Beantwoord

HBO Go app voor Windows Phone werkt niet.

• 25 augustus 2016
  • 22 reacties
  • 353 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +15
De HBO go app functioneert niet, de enige werkende functionaliteit is het weergeven van hun logo ;)

Normaal gesproken zou ik direct contact opnemen met de mensen van HBO, maar in de FAQ staat dat je hiervoor contact op moet nemen met je TV aanbieder.

Blijkbaar ben ik niet de enige die hier last van heeft gezien de app een score heeft van 1.2(V/d 5 sterren) in de app store.

Ik snap het soms niet uit kan om een app voor Windows Phone wilt uitbrengen, maar het online houden van een app die niet werkt zonder het bij te werken is toch een beetje gênant 😉 Zeker als de hbogo website je direct naar de app verwijst.

De volgende acties heb ik ondernomen om het probleem te verhelpen.:
1: App is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd -> Geen succes.

Technische specificaties.
Type telefoon: Lumia 950
OS build: 10.0.14393.67
Firmware Revision Number: 01078.00053.16236.35026

Kan iemand namens mij bij HBO mopperen? 😛
icon

Beste antwoord door SjorsK 14 september 2016, 15:36

Bovenstaande is incorrect. De telefoon tak van Nokia is tegenwoordig van Microsoft(Nokia is overgenomen). Daarnaast heeft Microsoft Windows 10 naar meerdere oudere windows telefoons gepushed. Dat gezegd te hebben, online kan ik niks vinden over de 920. Maar ik weet wel dat ik in de stable channel zit met windows 10. Microsoft heeft namelijk Nokia overgenomen.

Het is inderdaad jammer dat het end-of-life lijkt te zijn, ik vindt het een prima OS, beter dan android of IOS in veel gevallen. Maarja, mensen willen toch die apps 😛

Dat gezegd te hebben. Ik heb antwoord vanuit KPN. HBO heeft letterlijk de website 1-op-1 gekopieerd uit een ander land. Maar alle apps worden lokaal gemaakt, de HBO Go app was dus nooit ondersteund voor Windows Phone devices in Nederland. Het lijkt er op dat ze de website gaan aanpassen 🙂
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik dacht dat je juist graag een avondje naar het logo wilde staren 😛 Voor problemen die verband houden met je account en je recht op toegang en dat soort dingen moet het inderdaad via ons. Ik neem aan dat je wel gewoon in de Windows Store feedback kunt achterlaten over het algemene functioneren van de app.

Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik even bij HBO mopperen 😃
Reputatie 7
Badge +15
Haha, Dat hebben genoeg mensen gedaan 😉 Vandaar die geweldige score van een 1,2. Qua rechten en toegang zit alles wel goed hoor 🙂 't is gewoon die app die brak is 😛 De FAQ pagina die ik gescreenshot had zegt ook dat ik bugs moet aanmelden via jullie(Vindt ik ook raar maarja, als men dat wilt... 😛 )
Reputatie 7
Badge +15
Een kleine status update. Tot nu toe heb ik contact gehad met twee verschillende "Lijnen" binnen KPN. Men heeft de case overgedragen een HBO en HBO gaat het verder afhandelen 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor de update @SjorsK! Hopelijk rolt HBO snel een oplossing uit 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Koen,

Ik denk eerlijk gezecht niet dat ze het willen oplossen. HBO spreekt zichzelf blijkbaar een beetje tegen ;)

Hier het antwoord van KPN

Ik neem KPN zelf niks kwalijk, maar gezien dit op de website van HBO staat(Screenshots) vindt ik het toch een klein beetje amateuristisch om een dergelijk antwoord te geven. Ik begrijp het prima als men het niet wilt ondersteunen, maar adverteer dan niet publiek met functionaliteit die je niet wilt aanbieden.

De screenshots van de site:

Dat gezegd te hebben, KPN doet wat KPN kan. Maar ik blijft het toch een beetje amateuristisch vinden van HBO.
Reputatie 7
Badge +15
Vanuit KPN het antwoord gekregen dat dit aan mijn telefoon ligt, op zich vindt ik dat vreemd gezien ik niet de enige ben met het desbetreffende probleem.

(Bron: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/hbo-go/9nblggh0fkp2#ratings-reviews ).

Daarnaast wordt er gemeld dat Lumia phones niet ondersteund worden, dit komt bijna op hetzelfde neer als je een iPhone app uit brengt en iPhones niet ondersteund 😉 Dit gezien het Lumia markt aandeel van windows phones 95(Waarschijnlijk hoger)% is.

