Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste KPN-er

Ben ik genoodzaakt mijn bestaande spotify account op te zeggen bij het overzetten via KPN?

Waardoor ik afspeellijsten etc kwijt ben?

Groet Jan

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Nee, dat gebeurt in principe niet. Zonder je specifieke situatie te kennen: wij doen niets met afspeellijsten, wij verzorgen enkel de facturatie. Dus als je account van Premium naar Free naar weer Premium gaat blijven je lijsten bewaard. 

 

Ik heb een spotify premium abonnement. 
helaas ben ik door onbekende reden uitgelogd. Inloggen lukt niet meer met de code die ik in de  sms heb staan. 
de factuur is en wordt wel betaald en is niet gestopt of opgezegd. 
 

kunt u mij verder helpen?

mvg norbert. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Norbert tolenaar, welkom! Ik denk dat ik je daar niet bij kan helpen. Als je Premium via ons afneemt, dan regelen wij alleen de facturatie. Voor inhoudelijke vragen kan je bij Spotify terecht. Kan het zo zijn dat je je Spotify account gekoppeld hebt aan je Facebook account? Dan kan je daarmee inloggen. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je deze gemakkelijk opvragen. 

 

Mocht je bedoelen dat je account ineens omgezet is naar Free, kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer?

Mijn account is overgezet naar free.

ik heb mijn profiel aangepast, dit is wel een zakelijk account.
het betreft alleen mijn mobiel nummer met de daaraan vast zittende pakketten.

 

Mvg Norbert 

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als LvdD.

Op een of andere manier stond op 'MijnKPN'  mijn KPN spotify premium uitgeschakeld.

Dusdanig heb ik de extra optie van KPN Spotify premium weer aangezet.

En zoals bij LvdD:

Als ik mijn gegevens invul bij KPN Spotify activeren, zegt die dat mijn gegevens onbekend zijn.

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Gaarne zou ik een activatie code willen ontvangen. 

Heb een all in 1 premium abonnement

Reputatie 7
Badge +17

@Norbert tolenaar Bedankt voor het invullen van je gegevens. Er is een nieuwe activatiecode naar je onderweg. Binnen 3 uur ontvang je hem via de sms. 

Ik zou binnen 1 dag een  activatie code krijgen maar die heb ik nog niet ontvangen.

Reputatie 7
Badge +30

@Willemcouw, welkom! Als je Spotify weer opnieuw hebt toegevoegd aan je abonnement krijg je ook een nieuwe activatiecode. Die komt per e-mail bij een vast abonnement en per sms bij een mobiel abonnement. Die code kun je dan invullen op de activatiepagina. Mocht het alsnog niet lukken, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt.

 

@Bristri,  welkom! Vul ook je forumprofiel in, dan gaan we kijken waar je code blijft :)

@Willemcouw, welkom! Als je Spotify weer opnieuw hebt toegevoegd aan je abonnement krijg je ook een nieuwe activatiecode. Die komt per e-mail bij een vast abonnement en per sms bij een mobiel abonnement. Die code kun je dan invullen op de activatiepagina. Mocht het alsnog niet lukken, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt.

 

@Bristri,  welkom! Vul ook je forumprofiel in, dan gaan we kijken waar je code blijft :)

Goedemorgen Erik.

Mijn probleem is inmiddels verholpen.

Vooralsnog vriendelijk bedankt!

@RBrederode : Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan gaan we er direct naar kijken. 

@Erwin_ dank voor je reactie. Inmiddels heb ik een nieuwe activatiecode ontvangen en het is gelukt.

Reputatie 7
Badge +21

@Willemcouw en @RBrederode Wat goed dat het probleem inmiddels is verholpen. Als jullie onze hulp in de toekomst nog nodig hebben, dan horen we dat graag van je!

Reputatie 2

Zou iemand mij willen helpen? Ik heb precies hetzelfde probleem namelijk.

Heb recentelijk Spotify Premium via MIJN KPN gedeactiveerd, heb hier ook een bevestiging van gehad, vervolgens 3 dagen later Family geactiveerd, kreeg vandaag de activeringscode, maar het lukt mij niet om deze te activeren.

Spotify verwijst mij naar KPN en KPN zegt het via de speciale link te activeren, maar ook dit lukt niet want ik kom op de spotify pagina terecht en heb de optie niet om mijn premium naar free over te zetten. Spotify zegt weer contact te nemen met KPN en zo blijf ik in cirkels werken terwijl het niet werkt.

Heb zelfs gebeld met KPN helpdesk en ook zijn kwamen er niet uit en gaven mij alleen het advies om via de speciale link het te activeren, maar dit lukt niet ;-)

Aub hulp!

 

PS > In mijn profiel zit mijn abbo-nummer voor het gemak!

Reputatie 2

Zou iemand mij willen helpen? Ik heb precies hetzelfde probleem namelijk.

Heb recentelijk Spotify Premium via MIJN KPN gedeactiveerd, heb hier ook een bevestiging van gehad, vervolgens 3 dagen later Family geactiveerd, kreeg vandaag de activeringscode, maar het lukt mij niet om deze te activeren.

Spotify verwijst mij naar KPN en KPN zegt het via de speciale link te activeren, maar ook dit lukt niet want ik kom op de spotify pagina terecht en heb de optie niet om mijn premium naar free over te zetten. Spotify zegt weer contact te nemen met KPN en zo blijf ik in cirkels werken terwijl het niet werkt.

