Sticky

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +27
Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.


Wat is Spotify


Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.



Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?


Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €8,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium los van €10 voor €7,50 verkrijgbaar was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs €7,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.



Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?


Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.



Hoe activeer ik Spotify Premium?


Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contactmailadres als je het bij een vast abonnement hebt.



Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?


Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.



Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?


Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.

Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.



Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?


Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.



Ik wil een ander Spotify account Premium maken. kan dit?


Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.

Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.


Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify


Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

Laatste update: 2-08-2018

2894 reacties

@Bart_ Thanks, het is gelukt!
Reputatie 2
@Vikash thnx! Het is geregeld!
Het is gelukt, bedankt!
Jaaaaaa joepi na een jaar weer spotify.
Ik heb De app verwijderd en opnieuw gedaan.
Dank jullie wel voor de de goede en snelle hulp en antwoorden en oplossingen.
mijn dank is groot.
Mvg Wilfred dekker
Bedankt. Nu kan ik weer lekker muziek luisteren
@Jos akkerman: we kunnen je zeker een code sturen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd?

@Bmense: ik heb je een nieuwe code verzonden per mail. Duurt wellicht een paar uurtjes voordat je 'm binnen hebt. :)


Dank je wel!
@Marina_ Bedankt, het is gelukt.
Gelukt!!
Beste KPN, Bij het opvragen van de activatiecode voor Spotify krijg ik de volgende melding: Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.
Weten jullie hoe dit kan? Ik heb een KPN ID aangemaakt en het e-mailadres en telefoonnummer geprobeerd die hieraan zijn gekoppeld.Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!


Dag EmilyKane. Ook jou help ik graag, maar ook jouw gegevens heb ik nog niet. Als je je KPN Forum profiel aanvult met de naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s) ga ik aan de slag![/quote]

@Bart_ het is al opgelost!
Dank jullie wel voor jullie inzet

Het is gelukt
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sylbi, We zijn in de weekenden meestal niet in de avonden aanwezig. Vandaar dat je geen reactie meer hebt ontvangen. Vikash neemt contact met je op om het alsnog goed af te ronden. 🙂
Reputatie 6
Badge +9
Goedemorgen @Juxa!

Wat balen dat je opeens geen Premium meer bent!☹
Kan het zijn dat je je abonnement recentelijk hebt aangepast of verlengd? Dan gebeurt het wel eens dat het account gedeactiveerd wordt.

Zolang Spotify nog in je abonnement zit, kan er een nieuwe activatiecode worden toegestuurd. Dit doe je het snelst telefonisch via 0800-0402 (of 00316 12001200 in het buitenland) of via de chat.
Als je het graag via het forum doet dan zou ik je willen vragen het forum profiel aan te vullen met de postcode, huisnummer en klantnummer, dan kan een van de moderators je een nieuwe activatiecode toesturen. :)

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Beste Vikash, Marina_ en Marcia_,

Hartelijk dank, de oplossing lijkt nu te zijn gevonden. Spotify Premium werkt al weer bijna een uur naar behoren.
@CorneM: Dank! Er is ooit een activatiecode verstuurd voor Spotify maar die is al een paar jaar verlopen. Je krijgt binnen 3 uur een nieuwe activatiecode per e-mail. De code kun je dan invoeren op deze pagina: Activeer jouw Spotify Premium account - Vervolgens koppel je het aan een nieuw of bestaand Spotify account. Veel luisterplezier :)
Het werkt perfect. Dank!!
ik heb het inmiddels opgelost met behulp van Nico
Badge
@Bazzzzz: Ik heb de code gereset, die ontvang je binnen een uur per sms. Laat maar weten of het is gelukt!

@RobinSchakenbos, dat is natuurlijk mogelijk. Vul jouw Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer (en geef ons een seintje). Dan we gaan voor je aan de slag!


Het is opgelost! nieuwe code ontvangen en geactiveerd! Bedankt voor de hulp! mvg Babara
Reputatie 7
Badge +20
@Barbara1972, goedenavond! Normaal gesproken duurt het 3-4 uur voordat je een nieuwe code ontvangt, maar het kan maximaal 24 uur duren. Mocht je hem morgen nog niet hebben ontvangen, vul dan even je Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer. En geef even een seintje hier, dan helpen we je zo snel mogelijk 😉
Reputatie 7
Badge +28

Beste@T.S., welkom! Zeker kan dat: wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode toe.

 

@aartmans ik heb je op je gmail e-mailadres een nieuwe activatiecode gestuurd. Hier kan je dan je andere account Premium mee maken. Ik denk dat dat de beste oplossing is!

Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond @ambervandenoort!
Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, klantnummer en eventueel mobiel nummer in de velden gemarkeerd privé?
Dan gaan mijn forum collega's, de moderators, er voor zorgen dat je een nieuwe activatiecode toegestuurd krijgt :D

Admin: samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +27
@Dutcheagleradio
Spotify vernieuwt of beëindigt maandelijks, op de datum dat je het abonnement destijds geactiveerd hebt. Dus dat betekent dat het account maximaal een maand na de 28e terug zal vallen op Free.