Ik begrijp dat KPN in dit geval ook gebonden is aan een externe partij, ik begrijp ook dat men geen Windows Phones wilt ondersteunen maar op punt vraag ik me af welke Windows Phones wel ondersteund worden. Dit gezien je 95+% van je marktaandeel in een klap weg veegt met zo'n uitspraak. Als je geen Windows Phones wilt ondersteunen, wees dan alsjeblieft eerlijk.
Reputatie 7
Badge +28
Eens, Sjors. Het is een erg vreemd antwoord vanuit HBO. Helaas kunnen wij hier verder niets aan doen. Wij zorgen ervoor dat je account de rechten heeft voor Go en verifiëren dat richting HBO. Zij maken de app en zijn daar inhoudelijk voor verantwoordelijk. Misschien is het ook (deels) locatiegebonden. De afmeldingstekst die wij van HBO kregen noemde expliciet dat de Lumia Windowstoestellen in Nederland niet ondersteund werden.
Reputatie 7
Badge +15
Kunnen jullie vragen welke windows phone toestellen ze wel ondersteunen? Het blijft raar maar ik wil stiekem dat ze toegeven dat ze het niet willen ondersteunen. ;P

Het is alleen vervelend dat ik zelf niet direct contact met hbo kan opnemen. Anders had ik dat gedaan 😞
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben nog even het internet ingedoken en vond de Nederlandse supportpagina. Als je daar de kop Tablets en Smartphones klikt staat daar de vraag Welke Windows-apparaten worden ondersteund door HBO GO. Het antwoord daarop is:

De Lumia 950 staat daar helaas niet bij :(

Op hun algemene On Demand pagina staan ook alleen maar links naar iOS en Android apps. Lijkt erop dat ze in Nederland inderdaad geen tot bijna geen support hebben voor Windows Phone.

En de Engelse support pagina geeft überhaupt geen support voor Windows Phones aan...
Reputatie 7
Badge +15
Mhmmm! Ik heb nog een 920 in de kast liggen, ik ga kijken of het werkt! 🙂 Voor mij is dit eerlijk gezegd een principe kwestie. 😞

Ik weet dat HBO.com een moederonderneming is en staat los van HBO nederland. Ze hebben ook andere diensten daar zoals "HBO NOW"

Ik post de test resultaten 🙂 Ik moet eerst even het toestel volledig updaten gezien ik het toestel sinds januari niet meer gebruik 🙂
Reputatie 7
Badge +15
60 apps updaten, waaronder voornamelijk system apps. Gaat eventjes duren 😛
Reputatie 7
Badge +15
Volledig geupdate! Plus terug gezet van insider naar de reguliere releases. Natuurlijk met de specefieke versie die iets in het cache geheugen laat zitten zodat ie niet wilt updaten 😉 Gelukkig ken ik deze bug en weet hoe ik het moet oplossen: Wachten tot dat de task scheduler de cache op ruimt :(

Afgelopen nacht is dit probleem vanzelf opgelost... Ik ga even HBO go installeren en vervolgens kijken of er nog updates waren die ik dankzij die bug niet kon installeren 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Volledig up to date, HBO Go geinstalleerd op mijn Lumia 920. De functionaliteit van de app werkt even goed als op mijn Lumia 95

Ze mogen toch wel eens die lijst van ondersteunde apparaten gaan bijwerken 😛 Alles wijst er op dat ze het niet willen ondersteunen maar hun site(hbogo.nl) niet willen bijwerken.

Het vervelende is ook dat ik niet direct met die mensen contact kan opnemen en KPN er tussen moet hebben zitten, terwijl jullie natuurlijk ook niet zitten te wachten op een probleem die jullie niet kunnen oplossen en gebonden zijn aan een derde partij die blijkbaar niet mee wilt werken. 😕
Reputatie 7
Badge +28
Hahaha, fantastisch dat je het allemaal getest hebt, Sjors! Ik snap principekwestie helemaal. Ik ga een herhaalmelding aanmaken dat je het met de Lumia 920 ook niet werkt en de toevoeging dat op de HBO website staat dat dit zou moeten werken. Ik verwacht dat we daar precies dezelfde afmelding op gaan krijgen.

