Sticky

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +27
Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.


Wat is Spotify


Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.



Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?


Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €8,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium los van €10 voor €7,50 verkrijgbaar was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs €7,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.



Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?


Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.



Hoe activeer ik Spotify Premium?


Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contactmailadres als je het bij een vast abonnement hebt.



Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?


Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.



Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?


Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.

Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.



Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?


Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.



Ik wil een ander Spotify account Premium maken. kan dit?


Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.

Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.


Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify


Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

Laatste update: 2-08-2018

2898 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@JPGVerhagen : Dank voor de info. Jij hebt inderdaad via je vaste diensten een actief spotify abonnement en via je mobiel zag ik een account dat op free is gezet. Daar heb ik zojuist een nieuw activatiecode voor gestuurd. Je krijgt dus binnen drie uren een SMS met een nieuwe code. Hiermee kun je je tweede spotify account activeren! Succes!

Hey@JPGVerhagen, welkom op het KPN forum. Dat wil ik wel voor je nakijken. Daarvoor heb ik je gegevens nodig: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Als je de benodigde gegevens in je forumprofiel hebt aangevuld, geef je hier dan even een teken?

​​​​​​Ha ​@Barrybv, jij hebt al een groot gedeelte van je gegevens aangevuld, fijn! Ik mis alleen nog het mobiele nummer waarover je vraag gaat. Vul je die nog even in? Ik hoor hier graag van je :)  

Hoi Nadia. 
Ik heb alles aangevuld   
 

dank voor de hulp

Reputatie 7
Badge +18

@Barrybv : Even gebeld voor de zekerheid ;-)  Ik heb je nu ook een code voor dat ene nummer gestuurd :-)

Badge

Ik heb de nummer aan me profiel toegevoegd

Badge

Hoi Nadia,  

 

ik heb je een prive bericht gestuurd

Reputatie 7
Badge +15

Hey @JPGVerhagen, welkom op het KPN forum. Dat wil ik wel voor je nakijken. Daarvoor heb ik je gegevens nodig: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Als je de benodigde gegevens in je forumprofiel hebt aangevuld, geef je hier dan even een teken?

​​​​​​Ha ​@Barrybv, jij hebt al een groot gedeelte van je gegevens aangevuld, fijn! Ik mis alleen nog het mobiele nummer waarover je vraag gaat. Vul je die nog even in? Ik hoor hier graag van je :)  

Badge

Beste, 

 

zou iemand mij nogmaals de activatiecode kunnen sturen van de spotify premium?

 

Ik heb zowel op mobiel als bij mijn KPN compleet staan dat ik Spotify Premium heb. Als ik echter mijn e-mailadres ingeef om een code te krijgen, krijg ik de melding dat het e-mailadres niet herkend wordt. Datzelfde gebeurt als ik mijn mobiele nummer ingeef.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Admin: topic verplaatst naar juiste topic

Het lukt me niet een nieuwe activatiecode aan te vragen via de link hierboven. Het emailadres waar destijds de spotify is aangevraagd weet ik niet meer. En ik heb gratis Spotify bij mijn abonnement. 

Hi@Denny de Graaf. Ik stuur je een nieuwe code per mail. Je ontvangt 'm op het e-mailadres die je ook hier op het forum gebruikt.

Ik heb hem ontvangen,  bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Het lukt me niet een nieuwe activatiecode aan te vragen via de link hierboven. Het emailadres waar destijds de spotify is aangevraagd weet ik niet meer. En ik heb gratis Spotify bij mijn abonnement. 

Hi @Denny de Graaf. Ik stuur je een nieuwe code per mail. Je ontvangt 'm op het e-mailadres die je ook hier op het forum gebruikt.

Het lukt me niet een nieuwe activatiecode aan te vragen via de link hierboven. Het emailadres waar destijds de spotify is aangevraagd weet ik niet meer. En ik heb gratis Spotify bij mijn abonnement. 

Ha@Sylvanared, welkom! Weet je nog wel welk e-mailadres je eraan gekoppeld had? Krijg je de mail dan misschien in de spam? Als je niet meer zeker weet, welk e-mailadres je gebruikt, kan ik een nieuwe activatiecode naar je sturen. Je kunt dan een nieuw Spotify account koppelen. Wil je me laten weten of je dat wilt?

Ik heb hetzelfde probleem. Kan ik een nieuwe activatiecode krijgen? 

 

Admin: afgesplitst en naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +15

Nope, tegenwoordig kan je via KPN Hussel wel korting op Spotify krijgen. Bij oude abbonementen zat Spotify Premium er in sommige gevallen wel “gratis” in, het was echter nooit een KPN Compleet voordeel. 