@eddybekker
Ik zie hier dat het inmiddels is losgekoppeld, Eddy. Echter geldt voor jou dan ook wat hierboven staat. Maximaal een maand na het moment van loskoppelen zal het account daadwerkelijk Free worden.


@Ina1957
Het gebeurt soms bij een verlenging dat Spotify ontkoppeld wordt. Gelukkig is dat snel op te lossen. Ik zie hier ook dat jij inmiddels Spotify weer opnieuw gekoppeld hebt.

Hetzelfde geldt voor jou, @Yael. R.


@JTvL
Normaalgesproken krijg je de code binnen 24 uur per sms (bij mobiel) of e-mail (bij vaste diensten). Maar de code is inmiddels binnen en gebruikt zie ik :)

Goed dat je inmiddels bericht hebt, @SanderDeV. Probeer het eens met deze link en vul daar dan handmatig de code in.


@rezzz
Jouw oude account kan niet losgemaakt worden van Facebook, en wij hebben geen invloed op dat account. Wat wel kan is je een nieuwe code toesturen zodat je een nieuw aangemaakt account Premium kunt maken. Die staat dan los van Facebook en dan kun je zelf via www.spotify.nl je gegevens beheren.

Ik heb bij dezen dan ook een nieuwe code voor je aangevraagd. Die ontvang je binnen 24 uur op het mailadres dat je ook op het forum gebruikt. Daarmee kun je hier een nieuw account aanmaken en deze Premium maken.


@Xdme_x
Je Spotify is inderdaad ontkoppeld geraakt. Ik heb een nieuwe code aangevraagd. Die krijg je binnen 24 uur per sms :)


@AnnevdKraan
Je nieuwe code is aangevraag en krijg je binnen 24 uur per mail op het mailadres dat je ook op het forum gebruikt. Daarmee kun je dan hier een nieuw account Premium maken.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb wat berichten samengevoegd in dit centrale topic, daardoor loopt het niet helemaal meer chronologisch. Sorry als je even hebt moeten wachten!

@mevrJJ: Klinkt goed! Spotify zat inbegrepen bij het Alles-in-1 Standaard en Premium abonnement. Bij de huidige abonnementen is het tegen betaling (€ 8,99 per maand). Zodra het abonnement actief is ontvang je een mail met instructies en een activatiecode. Die activatiecode kun je invoeren op Activeer jouw Spotify Premium account en de rest wijst zich vanzelf. Als je geen code hebt ontvangen stuur ik die na. Kun je daarvoor jouw adresgegevens/klantnummer in je profiel aanvullen en een seintje geven als dat is gebeurd?

@wim van huffelen: Sorry voor de late reactie! Ik zie dat het maandag is gelukt om de code te koppelen. Veel luisterplezier! :)

@Jan-Harmen: Dat kan! Het e-mailadres is alleen wel anders dan degene die je voor het forum gebruikt. Dit is het adres waar ook de facturen van KPN naar toe worden gestuurd. Is dat bekend en oké? Dan reset ik de code. Anders wil ik je vragen ter verificatie de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer in een privébericht te sturen. Dan stuur ik de code naar dit e-mailadres.

@xiacmb: Dat is geen probleem! Ik heb alleen geen gegevens van je kunnen vinden. Kun je jouw adresgegevens/klantnummer in je profiel instellen? Dat is alleen voor jou en ons zichtbaar. Verder ontvang ik graag ter verificatie de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer in een privébericht. @h.vankruijsdijk : Voor jou hetzelfde, ik heb geen KPN ID account kunnen vinden. Kun je deze gegevens invullen en ter verificatie de laatste cijfers van het rekeningnummer sturen? Dan zorg ik dat er een code jouw kant op komt.

@Linda27: Dat is inderdaad vreemd. Ik zie dat je vandaag een nieuwe code hebt ontvangen, opgelost?

@RV_1990: Dat kan! Ik zie wel dat Spotify net gisteren is geactiveerd. Is dat met het verkeerde account gebeurd? Ik kan je een nieuwe activatiecode toesturen. Het account dat nu Premium is gemaakt wordt dan omgezet naar Free. Akkoord?
beste erik en joran,
ik heb een nieuwe code ontvangen en nu weer premium, bedankt en zoals we hier zeggen .......we kenne weer😁

grt

Richard
Hoi Erik,

Bedankt, met de link en de code uit de sms is het inmiddels gelukt!

Groet,

Sander
Nadia, dank voor je reactie. Mijn "probleem" is met Systeemherstel opgelost.
Ik ben geholpen door Kpn. Dwz nieuw code verkregen, nieuw account met passende naam. Tis wat omslachtig maar 1 van de weinige alternatieven. Dank voor de hulp. Grts.

Reageer