Heb zelfs gebeld met KPN helpdesk en ook zijn kwamen er niet uit en gaven mij alleen het advies om via de speciale link het te activeren, maar dit lukt niet ;-)

Aub hulp!

 

PS > In mijn profiel zit mijn abbo-nummer voor het gemak!

   
Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Amarnax. Wat jammer dat het niet lukt om een Spotify Family account aan te maken. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail. Op deze pagina kan je jouw activatiecode invullen een een Spotify Family account aanmaken. Laat je ons weten of het gelukt is?

Reputatie 2

Hoi @Amarnax. Wat jammer dat het niet lukt om een Spotify Family account aan te maken. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail. Op deze pagina kan je jouw activatiecode invullen een een Spotify Family account aanmaken. Laat je ons weten of het gelukt is?

Hi @Vikash dank je, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Onderdeel van de stappenplan is inloggen in je Spotify account en dan je abonnement annuleren, maar deze optie heb ik niet daar het gekoppeld is aan KPN en ik contact moet opnemen met KPN. ;-)

Reputatie 7
Badge +21

@Amarnax Heb je een bestaand Spotify Premium account bij KPN of net opgezegd? Het account wordt automatisch omgezet naar een Free account na het opzeggen van het abonnement, helaas hebben wij niet de mogelijkheid om dit voor jou te doen. Je kan het Spotify Free account daarna koppelen aan Spotify Family. 

Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om een nieuw account aan te maken. Dit betekend wel dat jouw afspeellijsten verloren gaan. 

Reputatie 2

@Amarnax Heb je een bestaand Spotify Premium account bij KPN of net opgezegd? Het account wordt automatisch omgezet naar een Free account na het opzeggen van het abonnement, helaas hebben wij niet de mogelijkheid om dit voor jou te doen. Je kan het Spotify Free account daarna koppelen aan Spotify Family. 

Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om een nieuw account aan te maken. Dit betekend wel dat jouw afspeellijsten verloren gaan. 

Ja, ik had premium via KPN. Deze had ik opgezegd via mijn KPN en hiervan een bevestiging gekregen. Heb 4 dagen later Pemium Family genomen via MIJN KPN en deze kan ik nu dus niet annuleren. Dit kan pas 16-03-2020. Dit staat aangegeven in MIJNKPN. 

 

Ik heb dus geen Family, kan het niet opzeggen, pas vanaf 16-03-2020 en wordt hiervoor dus ook gefactureerd. Lijkt mij niet de bedoeling toch?

 

Ik wil geen nieuwe account, heb Spotify via KPN al meer dan 5 jr volgens mij met vele custom afspeellijsten. Wat kan ik nu doen dat ik dus kan genieten van Family zonder er gefactureerd voor te worden terwijl ik er geen gebruik van kan maken?

 

Ps. Volgens mij had ik pas Family moeten activeren zodra mijn spotify account werd omgezet naar Free? Is dat mogelijk het probleem?

 

Reputatie 7
Badge +21

had ik pas Family moeten activeren zodra mijn spotify account werd omgezet naar Free? Is dat mogelijk het probleem?

Dat was inderdaad het beste. Je kon ook in MijnKPN Spotify Premium direct in een wijziging kunnen omzetten naar Spotify Family. Het account zou dan automatisch omgezet worden naar Family. 

 

Reputatie 2

had ik pas Family moeten activeren zodra mijn spotify account werd omgezet naar Free? Is dat mogelijk het probleem?

Dat was inderdaad het beste. Je kon ook in MijnKPN Spotify Premium direct in een wijziging kunnen omzetten naar Spotify Family. Het account zou dan automatisch omgezet worden naar Family. 

 

Begrijp ik, maar wat nu? Spotify geeft aan dat ik premium heb via KPN. Mijn Kpn geeft aan dat ik Premium family heb en er ook voor ga betalen. 

 

Maar het activeren geeft aan dat er al geactiveerd is, maar spotify zegt dat ik alleen premium heb.

 

Annuleren kan ik niet, dus betaal ik voor family wat ik eigenlijk niet heb? En als het automatisch wordt omgezet, per wanneer dan?

 

Ik kan alleen Family annuleren vanaf 16-03, een volle maand nadat ik family heb afgesloten, maar er dus geen gebruik van kan maken? Wat een administratieve rompslomp is dit.

 

Ben dus geen stap verder ondanks alle moeite van u. En mijn telefoontjes. Ik weet nog niet waar ik aan toe ben.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Amarnax, welk gebruikersnaam gebruik je bij Spotify? 

Reputatie 2

Amarnax, welk gebruikersnaam gebruik je bij Spotify? 

Heb jou een persoonlijk bericht gestuurd. Dank u!

Bij is Spotify naar free omgezet.  Nu is Spotify weer naar primiun gezet. 

Maar  lijft hij op free staan. Via kon staat er dat ik primiun heb. En volgens Spotify staat hij op free.  Heb ook een code gehad maar die wekt ook niet. 

 

Admin: reactie verplaatst naar verzameltopic

Help! 

Ik had een gratis account bij spotify. Nu heb ik via mijnkpn spotify geactiveerd. 

Hoe koppel ik mijn kpn account nu aan spotify? Ik snap er echt helemaal niets van. Vind het erg onduidelijk. Kan spotify wel openen maar dan zie ik alleen dat gratis account.