 

Je kan op je factuur zien of spotify in je abonnement zit :) 

Admin: post verplaatst 

@Diana010 : Geen probleem, Diana. Je krijg binnen een paar uren een nieuwe code. Die wordt naar je gmail gestuurd. Succes!

Hartstikke bedankt, het is gelukt

Reputatie 2

Nee.

Admin: post verplaatst 

Klopt het dat het als je alles van KPN heb ook Spotify erbij krijgt?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +18

@Diana010 : Geen probleem, Diana. Je krijg binnen een paar uren een nieuwe code. Die wordt naar je gmail gestuurd. Succes!

@Zuiderwijkje555, welkom! Ik zie hier dat je jouw Premium al gekoppeld  hebt aan een account. Je krijgt een privébericht van me met je gebruikersnaam. Daarmee kun je dan inloggen op Spotify.

 

@Diana010, dank je!  Voor jou geldt hetzelfde: je Premium is al gekoppeld aan een account. In dit geval een Facebookaccount. Welke precies kunnen we dan niet inzien. Met dat Facebookaccount kun je dan inloggen op Spotify en heb je Premium. Als je graag een ander account wilt koppelen, laat het even weten hier, dan ontkoppel ik deze zodat je een nieuwe code krijgt. 

 

Als u hem zou kunnen ontkoppelen graag, dan ken ik netjes overnieuw beginnen. Mvg

Reputatie 7
Badge +27

@Zuiderwijkje555, welkom! Ik zie hier dat je jouw Premium al gekoppeld  hebt aan een account. Je krijgt een privébericht van me met je gebruikersnaam. Daarmee kun je dan inloggen op Spotify.

 

@Diana010, dank je!  Voor jou geldt hetzelfde: je Premium is al gekoppeld aan een account. In dit geval een Facebookaccount. Welke precies kunnen we dan niet inzien. Met dat Facebookaccount kun je dan inloggen op Spotify en heb je Premium. Als je graag een ander account wilt koppelen, laat het even weten hier, dan ontkoppel ik deze zodat je een nieuwe code krijgt. 

 

Hey@Diana010, geen probleem. Ik kijk het graag voor je na. Welkom op het KPN forum. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Geef je hier een seintje als je dat hebt gedaan? Hoor van je :) 

Heb het ingevuld :-)

Goedendag

Het lukt me maar niet om de spotify premiun te activeren, die zit nog bij mijn abbonement.

Zouden jullie mij de code via mail kunnen sturen, bedankt!!

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Diana010, geen probleem. Ik kijk het graag voor je na. Welkom op het KPN forum. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Geef je hier een seintje als je dat hebt gedaan? Hoor van je :) 

Goedenavond,

Ik wil graag spotify premium activeren, alleen wordt mijn email adres en/of 06 nummer niet herkend, ik kan hierdoor geen activatiecode krijgen.

Ik las in andere topics dat moderators deze op kunnen sturen als het niet lukt.

Kan iemand mij helpen?

 

 Ha@Lindos, welkom! Als je Spotify via ons hebt aangevraagd, krijg je hier een mail (vaste diensten) of sms (mobiele diensten) over. Heb je deze niet gekregen? Vul gerust je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer, evt. 06-nummer(s) en klantnummer(s), dan kan ik 'm nasturen. Laat hier wel even weten wanneer je dat gedaan hebt. 

 

@Kooreman jij hebt een Alles-in-1 Instap abonnement. Daarbij zat Spotify Premium niet inbegrepen. Dat was alleen bij de Standaard en Premium varianten. Op dit moment bieden we helemaal geen Spotify Premium meer binnen een abonnement aan. Je kunt dit wel als extra optie aanzetten, maar dat kan je dus met je huidige abonnement ook. 

Dan houd het toch echt op bij voor wat betreft KPN , ik ga niet nog meer betalen. Straks ben ik bijna € 100 per maand kwijt. Jammer dat KPN niet inziet dat trouwe klanten die alles op gebied van telecom / internet bij KPN afnemen dan geen beschikking krijgen over spotify. Dan ga ik komend weekend maar eens kijken of we dan niet beter kunnen overstappen.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

 

Ik heb op dit moment Spotify Premium gekoppeld aan een account gemaakt met Faecebook. Ik wil Premium graag overzetten naar een nieuw door mij aangemaakte Spotify account. Kunnen jullie mij hierbij helpen? (huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode sturen).

Met vriendelijke groet,

Bas de Jong

Hi @Bastiaan1985. De nieuwe code ontvang je binnen 24 uur per mail. :)

Reageer