, ik krijg een foutmelding als ik me activatiecode op vraag voor spotify Premium.

Fout:

Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.

Hoor graag wat van jullie.

 

Met vriendelijke groet, 

 

Wesley

Reputatie 7
Badge +30

Yes, top. Je krijgt binnen drie uur een sms met een nieuwe activatiecode!

@RBrederode : Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan gaan we er direct naar kijken. 

@Wezzy : Ik heb je een activatiecode gestuurd. Ik heb het e-mail adres gebruikt dat in je profiel staat. Binnen drie uren zou de code binnen moeten zijn. Check voor de zekerheid ook even de spam map. 

@Erwin_  vriendelijk bedankt. 

 

Hou het in de gaten!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wesley

Beste KPN-er

Ben ik genoodzaakt mijn bestaande spotify account op te zeggen bij het overzetten via KPN?

Waardoor ik afspeellijsten etc kwijt ben?

Groet Jan

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic