Sticky

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +28
Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.


Wat is Spotify


Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.



Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?


Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €8,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium los van €10 voor €7,50 verkrijgbaar was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs €7,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.



Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?


Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.



Hoe activeer ik Spotify Premium?


Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contactmailadres als je het bij een vast abonnement hebt.



Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?


Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.



Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?


Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.

Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.



Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?


Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.



Ik wil een ander Spotify account Premium maken. kan dit?


Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.

Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.


Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify


Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

Laatste update: 2-08-2018

3266 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@Populier : Maak je al gebruik van spotify? Zo ja, dan zou je een account moeten hebben (een gebruikersnaam en een wachtwoord). Je kunt vervolgens de app op je telefoon installeren en daar inloggen met die gegevens. Mocht je nog geen account hebben of je bent de gegevens vergeten dan kan ik een nieuwe code sturen. In dat geval heb ik je gegevens nodig. Zou je je profiel kunnen aanvullen en hier een seintje geven? 

@marcia, zeker, het is gelukt. Had Susan berichtje gedaan . Maar voor ieder die dit leest, het is opgelost.

Hoe kan ik Spotify premium op mijn nieuwe telefoon krijgen? In mijn KPN abonnement is Spotify premium inbegrepen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @Arjen84 is het inmiddels gelukt?

 

@Katearriens en @diaanenpeet welkom! Jij zou inderdaad een code hebben moeten krijgen, @Katearriens. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dit gedaan hebt en ik kijk met je mee. Dat geldt ook voor jou, @diaanenpeet. Dan kijken we waarom je nu toch moet betalen. 

 

 

@Marcia_ Het is inmiddels gelukt! Bedankt.

@Marcia_ 
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb mijn profiel aangepast en de gegevens erin gezet.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Arjen84 is het inmiddels gelukt?

 

@Katearriens en @diaanenpeet welkom! Jij zou inderdaad een code hebben moeten krijgen, @Katearriens. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dit gedaan hebt en ik kijk met je mee. Dat geldt ook voor jou, @diaanenpeet. Dan kijken we waarom je nu toch moet betalen. 

Ik zou gratis 3 maanden spotify premium krijgen maar nu is toch het maandbedrag afgeschreven

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst

Ik heb een abonnement bij KPN en daarbij recht op gratis spotify premium. Omdat ik hiervoor zelf al een account had, moest ik deze eerst deactiveren en zou KPN dan vervolgens automatisch mijn spotify premium account opnieuw weer activeren zodat beiden aan elkaar gekoppeld zijn. Wanneer ik inlog op spotify, heb ik echter geen premium account meer. Ik kan nergens vinden hoe ik zelf KPN en spotify aan elkaar kan koppelen en heb ook geen activatiecode gekregen.

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst

Top! Nog niks ontvangen, maar zou goed gaan komen. Dank je wel Susan!

Reputatie 7
Badge +20

@jansen j, ik heb de gebruikersnaam even opgezocht en via een privébericht gestuurd. Indien het wachtwoord niet meer correct is kan je met die gebruikersnaam een nieuw wachtwoord aanmaken via https://www.spotify.com/nl/password-reset.

@Niels91, met het wijzigen van jouw abonnement in februari vorig jaar (2019) ben je een nieuw contract aangegaan voor Internet en TV, waar geen Spotify Premium bij in zit. Je Alles-in-1 pakket is daarbij stopgezet. Het is niet zo dat je de maanden dat je het niet hebt gebruikt meeneemt of iets dergelijks.

@Arjen84, ik heb even voor je gekeken en ik zie dat bij je Alles-in-1 pakket Spotify nog aan staat. Logisch, want dat is nog zonder extra kosten! De gebruikersnaam die daaraan gekoppeld was heb ik nu losgekoppeld en een nieuwe activatiecode is onderweg. Die code kan je gebruiken om het account dat nu Free is weer Premium te maken!

@Mirjamo, er was nog een ander account gekoppeld maar het abonnement staat op jouw naam. Dus ik heb dat account op Free gezet en een nieuwe activatiecode toegestuurd!


@kb_in_life, ik heb een activatiecode toegestuurd!

@RemcoD1986, ik help je hier graag bij! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer en een seintje geven als het gelukt is?

Als ik een code aanvraag krijg ik dezelfde melding.

Hallo,
Ik zie dat ik gratis spotify premium in mijn abbonoment heb.
Nu wil ik die graag activeren. 
Als ik op de pagina ben waar je een nieuw activeringscode kan aanvragen (https://campagne.kpn.com/spotify/send-code) kent hij mijn e-mail adres niet, ook mijn telefoon nummer niet. Hoe kan ik er wel bijkomen ? En zit er bij de activeringscode ook een uitleg hoe ik het verder moet activeren ?

Met vriendelijk groet
 

Ik heb een alles in 1 abonnement met gratis spotify, maar als ik een activatiecode wil opvragen word mijn mailadres niet herkend. 
kunnen jullie mij een activatiecode sturen?

Dag allemaal,

Heb al veel berichten over Spotify en KPN gelezen  hier maar kom niet verder.

In 2015 heb ik een KPN alles in 1 account afgesloten incl. Spotify.

Blijkbaar heb ik dus bij het verlengen van mijn telefoon abonnement in 2017 nog een spotify account gekregen (betaald).

Recent heb ik bij de nieuwe verlenging 1 van de 2 stopgezet. Volgens de verkoper was het de juiste.

Nu is mijn account die ik gebruikte een ''Free'' account geworden ineens. Heb alleen geen flauw idee wat de inlog voor de andere (via KPN alles in 1) account is.

Als ik de activatiecode wil opvragen krijg ik de melding dat mijn email en/of 06 nummer niet herkend worden.

Kan iemand mij helpen zodat ik weer gebruik kan maken van Spotify?
Misschien mogelijk om mijn Premium te koppelen aan mijn account die nu ''Free'' is? 

Zal wellicht de playlisten die ik heb moeten overzetten dan maar dat zoek ik wel uit dan.

Alvast bedankt!

@Niels91, bedankt voor de gegevens. Op jouw adres en klantnummer zie ik een Internet en TV pakket, de opvolger van Alles-in-1. Hierbij zit geen Spotify Premium. Ook bij de mobiele abonnementen zit dit er niet bij inbegrepen helaas. Je kan het wel als extra toevoegen voor € 8,99 per maand. 

 

hallo,

 

maar bij het afsluiten van het Alles-in-1 pakket heb ik toch gratis spotify gekregen, alleen ik heb er nooit gebruik van gemaakt. Dan is het neem ik aan toch nog gewoon geldig ?

 

gr Niels

Goedemorgen kan niet inloggen dit jaren gedaan met helfde wachtwoorst en inlogcode maar lukt nu niet meer. Aanvullende info heb ik ingevuld hopend dat het zo goed komt

Reputatie 7
Badge +20

@jansen j, dat is niet zo handig! Wat ik voor je kan achterhalen is de gebruikersnaam die je via KPN hebt gekoppeld. Als je de gebruikersnaam weet kan je als het goed is ook weer inloggen of een nieuw wachtwoord aanmaken. Is dat misschien een oplossing voor jou? Dan heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel dan willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Ik hoor het graag!

Goedemorgen

Ik heb via kpn spotify gratis nu kan ik niet meer inloggen. Ik heb nu 2 abonomenten op het zelfde email adres.  Wat moet ik nu doen

Reputatie 7
Badge +20

@Niels91, bedankt voor de gegevens. Op jouw adres en klantnummer zie ik een Internet en TV pakket, de opvolger van Alles-in-1. Hierbij zit geen Spotify Premium. Ook bij de mobiele abonnementen zit dit er niet bij inbegrepen helaas. Je kan het wel als extra toevoegen voor € 8,99 per maand. 

indien jouw abonnement in de tussentijd niet gewijzigd is en je nog recht hebt op gratis Spotify Premium dan kan ik een nieuwe activatiecode voor je aanvragen! Om dit te controleren hebben we jouw gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer?

 

hallo,

 

ik heb mijn profiel aangepast.

 

gr

 

Niels

Reputatie 7
Badge +20

@Harry.56, je naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij klantnummer mobiel). Hier staat allemaal privé achter en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

@Markvincent, het kan niet van abonnement gewisseld worden maar je kan wel het huidige account laten omzetten naar Free en nieuwe activatiecode aanvragen en die doorsturen. Indien je dat graag wil dan hoor ik het wel, en vul dan meteen jouw gegevens in (net als hierboven).

@Angie88, geen probleem! Vul dan net als de klanten hierboven jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer!

@Citanna, nee bij dat abonnement zat het niet inbegrepen helaas. Wil je Spotify Premium? Dan dien je jouw abonnement om te zetten naar een nieuw KPN Hussel abonnement voor internet en televisie. Let hierbij wel op dat je enkele voordelen kan gaan verliezen die je nu misschien bezit.

@Niels91, indien jouw abonnement in de tussentijd niet gewijzigd is en je nog recht hebt op gratis Spotify Premium dan kan ik een nieuwe activatiecode voor je aanvragen! Om dit te controleren hebben we jouw gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer?

Hallo,

 

bij het afsluiten van mijn abonnement zou ik gratis Spotify Premium er bij krijgen. Hier heb ik zelf nooit gebruik van gemaakt omdat ik bij een familie lid Spotify had. Nu is het zo dat dát abonnement is opgezegd door mijn familielid. Kan ik nog beroep doen op de code voor gratis Spotify Premium?

Gr Niels

Reputatie 7
Badge +10

@Citanna Nee. Dat zit alleen bij Alles-in-1 Standaard of Premium. Niet bij Instap.

Ik heb een Alles in 1 instap, abo, kan ik spotify premium zondrr extra kosten ontvangen

 

Zou ik een nieuwe activatiecode voor spotify premium kunnen krijgen. Ik ben er sinds vandaag opeens uitgekickt en ik kom er niet meer op. Ik kan ook nergens een activatiecode vinden en heb vorige maand mijn abonnement verlengd. Ik las al ergens dat dit probleem vaker voorkomt :).
 

Groetjes Angelique

Reageer