Op dat moment kun je bij HBO aankloppen dat hun website niet klopt. Benieuwd wat daar dan uitkomt van hun kant 😃
Reputatie 7
Badge +15
Hehe, hopelijk doen ze er dan wat mee 😛 Ik verwacht er weinig van maar hopelijk kunnen we op deze manier de problemen voor de minder technische mensen voorkomen 😛 Die gaan natuurlijk allemaal klagen maar haken een stuk eerder af 😉

Langzaam maar zeker heb ik het idee dat ik zo'n typische klant ben met de vreemdste meldingen van de catagorie "Raad je plaatje" 😛
Reputatie 7
Badge +28
Vind ik niet erg! Juist leuk om ook af en toe van die vreemde zaken te krijgen 😃
Reputatie 7
Badge +28
Hey Sjors, heb jij al wat gehoord van de technische collega's? Ik zie hier dat er een mail uit is gegaan naar HBO, maar verder nog niks 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb contact gehad en moest ze weer overtuigen om het door te zetten 😉 Beetje vervelend maar ja. Voor wat hoort wat.

Verder heb ik nog geen terugkoppeling gekregen. Geduld is een schone zaak 🙂
Reputatie 7
Als de Lumia 920 vermeld staat als ondersteund toestel hoort daar eigenlijk ook WP8 bij. Officieel wordt Windows 10 niet ondersteund op de 920 en eigenlijk op geen enkele Nokia Lumia, alleen op Microsoft Lumia's. Dus wellicht dat de HBO app alleen onder WP8 op de 920 werkt (ff met WDRT terugzetten naar WP8 om dat te testen).
En verder staakt Microsoft de verkoop van de Lumia's uiterlijk eind dit jaar. De productie van de Lumia 950 is al stopgezet (van de XL versie weet ik het niet) en via de Store van Microsoft zelf (iig. in de VSA) kunnen geen Lumia's meer besteld worden; telefoonwinkels maken de voorraden op.
Officieel zegt Microsoft dat ze het platform Windows 10 Mobile blijven ondersteunen en dat ze de verkoop overlaten aan OEM's, zoals HP en Acer (en inmiddels een aantal Aziatische merken die hier niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn). Of dat echt gaat lopen?
Jammer, ik gebruik al Windows telefoons sinds de eerste Nokia Lumia (800) in de KPN winkel lag.
Reputatie 7
Badge +15
Bovenstaande is incorrect. De telefoon tak van Nokia is tegenwoordig van Microsoft(Nokia is overgenomen). Daarnaast heeft Microsoft Windows 10 naar meerdere oudere windows telefoons gepushed. Dat gezegd te hebben, online kan ik niks vinden over de 920. Maar ik weet wel dat ik in de stable channel zit met windows 10. Microsoft heeft namelijk Nokia overgenomen.

Het is inderdaad jammer dat het end-of-life lijkt te zijn, ik vindt het een prima OS, beter dan android of IOS in veel gevallen. Maarja, mensen willen toch die apps 😛

Dat gezegd te hebben. Ik heb antwoord vanuit KPN. HBO heeft letterlijk de website 1-op-1 gekopieerd uit een ander land. Maar alle apps worden lokaal gemaakt, de HBO Go app was dus nooit ondersteund voor Windows Phone devices in Nederland. Het lijkt er op dat ze de website gaan aanpassen 🙂
Reputatie 7
Oudere Nokia Lumia's worden niet voorzien van W10M. Ik weet heel goed dat Microsoft destijds een deel van Nokia heeft overgekomen. Enige tijd daarna is de merknaam op de nieuwe toestellen gewijzigd in Microsoft.
Wij hebben twee 920's en een 1020 die niet zijn geüpgraded. De toestellen in de Insidersring konden nog wel officieus worden geüpgraded, maar nu ook niet meer naar de Jubileumupdate (1607). Alleen de wat nieuwere toestellen met de merknaam Microsoft zoals de 640 zijn geüpgraded naar W10M en nu ook weer naar 1607. En dan zijn er nog Micosoft Lumia-toestellen zoals de 950 en 650 die met W10M op de markt gebracht zijn. Die worden nog up-to-date gehouden.
Reputatie 7
Badge +28
Dat gezegd te hebben. Ik heb antwoord vanuit KPN. HBO heeft letterlijk de website 1-op-1 gekopieerd uit een ander land. Maar alle apps worden lokaal gemaakt, de HBO Go app was dus nooit ondersteund voor Windows Phone devices in Nederland. Het lijkt er op dat ze de website gaan aanpassen :)

Da's niet echt handig geweest van HBO Nederland.... Goed dat we nu in ieder geval duidelijkheid hebben, ondanks dat het niet het antwoord is waar we op hoopten.

Reageer